МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 лютого 2019 р. № 400/2956/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:Голови депутатської фракції "Опозиційний блок" в Новоодеській районній раді ОСОБА_1, АДРЕСА_1, 56601
до відповідача:Голови Новоодеської районної ради Миколаївської області ОСОБА_2, вул. Центральна, 202, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602
третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:ПП "Редакція Новоодеської районної газети "Промінь", вул. Жовтнева, 15, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602
про:визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Голови Новоодеської районної ради Миколаївської області ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльність, що полягає у невиконанні п.п.4,6 рішення XVІІІ сесії Новоодеської районної ради сьомого скликання від 23 лютого 2018, а саме відмові розмістити Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 на веб-сайті районної ради, а також відмови надрукувати в районній газеті Промінь , зобов'язання виконати п.п.4,6 рішення XVІІІ сесії Новоодеської районної ради сьомого скликання від 23 лютого 2018, а саме розмістити Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 на веб-сайті районної ради, а також надрукувати його в районній газеті Промінь за рахунок районної ради.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що всупереч рішення районної ради від 23.02.2018 відповідачем не розміщений на веб-сайті ради та районній газеті Промінь звіт депутатської фракції Опозиційний блок , чим порушив ст.144 Конституції України, Закон України Про місцеве самоврядування .
Відповідач надав відзив, в якому просить відмовити у задоволенні позову, оскільки позивач всупереч порядку встановленому рішенням районної ради від 23.02.2018 № 22 надав звіт безпосередньо голові Новоодеської районної ради, а не постійній комісії районної ради з питань депутатської діяльності, етики, захисту прав громадян, боротьби зі злочинністю та корупцією, тому постійна комісія була позбавлена виконати вимоги рішення № 22 і звіт не був розмішений на веб-сайті районної ради.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ПП Редакція Новоодеської районної газети Промінь пояснень суду не надала, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином.
Заслухав пояснення сторін, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Новоодеська районна рада XVІІІ сесії сьомого скликання 23 лютого 2018 прийняла рішення № 22 Про організацію звітів депутатів районної ради , яким визначила: керівникам фракції та депутатських груп, позафракційним депутатам районної ради до 14.05.2018 проінформувати постійну комісію районної ради з питань депутатської діяльності, етики, захисту прав громадян, боротьби зі злочинністю та корупцією, роботи з громадськими об'єднаннями, органами місцевого самоврядування та засобами масової інформації про результати проведення звітів депутатами районної ради перед виборцями. Постійна комісія районної ради з питань депутатської діяльності, етики, захисту прав громадян, боротьби зі злочинністю та корупцією, роботи з громадськими об'єднаннями, органами місцевого самоврядування та засобами масової інформації до 28.05.2018 повинна подати керівнику районної ради узагальнену інформації про проведення звітів депутатів районної ради та відповідні пропозиції.
Пунктом 4 рішення передбачено, що виконавчий апарат районної ради повинен підготувати необхідні інформаційно-довідкові матеріали для депутатів районної ради та розмістити інформації звітів на веб-сайті районної ради.
Рекомендовано приватному підприємству Редакція Новоодеської газети Промінь забезпечити висвітлення звітів та зустрічей депутатів районної ради з виборцями (п.6 рішення).
10.05.2018 позивач надав Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 рік голові Новоодеської районної ради, який просив розмістити на сайті районної ради та надрукувати його в районній газеті Промінь .
22.05.2018 позивач звертається з листом до відповідача, в якому просив повідомити, коли районною радою будуть виконані п.4, п.6 рішення районної ради № 22 від 23.02.2018.
31.05.2018 голова районної ради повідомив ОСОБА_1, що в наданому Звіті мають місце образливі висловлювання в бік колишніх голів районної ради та райдержадміністрації, а також нинішнього міського голови, тому просив відредактувати наданий Звіт (виключити образливі висловлювання) для подальшого його висвітлення на офіційному веб-сайті Новоодеської районної ради та друку в районній газеті Промінь .
Листом від 01.06.2018 позивач звернувся до голови Новоодеської районної ради ОСОБА_2, в якому просив розмістить Звіт на сайті ради, оскільки рада не має повноважень та не наділена функціями мовної експертизи, щоб досліджувати значення певних слів.
11.07.2018 відповідач надав відповідь позивачу, в якій зазначив, що Новоодеська районна рада, відповідно до законодавства, не має повноважень перевірити достовірність інформації та провести експертизу щодо висловів образливого характеру стосовно зазначених у звіті осіб, тому з метою уникнення в подальшому судових спорів, предметом яких є захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації, районна рада не бере на себе відповідальність опублікувати на офіційному веб-сайті Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 у наданій редакції.
17.07.2018 ОСОБА_1 повторно надає ОСОБА_2 виправлений звіт і просить його розмістити на сайті Новоодеської районної ради.
09.08.2018 відповідач надає відповідь, в якій зазначає повторно, що не має повноважень перевірити достовірність інформації та провести експертизу щодо висловів образливого характеру стосовно зазначених у звіті осіб, тому з метою уникнення в подальшому судових спорів, предметом яких є захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації, районна рада не бере на себе відповідальність опублікувати на офіційному веб-сайті Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 у наданій редакції, тому рекомендував при підготовці звіту керуватись нормами ч.2 ст.16 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .
03.09.2018 позивач звертається до відповідача та просить надати копію засідання постійної комісії районної ради з питань депутатської діяльності етики, захисту прав громадян, боротьби зі злочинністю та корупцією, роботи з громадськими об'єднаннями, органами місцевого самоврядування та засобами масової інформації по розгляду та підготовки керівництву районної ради узагальненої інформації про проведення звітів депутатів районної ради з відповідними пропозиціями, що було передбачено рішенням № 22 від 23.02.2018.
10.09.2018 позивачем отримана відповідь, що постійною комісією узагальнена інформація про проведення звітів депутатів районної ради не готувалась, про стан виконання депутатами рішення № 22 було повідомлено керівництву районної ради в усній формі. Також позивачу було надано протокол № 17 від 05.06.2018 засідання постійного комісії районної ради з питань депутатської діяльності, етики, захисту прав громадян, в якому зазначено у п.5 Про хід виконання рішення районної ради від 23.02.2018 № 22. Доповідач Довгань О.О. повідомив, що станом на 05.06.2018 до районної ради подано звіти фракцій Радикальної партії ОСОБА_3 та Опозиційного блоку .
Відтак, комісії було відомо, що Опозиційний блок подав звіт.
В судовому засіданні представник позивача суду пояснив, що невиконання відповідачем рішення районної ради № 22, порушує право на інформацію, яку повинні отримати виборці, з веб-сайта про Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 .
Відповідно до ч.2 ст.43 Закону України Про місцеве самоврядування районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.
Згідно зі ст.16 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об'єднаннями громадян. Рада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів місцевої ради перед виборцями.
Звіт депутата місцевої ради повинен містити відомості про його діяльність у раді та в її органах, до яких його обрано, а також про його роботу у виборчому окрузі, про прийняті радою та її органами рішення, про хід їх виконання, про особисту участь в обговоренні, прийнятті та в організації виконання рішень ради, її органів, а також доручень виборців свого виборчого округу.
Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, керівники підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності зобов'язані сприяти депутатам місцевих рад в організації їх звітів (зустрічей) перед (з) виборцями шляхом надання приміщень, інформаційних та інших довідкових матеріалів, необхідних депутату місцевої ради, на прохання депутата здійснювати інші заходи, пов'язані з проведенням його звіту (зустрічі) перед (з) виборцями, у тому числі сприяти оповіщенню виборців про час і місце його (її) проведення. Рішення з питань організації звітів (зустрічей) депутата з виборцями приймається на засіданні місцевої ради.
Депутат місцевої ради інформує раду та її виконавчі органи про результати обговорення його звіту, зауважень і пропозицій, висловлених виборцями на адресу ради та її органів, а також про доручення, дані депутатові у зв'язку з його депутатською діяльністю.
Звіти і зустрічі депутатів місцевої ради з виборцями висвітлюються засобами масової інформації.
Виконавчий апарат районної, обласної ради забезпечує здійснення радою повноважень, наданих їй Конституцією України, цим та іншими законами. Виконавчий апарат ради за посадою очолює голова відповідної ради.(ст.58 Закону України № 280)
Депутати Новоодеської районної ради з метою забезпечення виконання обов'язків депутатів районної ради щодо звітування про свою роботу перед виборцями прийняли рішення № 22 від 23.02.2018, яким вирішили керівникам фракції та депутатських груп проінформувати постійну комісію про результати проведення звітів депутатами районної ради перед виборцями. Постійні комісії подають керівництву районної ради інформацію про проведення звітів та відповідні пропозиції, а виконавчий апарат районної ради розміщує інформацію звітів на веб-сайті районної ради.
Матеріали справи свідчать, що 10.05.2018 позивач надав звіт відповідачу, 17.07.2018 позивач надав відповідачу перероблений звіт, оскільки листи відповідача свідчать, що звіт не розміщено на веб-сайті, в зв'язку з тим, що він містить образливі висловлювання стосовно зазначених у звіті осіб.
У рішенні ради № 22 зазначено, що постійна комісії з питань етики повинна була надати відповідні пропозиції щодо звітів депутатів. Відповідач не надав суду доказів, що комісія надала йому пропозиції щодо неможливості розміщення звіту Опозиційного блоку.
Посилання відповідача у відзиві на те, що позивач порушив порядок встановлений у рішенні районної ради від 23.02.2018 № 22 та надав звіт безпосередньо голові Новоодеської районної ради, а не постійній комісії районної ради з питань депутатської діяльності, етики не приймається судом до уваги, оскільки наданий суду протокол № 17 від 05.06.2018 засідання постійної комісії районної ради з питань депутатської діяльності, етики свідчить, що станом на 05.06.2018 комісії відомо, що подано звіт фракції Опозиційного блоку .
Рішенням № 22 передбачено, що виконавчий апарат районної ради повинен розмістити інформації звітів на веб-сайті районної ради. Виконавчий апарат ради за посадою очолює голова відповідної ради (ст.58 Закону України № 280).
Відповідно до ч.1 ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Оскільки депутати Новоодеської районної ради у своєму рішенні визначили, що звіти на веб-сайті розміщує виконавчий апарат ради, який очолює голова районної ради, а відповідно до вимог Конституції України ці рішення є обов'язковими до виконання на відповідній території, то голова районної ради зобов'язаний був його виконати.
Доказів розміщення на офіційному веб-сайті Звіту депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 відповідач суду не надав.
Відтак, відповідач допустив бездіяльність щодо невиконання п.4 рішення Новоодеської районної ради № 22 від 23.02.2018.
Позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача виконати п.6 рішення № 22 та в частині визнання протиправною бездіяльність щодо невиконання п.6 рішення № 22 задоволенню не підлягають, оскільки п.6 рішення районної ради не встановлюється імперативна норма для відповідача надрукувати звіти у газеті Промінь . Газета є приватним підприємством, тому позивач не позбавлений права самостійно звернутись до газети та надрукувати Звіт депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 .
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно зі ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів та у доведенні перед судом їх переконливості.
За таких обставин, позов належить задовольнити частково.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Голови депутатської фракції "Опозиційний блок" в Новоодеській районній раді ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 56601) до Голови Новоодеської районної ради Миколаївської області ОСОБА_2 (вул. Центральна, 202, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602) задовольнити частково.
2. Визнати протиправною бездіяльність голови Новоодеської районної ради Миколаївської області ОСОБА_2 (вул. Центральна, 202, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602) щодо невиконання п.4 рішення XVІІІ сесії Новоодеської районної ради сьомого скликання від 23 лютого 2018, а саме нерозміщення Звіту депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 на веб-сайті районної ради.
3. Зобов'язати голову Новоодеської районної ради Миколаївської області ОСОБА_2 (вул. Центральна, 202, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602) виконати п.4 рішення XVІІІ сесії Новоодеської районної ради сьомого скликання від 23 лютого 2018 шляхом розміщення Звіту депутатів від фракції Опозиційний блок за 2017 на веб-сайті районної ради.
4. В решті позову відмовити.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новоодеської районної ради Миколаївської області (вул. Центральна, 202, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, 56602, ідентифікаційний код 25379555 ) на користь Голови депутатської фракції "Опозиційний блок" в Новоодеській районній раді ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 56601 ) судовий збір у сумі 881,00 грн. (вісімсот вісімдесят одна гривня), сплачений квитанцією № ПН689 від 28.11.2018 року.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2019 |
Номер документу | 79837251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні