Рішення
від 06.02.2019 по справі 280/5048/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 лютого 2019 року (о 10 год. 00 хв.)Справа № 280/5048/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Артоуз О.О.,

за участю секретаря Поліщука Я.В.,

представника позивача Лишенка С.С.,

представника відповідача Голікова О.Ю.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж (69001, вул. Возз'єднання України, 11, кв. 2, код ЄДРПОУ 39545671)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39394146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) ї

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

27 листопада 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2), в якому позивач просить визнати протиправним і скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896823/39545671 щодо податкової накладної №4 від 31.07.2018, №896850/39545671 щодо податкової накладної №5 від 31.07.2018, №896919/39545671 щодо податкової накладної №6 від 31.07.2018; № 907966/39545671 щодо податкової накладної №1 від 01.08.2018; та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі накладних податкові накладні позивача №№4, 5, 6 від 31.07.2018, направлені 15.08.2018 та податкову накладну №1 від 01.08.2018, направлену 30.08.2018.

Ухвалою від 03 грудня 2018 року позовну заяву залишено без руху, 11.12.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 03.01.2019.

У підготовчому судовому засіданні 03.01.2019 оголошено перерву до 24.01.2019.

24 січня 2019 року представниками сторін подано клопотання (вх. №№3130, 3131) про відкладення підготовчого засідання на іншу дату, клопотання просять розглянути у порядку письмового провадження. Ухвалою від 24.01.2019 відкладено підготовче судове засідання на 06.02.2019.

У судовому засіданні 06.02.2019 представниками сторін подано заяви про закінчення підготовчого провадження та перехід до розгляду справи по суті в цей же день.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві позивач зазначає про безпідставність прийняття комісією ДФС рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 31.07.2018 № 4 на суму 736 884,00 грн., № 5 на суму 810 572, 40 грн., а № 6 на суму 908 838,30 грн. та від 01.08.2018 № 1 від на суму 2 366 400, 00 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що ним були здійснені усі, визначені законодавством дії, необхідні для прийняття рішення податковим органом про реєстрацію вказаної податкової накладної після її зупинення. Наполягав на тому, що реальність господарської операції з виконання робіт, в межах яких виписано податкову накладну, беззаперечно підтверджують первинними документами. При цьому, позивач стверджує, що контролюючим органом було порушено порядок зупинення податкових накладних. Зокрема, в квитанціях не вказано, які саме критерії оцінки ступеня ризиків в своїй сукупності надали право здійснити блокування податкової накладної, що позбавляє позивача знайти належну аргументацію та доказову базу спростування відповідності зупиненої податкової накладної критерію оцінки; не вказано вичерпний перелік документів, які потрібно подати позивачу для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію поданої накладної. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржуване рішення Комісії ДФС та зобов'язати відповідача-1 зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В судовому засіданні представники Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж адміністративний позов підтримали та просили суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

17 січня 2019 року на адресу суду від представника відповідачів 1 та 2 надійшов відзив на адміністративний позов (вх. №2167). Відповідно до відзиву, відповідачі адміністративний позов не визнають, вважають його необґрунтованим та таким що не підлягає задоволенню, посилаючись на те, що комісія ДФС, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних.

Представник відповідачів в судовому засіданні просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши обставини справи, дослідивши письмові докази, суд приходить наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж зареєстровано 15.12.2014 у (69001, вул. Возз'єднання України, 11, кв. 2, код ЄДРПОУ 39545671). Відповідно до кодів КВЕД основною діяльністю позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель.

16.04.2018 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Архінформ-Проект (ЄДРПОУ 32420051) укладено Договір підряду № 569/2018/13, на виконання робіт з капітального ремонту доменної печі № 3. Відповідно до п. 1.2. вищевказаного Договору роботи виконуються із матеріалів Замовника.

На виконання вищевказаного договору позивач виконав, а ТОВ Архінформ-Проект (ЄДРПОУ 32420051) прийняв виконані роботи, що підтверджується актами прийому передачі виконаних робіт від 31.07.2018 на суми 736 884,00 грн., 810 572,40 грн., 908 838,30 грн. та від 01.08.2018 року на суму 2 366 400,00 грн.

29.05.2018 між Позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Колдпром (ЄДРПОУ 41800258) укладено договір оренди обладнання № 16/2018, актами від 02.07.2018 обладнання отримано Позивачем за актами прийому передачі та застосоване для виконання робіт.

02.06.2018 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Білдінг- Індастріс (ЄДРПОУ 42063618) укладено договір підряду № 07/18-ДП (субпідрядний договір) на виконання робіт з капітального ремонту доменної печі № 3.

На виконання вищевказаного договору Товариство з обмеженою відповідальністю Білдінг-Індастріс (ЄДРПОУ 42063618) виконав, а Позивач прийняв виконані роботи, що підтверджується актами прийому передачі виконаних робіт від 31.07.2018 року на суми 939 678, 00 грн. та 547 920,00 грн.

20.06.2018 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Крафт Інвест Груп (ЄДРПОУ 41827840) укладено договір підряду № 07-18-Д (субпідрядний договір).

На виконання вищевказаного Договору Товариство з обмеженою відповідальністю Крафт Інвест Груп (ЄДРПОУ 41827840) виконав, а Позивач прийняв виконані роботи, що підтверджується актами на суми 901 302, 00 грн., 803 700, 00 грн., 752 400, 00 грн.

Позивачем було складено накладні від 31.07.2018 № 4,5,6 та від 01.08.2018 № 1 у відповідності з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме на дату складання актів прийому передачі виконаних робіт від 31.07.2018 та від 01.08.2018, що складені на виконання Договору підряду № 569/2018/13 від 16.04.2018, покупцем за якими, у всіх випадках виступає одне підприємство, а саме Товариством з обмеженою відповідальністю Архінформ-Проект (ЄДРПОУ 32420051).

15.08.18 року Позивач відправив на реєстрацію податкові накладні від 31.07.2018 року, а саме податкову накладну № 4 на суму 736 884,00 грн., податкову накладну № 5 на суму 810 572, 40 грн., податкову накладну № 6 на суму 908 838,30 грн.

30.08.2018 позивач відправив на реєстрацію податкову накладну № 1 від 01.08.2018 на суму 2 366 400, 00 грн.

В декларацію з податку на додану вартість за липень 2018 року включено податкову накладну № 4, 5, 6 від 31.07.2018, які виписані на основі фактичних актів виконаних робіт за липень 2018 року, відповідно вищевказаних сум.

В декларацію з податку на додану вартість за серпень 2018 року включені податкові накладні № 1 від 01.08.2018, яка виписана на основі фактичних актів виконаних робіт за серпень 2018 року, відповідно вказаної в ній сумі.

Відповідачем 1, було зупинено реєстрацію вищевказаних податкових накладних від 15.08.2018 та від 30.08.2018 року відповідно.

Податкова накладна № 4 зупинена згідно квитанції ЄРПН № 917338041 від 15.08.18, якою визначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2018 № 4 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.1.6 п.1. Критеріїв ризиковості платника податків . Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник Д=0 та Р=0.

Податкова накладна № 5 зупинена згідно квитанції ЄРПН № 917331860 від 15.08.18, якою визначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2018 № 5 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.1.6 п.1. Критеріїв ризиковості платника податків . Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник Д=0 та Р=0.

Податкова накладна № 6 зупинена згідно квитанції ЄРПН № 9-17337716 від 15.08.18, якою визначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2018 № 6 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.1.6 п.1. Критеріїв ризиковості платника податків . Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник Д=0 та Р=0.

Податкова накладна № 1 зупинена згідно квитанції ЄРПН № 9183966811 від 30.08.18, якою визначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України', реєстрація ПН/РК від 01.08.2018 № 1 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.1.6 п.1. Критеріїв ризиковості платника податків . Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показник Д=0 та Р=0.

ТОВ Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж повідомленням № 2 від 27.08.2018 за податковими накладними № 4, 5, 6 від 31.07.2018 відповідачу надіслано пояснення та копії наступних документів: ліцензії позивача на виконання будівельних робіт, перелік видів робіт, дані реєстру платників ПДВ про реєстрацію Позивача платником податку з 01.07.2018, Договору № 569/2018/13 укладеного із замовником робіт, актів виконаних робіт до договору № 569/2018/13, Договору № 07/18-ДП укладеного із субпідрядною організацією, актів виконаних робіт субпідрядної організації, договору оренди обладнання, актів на передачу в використання орендованого обладнання, штатний розклад підприємства, введений в дію з 01.07.2018, звіту про нарахування ЕЄВ для робітників позивача, задіяних позивачем в липні 2018 року.

Позивач повідомленням № 2 від 05.09.2018 за податковою накладною № 1 від 01.08.2018 відповідачу надіслано пояснення та копії наступних документів: ліцензії Позивача на виконання будівельних робіт, перелік видів робіт, дані реєстру платників ПДВ про реєстрацію позивача платником податку з 01.07.2018, Договору № 569/2018/13 укладеного із замовником робіт, актів виконаних робіт до договору № 569/2018/13, Договору № 07/18-Д укладеного із субпідрядною організацією, актів виконаних робіт субпідрядної організації, штатний розклад підприємства, введений в дію з 01.07.2018, звіту про нарахування ЕСВ для робітників позивача, задіяних позивачем в липні 2018 року.

28.08.2018 позивачем отримано рішення відповідача про відмову в реєстрації №896823/39545671, щодо податкової накладної № 4 від 31.07.2018, № 896850/39545671 щодо податкової накладної № 5 від 31.07.2018, № 896919/39545671, щодо податкової накладної № 6 від 31.07.2018.

06.09.2018 позивачем отримано рішення відповідача про відмову в реєстрації №907966/39545671, щодо податкової накладної № 1 від 01.08.2018.

Позивач висловив незгоду з рішеннями відповідача та 06.09.2018, направив до відповідача2 скаргу на рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних № 4, 5, 6 в ЄРПН, про що свідчить квитанція № 1 АС ЄВПЕД .

Станом на 02.10.2018 позивачем не було отримано жодної інформації від відповідача2 і як наслідок позивач листом № 7 від 02.10.2018 додатково звернувся до відповідача2 за наданням відповіді про результати розгляду скарги.

25.10.2018 відповідач надав відповідь за вих. № 34647/6/99-99-11-04-15, якою повідомив про те, що за результатом розгляду вищевказаної скарги Відповідачем2 прийнято рішення від 17.09.2018 № 30775/39545671, № 30789/39545671, № 30796/39545671 про залишення скарги позивача на рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних № 4, 5, 6 від 31.07.2018 без задоволення.

Вважаючи прийняте відповідачем рішення протиправним позивач звернувся до суду із даним позовом про його скасування та зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).

У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Як вбачається з матеріалів справи, в реєстрації податкових накладних №4,5,6 та №1 було відмовлено у зв'язку з неподанням платником податку копій первинних документів. При цьому в судовому засіданні було встановлено, що зазначені документи були подані. Будь-яких зауважень щодо порядку реєстрації податкової накладної відповідачами не надано.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1): обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 № 567, ТОВ Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж подані пояснення і документи, копії яких додані також до матеріалів справи.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваним рішенням комісії ДФС було відмовлено у реєстрації податкової накладної. Підставою даного рішення зазначено неподання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантажування продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні.

Тому суд зазначає, що відповідач по справі, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірних рішеннях, і в чому саме полягають ці порушення.

Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору на проведення ремонтних робіт.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено зворотного.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії ДФС №896823/39545671, щодо податкової накладної № 4 від 31.07.2018, № 896850/39545671 щодо податкової накладної № 5 від 31.07.2018, № 896919/39545671, щодо податкової накладної № 6 від 31.07.2018, №907966/39545671 щодо податкової накладної № 1 про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 31.07.2018 № 4 на суму 736 884,00 грн., № 5 на суму 810 572, 40 грн., а № 6 на суму 908 838,30 грн. та від 01.08.2018 № 1 від на суму 2 366 400, 00 грн ТОВ Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж датою їх фактичного направлення.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Щодо клопотання представника позивача про стягнення з відповідача витрат на оплату судового збору суд зазначає наступне.

Згідно ч.ч.1, 2, 3 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір у розмірі 7048 ,00 (сім тисяч сорок вісім гривень), сплачений платіжними дорученнями №249 від 06.12.2018 та №248 від 26.11.2018 , підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України; ГУ ДФС у Запорізькій області.

Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж (69001, вул. Возз'єднання України, 11, кв. 2, код ЄДРПОУ 39545671) до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39394146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896823/39545671 щодо податкової накладної №4 від 31.07.2018.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896850/39545671 щодо податкової накладної №5 від 31.07.2018.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896919/39545671 щодо податкової накладної №6 від 31.07.2018.

Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 907966/39545671 щодо податкової накладної №1 від 01.08.2018

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №№4, 5, 6 від 31.07.2018, направлені 15.08.2018 та податкову накладну №1 від 01.08.2018, направлену 30.08.2018.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління Стальмонтаж (69001, вул. Возз'єднання України, 11, кв. 2, код ЄДРПОУ 39545671) суму судового збору у розмірі 7048 ,00 (сім тисяч сорок вісім гривень) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України; ГУ ДФС у Запорізькій області.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя (підпис) О.О.Артоуз

Суддя О.О.Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79872847
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5048/18

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 06.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні