ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 813/2630/18
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
12 лютого 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представника третьої особи ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Трускавецької міської ради Львівської області, за участі управління комунальної власності Трускавецької міської ради Львівської області в якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3, позивач) 21.06.2018 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Трускавецької міської ради Львівської області з вимогою визнати протиправним (незаконним) та скасувати рішення Трускавецької міської ради № 393 від 22.12.2016 Про надання дозволу на виготовлення документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Шевченка, 2 в м.Трускавці , яким надано дозвіл управлінню комунальної власності Трускавецької міської ради на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0465 та по вулиці Шевченка, 2 в м.Трускавці для обслуговування нежитлової будівлі (ведення комерційної діяльності - землі житлової та громадської забудови) кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0001 для оформлення права власності на земельну ділянку за територіальною громадою міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради за рахунок земель, не наданих у власність чи користування, а також визнано таким, що тратив чинність пункт 7 рішення Трускавецької міської ради від 21.10.2014 Про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою .
В обгрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що згідно з рішенням Трускавецького міського суду № 457/742/17 від 28.11.2017 ОСОБА_3 став власником за набувальною давністю на нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю (позначену на плані лі. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м, яка знаходиться за адресою: Львівська область, місто Трускавець, вул. Шевченка, буд. № 2. Трускавецька міська рада прийняла рішення №393 від 22.12.2016, яким надала дозвіл управлінню комунальної власності Трускавецької міської ради на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0465 га по вулиці Шевченка, 2 в м. Трускавці для обслуговування нежитлової будівлі (ведення комерційної діяльності землі житлової та громадської забудови) кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0001 для оформлення права власності на земельну ділянку за територіальною громадою міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради за рахунок земель, не наданих у власність чи користування. При цьому, п.2 зазначеного рішення визнано таким, що втратив чинність, тобто фактично скасовано, пункт 7 рішення Трускавецької міської ради від 21.10.2014 Про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою , згідно якого надано ОСОБА_3 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,06 га по вул. Шевченка, 2 в місці Трускавці. Позивач стверджує, що прийнятим рішенням Трускавецької міської ради № 393 від 22.12.2016 грубо порушено його законні права та інтереси, просить таке скасувати.
Ухвалою від 26.06.2018 суд відкрив провадження у цій справі, цією ж ухвалою суд визнав поважними причини пропуску ОСОБА_3 строку звернення до суду з цим позовом та поновив його. Суд залучив до участі у справі управління комунальної власності Трускавецької міської ради в якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
08.02.2019 представник позивача подав суду заяву про закриття провадження у справі. Покликається на те, що за наслідками аналізу практики Верховного Суду щодо розгляду аналогічних спорів дійшов висновку, що цей спір слід розглядати як такий, що має приватно-правовий характер, оскільки по суті йдеться про оформлення права на земельну ділянку для обслуговування нежитлової будівлі, право власності на яку, як вважає позивач, незаконно зареєстровано за територіальною громадою в особі Трускавецької міської ради. При цьому, ОСОБА_3 відкрито володіє цією нежитловою будівлею та земельною ділянкою більше десяти років, а рішенням суду визнано за ним право власності на цей об'єкт нерухомого майна.
Відповідач ще на стадії підготовчого провадження подав відзив на позовну заяву, вважає позовні вимоги ОСОБА_3 безпідставними та необґрунтованими. У відзиві відповідач звертає увагу суду на те, що правовідносини, що склалися між сторонами стосуються права та підстав набуття права користування земельною ділянкою, відповідач владних управлінських функцій не здійснював і суб'єктом владних повноважень у цих відносинах не був. За таких обставин Трускавецька міська рада вважає, що адміністративний позов, предметом якого є перевірка правильності формування волі однієї із сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав на неї, не може бути розглянутий в порядку адміністративного судочинства.
Третя особа заперечила щодо закриття провадження у цій справі, просила суд відмовити в задоволенні позову ОСОБА_3 з мотивів його безпідставності.
Суд заслухав пояснення присутніх представників учасників справи, дослідив долучені до справи письмові докази та встановив такі обставини, що мають значення для прийняття судового рішення у цій справі:
між Трускавецькою міською радою, ПрАТ Львівтурист та ОСОБА_3 з 2004 тривають судові спори щодо права власності на житлову будівлю загальною площею 162,1 кв.м., що знаходиться по вулиці Шевченка, 2 в місті Трускавці Львівської області.
22.09.2004 Трускавецька міська рада прийняла рішення №391 Про включення в комунальну власність будівлі по вул. Шевченка, 2 , відповідно до якого будівлю на вул. Шевченка, 2 включено в комунальну власність як безхазяйну. На виконання цього рішення виконавчий комітет Трускавецької міської ради прийняв рішення від 26.11.2004 № 270 Про оформлення права власності на нежитлову будівлю на вул. Шевченка, 2 . 17.01.2005 виконавчий комітет Трускавецької міської ради видав свідоцтво САА № 111780 про право власності територіальної громади м. Трускавця в особі Трускавецької міської ради на нежитлову будівлю, розміщену на вул. Шевченка, 2 в місті Трускавець.
Рішенням господарського суду Львівської області № 1/267-20/88 від 06.06.2005 визнано недійсним рішення Трускавецької міської ради від 22.09.2004 № 391 Про включення в комунальну власність будівлі по вул. Шевченка, 2 та рішення виконавчого комітету Трускавецької міської ради від 26.11.2004 № 270 Про оформлення права власності на нежитлову будівлю на вул. Шевченка, 2 (а.с. 43-48).
04.10.2013 Трускавецький міський суд Львівської області прийняв рішення №457/1489/13-ц, відповідно до якого визнав за ОСОБА_3 право власності на нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю (позначену на плані літ. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м., яка знаходиться за адресою: Львівська область, м. Трускавець, вул. Шевченка, 2 (а.с. 49-50).
11.08.2014 ОСОБА_3 звернувся до міського голови міста Трускавець із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,06 га по вул. Шевченка, 2 для обслуговування об'єкту нерухомості по діяльності у сфері по діяльності у сфері туризму та комерції з подальшим наданням земельної ділянки в оренду та правом викупу (а.с. 80). 21.10.2014 сорок третя сесія шостого демократичного скликання Трускавецької міської ради прийняла рішення № 759 Про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою та проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , пунктом 7 якого міська рада вирішила надати ОСОБА_3 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0600 га по вул. Шевченка,2 для надання у користування на умовах оренди для обслуговування об'єкту нерухомості по діяльності у сфері туризму та комерції, за рахунок земель міської ради, не наданих у власність чи користування (а.с. 81).
Позивач розробив проект землеустрою та подав його на затвердження Трускавецькій міській раді. Рішенням № 158 від 21.04.2016 Про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у користування на умовах оренди ОСОБА_3В. Трускавецька міська рада відмовила гр. ОСОБА_3 в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий №4611500000:01:010:0001) площею 0,0465 га по вул. Шевченка, 2 (а.с. 125). Це рішення міська рада мотивувала тим, що згідно інформаційної довідки № 52588127 від 04.02.2016 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, об'єкт нерухомого майна - нежитлова будівля по вул. Шевченка, 2 у місті Трускавці є власністю територіальної громади міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради.
05.10.2016 апеляційний суд Львівської області рішення Трускавецького міського суду Львівської області від 04.10.2013 скасував та ухвалив нове, яким у позовних вимогах ОСОБА_3 до ОСОБА_4 про визнання права власності на нерухоме майно відмовлено (а.с. 51-54). Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 29.03.2017 касаційну скаргу ОСОБА_3 відхилено, рішення апеляційного суду Львівської області від 05.10.2016 залишено без змін (а.с. 64-69).
22.12.2016 Трускавецька міська рада прийняла рішення № 393 Про надання дозволу на виготовлення документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Шевченка, 2 в м. Трускавці , відповідно до якого надала дозвіл управлінню комунальної власності Трускавецької
міської ради на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення
меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,0465 га по вулиці Шевченка, 2 в
м.Трускавці для обслуговування нежитлової будівлі (ведення комерційної діяльності землі житлової та громадської забудови) кадастровий номер земельної ділянки 4611500000:01:010:0001 для оформлення права власності на земельну ділянку за
територіальною громадою міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради за рахунок
земель, не наданих у власність чи користування. При цьому, п.2 цього рішення
Трускавецька міська рада вирішила пункт 7 рішення Трускавецької міської ради від 21.10.2014 Про надання дозволу на виготовлення технічних документацій із землеустрою вважати таким, що втратив чинність (а.с 119).
ОСОБА_3 звернувся до Трускавецького міського суду Львівської області з позовом до Трускавецької міської ради, Відділу державної реєстрації Трускавецької міської ради, ПАТ Львівтурист про скасування державної реєстрації права власності, визначення недійсним та скасування Свідоцтва про право власності, вилучення записів про державну реєстрацію права власності та визнання права власності в порядку набувальної давності. Рішенням Трускавецького міського суду Львівської області №457/742/17 від 28.11.2017 позов ОСОБА_3 задоволено (а.с. 22-30), суд:
- скасував державну реєстрацію права комунальної власності територіальної громади м. Трускавця в особі Трускавецької міської ради на нежитлову будівлю №2 по вулиці Т.Шевченка в м. Трускавці Львівської області (позначену на плані літ. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м.;
- визнав недійсним та скасувати Свідоцтво серії САА №111780 про право власності Територіальної громади м. Трускавця в особі Трускавецької міської ради на нежитлову будівлю (позначену на плані літ. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м., розміщену на вул. Т.Шевченка, 2 у м. Трускавці, виданого виконавчим комітетом Трускавецької міської ради 17.01.2005 року.
- зобов'язав відділ державної реєстрації Трускавецької міської ради вилучити з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно розділ №9574517 від 17.01.2005 року, а також розділ №255423546115 та запис про право власності №17020532 від21.10.2016 року щодо державної реєстрації права власності на нежитлову будівлю №2 по вул. Т.Шевченка в м. Трускавці Львівської області (позначену на плані літ. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м. за Територіальною громадою м. Трускавця в особі Трускавецької міської ради.
- визнав за ОСОБА_3 право власності за набувальною давністю на нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю (позначену на плані літ. А-1 ) загальною площею 162,1 кв.м., яка знаходиться за адресою: м. Трускавець Львівської області, вул. Шевченка, 2. На рішення суду першої інстанції подано апеляційну скаргу.
Заслухавши доводи учасників справи щодо наявності та змісту порушеного права/законного інтересу, що зумовило звернення до суду з цим позовом, суд при вирішенні питання про юрисдикцію цього спору враховує правові висновки, висловлені ОСОБА_5 Палатою Верховного Суду в постанові, постановленій 04.09.2018 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/77969515) по справі №823/2042/16, оскільки такі містять обґрунтування необхідності відступу від раніше висловленої правової позиції ОСОБА_5 Верховного Суду у постановах від 04 квітня 2018 року у справах №817/567/16 та № 826/9928/15, від 10 квітня 2018 року у справі № 808/8972/15, від 16 травня 2018 року у справі № 826/4460/17, від 23 травня 2018 року у справі № 815/4618/16, від 05 червня 2018 року у справі № 804/20728/14, від 12 червня 2018 року у справі №823/378/16, від 13 червня 2018 року у справах № 820/2675/17 та 803/1125/17. ОСОБА_5 Верховного Суду у згаданій Постанові серед іншого наголосила на такому:
… Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб'єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.
Відповідно до статті 2 КАС України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 1 частини першої статті 3 КАС України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 17 КАС України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
У пункті 7 частини першої статті 3 КАС України в наведеній вище редакції визначено, що суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Водночас помилковим є застосування статті 17 КАС України та поширення юрисдикції адміністративних судів на усі спори, стороною яких є суб'єкт владних повноважень, оскільки при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і господарських справ недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб'єктного складу спірних правовідносин. Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин .
Застосовуючи наведені вище правові висновки ОСОБА_5 Верховного Суду в контексті спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що фактично між сторонами у цій справі є спір щодо оформлення землекористування на земельну ділянку для обслуговування будівлі, розташованої по вул. Шевченка, 2 в м. Трускавці. ОСОБА_3 фактично володіє та користується цією будівлею та, відповідно, прибудинковою територією більше десяти років, а судові спори за участі ОСОБА_3 та Трускавецької міської ради тривають ще з 2004 року. За таких обставин суд дійшов висновку, що цей спір є спором про цивільне право, стосується оформлення землекористування на земельну ділянку для обслуговування нежитлової будівлі. З огляду на суб'єктний склад учасників спору ця справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Керуючись ст.ст. 132, 143, 238, 248, 256, 294, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
закрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_3 до Трускавецької міської ради Львівської області, за участі управління комунальної власності Трускавецької міської ради Львівської області в якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, про визнання протиправним та скасування рішення.
Роз'яснити позивачу, що:
- розгляд цієї справи належить до юрисдикції місцевого загального суду в порядку цивільного судочинства;
- повторне звернення до адміністративного суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Львівський окружний адміністративний суд у п'ятнадцятиденний строк з дати складання повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено 15.02.2019.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2019 |
Номер документу | 79837210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні