РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
06 лютого 2019 р. Справа № 120/3876/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дончика В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання: Литвина Д.С.,
представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області до Державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 про визнання дій неправомірними та скасування рішення
в с т а н о в и в :
31.10.2018 року Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області звернулось в суд з адміністративним позовом до Державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3В про визнання дій неправомірними та скасування рішення.
Обґрунтовуючи позовні вимоги зазначив, що позивачу, стало відомо про проведення державної реєстрації права приватної власності за гр. ОСОБА_4 на земельну ділянку кадастровий номер 0521486600:04:005:0130 площею 28,0309 га на підставі рішення державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та обтяжень №4347199 від 11.10.2018 року. Підставою слугував наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №2-13455/15-17-СГ від 19.10.2017 року та витяг з Державного земельного кадастру № НВ0506802852018 від 02.10.2018 року. Однак, ознайомившись з даним наказом від 19.10.2017 року виявили що державним реєстратором здійснено державну реєстрацію на підставі неправдивих відомостей. 19.10.2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області дійсно прийнято наказ №2-13455/15-17-СГ, проте він передбачав затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Пузирківської сільської ради Козятинського району Вінницької області площею 1,6400 га.
З огляду на вказані обставини, позивач вважає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельну ділянку таким, що порушує державні інтереси, що стало підставою для звернення ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області з цим позовом до суду, в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 номер 43474199 від 11.10.2018 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельну ділянку із кадастровим номером - 0521486600:04:005:0130, площа 28.0309 га.
Ухвалою суду від 31.10.2018 року, до відкриття провадження у справі, задоволено клопотання позивача та вжито заходів забезпечення адміністративного позову шляхом заборони органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам прав на нерухоме майно, в тому числі особам, які виконують функції державного реєстратора прав, зокрема Міністерство юстиції України та його територіальні органи, нотаріуси та інші органи чи особам, які виконують функції реєстрації, вчиняти будь-які реєстраційні дії відносно об'єкта нерухомості - земельної ділянки кадастровий номер 0521486600:04:005:0130 площею 28,0309 га; заборони здійснювати будь-які дії з приводу внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0521486600:04:005:0130, розташованої на території Пузирківської сільської ради Козятинського району Вінницької області.
Ухвалою суду від 05.11.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 28.11.2018 року. Крім того, залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалою суду від 28.11.2018 року відкладено судове засідання на 26.12.2018 року, у зв'язку із витребуванням додаткових доказів.
Ухвалою суду від 26.12.2018 року відкладено судове засідання на 16.01.2019 року, у зв'язку із застосуванням заходів процесуального примусу у виді тимчасового вилучення доказів.
Ухвалою суду від 16.01.2019 року закрито підготовче провадження призначено справу до розгляду по суті у судове засідання на 06.02.2019 року.
06.02.2019 року представником позивача подано до суду додаткові пояснення по справі (вх. № 7214), у яких вказали, що державним реєстратором ОСОБА_3 не внесено всіх необхідних відомостей при формуванні заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та відсутній особистий підпис заявника, який є обов'язковим. Крім того зауважили, що державний реєстратор не мав права навіть реєструвати заяву про державну реєстрацію прав, оскільки заявником було сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію права власності не в повному обсязі.
У судовому засіданні 06.02.2019 року представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги, просили адміністративний позов задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві да додаткових поясненнях по справі.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином. В матеріалах справи міститься заява відповідача від 28.01.2019 року (вх. № 4897), у якій просив справу розглянути у його відсутність, при винесені рішення поклався на розсуд суду.
Третя особа у судове засідання не прибула, про дату, час та місце судового засідання повідомлялась у порядку встановленому статтею 130 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України.
Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, суд встановив наступне.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №2-13455/15-17-СГ від 19.10.2017 року Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність , затверджено розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Пузирківської сільської ради Козятинського району Вінницької області. Пунктом 2 даного наказу передбачено надати у власність гр. ОСОБА_5 земельну ділянку із земель державної власності сільськогосподарського призначення, розташованої на території Пузирківської сільської ради Козятинського району Вінницької області площею 1,6400 га з кадастровим номером 0521486600:04:003:0126 - для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення - 01.03).
Рішенням державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та обтяжень №43474199 від 11.10.2018 року проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку кадастровий номер 0521486600:04:005:0130 площею 28,0309 га. Підставою виникнення права власності став наказ серія та номер 2-13455/15-17-сг, виданий 19.10.2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області, витяг з Державного земельного кадастру серія та номер НВ-0506802852018, виданий 02.10.2018 Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області.
26.10.2018 року позивачем направлено лист до Відділу у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області за №0-2-0.6-15096/2-18 щодо надання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, які видавалися відділом по земельній ділянці з кадастровим номером 7521486600:04:005:0130 та надання актуальної інформації, яка міститься в Державному земельному кадастрі про зазначену земельну ділянку, а також витяг за номером НВ-0506802852018 та документацію із землеустрою, яка стала підставою для формування земельної ділянки з кадастровим номером 0521486600:04:005:0130 та Поземельну книгу в паперовому вигляді.
26.10.2018 року Відділом у Козятинському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області надано відповідь за № 1020/407-18-0.23 у якій вказано, що надати витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (далі - витяг з ДЗК) за номером НВ-0506802852018 технічно неможливо у зв'язку із відсутністю в НКС функціоналу пошуку за зазначеним номером витягу з Державного земельного кадастру. Щодо витягу з ДЗК за кадастровим номером 0521486600:04:005:0130 - надано витяг з ДЗК за номером НВ-0507410892017 від 14.11.2017 року, який сформовано на запит Пузирківської сільської ради, та витяг з ДЗК за номером НВ-0507097122017 від 21.09.2017 року, який сформовано на запит Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області.
У вказаних витягах з ДЗК про земельну ділянку зазначено ідентичну з інформаційною довідкою площу земельної ділянки - 28,0309 га, проте, інше цільове призначення земельної ділянки - 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), що суперечить відомостям вказаним у інформаційній довідці.
Згідно витягу з ДЗК від 29.10.2018 року №НВ-0509131142018 станом на 29.10.2018 року цільове призначення в Державному земельному кадастрі з 2017 року визначено як 16.00 Землі запасу.
Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 26.10.2018 р., земельна ділянка із кадастровим номером 0521486600:04:005:0130 в Національній кадастровій системі зареєстрована та відображається із цільовим призначенням 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам).
На думку позивача, прийнявши оскаржуване рішення про державну реєстрацію, державний реєстратор порушив права та інтереси держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, що стало підставою звернення до суду з даним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд керується наступним.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Відповідно до ч. 1 ст. 84 ЗК України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам визначені у статті 121 ЗК України.
Пунктом б частини 1 статті 121 ЗК України встановлено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 ЗК України, зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Положеннями статті 118 ЗК України передбачено порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Так, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі Вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_6 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_6 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Як стверджує позивач та не спростовується матеріалами справи, громадянка ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1) із відповідним клопотанням, в порядку статті 118 ЗК України, про надання безоплатно у власність земельної ділянки до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області не зверталася.
Також слід вказати, що норми безоплатної приватизації визначають право отримати земельну ділянку розміром не більше 2 га, в той час як реєстрацію права власності відповідачем здійснено на земельну ділянку розміром 28 га, що перевищує допустимо встановлену норму.
Щодо дотримання відповідачем встановлених правил здійснення реєстраційних дій слід вказати наступне.
Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.
Відповідно до статті 2 вказаного Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав.
Частиною 2 статті 3 даного Закону встановлено, що держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Внесення відомостей до Державного реєстру прав здійснюється виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом
Частиною 2 статті 3 Закону встановлено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Абзац перший пункту 1 частини 3 статті 10 Закону передбачає, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і по даних/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Пунктом 4 частини третьої статті 10 Закону визначено, що державний реєстратор під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень.
Частиною 1 статті 18 Закону встановлено порядок проведення державної реєстрації прав, а саме:
- прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
- виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
- встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
- перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
- прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);
- відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;
- формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
- видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Відповідно до ч. 1 Закону, реєстраційна справа формується у паперовій та електронній формі після відкриття розділу на об'єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об'єкта.
Реєстраційній справі присвоюється реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна.
Реєстраційна справа включає документи у паперовій та електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій.
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
На виконання Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Кабінетом Міністрів України прийнято Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (надалі - Порядок), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127. Даний Порядок визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Відповідно до п. 10-1 Порядку, під час формування та реєстрації заяви щодо державної реєстрації прав на земельну ділянку автоматично за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у режимі реального часу отримуються відомості Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку, у тому числі з метою перевірки її кадастрового номера щодо його наявності та автентичності, а також з метою встановлення наявності відомостей про власників, користувачів такої земельної ділянки, перенесених з державного реєстру земель, що містяться в Державному земельному кадастрі, та відповідності таким відомостям про власників, користувачів відомостей, зазначених заявником у заяві.
Доступ до відомостей Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів забезпечується за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав.
При цьому, відповідно до статті 11 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Згідно ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , якщо під час проведення державної реєстрації прав у державного реєстратора виникає сумнів щодо справжності поданих документів, такий державний реєстратор зобов'язаний повідомити про це правоохоронні органи.
Із наведених норм законодавства вбачається, що державний реєстратор зобов'язаний був перевірити наданий йому паперовий варіант витягу з ДЗК для державної реєстрації на автентичність його електронному варіанту з відомостями Державного земельного кадастру.
Як встановлено судом, згідно інформаційної довідки цільове призначення земельної ділянки зазначено для ведення особистого селянського господарства , а згідно даних ДЗК цільове призначення - 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) , таким чином державний реєстратор не перевірив подані йому документи на державну реєстрацію на відповідність вимогам законодавства перед прийняттям рішення про державну реєстрацію прав.
Крім того суд зазначає, що порядок формування та зберігання реєстраційних справ визначається Міністерством юстиції України.
Згідно п.6 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1141 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 6 червня 2018 р. № 484) формування заяв у сфері державної реєстрації прав у базі даних заяв здійснюється шляхом внесення відомостей про:
1) тип заяви, а саме: про державну реєстрацію прав; про внесення змін до запису Державного реєстру прав; про скасування; про заборону вчинення реєстраційних дій; про відкликання заяви; про надання інформації з Державного реєстру прав; про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна; інший. Під час формування заяви обирається один із передбачених цим підпунктом типів заяви;
2) заявника: прізвище; ім'я; по батькові (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); реквізити документа, що посвідчує особу заявника: назва документа; серія документа (за наявності); номер документа; дата видачі документа; уповноважений суб'єкт, що видав документ; строк дії документа (за наявності); додаткові відомості про документ (за наявності); реквізити документа, що підтверджує повноваження заявника діяти від імені іншої особи (у разі подання заяви уповноваженою на те особою): назва документа; серія документа (за наявності); номер документа; дата видачі документа; уповноважений суб'єкт, що видав документ; строк дії документа (за наявності); додаткові відомості про документ (за наявності).
Відповідно до Вимог до оформлення заяв та рішень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 21.11.2016 року №3276/5, заява у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - заява) містить відомості про:
- дату та час формування заяви; номер заяви; заявника (заявників);
- суб'єкта (суб'єктів) речового права, обтяження такого права (крім випадків, коли в одній особі поєднано особу заявника та відповідного суб'єкта); речове право, обтяження такого права;
- об'єкт нерухомого майна, утому числі його реєстраційний та/або кадастровий номер;
- електронну адресу для зворотного зв'язку (за бажанням власника (власників) об'єкта нерухомого майна);
- реєстраційний номер заяви (у разі відкликання заяви); номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі внесення змін до записів Державного реєстру прав);
- номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі скасування записів Державного реєстру прав (крім випадків скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав до 01 січня 2013 року, або скасування записів про державну реєстрацію прав, інформація про які відсутня в Державному реєстрі прав));
- номер рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно (у разі скасування відповідного рішення);
- спосіб отримання документів.
Прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, у тому числі органу державної влади та органу місцевого самоврядування, вказуються повністю.
Реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна зазначається обов'язково, якщо на момент формування заяви відповідний номер присвоєний об'єкту нерухомого майна за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав.
Кадастровий номер земельної ділянки зазначається обов'язково, якщо заява подається відносно земельної ділянки.
На заяві в паперовій формі проставляється підпис заявника (заявників) та особи, яка сформувала таку заяву.
На заяву в електронній формі накладається кваліфікований електронний підпис заявника (заявників).
З аналізу вищенаведених норм можна зробити висновок, що державним реєстратором ОСОБА_3 не внесено всіх необхідних відомостей при формуванні заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) та відсутній особистий підпис заявника, який є обов'язковим.
Крім того, у даній заяві зазначено термін розгляду заяви 1 робочий день. Згідно ч. 1 ст. 34 Закону за державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:
1 прожитковий мінімум для працездатних осіб - у строк два робочі дні;
2 прожиткових мінімума для працездатних осіб - у строк один робочий день;
5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб - у строк 2 години.
При цьому прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2018 року становив 1762 грн. Тобто за проведення державної реєстрації права власності у строк один робочий день адміністративний збір на час проведення державної реєстрації прав, яка є предметом спору по даній справі, становив 3524,00 грн.
Однак згідно квитанції, яка міститься в матеріалах реєстраційної справи, заявником було сплачено адміністративний збір у розмірі 3520,00 грн.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону, заява про проведення реєстраційних дій не приймається за відсутності документа, що підтверджує оплату послуг, та у разі внесення відповідної плати не в повному обсязі.
З наведеного слідує, що державний реєстратор зобов'язаний був також не прийняти заяву про державну реєстрацію речового права лише з тих підстав, що заявником було сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію права власності не в повному обсязі.
Враховуючи встановлені обставини законності, на час його прийняття, рішення державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 номер 43474199 від 11.10.2018 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельну ділянку із кадастровим номером - 0521486600:04:005:0130, площа 28.0309 га, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте за відсутності підстав для його прийняття та з численними порушеннями процедури вчинення реєстраційних дій, а тому позовні вимоги Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області підлягають задоволенню.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому в силу ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Питання розподілу судових витрат підлягає вирішенню у відповідності до положень частини 2 ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 номер 43474199 від 11.10.2018 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на земельну ділянку із кадастровим номером - 0521486600:04:005:0130, площа 28.0309 га.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 39767547);
Відповідач: Державний реєстратор Уладівської сільської ради Літинського району Вінницької області ОСОБА_3 (вул. Миру, 3, с. Уладівка, Літинський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 04326508);
Третя особа: ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
Рішення у повному обсязі виготовлене 18.02.2019 року.
Суддя Дончик Віталій Володимирович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2019 |
Номер документу | 79808655 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дончик Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні