Рішення
від 13.02.2019 по справі 910/141/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.02.2019Справа № 910/141/19

За позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Києва

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компані-Абіа" м. Києва

про стягнення неустойки, ціна позову 75060 грн.,

Суддя Паламар П.І.

Секретар судового засідання Хахуда О.В.

Представники:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: Биченко І.Я.,

СУТЬ СПОРУ :

у грудні 2018 року Акціонерне товариство "Українська залізниця" звернулося в суд з указаним позовом.

Позивач зазначав, що 8 вересня 2018 р. відповідачем зі станції відправлення Біляївка Південної залізниці на станцію призначення Чорноморськ-Порт-Експорт Одеської залізниці був відправлений вагон № 98004294 з вантажем пшениці за накладною № 44167815.

12 вересня 2018 р. на прохідній станції Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці при комерційному переважуванні позивачем було встановлено, що фактична маса вантажу у вказаному вагоні менша ніж зазначена в накладній, про що було складено комерційний акт № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.

Посилаючись на ст.ст. 118, 122 Статуту залізниць України (далі Статуту), п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення, п. 2.1 Правил оформлення перевізних документів позивач просив задовольнити позов та стягнути з відповідача на свою користь 75060 грн. штрафу, а також понесені ним по справі судові витрати.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час і місце його проведення повідомлений в установленому порядку, через канцелярію суду подав клопотання про проведення судового засідання в режимі відео конференції у зв'язку з економічною доцільністю витрат на відрядження його представника до місця проведення судового засідання. Враховуючи обмеженість технічних можливостей суду для проведення судового засідання в режимі відеоконференції, з метою недопущення затягування розгляду справи, судом відхилено указане клопотання.

Відповідач у відзиві на позовну заяву проти позову заперечив, посилаючись на недоведеність позовних вимог у зв'язку з порушенням позивачем порядку складання комерційного акту, також вказував, що маса вантажу була визначена шляхом її вимірювання на сертифікованих та повірених вагах, які перебувають на обліку у позивача, тому факт виявлення невідповідності маси вантажу не свідчить про невірне зазначення ним у накладній такої маси. Також вказував, що комерційний акт не є доказом підставності заявлених вимог, оскільки зміст у його розділі Г "опис пошкодження" не відповідає вимогам форми ГУК-22, затвердженої Правилами складання актів. Просив також зменшити розмір заявленого до стягнення штрафу до 10%.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що 8 вересня 2018 р. відповідачем зі станції відправлення Біляївка Південної залізниці на станцію призначення Чорноморськ-Порт-Експорт Одеської залізниці був відправлений вагон № 98004294 з вантажем пшениці за накладною № 44167815.

12 вересня 2018 р. на прохідній станції Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці позивачем при комерційному переважуванні було встановлено, що фактична маса вантажу у вказаному вагоні менша на 3870 кг ніж зазначена в накладній, про що було складено комерційний № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.

Вказані обставини підтверджуються поясненнями позивача, наявними у матеріалах справи копіями залізничної накладної, комерційного акту № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.

Як вбачається зі змісту цього акту він підписаний начальником станції ОСОБА_2, працівником станції, що здійснює перевірку АРВ ОСОБА_3 та прийомоздавачем ОСОБА_4

Згідно вимог п. 10 Правил складання актів комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.

Згідно з наявного у матеріалах справи наказу позивача № 739 від 29 грудня 2017 р. до обов'язків працівника ОСОБА_4 віднесено обов'язки начальника вантажного району, передбачені п. 10 вищевказаних Правил. Робочою інструкцією, затвердженою начальником станції Нижньодніпровск-Вузол від 2 березня 2016 р. уповноважено ОСОБА_3, зокрема, на зважування вагонів, що потребують перевірки ваги в статичному режимі.

Таким чином, посилання відповідача на суб'єктний склад підписантів та чинності комерційного акту необґрунтовані, оскільки суперечать зібраним у справі доказам.

Доводи відповідача щодо маси вантажу у вагоні № 98004294 належними доказами не підтверджуються і не спростовують дані зважування, яке проведене позивачем, тому є необґрунтованими.

Решта доводів щодо недоліків складення комерційного акту № 450003/208 від 12 вересня 2018 р. не спростовують викладених у ньому обставин, тому також є необґрунтованими.

Враховуючи наведене, позивач відповідно до вимог ст.ст. 118, 122 Статуту набув права вимагати з відповідача сплати штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.

З урахуванням характеру допущеного відповідачем правопорушення, наявних даних про розмір заподіяних позивачу в зв'язку з цим збитків, суд вважає можливим відповідно до вимог ст. 233 ГК України зменшити розмір належного з відповідача на користь позивача штрафу до однократної провізної плати за всю відстань перевезення, розмір якої становить 15012 грн.

Оскільки спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, решта понесених у справі судові витрати стосовно до вимог ст. 129 ГПК України, слід покласти на нього.

Керуючись ст.ст. 86, 129, 232, 233, 236-241 ГПК України, ст. 7 Закону України "Про судовий збір" суд

В И Р І Ш И В :

позов Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Києва задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компані-Абіа" (03194, м. Київ, бульвар Кольцова, 14-Д, офіс 610, код 40994043) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код 40075815) 15012 грн. штрафу, 1762 грн. витрат по оплаті судового збору.

У позові в іншій частині відмовити.

Рішення набирає законної сили та підлягає оскарженню у строк і порядку, визначені ст. 241 та розділом ІV ГПК України.

Повне судове рішення складене 18 лютого 2019 р.

Суддя господарського суду міста Києва П.І.Паламар

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79866725
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/141/19

Ухвала від 17.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Паламар П.І.

Постанова від 14.05.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 02.04.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 13.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Паламар П.І.

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Паламар П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні