Рішення
від 14.02.2019 по справі 826/15043/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м. Київ 14 лютого 2019 року                                        № 826/15043/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Чудак О.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, встановив: 14.09.2018 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» (ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ») з позовом до Державної фіскальної служби України (ДФС України), про: - визнання протиправним та скасування рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 27.07.2018 №861757/40960407; - зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства від 06.06.2018 №27. В обґрунтування заявлених вимог зазначило, що ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» постановлено ПП «ЕКОБІЗ» за умовами договору поставки №60/17 від 26.07.2017 товар (віддушка «Чарівність») на суму 2570 грн на підставі чого ними складено податкову накладну від 06.06.2018 №27, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України) реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному підпунктом 1.6 пункту 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомлено: показник «D»=.005970964300844194561567918806645116186019, «Р»=. Товариство зазначило, що виконало вимоги, вказані у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної та надало відповідні документи, що підтверджують реальність постачання товару на користь ПП "ЕКОБІЗ", проте, рішенням Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (ГУ ДФС у м. Києві), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.07.2018 №861757/40960407 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.06.2018 №27 з підстави - ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація, надані файли «Банківська виписка» - пошкоджені, неможливо ідентифікувати. При цьому, позивач зазначає, що Комісією ГУ ДФС у м. Києві в оскаржуваному рішенні не зазначено які саме порушення закону допущенні, відповідачами не надано доказів ризиковості позивача як платника податку, тому рішення про відмову в реєстрації накладної є протиправним і підлягає скасуванню. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.09.2018 позовну заяву  ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження. В ході судового засідання 30.11.2018 на підставі встановлених обставин щодо суб'єкта прийняття оскаржуваного у даній справі рішення, ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання без виходу до нарадчої кімнати, залучено до участі у справі в якості співвідповідача ГУ ДФС у м. Києві. Представником ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві подано відзиви на позовну заяву в яких вказано на відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зазначено, що рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2018 №861757/40960407 є правомірним, адже прийняте з урахуванням наданих позивачем документів, у зв'язку з ненаданням платником достатньої кількості документів. Наголошено, що позивачем не надано розрахункових документів, які підтверджують факт розрахунків ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» із ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» (постачальник товару, який було продано ПП «ЕКОБІЗ»), а тому відсутня можливість підтвердження реальності господарської операції ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ», згідно якої виписано податкову накладну від 06.06.2018 №27. Позивач подав до суду відповіді на вказані відзиви. Зазначив, що зупиняючи реєстрацію податкової накладної від 06.06.2018 №27 та відмовляючи у реєстрації такої податкової накладної відповідачі не зазначали про відсутність розрахункових документів, які підтверджують факт розрахунків ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» із ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» та не вимагали таких документів для проведення реєстрації податкової накладної від 06.06.2018 №27. Тому, позивач зазначає про штучне створення відповідачами перешкод у реєстрації ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» податкових накладних, які призводять до блокування діяльності ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ». При цьому, реєстрація великої кількості податкових накладних ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» починаючи з травня 2018 року здійснюється лише після оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних. Також позивач зазначив, що згідно листа ГУ ДФС у м. Києві від 07.09.2018 №10/26-15-41-05-14 ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» не значиться в переліку ризикових платників податку. В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримала та просила їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, наданих поясненнях та доказах. Представник відповідачів проти задоволення позову заперечив. Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд за клопотаннями представників сторін, на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 №2747-IV (КАС України), ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження. Так, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне. 26.05.2017 між ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» (Постачальник) та ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» (Покупець) укладено договір №12/17-п, предметом якого є поставка товару (хімічна сировина). На виконання договору поставки №12/17-п від 26.05.2017 ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» поставило ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» товари, зокрема віддушку «Чарівність» в кількості 1 кг на суму 1641,67 грн без ПДВ, що підтверджується: видатковою накладною №364 від 06.06.2018, податковою накладною №26 від 06.06.2018, яка 27.06.2018 зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, паспортом якості на товар, платіжним дорученням №145 від 11.06.2018. Оплата позивачем отриманого у ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» товару підтверджується звітами про дебетові і кредитові операції по банківському рахунку позивача, виписками з банківського рахунку ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ», актом звіряння взаємних розрахунків між ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» та ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» за договором поставки №12/17-п від 26.05.2017. 26.07.2018 між ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» (Постачальник) та ПП «ЕКОБІЗ» (Покупець) укладено договір поставки №/60/17-п ТД, предметом якого є поставка хімічної сировини. На виконання договору поставки №/60/17-п ТД від 26.07.2017 ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» поставило ПП «ЕКОБІЗ» віддушку «Чарівність» в кількості 1 кг на суму 2570 грн, в тому числі ПДВ 428,33 грн, що підтверджується: рахунком на оплату №725 від 05.05.2018, видатковою накладною №672 від 06.06.2018, експрес-накладною №20400090636792 від 06.06.2018, платіжним дорученням №488 від 11.06.2018, випискою з банківського рахунку ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ». Враховуючи факт поставки позивачем для ПП «ЕКОБІЗ» віддушку «Чарівність» в кількості 1 кг на суму 2570 грн, в тому числі ПДВ 428,33 грн, ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» виписало податкову накладну від 06.06.2018 №27 та 27.06.2018 направило її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно квитанції від 27.06.2018 реєстрація податкової накладної від 01.06.2018 №40 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному підпунктом 1.6 пункту 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Додатково повідомлено: показник «D»=.005970964300844194561567918806645116186019, «Р»=. На виконання вказаної квитанції ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» засобами електронного зв'язку направлено ДФС України відповідні документи, що підтверджують придбання товару у ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» та постачання такого товару ПП «ЕКОБІЗ». Рішенням Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2018 №861757/40960407 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 06.06.2018 №27 з підстави - ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація, надані файли «Банківська виписка» - пошкоджені, неможливо ідентифікувати. 06.08.2018 позивач оскаржив рішення від 27.07.2018 №861757/40960407 в адміністративному порядку шляхом подання скарги до ДФС України. Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 15.08.2018 №24733/10960407/2 скаргу ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» залишено без задоволення. Все ж вважаючи рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві від 27.07.2018 №861757/40960407  протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом. Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів / послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів / послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття. Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Згідно пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Згідно пунктів 12-14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів / послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Критерії ризиковості платника податку визначені в листі ДФС України від 21.03.2018  №959/99-99-07-18. Згідно із пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Відповідно до пунктів 1.1 - 1.5 Критеріїв платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.1 платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах ДФС; 1.2 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах ДФС; 1.3 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами; 1.4 платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками; 1.5 наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах ДФС. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання / виявлення такої інформації. Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. За приписами пунктів 18-23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: - реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; - відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі. Комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня. Встановлено, що у квитанції від 27.06.2018 ГУ ДФС у м. Києві не вказано конкретного  критерію ризиковості платника податку, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв. Крім того, 21.08.2018 ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» звернулося до ГУ ДФС у м. Києві із запитом на отримання публічної інформації у відповідь на який отримало лист ГУ ДФС у м. Києві від 07.09.2018 №10/26-15-41-05-14. В даному листі зазначено назву товариства ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ», а реквізити (адреса, код ЄДРПОУ) вказані ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ», що свідчить про помилку у назві товариства. Згідно даного листа ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» не значиться в переліку ризикових платників податку. Отже, зупинення реєстрації податкової накладної від 06.06.2018 №27 з підстав наявності Критеріїв ризиковості платника податку є незаконною. У відзивах на позовну заяву відповідачі зазначають, що позивачем не надано банківських виписок з особових рахунків, які підтверджують оплату позивачем товару, поставленого ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ», а тому відсутня можливість підтвердження реальності господарської операції ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ», згідно якої виписано податкову накладну від 06.06.2018 №27. Суд зазначає, що ні в квитанції від 27.06.2018, ні в рішенні від 27.07.2018 №861757/40960407, чітко не зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 06.06.2018 №27 чи підставою для відмови у реєстрації податкової накладної слугувала саме відсутність банківських виписок з особових рахунків, які підтверджують оплату позивачем товару, поставленого ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ». Водночас, згідно наведених вище норм контролюючий орган зобов'язаний дотримуватись вимог щодо чіткості своїх зауважень. Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Згідно з частиною першої статті 17 Закону України «Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права. Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі «Рисовський проти України» (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу «належного урядування», який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Також Європейський суд з прав людини у справі «Лелас проти Хорватії» зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов'язків.    Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки», «Ґаші проти Хорватії», «Трґо проти Хорватії»). З огляду на наведені обставини суд вважає, що посилання у спірному рішенні на неподання позивачем копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків в якості підстави для відмови у реєстрації податкової накладної 06.06.2018 №27, за умови відсутності доказів внесення ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» до переліку ризикових платників податків, свідчить про протиправність такого рішення. Зазначення у рішенні від 27.07.2018 №861757/40960407 додаткової інформації про те, що надані файли «Банківська виписка» пошкоджені і їх неможливо ідентифікувати, суд не розцінює як виконання відповідачем обов'язку щодо чіткого обґрунтування відмови у реєстрації податкової накладної 06.06.2018 №27. Так, на виконання квитанції від 27.06.2018 позивачем надано лише банківську виписку від 11.06.2018 щодо розрахунків з ПП «ЕКОБІЗ», тобто така додаткова інформації не стосувалась виписки з рахунку ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» щодо розрахунків із ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ». Крім того, виписки з рахунку ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» щодо розрахунків із ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ» не вимагалась у квитанції від 27.06.2018. Крім того, судом не встановлено, а відповідачами не надано жодних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» щодо розрахунків із ТОВ «ЛЕКО СТАЙЛ». При цьому слід зазначити, що рішення Комісії від 27.07.2018 №861757/40960407 є і актом індивідуальної дії. Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства. Натомість, оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень. Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що відповідачами не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, відповідності його вимогам частини другої статті 2 КАС України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації від 27.07.2018 №861757/40960407 протиправним та скасування. Щодо посилань позивача на те, що він оскаржив рішення Комісії від 27.07.2018 №861757/40960407 в адміністративному порядку шляхом подання скарги до ДФС України, однак його скарга станом на час подання позову не розглянута у зв'язку із чим наявні підстави вважати таку скаргу задоволеною, то суд вважає такі посилання позивача необґрунтованими, адже матеріали справи містять рішення Комісії з питань розгляду скарг від 15.08.2018 №24733/10960407/2, яким скаргу ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» на рішення Комісії від 27.07.2018 №861757/40960407 залишено без задоволення. Окремо щодо позовної вимоги про зобов'язання зареєструвати податкову накладну, суд зазначає про наступне. Із положень частин третьої-четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду. Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної. Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної. Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ГУ ДФС у м. Києві  правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на наведені обставини у сукупності, суд переконаний, що задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «ТД «ЛЕКО СТАЙЛ» від 06.06.2018 №27 датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені. Частинами першою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Оскільки даний позов сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а згідно наявного в матеріалах справи платіжного доручення №229 від 12.09.2018, позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 1762 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень. При цьому суд враховує порушення прав позивача саме Комісією ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та необхідність відновлення такого права виключно вимогою до ДФС України як похідною. На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, вирішив: Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» задовольнити повністю. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.07.2018 №861757/40960407 про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» від 06.06.2018 №27 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» від 06.06.2018 №27 датою її фактичного надходження – 27.06.2018. Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні. Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ЛЕКО СТАЙЛ» (місцезнаходження юридичної особи: 04074, місто Київ, вулиця Резервна, будинок 29-Г; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 40960407). Відповідач - Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві (місцезнаходження юридичної особи: 04080, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 39439980). Відповідач - Державна фіскальна служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197). Суддя                                                                                                                  О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.02.2019
Оприлюднено18.02.2019
Номер документу79838181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15043/18

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні