ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2010 року Справа №2а-6347/09/0870
(10 год. 46 хв.) м.Запоріжжя
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Садов ого І.В.,
при секретарі судового зас ідання - Марченко І.В.,
за участю:
представника позивача: М аковського М.В.
представників відповідача : Колісник І.О., Урсуленк о О.В.
прокурора: Шульги О.А.
третя особа: не з' явилась
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовною заявою: Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «СЛА - Сервіс»
до: Державної податкової інспекції у Запо різькому районі Запорізької
області
третя особа: Приватне під приємство «НИК»
про: про скасу вання рішення про застосуван ня штрафних (фінансових)
санкцій ві д 01.07.2009 № 0000632308/0
23.11.2009 Товариство з обмежено ю відповідальністю «СЛА - С ервіс» звернулося до Запоріз ького окружного адміністрат ивного суду із позовною заяв ою до Державної податкової і нспекції у Запорізькому райо ні Запорізької області про с касування рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 01.07.2009 № 0000632308/0.
Ухвалою суду від 24.11.2009 відкри то провадження в адміністрат ивній справі, закінчено підг отовче провадження та призна чений судовий розгляд на 10.12.2009.
Відповідно до повідомленн я прокуратури Запорізької об ласті від 29.12.2009 №05/1-2349 на підставі ст.ст. 36-1, 37 Закону України «Про прокуратуру», ст.60 КАС України у справу вступив прокурор.
Ухвалою суду від 10.12.2009 до учас ті у справі залучено в якості третьої особи на стороні поз ивача, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору - Приватне підприємство «НИК» , розгляд справи відкладався до 24.12.2009 та до 21.01.2010. У судовому зас іданні оголошувалась перерв а до 25.01.2010.
Ухвалою суду від 25.01.2010 провад ження у справі зупинено за кл опотанням прокурора до 16.02.2010 дл я надання додаткових доказів по справі.
Ухвалою суду від 16.02.2010 провад ження у справі поновлено зі с тадії судового розгляду.
Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 16.02.2010 на підставі ст.160 КАС України суд ом проголошено вступну та ре золютивну частину постанови . Судом оголошено про час виго товлення постанови у повному обсязі.
Позивач підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві та наданих д одаткових поясненнях. Зазнач ає, що у ДПІ у Запорізькому рай оні Запорізької області відс утні підстави для висновку п ро порушення ТОВ «СЛА - Сервіс » п.7.41 та п.7.47 Положення про веде ння касових операцій в націо нальній валюті України», зат вердженого Постановою НБУ №6 37 від 15.12.2004, оскільки всі господа рські операції між підприємс твом позивача та ПП «НИК» (кон трагент) фактично мали місце , підтверджені відповідними договорами, належними фінанс овими та первинними документ ами обліку підприємства. На м омент здійснення господарсь ких операцій ПП «НИК» було юр идичною особою, яка не припин яла свого існування. ТОВ «СЛА - Сервіс» не має законних пр ав та обов' язків здійснюват и контроль за ПП «НИК» щодо по дання останнім звітності до органів податкової служби та сплати податкових зобов' яз ань. Податкова помилково пок ладає юридичну (фінансову) ві дповідальність на ТОВ «СЛА - Сервіс» за дії або бездіяльн ість свого контрагента. Тако ж зазначив, що відповідачем п ропущено строк, встановлений ст.ст.248, 250 ГК України для застос ування штрафних санкцій. Про сить позов задовольнити, ска сувати рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій від 01.07.2009 № 0000632308/0 у розмірі 3 779 698 грн. 50 коп.
Відповідач з позовними вим огами не погодився з підстав , зазначених у наданих запере ченнях та додаткових пояснен нях по справі. Зазначає, що фін ансова санкція у розмірі 3 779 698 грн. 50 коп. нарахована позивач у за проведення готівкових р озрахунків без подання одерж увачем коштів платіжного док умента, який би свідчив про сп лату покупцем готівкових кош тів (розмір сплачених коштів ). Як вбачається з матеріалів п еревірки, договори купівлі-п родажу насіння соняшника та макухи соняшника, складені в ід ПП «НИК», прибуткові касов і ордери видані ПП «НИК» за пе ріод з 11.07.2007 по 31.03.2009 складені післ я смерті засновника, директо ра та головного бухгалтера П П «НИК» ОСОБА_4 Відомості щодо ведення господарської д іяльності ПП «НИК» іншою осо бою або щодо внесення змін до складу засновників і керівн ицтва до ДПІ у Орджонікідзев ському районі м.Запоріжжя не надходили. Просить у задовол енні позову відмовити.
Третя особа у судове засіда ння не з' явилась, письмові п ояснення по суті спору не над ала.
Прокурор підтримав доводи відповідача та просив у позо ві відмовити.
У судове засідання 21.01.2010 з' я вились свідки ОСОБА_5 та ОСОБА_6.
Свідок ОСОБА_5, ІНФОРМ АЦІЯ_1, пояснив, що в перевір яємому періоді він працював директором ТОВ «СЛА - Серві с», після проведеної перевір ки звільнився. На посаді дире ктора займався закупівлею си ровини для виготовлення олії соняшникової. При здійсненн і розрахунків з постачальник ами сировини установчі докум енти постачальників не перев іряв. Розраховувався з поста чальниками по факту поставки сировини. Безпосередньо з ди ректором ПП «НИК» не зустріч ався.
Свідок ОСОБА_6, ІНФОРМ АЦІЯ_2, пояснив, що він у 2007 ро ці працював фінансовим дирек тором ТОВ «СЛА - Сервіс». Під приємство давало рекламу щод о закупівлі сировини. Постач альники своїм автотранспорт ом привозили насіння соняшни ка, а позивач розраховувався на місці готівкою. Про смерть директора ПП «НИК» дізнався під час проведення податков ої перевірки.
Розглянувши матеріали спр ави та надані додаткові дока зи, заслухавши представників позивача,відповідача,прокур ора та свідків суд -
ВСТАНОВИВ:
Фахівцями ДПІ у Запорізьк ому районі Запорізької облас ті проведена планова виїзна перевірка з питань дотриманн я вимог податкового, валютно го та іншого законодавства Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «СЛА - Сервіс» з а період з 01.04.2006 по 31.03.2009, за резуль татами якої складено акт пер евірки від 19.06.2009 №06/2311/32320421.
В акті перевірки вчинено за пис про те, що при перевірці ав ансових звітів за перевіряєм ий період, а саме: з 01.07.2007 по 31.03.2009 пе ревіркою встановлено поруше ння п.7.41, п.7.47 Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого Постановою Правл іння Національного банку Укр аїни від 15 грудня 2004 року №637, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 рок у за №40/10320 (із змінами та доповне ннями), а саме на підставі аван сових звітів проведені готів кові розрахунки на суму 3 779 698 г рн. 50 коп. при відсутності плат іжних документів, які б підтв ерджували витрачення підзві тної особи коштів. Керівнику підприємства ОСОБА_6 вида вались готівкові кошти для з акупівлі насіння соняшника. До авансових звітів надані к орінці прибуткових касових о рдерів каси ПП «НИК» (ЄДПРОУ 24 511509) на загальну суму 3 779 698 грн. 50 ко п., до якої надходили кошти за придбаний товар - насіння сон яшника, завірені печаткою та підписом керівника.
Також встановлено, що ПП «НИ К» та ТОВ «СЛА-Сервіс» уклали договори №9/14-07 від 14.09.2007 та №1/12-07 від 01.12.2007 про поставку 1032 тонн макух и соняшника за ціною 1290 грн. за тонну на загальну суму 1 331 400 грн . та 76 тонн насіння соняшника з а ціною 3 200 грн. 46 коп. на загальн у суму 2 43 230 грн. 40 коп. у термін з 01.11.2007 по 31.07.2008. До договору купівлі -продажу №9/14-07 від 14.09.2007 було уклад ені додаткові угоди від 01.06.2008, № 2 від 01.09.2008 та №3 від 01.10.2008 щодо додат кової поставки 62,46 тонн олії со няшникової на загальну суму 197 846 грн. 40 коп. та 481,87 тонн макухи с оняшника на загальну суму 3 77 99 4 грн. 66 коп.
На виконання зазначених до говорів та додаткових угод к ерівник підприємства отриму вав з 11.07.2007 по 30.10.2008 готівкові кошт и з каси підприємства на зага льну суму 3779698 грн. 50 коп. Для підт вердження використання кошт ів директор підприємства О СОБА_6 надавав до каси підпр иємства авансові звіти з дод аванням корінців прибуткови х касових ордерів, які були ви писані ПП «НИК» (код ЄДПРОУ 245115 09).
Відповідно до інформації Д ПІ у Орджонікідзевському рай оні м.Запоріжжя (лист від 24.07.2009 № 14729/7/29-112) встановлено, що ПП «НИК» (код ЄДПРОУ 24511509) перебуває на о бліку в ДПІ у Орджонікідзевс ькому районі м.Запоріжжя з 30.09.2 006, свідоцтво платника ПДВ №11818537 анульовано 29.09.2008 актом №100 на під ставі п.9.8 ст.9 Закону України ві д 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість», податкова зві тність (податкові декларації з податку на додану вартість , податку на прибуток та подат ковий розрахунок комунально го податку) подавалась за 2006 рі к та за січень - червень 2007 року ; відповідальний за фінансов о-господарську діяльність ПП «НИК» - ОСОБА_4 (засновник, керівник і головний бухгалте р) помер ІНФОРМАЦІЯ_3 (свід оцтво про смерть від НОМЕР_ 1). На протязі перевіряємого періоду зміни щодо керівник а, головного бухгалтера, засн овників по реєстраційним док ументам ПП «НИК» не вносилис ь.
В акті перевірки (стор.45) вчин ено запис, що враховуючи п.3.1, п. 3.3 Постанови НБУ №637, п.2 ст.9 Закон у України № 996 отримані прибут кові касові ордери від ПП «НИ К», які підписані особою, яку н еможливо ідентифікувати, та не дає можливості встановити факт наявності у цієї особи в ідповідних повноважень щодо підпису зазначених прибутко вих касових ордерів не являю ться підтверджуючим платіжн им документом, що додаються д о звітів про використання ко штів.
За результатами матеріалі в перевірки ДПІ у Запорізько му районі м.Запоріжжя прийня то рішення від 01.07.2009 №0000632308/0 про за стосування до ТОВ «СЛА-Серві с» штрафних (фінансових) санк цій на загальну суму 3 779 698 грн. 50 коп. В рішенні зазначено, що ук азані суми підлягають сплаті у десятиденний термін від дн я отримання цього рішення на бюджетний рахунок одержувач а відповідно до ст.5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21.12.2000р. № 2181.
Зазначене рішення отриман е ТОВ «СЛА-Сервіс» 03.07.2008 відпові дно до повідомлення про вруч ення поштового відправлення №2152685.
За результатами апеляційн ого оскарження спірне рішенн я залишено без змін, а скарга п озивача без задоволення. Поз ивач у судовому засіданні по годився щодо фактичної описк и в рішенні ДПА у Запорізькій області від 02.09.2009 та щодо отрим ання відповідного повідомле ння від 22.10.2009 щодо такої описки. В цій частині позовних вимог не наполягав.
Згідно відповіді Запорізь кого міського відділу реєстр ації актів цивільного стану від 22.12.2009 на запит суду повідомл ено, що 11.07.2007 відділом зареєстро вана смерть ОСОБА_4, актов ий запис № 6424.
Судом також встановлено, що слідчим відділенням ПМ СДПІ по роботі з ВПП у м. Запоріжжі 04.02.10 порушено кримінальну спр аву № 121006 відносно директора ТО В «СЛА-Сервіс» ОСОБА_5 за ф актом ухилення від сплати по датків в особливо великих ро змірах, за ознаками складу зл очину, передбаченого ч.3 ст.212 КК України. Справа перебуває в п ровадженні слідчого СВ ПМ СД ПІ по роботі з ВПП у м. Запоріж жі Чуркіна П.П.
Оцінивши представлені док ази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають ч астковому задоволенню з наст упних підстав.
Пунктом 2.11 розділу 2 По ложення про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні (затверджено пос тановою Правління Національ ного банку України від 15.12.2004 №637 т а зареєстровано в Міністерст ві юстиції України 13.01.2005 №40/10320 із змінами та доповненнями (дал і - Положення) передбачено, щ о видача готівкових коштів п ід звіт або на відрядження (да лі - під звіт) здійснюється від повідно до законодавства Укр аїни. Видача готівкових кошт ів під звіт на закупівлю сіль ськогосподарської продукці ї та заготівлю вторинної сир овини, крім металобрухту, доз воляється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господ арські) потреби на строк не бі льше двох робочих днів, уключ аючи день отримання готівков их коштів під звіт. Якщо підзв ітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, та к і для вирішення в цьому відр ядженні виробничих (господар ських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподар ської продукції у населення та заготівлі вторинної сиров ини), то строк, на який видана г отівка під звіт на ці завданн я, може бути продовжено до зав ершення терміну відрядження . Видача відповідній особі го тівкових коштів під звіт про водиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт с уми. Звітування за одержані п ід звіт готівкові кошти здій снюється відповідно до закон одавства України.
Пунктом 3.1 зазначеного Пол оження визначено, що касові о перації оформляються касови ми ордерами, видатковими від омостями, розрахунковими док ументами, документами за опе раціями із застосуванням пла тіжних карток, іншими касови ми документами, які згідно із законодавством України підт верджували б факт продажу (по вернення) товарів, надання по слуг, отримання (повернення) г отівкових коштів.
Підпунктом 3.3 Положення пер едбачено що приймання готівк и в касу проводиться за прибу тковими касовими ордерами, п ідписаними головним бухгалт ером або особою, уповноважен ою керівником підприємства. Про приймання підприємствам и готівки в касу за прибутков ими касовими ордерами видаєт ься засвідчена відбитком печ атки цього підприємства квит анція (що є відривною частино ю прибуткового касового орде ра) за підписами головного бу хгалтера або працівника підп риємства, який на це уповнова жений керівником.
Відповідно до п. 7.41 Положенн я під час перевірки правильн ості оформлення видач готівк и під звіт як на відрядження, т ак і на інші потреби встановл юється достовірність підтве рдних документів, що додають ся до звітів про використанн я коштів.
Пунктом 7.47 розділу 7 Положенн я встановлено, що для перевір ки використовуються потрібн і касові та розрахункові док ументи підприємства (підприє мця) (касова книга, касові орде ри, журнал реєстрації прибут кових і видаткових касових д окументів, звіти працівників щодо витрачання підзвітних сум), а також документи, що під тверджують здійснені покупц ем (замовником) витрати готів ки під час придбання товарів , оплати наданих послуг та вик онаних робіт (касові та товар ні чеки, розрахункові квитан ції, квитанції до прибуткови х касових ордерів, інші розра хункові документи, а також ра хунки-фактури, податкові нак ладні, договори на поставку п родукції, надання послуг, вик онання робіт, товарно-трансп ортні накладні тощо).
Статтею 1 Указу Президента У країни від 12.06.1995 №436/95 «Про застос ування штрафних санкцій за п орушення норм з регулювання обігу готівки» (далі Указ) вст ановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх фор м власності, фізичними особа ми - громадянами України, іноз емними громадянами та особам и без громадянства, які є суб'є ктами підприємницької діяль ності, а також постійними пре дставництвами нерезидентів , через які повністю або частк ово здійснюється підприємни цька діяльність, норм з регул ювання обігу готівки у націо нальній валюті, що встановлю ються Національним банком Ук раїни, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за проведенн я готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарн ого або касового чека, квитан ції до прибуткового ордера, і ншого письмового документа), який би підтверджував сплат у покупцем готівкових коштів , - у розмірі сплачених коштів.
Згідно ст.2 Указу штрафні са нкції, передбачені цим Указо м, застосовуються до осіб, заз начених у статті 1 цього Указу , органами державної податко вої служби на підставі матер іалів проведених ними переві рок і подань державної контр ольно-ревізійної служби, фін ансових органів та органів М іністерства внутрішніх спра в України в установленому за конодавством порядку та в ро змірах, чинних на день заверш ення перевірок або на день од ержання органами державної п одаткової служби зазначених подань.
Статтею 3 Указу передбачено , що контроль за додержанням о собами, зазначеними у статті 1 цього Указу (крім банків), нор м з регулювання обігу готівк и в національній валюті, що вс тановлюються Національним б анком України, здійснюють ор гани державної податкової сл ужби, державної контрольно-р евізійної служби, Міністерст ва внутрішніх справ України та фінансові органи, а банкам и - Національний банк України .
Відповідно до статей 202 та 203 Ц К України правочином є дія ос оби, спрямована на набуття, зм іну або припинення цивільних прав та обов'язків (частина 1 с татті 202). Зміст правочину не мо же суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного зако нодавства, а також моральним засадам суспільства. Правоч ин має бути спрямований на ре альне настання правових насл ідків, що обумовлені ним (част ини 1 і 5 статті 203).
Як встановлено частинами 1 і 2 статті 215 Цивільного Кодексу України, підставою недійсно сті правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, як і встановлені частинами перш ою - третьою, п'ятою та шостою с татті 203 цього Кодексу. Недійс ним є правочин, якщо його неді йсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочи ну недійсним судом не вимага ється.
Як встановлено матеріалам и справи та перевірки, догово ри купівлі - продажу насіння с оняшника та макухи соняшника , складені від ПП «НИК», прибут кові касові ордери, видані ПП «НИК» за період з 11.07.2007 по 31.03.2009 ск ладені після смерті засновни ка, директора та головного бу хгалтера ПП «НИК» ОСОБА_4 (помер ІНФОРМАЦІЯ_3, про що свідчить свідоцтво про смер ть від НОМЕР_1). Відомості щ одо ведення господарської ді яльності ПП «НИК» іншою особ ою або щодо внесення змін до с кладу засновників і керівниц тва до ДПІ у Орджонікідзевсь кому районі м.Запоріжжя не на дходили (листи ДПІ у Орджонік ідзевському районі м.Запоріж жя від 12.08.2009 №7920/8/25-28, від 14.08.2009 №8009/8/25-28). Відповідно до пояснень ОСО БА_8 від 16.06.2009 - доньки померлог о, вона, як спадкоємець, не упо вноважувала інших осіб вести господарську діяльність під приємства.
Таким чином, отримані прибу ткові касові ордери від ПП «Н ИК», які підписані особою, яку неможливо ідентифікувати, т а не дає можливості встанови ти факт наявності у цієї особ и відповідних повноважень що до підпису зазначених прибут кових касових ордерів не явл яються підтверджуючим платі жним документом, що додаютьс я до звітів про використання коштів.
Отже, висновки, викладені в акті перевірки про порушенн я позивачем п.7.41, п.7.47 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Укра їні, затвердженого Постаново ю Правління Національного ба нку України від 15 грудня 2004 рок у №637: на підставі авансових зв ітів проведені готівкові роз рахунки на суму 3 779 698 грн. 50 коп. п ри відсутності платіжних док ументів, які б підтверджувал и витрачення підзвітної особ и коштів є правомірними.
Проте, при прийнятті рішенн я суд враховує також наступн е.
Підставою для застосуванн я відповідачем до ТОВ «СЛА - Се рвіс» штрафних (фінансових) с анкцій є положення Указу Пре зидента України «Про застосу вання штрафних санкцій за по рушення норм з регулювання о бігу готівки» від 12.06.1995 №436/95.
Згідно з ч.1 ст.238 Господарськ ого кодексу України за поруш ення встановлених законода вчими актами правил здійсне ння господарської діяльност і до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б'єкта господарювання та лік відацію його наслідків.
Стаття 239 Господарського ко дексу України передбачає, що органи податкової служби як органи державної влади відп овідно до своїх повноважень і в порядку, передбаченому за коном, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно - господар ські санкції.
Відповідно до ст.241 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарський шт раф - це грошова сума, що сплач ується суб'єктом господарюв ання до відповідного бюджет у у разі порушення ним встано влених правил здійснення го сподарської діяльності. Пере лік порушень, за які з суб'є кта господарювання стягуєт ься штраф, розмір і порядок й ого стягнення визначаються законами, що регулюють пода ткові та інші відносини, в яких допущено правопорушенн я.
З огляду на викладене фінан сові санкції у вигляді штраф ів за порушення норм регулюв ання обігу готівки є адмініс тративно-господарськими сан кціями у розумінні статей 238,239 ГК України, отже, повинні заст осовуватися у межах строків, визначених статтею 250 цього К одексу.
Фінансові санкції за поруш ення норм регулювання обігу готівки є адміністративно-го сподарськими санкціями, які повинні застосовуватися в ме жах строків, визначених стат тею 250 Господарського кодексу України. (Оглядовий лист Вищо го адміністративного суду Ук раїни від 24.10.2008р. № 1776/100/13-08).
Таким чином, сума штрафу, за значена в рішенні про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 01.07.2009 №0000632308/0 є адміні стративно-господарськими са нкціями.
Відповідно до ст.250 ГК Україн и а дміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб'єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності, крім випадків, передбачених зако ном.
Як вбачається з акту переві рки за даними бухгалтерськог о обліку ТОВ «СЛА-СЕРВІС», роз рахунки між суб' єктами госп одарювання за придбаний това р проводились у готівковій ф ормі згідно прибуткових касо вих ордерів, отриманих від ПП «НИК» на загальну суму 3779698,50грн . за період з 11.07.2007 по 30.10.2008. Відпові дач застосував санкції 01.07.2009 (сп ірне рішення).
Отже, застосування до позив ача адміністративно-господа рської санкції у вигляді штр афу за порушення норм регулю вання обігу готівки після за кінчення одного року з дня йо го вчинення є неправомірним. (прибуткові касові ордери за період з 11.07.2007 по 01.04.2008).
Штрафні санкції на загальн у суму 53739,77грн. (прибуткові касо ві ордери від 02.07.2008, 26.09.2008, 16.10.2008, 30.10.2008) за стосовані відповідачем прав омірно в межах строків, перед бачених ст.250 ГК України.
Крім того, преамбулою Закон у України №2181-ІІІ від 21.12.2000 «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» передбачено, що цей Закон є спеціальним за коном з питань оподаткування , який установлює порядок пог ашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), вклю чаючи збір на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування т а внески на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платник ів податків контролюючими ор ганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.
В спірному рішенні зазначе но, що вказані суми підлягают ь сплаті у десятиденний терм ін від дня отримання рішення на бюджетний рахунок одержу вача відповідно до ст.5 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000 «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами».
Проте, як зазначалось вище с ума зазначена у рішенні про з астосування штрафних санкці й від 01.07.2009 №0000632308/0 не є податковим боргом, а є адміністративно-г осподарською санкцією, а отж е визначення строків сплати відповідно до ст.5 зазначеног о Закону є неправомірним.
Відповідно до ст. 94 КАС Укра їни, якщо судове рішення ухва лене на користь сторони, яка н е є суб' єктом владних повно важень, суд присуджує всі зді йснені нею документально під тверджені судові витрати з Д ержавного бюджету України (а бо відповідного місцевого бю джету, якщо іншою стороною бу в орган місцевого самоврядув ання, його посадова чи службо ва особа).
Якщо адміністративний поз ов задоволено частково,судов і витрати,здійснені позиваче м, присуджуються йому відпов ідно до задоволених вимог.
Згідно ч.1 ст.87 КАС України су дові витрати складаються із судового збору та витрат, пов ' язаних з розглядом справи.
Пунктом 3 Розділу VII “Прикінц еві та перехідні положення” КАС України встановлено, що с удовий збір при зверненні до адміністративного суду спла чується у порядку, встановле ному законодавством для держ авного мита. Розмір судового збору визначається відповід но до підпункту “б” пункту 1 ст атті 3 Декрету Кабінету Мініс трів України “Про державне м ито”, крім випадків, встановл ених підпунктом 3 цього пункт у (щодо майнових вимог про стя гнення грошових коштів).
Тобто, розмір судового збо ру в даному випадку повинен с кладати 0,2 неоподатковуваног о мінімуму доходів громадян, або 3, 40 грн.
Оскільки позовні вимоги пі длягають задоволенню частко во, слід присудити на користь позивача обґрунтовані та пі дтверджені документально су дові витрати з Державного бю джету України пропорційно ро зміру задоволених вимог в су мі 3 грн. 37 коп.
Відповідно до ст.162 КАС Укра їни у разі задоволення адмін істративного позову суд може прийняти постанову про визн ання протиправним рішення су бєкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь.
Суд може прийняти іншу пос танову, яка б гарантувала дот римання і захист прав, свобод , інтересів людини і громадян ина, інших субєктів у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку субєктів вла дних повноважень.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «СЛА - Сервіс» до Державної податкової інспек ції у Запорізькому районі За порізької області задовольн ити частково.
Визнати протиправним та ск асувати рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій 01.07.2009 №0000632308/0, винесене Держа вною податковою інспекцію у Запорізькому районі Запоріз ької області в частині засто сування штрафних (фінансових ) санкцій у розмірі 3 725 958 грн. 73 к оп. та визначення строків спл ати відповідно до ст.5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в ід 21.12.2000 №2181-ІІІ.
В іншій частині позову відм овити.
Стягнути з Державного бюдж ету на користь Товариства з о бмеженою відповідальністю « СЛА - Сервіс» (вул.Вишнева, бу д.18-А, м.Запоріжжя, 70435, код ЄДРПОУ 32320421) 3 (три) грн. 37 коп. судового зб ору.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст років подання заяви про апел яційне оскарження та апеляці йної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки . У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після закінчення апеляцій ного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подання в 10-денний строк з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови не у повном у обсязі відповідно до статт і 160 КАС України - з дня складенн я її в повному обсязі, заяви пр о апеляційне оскарження і по дання після цього протягом 20 д нів апеляційної скарги, з под ачею її копії відповідно до к ількості осіб, які беруть уча сть у справі. Копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Суддя /підпис/ І.В.Садовий
Постанова складена у повн ому обсязі 18.02.2010.
23.02.2010 постанова не набрала за конної сили.
Суддя І.В.Садов ий
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2010 |
Оприлюднено | 03.12.2010 |
Номер документу | 7984433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні