Рішення
від 12.02.2019 по справі 1340/5333/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/5333/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Колодій О.Р.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Вест-ойл (далі - ПП Вест-ойл , позивач) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач) про скасування податкової вимоги, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства Вест-ойл , в якій позивач просить:

-скасувати податкову вимогу Головного управління ДФС у Львівській області №40111-17 від 28.11.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що відповідачем в порушення норм податкового законодавства України сформовано податкову вимогу про сплату податкового боргу №40111-17 від 28.11.2017 року. Зокрема, позивач зазначив, що податкова вимога надсилається платнику податків у випадку, якщо сума грошового зобов'язання, тобто сума податкового боргу є узгодженою. 22.11.2017 року на ім'я ДФС України позивачем подано скаргу на податкове повідомлення-рішення №002021414 від 10.11.2017 року та податкове повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 року винесені Головним управлінням ДФС у Львівській області. Таким чином, сформована відповідачем податкова вимога є безпідставною та підлягає скасуванню.

Ухвалою від 13.11.2018 року позовну заяву залишено без руху та надано строк позивачу для усунення її недоліків.

Ухвалою від 13.11.2018 року відмовлено представнику позивача у задоволенні заяви про забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Приватного підприємства Вест-ойл до Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкової вимоги.

Ухвалою від 30.11.2018 року відкрито провадження та призначено підготовче засідання у справі на 26.12.2018 року.

26.12.2018 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 22.01.2019.

22.01.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 12.02.2019 року.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила, надала усні пояснення по суті позовних вимог. Зазначила, що за результатами аналізу реєстраційно-моніторингових карток вхідної кореспонденції у відповідних картотеках СЕД скарга ПП Вест-ойл на податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області від 10.11.2017 №002021414, 002011414 до ДФС не надходила.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Приватне підприємство «Вест-ойл» зареєстроване, як юридична особа, 05.12.2008 за № 14151020000021343, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (місцезнаходження: 79010, м. Львів, вул. Личаківська, 97/2; код ЄДРПОУ: 36182781).

З 11.10.2017 по 18.10.2017 ГУ ДФС у Львівській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Вест-ойл» з питань проведення взаємовідносин із ТОВ «Текс Хаус» за період березень 2017 року» , про що 25.10.2017 складено акт № 1805/13-01-14-14/36182781.

На підставі зазначеного акту ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення №002021414 від 10.11.2017 року та податкове повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 року.

22.11.2017 року позивачем на ім'я Державної фіскальної служби України подано скаргу на податкове повідомлення-рішення №002021414 від 10.11.2017 року та податкове повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 року винесені Головним управлінням ДФС у Львівській області, про що повідомленням від 22.11.2017 року повідомлено ГУ ДФС у Львівській області.

28.11.2017 року ГУ ДФС у Львівській області виставлено податкову вимогу №40111-17, яку скеровано на адресу платника податків. Згідно вказаної податкової вимоги загальна сума податкового боргу перед бюджетом становить 322313, 24 грн. по податку на додану вартість, який складається з основного платежу у розмірі 240807, 00 грн, штрафних санкцій у розмірі 60201, 75 грн та пені у розмірі 21304, 49 грн.

Не погоджуючись із вказаною податковою вимогою, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Під грошовим зобов'язанням платника податків, згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, розуміється сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Під податковим боргом, при цьому, розуміється сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

За змістом пп.2.1., 2.2, 2.3 Порядку направлення органами доходів і зборів податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міндоходів України від 10.10.2013 №576 (в редакції, чинній на час прийняття спірних рішень), податкова вимога формується органами доходів і зборів за місцем обліку платника податків. Податкова вимога формується, якщо: платник податків не сплатив суми податкового зобов'язання, зазначеної в поданій ним податковій декларації, у встановлені Кодексом строки; платник податків не сплатив узгодженої суми грошового зобов'язання, визначеної в податковому повідомленні-рішенні, у встановлені законом строки; платник збору не сплатив узгодженої суми збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності у встановлені строки; платник єдиного податку першої або другої групи не сплатив суми авансового внеску у встановлені строки. Протягом строків оскарження суми грошових зобов'язань, визначених Кодексом, податкова вимога з податку, що оскаржується, не надсилається.

У взаємозв'язку з наведеним, пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно матеріалів справи, 22.11.2017 року позивачем до Державної фіскальної служби України направлено скарги на податкове повідомлення-рішення № 002021414 від 10.11.2017 та податкове повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 винесене ГУ ДФС у Львівській області. Вказане підтверджено описом вкладення цінного листа та чеком ПАТ «Укрпошти» (а.с.14-15).

Позивачем також направлено повідомлення до відповідача про оскарження до ДФС України податкового повідомлення-рішення № 002021414 від 10.11.2017 та податкового повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 винесених ГУ ДФС у Львівській області, що підтверджується доданим фіскальним чеком про направлення листа. Також вказане повідомлення було подано ПП «Вест-ойл» до ГУ ДФС у Львівській області, що засвідчує печатка на копії, що долучена до матеріалів справи про отримання 22.11.2017 (а.с. 19).

Згідно з пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 56.2 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Відповідно до пункту 56.3 статті 56 Податкового кодексу України, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідно до пункту 56.5 статті 56 Податкового кодексу України, платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

Згідно пункту 56.8 статті 56 Податкового кодексу України, контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків (пункт 56.9 стаття 56 Податкового кодексу України).

Провівши системний аналіз вищезазначених норм Податкового кодексу України, суд зазначає, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання, а податкова вимога може бути надіслана платнику податку тільки у разі наявності у нього податкового боргу.

Позивачем подано скарги на податкове повідомлення-рішення №002021414 від 10.11.2017 та податкове повідомлення-рішення №002011414 від 10.11.2017 винесені ГУ ДФС у Львівській області, а відтак суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання визначені відповідачем не є узгодженими, позивач у встановленому порядку повідомив відповідачам про оскарження податкових повідомлень-рішень 22.11.2017 року, а отже винесення позивачу податкової вимоги 28.11.2017 року є передчасним.

Суд звертає увагу, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.12.2018 року у справі №857/2436/18 апеляційну скаргу Приватного підприємства «Вест-ойл» задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16.07.2018 року у справі №813/2473/18 скасовано та ухвалено нове, яким в задоволенні позову Головного управління ДФС у Львівській області до Приватного підприємства «Вест-ойл» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків - відмовлено.

З огляду на вищенаведене, суд проходить до висновку, що оскаржувана податкова вимога підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У спірних правовідносин відповідач діяв не у спосіб, передбачений законом.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб'єктом владних повноважень.

Позов слід задоволити. Скасувати податкову вимогу Головного управління ДФС у Львівській області №40111-17 від 28.11.2017 року.

Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.14, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Скасувати податкову вимогу Головного управління ДФС у Львівській області №40111-17 від 28.11.2017 року.

Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) за рахунок бюджетних асигнувань 1762,00 грн. сплаченого судового збору на користь Приватного підприємства Вест-ойл (79010, м.Львів, вул.Личаківська, 97/2, код ЄДРПОУ 36182781).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 15 лютого 2019 року.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2019
Оприлюднено16.02.2019
Номер документу79837196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5333/18

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні