Рішення
від 14.02.2019 по справі 1140/3485/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2019 року м. Кропивницький Справа № 1140/3485/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Сагуна А.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Професійно-технічного училища №12 до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Професійно-технічне училище №12 звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення «Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску» №0103645302 від 14.11.2018 року ГУ ДФС у Кіровоградській області, яким ПТУ № 12 м. Знам'янка нараховано штраф у розмірі 202 455,44 грн. та пеню у розмірі 49 107,53 грн., разом 251 562,97 грн.

Позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням, оскільки єдиний соціальний внесок на заробітну плату за червень-липень 2017 року у розмірі 200 422,18 грн. було сплачено, але помилково на інший рахунок, про що в подальшому було повідомлено Олександрійське відділення ГУ ДФС у Кіровоградській області (Знам'янське відділення), а тому помилкова сплата цих коштів на інший рахунок, не призвела до ненадходження коштів до бюджету.

Також зазначив, що відповідач особисто та через свої структурні підрозділи, створюючи штучні перепони, не бажає зарахувати кошти, помилково сплачені Позивачем не на той бюджетний рахунок, на відповідний бюджетний рахунок, ні повертати їх ПТУ № 12 м. Знам'янка, як помилково сплачені не на той бюджетний рахунок, що свідчить про зловживання правами.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення є законним та обґрунтованим. Позивачем несвоєчасно було сплачено єдиний соціальний внесок у зв'язку з чим і було винесене оскаржуване рішення (а.с. 29).

Дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив наступне.

Платіжними дорученнями № 99, 151 від 23.06.2017 року, № 162 від 11.07.2017 року, № 169 від 24.07.2017 року та № 281 від 25.05.2017 року ПТУ № 12 м. Знам'янка було перераховано 200422,18 грн. на розрахунковий рахунок № 3311734070010 УК м. Знам'янка з призначенням платежу;101;02544939;1011100,2120, Єдиний соціальний внесок на заробітну плату за червень - липень 2017 року замість розрахункового рахунку № 37197201021122 (а.с. 9-13).

24.07.2018 заступником начальника Олександрійського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області винесено рішення № НОМЕР_1, яким за несплату (несвоєчасну сплату) ЄСВ Професійно-технічному училищу №12 м. Знам'янка нараховано штраф у розмірі 202455,44 грн. та пеню за період з 30.06.2017 по 26.06.2018 у розмірі 49121,81 грн. (а.с. 8).

31.07.2018 ПТУ № 12 м. Знам'янка звернулось до Олександрійського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області (Знам'янське відділення) з листом щодо зарахування коштів в сумі 200 422,18 грн. на відповідний бюджетний рахунок 37197201021122 (а.с. 16).

Також, 31.07.2018 позивач не погодившись із зазначеним рішенням подав скаргу до Державної фіскальної служби України.

Листом від 21.08.2018 року № 147/7/11-22-07-02 Знам'янське відділення Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області повідомило ПТУ № 12 м.Знам'янка про неможливість зарахування коштів в сумі 200 422,18 грн. на відповідний бюджетний рахунок 37197201021122 і повідомило про можливість повернення коштів на рахунок ПТУ № 12 м. Знам'янка за умови подання відповідної заяви (а.с. 19).

31.08.2018 рішенням ДФС України скасовано рішення № НОМЕР_1 у зв'язку із завищенням суми пені у розмірі 14,28 грн. (а.с. 20-22).

Листом від 10.09.2018 ПТУ № 12 м. Знам'янка звернулось до Знам'янського відділення Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області з приводу повернення коштів в сумі 200 422,18 грн. на розрахунковий рахунок 35415036012217, зарахованих не на той бюджетний рахунок (а.с. 14-15).

Листом від 04.10.2018 № 1704/10/11-26 Знам'янське відділення Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області повідомило про неможливість повернення ПТУ № 12 м.Знам'янка помилково зарахованих коштів в сумі 200 422,18 грн. не на той бюджетний рахунок, оскільки згідно ст.43.1 та ст.43.2 Податково кодексу України повернення коштів здійснюється лише після повного погашення податкового боргу. Станом на 01.10.2018 року по ПТУ-12, по ЕСВ (71010000) борг складає 31 058,68 грн. (а.с. 18).

14.11.2018 заступником начальника управління-начальником відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Олександрійського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області винесено рішення № НОМЕР_2, про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким Професійно-технічному училищу №12 м. Знам'янка нараховано штраф у розмірі 202455,44 грн. за період з 30.06.2017 по 26.06.2018 та пеню у розмірі 49107,53 грн. (а.с. 17).

Не погодившись із зазначеним рішенням відповідача, позивач оскаржив його у судовому порядку.

Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в подальшому - Закон № 2464-VI) визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (в подальшому - єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до п. 1 ч. 1. ст. 7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується, для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону № 2464-VI нарахування єдиного внеску здійснюється в межах максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом.

Згідно ч. 5 ст. 8 Закону № 2464-VI у редакції, що діє з 01.01.2016 року єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Як встановлено судом раніше, платіжними дорученнями № 99, 151 від 23.06.2017 року, № 162 від 11.07.2017 року, № 169 від 24.07.2017 року та № 281 від 25.05.2017 року ПТУ № 12 м. Знам'янка було перераховано 200422,18 грн. на розрахунковий рахунок № 3311734070010 УК м. Знам'янка з призначенням платежу;101;02544939;1011100,2120, Єдиний соціальний внесок на заробітну плату за червень - липень 2017 року замість розрахункового рахунку № 37197201021122 (а.с. 9-13).

Сторони визнають, що позивач помилково перерахував 200422,18 грн. єдиний внесок на інший рахунок, проте у платіжних дорученнях № 99, 151 від 23.06.2017 року, № 162 від 11.07.2017 року, № 169 від 24.07.2017 року, а також № 281 від 25.05.2017 року було вказано в призначенні платежу про здійснення сплати саме єдиного соціального внеску на заробітну плату за червень 2017 року та за липень 2017 року (а.с. 9-13).

Крім того, позивач як тільки дізнався про вказану помилку, 31.07.2018 звернувся до Олександрійського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області (Знам'янське відділення) для виправлення вказаної помилки та якнайшвидшого зарахування єдиного внеску на правильний рахунок, однак отримав відмову.

Як встановлено судом раніше, позивач також і в подальшому вживав заходи направлені на зарахування єдиного внеску на правильний рахунок (а.с. 14-15), проте повторно отримав відмову від відповідача.

Так суд зазначає, що підставою застосування даного виду санкцій є винне, протиправне невиконання чи неналежне виконання суб'єктом господарювання своїх зобов'язань, передбачених чинним законодавством.

Оскільки позивачем фактично було здійснено необхідні дії для повного та своєчасного виконання свого обов'язку щодо сплати єдиного внеску, то помилкове зазначення рахунку на який такий податок сплачується під час сплати суми єдиного внеску, не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов'язання у визначений строк, а відтак і для застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені.

Таким чином, оскільки помилкове перерахування позивачем коштів не вплинуло на виконання обов'язку платника зі сплати єдиного внеску до бюджету, та ним самостійно нараховано зобов'язання за вказаним платежем, а тому застосування до позивача штрафу і пені є неправомірним.

Дана правова позиція викладена Верховним судом України у постанові від 16 червня 2015 року по справі № 21-377а15.

Крім того, як встановлено судом раніше, 31.08.2018 рішенням ДФС України скасовано рішення № НОМЕР_1 у зв'язку із завищенням суми пені у розмірі 14,28 грн. (а.с. 20-22), проте в наданому відповідачем розрахунку штрафної санкції за позивачем все ще рахується пеня у розмірі 14,28 грн., що так же вказує на недостовірність вказаного розрахунку (а.с. 33-36).

Згідно ч.1 та ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем по справі, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, прийнятим не у відповідності до норм чинного законодавства, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про його протиправність та скасування.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Стосовно твердження позивача, що відповідач особисто та через свої структурні підрозділи, створюючи штучні перепони, не бажає зарахувати кошти, помилково сплачені Позивачем не на той бюджетний рахунок, на відповідний бюджетний рахунок, ні повертати їх ПТУ № 12 м. Знам'янка, як помилково сплачені не на той бюджетний рахунок, що свідчить про зловживання правами, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Позивачем не оскаржувались дії або бездіяльність відповідача направлені на незарахування вказаних коштів, а тому вказані обставини не є предметом дослідження у межах заявлених позовних вимог.

При зверненні до суду з даним адміністративним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3773,45 грн.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судовий збір у розмірі 3773,45 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, 143, 241-246, 255, 263 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Професійно-технічного училища №12 (вул. Олени Теліги, 6, м. Знам'янка, Кіровоградська область, 27403, код ЄДРПОУ 02544939) до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55 м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 39393501) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення від 14.11.2018 № НОМЕР_2, про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким Професійно-технічному училищу №12 м. Знам'янка нараховано штраф у розмірі 202455,44 грн. за період з 30.06.2017 по 26.06.2018 та пеню у розмірі 49107,53 грн.

Присудити на користь Професійно-технічного училища №12 судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області у розмірі 3773,45 грн. (три тисячі сімсот сімдесят три. грн. 45 коп.).

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2019
Оприлюднено15.02.2019
Номер документу79811413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/3485/18

Постанова від 25.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 14.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні