ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.02.2019Справа № 910/141/19
За позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Києва
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компані-Абіа" м. Києва
про стягнення неустойки, ціна позову 75060 грн.,
Суддя Паламар П.І.
Секретар судового засідання Хахуда О.В.
Представники:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: Биченко І.Я.,
СУТЬ СПОРУ :
у грудні 2018 року Акціонерне товариство "Українська залізниця" звернулося в суд з указаним позовом.
Позивач зазначав, що 8 вересня 2018 р. відповідачем зі станції відправлення Біляївка Південної залізниці на станцію призначення Чорноморськ-Порт-Експорт Одеської залізниці був відправлений вагон № 98004294 з вантажем пшениці за накладною № 44167815.
12 вересня 2018 р. на прохідній станції Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці при комерційному переважуванні позивачем було встановлено, що фактична маса вантажу у вказаному вагоні менша ніж зазначена в накладній, про що було складено комерційний акт № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.
Посилаючись на ст.ст. 118, 122 Статуту залізниць України (далі Статуту), п. 5 Правил приймання вантажів до перевезення, п. 2.1 Правил оформлення перевізних документів позивач просив задовольнити позов та стягнути з відповідача на свою користь 75060 грн. штрафу, а також понесені ним по справі судові витрати.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час і місце його проведення повідомлений в установленому порядку, через канцелярію суду подав клопотання про проведення судового засідання в режимі відео конференції у зв'язку з економічною доцільністю витрат на відрядження його представника до місця проведення судового засідання. Враховуючи обмеженість технічних можливостей суду для проведення судового засідання в режимі відеоконференції, з метою недопущення затягування розгляду справи, судом відхилено указане клопотання.
Відповідач у відзиві на позовну заяву проти позову заперечив, посилаючись на недоведеність позовних вимог у зв'язку з порушенням позивачем порядку складання комерційного акту, також вказував, що маса вантажу була визначена шляхом її вимірювання на сертифікованих та повірених вагах, які перебувають на обліку у позивача, тому факт виявлення невідповідності маси вантажу не свідчить про невірне зазначення ним у накладній такої маси. Також вказував, що комерційний акт не є доказом підставності заявлених вимог, оскільки зміст у його розділі Г "опис пошкодження" не відповідає вимогам форми ГУК-22, затвердженої Правилами складання актів. Просив також зменшити розмір заявленого до стягнення штрафу до 10%.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що 8 вересня 2018 р. відповідачем зі станції відправлення Біляївка Південної залізниці на станцію призначення Чорноморськ-Порт-Експорт Одеської залізниці був відправлений вагон № 98004294 з вантажем пшениці за накладною № 44167815.
12 вересня 2018 р. на прохідній станції Нижньодніпровськ-Вузол Придніпровської залізниці позивачем при комерційному переважуванні було встановлено, що фактична маса вантажу у вказаному вагоні менша на 3870 кг ніж зазначена в накладній, про що було складено комерційний № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.
Вказані обставини підтверджуються поясненнями позивача, наявними у матеріалах справи копіями залізничної накладної, комерційного акту № 450003/208 від 12 вересня 2018 р.
Як вбачається зі змісту цього акту він підписаний начальником станції ОСОБА_2, працівником станції, що здійснює перевірку АРВ ОСОБА_3 та прийомоздавачем ОСОБА_4
Згідно вимог п. 10 Правил складання актів комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.
Згідно з наявного у матеріалах справи наказу позивача № 739 від 29 грудня 2017 р. до обов'язків працівника ОСОБА_4 віднесено обов'язки начальника вантажного району, передбачені п. 10 вищевказаних Правил. Робочою інструкцією, затвердженою начальником станції Нижньодніпровск-Вузол від 2 березня 2016 р. уповноважено ОСОБА_3, зокрема, на зважування вагонів, що потребують перевірки ваги в статичному режимі.
Таким чином, посилання відповідача на суб'єктний склад підписантів та чинності комерційного акту необґрунтовані, оскільки суперечать зібраним у справі доказам.
Доводи відповідача щодо маси вантажу у вагоні № 98004294 належними доказами не підтверджуються і не спростовують дані зважування, яке проведене позивачем, тому є необґрунтованими.
Решта доводів щодо недоліків складення комерційного акту № 450003/208 від 12 вересня 2018 р. не спростовують викладених у ньому обставин, тому також є необґрунтованими.
Враховуючи наведене, позивач відповідно до вимог ст.ст. 118, 122 Статуту набув права вимагати з відповідача сплати штрафу у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення.
З урахуванням характеру допущеного відповідачем правопорушення, наявних даних про розмір заподіяних позивачу в зв'язку з цим збитків, суд вважає можливим відповідно до вимог ст. 233 ГК України зменшити розмір належного з відповідача на користь позивача штрафу до однократної провізної плати за всю відстань перевезення, розмір якої становить 15012 грн.
Оскільки спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, решта понесених у справі судові витрати стосовно до вимог ст. 129 ГПК України, слід покласти на нього.
Керуючись ст.ст. 86, 129, 232, 233, 236-241 ГПК України, ст. 7 Закону України "Про судовий збір" суд
В И Р І Ш И В :
позов Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Києва задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компані-Абіа" (03194, м. Київ, бульвар Кольцова, 14-Д, офіс 610, код 40994043) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код 40075815) 15012 грн. штрафу, 1762 грн. витрат по оплаті судового збору.
У позові в іншій частині відмовити.
Рішення набирає законної сили та підлягає оскарженню у строк і порядку, визначені ст. 241 та розділом ІV ГПК України.
Повне судове рішення складене 18 лютого 2019 р.
Суддя господарського суду міста Києва П.І.Паламар
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 19.02.2019 |
Номер документу | 79866725 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Паламар П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні