Рішення
від 06.02.2019 по справі 560/105/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/105/19

РІШЕННЯ

іменем України

06 лютого 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участю:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача ОСОБА_1 представника відповідача Андрійчук І.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Війтовецька селищна рада Волочиського району Хмельницької області про визнання відмови протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася в суд з позовом до відповідача, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, у якому просить:

- визнати протиправною та скасувати відмову Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, викладену в листах № № Д-16625/0-8018/0/95 та 16553/0-8020/0/95 від 21.12.2018 року у затвердженні ОСОБА_3 проекту землеустрою для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити ОСОБА_3 проекти землеустрою для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-21068-СГ від 16.08.2016 року їй надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами населених пунктів Користовецької сільської ради Волочиського району Хмельницької області (НОМЕР_4), орієнтовним розміром 2,0000 га., із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03).

26 липня 2017 року, за результатами розгляду заяви позивача, Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ № 22-15204-СГ "Про внесення змін до наказу від 16 серпня 2016 року № 22-21068-СГ", у відповідності до якого пункт 1 наказу № 22- 21068-СГ, викладено в такій редакції:

"Надати дозвіл гр. ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність;

місце розташування об'єкта землеустрою: за межами населених пунктів Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області;

ділянка №1 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_5);

ділянка № №2 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_5);

із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03).

11 вересня 2017 року за зверненням позивача Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ №22-19278-СГ "Про внесення змін до наказу від 26 липня 2017 року № 22-15204-СГ", відповідно до якого абзац 4 пункту 1 викладено в такій редакції:

"ділянка №1 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_6)".

На виконання вказаних наказів, 22 вересня 2017 року позивачем з ліцензованою землевпорядною організацією - ПП "ХМЕЛЬНИЦЬКГЕОПРОЕКТ" укладено договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га № 1090 та затверджено відповідне завдання на виконання робіт (розроблення проекту землеустрою), у відповідності до статті 50 Закону України "Про землеустрій".

22 вересня 2017 року між позивачем та ліцензованою землевпорядною організацією - ПП "ХМЕЛЬНИЦЬКГЕОПРОЕКТ" укладено ще один договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га № 1090/1, та затверджено відповідне завдання на виконання робіт (розроблення проекту землеустрою), у відповідності до статті 50 Закону України "Про землеустрій".

15 грудня 2017 року даний проект землеустрою державним кадастровим реєстратором Руснак О.В., перевірено та внесено до Державного земельного кадастру з кадастровим номером сформованої земельної ділянки - НОМЕР_7.

02 січня 2018 року вказаний проект землеустрою державним кадастровим реєстратором Руснак О.В., перевірено та внесено до Державного земельного кадастру з кадастровим номером сформованої земельної ділянки - НОМЕР_8, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за № НВ-6805920942018.

Таким чином, на ім'я позивача були сформовані дві земельні ділянки, площею по 1,0000 га кожна та присвоєно їм кадастрові номери.

З метою реєстрації права власності на вказані земельні ділянки позивач декілька разів зверталась із відповідними заявами до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, проте отримала невмотивовані відмови з посиланням на те, що відбулись зміни в діючому законодавстві України, зокрема було рекомендовано з цього питання звернутись до місцевого органу самоврядування, на території якого знаходяться сформовані земельні ділянки.

04 липня 2018 року протокольним рішенням № 33 пленарного засідання тридцять третьої (позачергової) сесії Війтовецької селищної ради (VII скликання) заяви позивача про затвердження проектів рішення про погодження затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності в с. Завалійки на території Війтовецької сільської ради (за межами населених пунктів) ОСОБА_3 відхилено.

21 грудня 2018 року листами № Д-16625/0-8018/0/95-18 та №Д-16553/0-8020/0/95-18 позивачу відмовлено у видачі наказу на затвердження проектів землеустрою, в зв'язку з тим, що 09.10.2018 року земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_8 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-6932-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передані Війтовецькій селищній об'єднаній територіальній громаді у комунальну власність, та рекомендовано звернутися з відповідним клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, зокрема до Війтовецької селищної об'єднаної територіальної громади Волочиського району Хмельницької області для вирішення питання по суті.

Позивач зазначає, що вирішення питання затвердження проекту землеустрою відноситься до компетенції відповідача, а відсилання позивача за погодженням до органу місцевого самоврядування являється неправомірними та протиправними діями відповідача.

З врахуванням викладених обставин позивач просить суд задовольнити позовні вимоги.

Позивач в судове засідання не прибула, хоча була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи належним чином.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, та надав суду пояснення за змістом позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, та надала суду пояснення згідно відзиву поданого на даний позов.

В обгрунтування відзиву відповідач зазначив, що відповідно до пунктів 20, 23 Переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які передаються у комунальну власність Війтовецькій селищній раді об'єднаної територіальної громади Волочиського району Хмельницької області, зазначених у Додатку до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 09.10.2018 року № 22-6932-СГ, земельні ділянки, які бажала отримати у власність позивач, передані у комунальну власність Війтовецькій селищній раді об'єднаної територіальної громади Волочиського району Хмельницької області, тому Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області не є розпорядником вказаних земельних ділянок.

Тому відповідач вважає, що ним правомірно відмовлено у задоволенні заяв позивача.

Окрім того відповідач зазначив, що на момент розгляду справи на земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_8 зареєстровано право комунальної власності за Війтовецькою селищною радою Хмельницької області.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача в судове засідання не прибув, хоча був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, заяви про розгляд справи за його відсутності до суду не подавав.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-21068-СГ від 16.08.2016 року ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами населених пунктів Користовецької сільської ради Волочиського району Хмельницької області (НОМЕР_4), орієнтовним розміром 2,0000 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03).

26 липня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ № 22-15204-СГ "Про внесення змін до наказу від 16 серпня 2016 року № 22-21068-СГ", у відповідності до якого пункту 1 наказу № 22- 21068-СГ, викладено в такій редакції:

"Надати дозвіл гр. ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність;

місце розташування об'єкта землеустрою: за межами населених пунктів Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області;

ділянка №1 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_5);

ділянка № №2 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_5);

із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства (01.03).

За заявою позивача 11 вересня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ № 22-19278-СГ "Про внесення змін до наказу від 26 липня 2017 року № 22-15204-СГ", відповідно до якого абзац 4 пункту 1 викладено в такій редакції:

"ділянка № 1 орієнтовний розмір - 1,0000 га (НОМЕР_6)".

На виконання вказаних наказів, 22 вересня 2017 року позивачем з ліцензованою землевпорядною організацією - ПП "ХМЕЛЬНИЦЬКГЕОПРОЕКТ" було укладено договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га № 1090 та затверджено відповідне завдання на виконання робіт (розроблення проекту землеустрою), у відповідності до статті 50 Закону України "Про землеустрій".

22 вересня 2017 року між позивачем та ліцензованою землевпорядною організацією - ПП "ХМЕЛЬНИЦЬКГЕОПРОЕКТ" було укладено ще один договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га № 1090/1, та затверджено відповідне завдання на виконання робіт (розроблення проекту землеустрою), у відповідності до статті 50 Закону України "Про землеустрій".

15 грудня 2017 року даний проект землеустрою державним кадастровим реєстратором Руснак О.В., було перевірено та внесено до Державного земельного кадастру з кадастровим номером сформованої земельної ділянки - НОМЕР_7, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за № НВ-6805893912017.

02 січня 2018 року відділом Держгеокадастру у Волочиському районі Хмельницької області вищевказаний проект землеустрою - державним кадастровим реєстратором Руснак О.В., було перевірено та внесено до Державного земельного кадастру з кадастровим номером сформованої земельної ділянки - НОМЕР_8, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за № НВ-6805920942018.

Таким чином, на ім'я позивача були сформовані дві земельні ділянки, площею по 1,0000 га кожна та присвоєно їм кадастрові номери.

23.01.2018 року позивач звернулася до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою, та з проханням передати земельну ділянку у власність загальною площею 1,0000 га, для ведення особистого селянського господарства, з кадастровим номером НОМЕР_7, яка розташована за адресою: Завалійківська сільська рада, Волочиський район, Хмельницька область.

До заяви позивач додала оригінал документації із землеустрою та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

07.02.2018 року за номером Д-919/0-847/0/95-18 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надало позивачу відповідь на її заяву, в якій зазначило, що в розробленому проекті землеустрою, згідно матеріалів розташування земельної ділянки не можливо визначити склад угідь на земельній ділянці.

Тому Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області рекомендувало позивачу долучити до проекту землеустрою викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки з відображенням на земельній ділянці складу угідь (технічний звіт по коректуванню планових матеріалів зйомок минулих років.

Зазначено, що після усунення вищевикладених зауважень, рекомендовано повторно звернутися із заявою до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Також 23.01.2018 року позивач звернулася до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою, та проханням передати земельну ділянку у власність загальною площею 1,0000 га, для ведення особистого селянського господарства, з кадастровим номером НОМЕР_8, яка розташована за адресою: Завалійківська сільська рада, Волочиський район, Хмельницька область.

До заяви позивач додала оригінал документації із землеустрою та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

07.02.2018 року за номером Д-920/0-961/0/95-18 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надало позивачу відповідь на її заяву, в якій зазначило, що в розробленому проекті землеустрою, згідно матеріалів розташування земельної ділянки не можливо визначити склад угідь на земельній ділянці.

Тому Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області рекомендувало позивачу долучити до проекту землеустрою викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки з відображенням на земельній ділянці складу угідь (технічний звіт по коректуванню планових матеріалів зйомок минулих років).

Також додатково повідомлено позивача про те, що Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області проводиться інвентаризація земель сільськогосподарського призначення державної власності з метою їх передачі в комунальну власність об'єднаних територіальних громад (ОТГ). Після виправлення відповідних зауважень та передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність об'єднаних територіальних громад (ОТГ), рекомендовано позивачу звернутися із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність до Війтовецької селищної об'єднаної територіальної громади.

В подальшому позивач звернулася до Війтовецької селищної об'єднаної територіальної громади із відповідними заявами.

04 липня 2018 року протокольним рішенням № 33 пленарного засідання тридцять третьої (позачергової) сесії Війтовецької селищної ради (VII скликання) заяви позивача про затвердження проектів рішення про погодження затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності в с. Завалійки на території Війтовецької сільської ради (за межами населених пунктів) ОСОБА_3 відхилено.

27.08.2018 року ОСОБА_3 звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Війтовецької селищної ради Волочиського району Хмельницької області, в якому просила:

1) визнати протиправним та скасувати протокольне рішення № 33 від 04 липня 2018 року пленарного засідання тридцять третьої (позачергової) сесії Війтовецької селищної ради (VII скликання) щодо відмови затвердити ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, з кадастровими номерами - НОМЕР_2 та НОМЕР_8, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки, Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради;

2) зобов'язати відповідача - Війтовецьку селищну рада Волочиського району Хмельницької області затвердити проекти землеустрою щодо відведення ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, земельної ділянки площею 1,000 га сільськогосподарського призначення державної власності з кадастровим номером - НОМЕР_2 та земельної ділянки площею 1,000 га сільськогосподарського призначення державної власності з кадастровим номером - НОМЕР_8, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки, Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.10.2018 року по справі № 2240/2880/18 вирішено прийняти відмову позивача від адміністративного позову, та закрити провадження в справі за позовом ОСОБА_3 до Війтовецької селищної ради Волочиського району Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

30.10.2018 року позивач звернулася до відповідача із заявами про затвердження проектів землеустрою, та проханням передати земельні ділянки з кадастровими номерами - НОМЕР_2 та НОМЕР_8 у власність кожна площею 1,0000 га, для ведення особистого селянського господарства, які розташовані за адресою: Завалійківська сільська рада, Волочиський район, Хмельницька область.

08.11.2018 року Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області листами №№ Д-14055/0-7389/0/95-18, Д-14055/0-7389/0/95-18 відмовило позивачу у затвердженні проектів землеустрою, мотивуючи це тим, що в зв'язку з тим, що 09.10.2018 року земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_8 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-6932-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передані Війтовецькій селищній об'єднаній територіальній громаді у комунальну власність, та рекомендовано позивачу звернутися з відповідним клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, зокрема до Війтовецької селищної об'єднаної територіальної громади Волочиського району Хмельницької області для вирішення питання по суті.

12.12.2018 року позивач повторно звернулася до відповідача із заявами про затвердження проектів землеустрою, та з проханням передати земельні ділянки з кадастровими номерами - НОМЕР_2 та НОМЕР_8 у власність кожна площею 1,0000 га, для ведення особистого селянського господарства, які розташовані за адресою: Завалійківська сільська рада, Волочиський район, Хмельницька область.

21.12.2018 року Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області листами №№ Д-16553/0-8020/0/95-18, Д-16625/0-8018/0/95-18 відмовило позивачу у затвердженні проектів землеустрою, мотивуючи це тим, що в зв'язку з тим, що 09.10.2018 року земельні ділянки з кадастровими номерами НОМЕР_2 та НОМЕР_8 відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-6932-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передані Війтовецькій селищній об'єднаній територіальній громаді у комунальну власність, та рекомендувало позивачу звернутися з відповідним клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, зокрема до Війтовецької селищної об'єднаної територіальної громади Волочиського району Хмельницької області для вирішення питання по суті.

Позивач, вважаючи, що вирішення питання затвердження проекту землеустрою відноситься до компетенції Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, а відсилання позивача за погодженням до органу місцевого самоврядування являються неправомірними та протиправними діями відповідача, звернувся із даним позовом до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно з ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (частина третя статті 116 Земельного кодексу України).

Частинами 6-7 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина сьома статті 118 Земельного кодексу України).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Згідно з положеннями частин 9-10 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а у разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно частини 13 статті 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність є завершальною стадією процедури відведення земельної ділянки. При цьому, стаття 123 Земельного кодексу України встановлює вичерпний перелік підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою, зокрема, його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, тобто, поданий проект за змістом, формою має відповідати вимогам законів та інших нормативно-правових актів.

З матеріалів справи суд вбачає, що ОСОБА_3 неодноразово зверталася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту с. Завалійки, Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради.

Суд зазначає, що листи Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №Д-16625/0-8018/0/95-18 та №16553/0-8020/0/95-18 від 21.12.2018 року, які є предметом оскарження в даному адміністративному позові, не містять жодних висновків щодо задоволення чи відмови у задоволенні порушеного позивачем питання.

При цьому відповідачем не зазначено підстав для відмови у затвердженні проектів землеустрою, визначених статтею 123 Земельного кодексу України, зокрема його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, тобто, поданий проект за змістом, формою має відповідати вимогам законів та інших нормативно-правових актів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач не вирішив питання за результатом звернення позивача згідно з вимогами статті 118 ЗК України.

Правовий статус Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області визначений Положенням про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 року № 333 (далі - Положення № 333).

За змістом пункту 8 Положення № 333 Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. Згідно з пунктом 10 Положенням № 333 начальник Головного управління підписує накази Головного управління.

Таким чином, рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність оформляється розпорядчим індивідуальним правовим актом - наказом Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області, тому такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на клопотання заявника.

Разом з тим, за результатами розгляду заяв позивача, всупереч наведеним нормам, направлено лише листи без прийняття будь-якого рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області допустило протиправну бездіяльність, яка полягає у неприйнятті рішення про затвердження або про відмову у затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_3 для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею по 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

Щодо позовних вимог, в яких позивач просить зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити ОСОБА_3 проекти землеустрою для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області, суд вважає за необхідне відмовити з наступних підстав.

За приписами частини 1 статті 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року № 60-р "Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об'єднаних територіальних громад" Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 1 лютого 2018 року забезпечити:

формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах, визначених перспективним планом формування територій громад, шляхом проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об'єднаних територіальних громад згідно із статтею 117 Земельного кодексу України;

передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об'єднаних територіальних громад після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок;

здійснення до передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності під час передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність за погодженням з об'єднаними територіальними громадами (шляхом прийняття відповідною радою рішення згідно із статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Отже Держгеокадастру доручено забезпечити формування земельних ділянок шляхом проведення їх інвентаризації та передати у комунальну власність об'єднаним територіальним громадам.

Суд зазначає, що відповідачем надано суду Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 154066856 від 28.01.2019 року, в якому зазначено, що право власності на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_3 зареєстровано 21.01.2019 року за Війтовецькою селищною радою Волочиського району Хмельницької області.

Також надано суду Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 154067032 від 28.01.2019 року, в якій зазначено, що право власності на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2 зареєстровано 21.01.2019 року за Війтовецькою селищною радою Волочиського району Хмельницької області.

Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Суд зазначає, що в даному випадку наявне вже зареєстроване право комунальної власності на вказані земельні ділянки за Війтовецькою селищною радою Волочиського району Хмельницької області, тому саме Війтовецька селищна рада Волочиського району Хмельницької області є розпорядником вказаних земельних ділянок в розумінні норм Земельного кодексу України.

Враховуючи вище викладене, позовна вимога про зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити ОСОБА_3 проекти землеустрою для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області, є безпідставною, та такою, що задоволенню не підлягає.

Тому суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов необхідно задовольнити частково.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь ОСОБА_3 судовий збір в розмірі 704, 80 грн., (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області .

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, яка полягає у неприйнятті рішення про затвердження або про відмову у затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_3 для відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, площею по 1,000 га кожна з кадастровими номерами: НОМЕР_2 та НОМЕР_3, з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пункту с. Завалійки Волочиського району Хмельницької області на території Завалійківської сільської ради Волочиського району Хмельницької області.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати (судовий збір) в сумі 704,80 грн., (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок) на користь ОСОБА_3.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 11 лютого 2019 року

Позивач:ОСОБА_3 (АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська, 4/1,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39767479) Третя особа:Війтовецька селищна рада Волочиського району Хмельницької області (вул. Героїв України, 4, смт. Війтівці, Волочиський район, Хмельницька область , код ЄДРПОУ - 04403433)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2019
Оприлюднено15.02.2019
Номер документу79813245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/105/19

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Рішення від 06.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Постанова від 30.01.2019

Адмінправопорушення

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні