Постанова
від 14.02.2019 по справі 826/11238/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/11238/18 Суддя (судді) першої інстанції: Літвінова А.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Губської О.А.

суддів: Парінова А.Б., Беспалова О.О.,

за участю:

секретаря судового засідання Сергієнко Т.О.,

представника позивача - Вакульчук А.В.,

представника відповідача - Тіхонової І.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 вересня 2018 року (повний текст рішення виготовлено 27.09.2018) у справі за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Агентство Союздрук" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київблагоустрій", третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій та скасування припису від 26.02.2018 №181576, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В

Позивач звернувся до суду з позовом до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київблагоустрій", третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просив:

- визнати протиправними дії Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунального підприємства "Київблагоустрій" щодо демонтажу тимчасової споруди площею 8, 16 кв.м за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. №23, № місця у Комплексній схемі ТС: ПЧ.11475.0038, паспорт прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 від 24.01.2017, власником якої є ТОВ Агентство Союздрук ;

- визнати протиправним припис №181576 від 26.02.2018 Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

- зобов'язати комунальне підприємство "Київблагоустрій" повернути демонтовану 04.07.2018 тимчасову споруду товариства з додатковою відповідальністю Агентство Союздрук , площею 8, 16 кв.м за адресою, вказаною у паспорті прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 від 24.01.2017, а саме: м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. №23.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 вересня 2018 року позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 вересня 2018 року та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що відповідачі діяли на підставі та в межах чинного законодавства та наданих повноважень.

До Шостого апеляційного адміністративного суду 14.01.2019 від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, у якому він зазначає, що судом першої інстанції винесено обґрунтоване рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин по справі та з врахуванням норм чинного законодавства та просить суд апеляційної інстанції апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення.

У судовому засіданні 14 лютого 2019 року представник Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) апеляційну скаргу підтримала. Представник позивача заперечувала проти задоволення апеляційної скарги.

Представники Комунального підприємства "Київблагоустрій" та Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) , будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце судового засідання до суду не з'явився, а тому колегія суддів вважає можливим розглянути справу у їх відсутності відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України.

Згідно ст. 308 КАС України справа переглядається в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом апеляційної інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "Агентство Союздрук" та Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 24.01.2017 укладено договір щодо пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою №00031 -ПЧ.11475.0038.

Відповідно до пункту 1.1. договору товариство з додатковою відповідальністю Агентство Союздрук зобов'язується оплатити пайову участь в утриманні об'єкта благоустрою (місце розташування м. Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№23, № місця у Комплексній схемі тимчасових споруд: ПЧ. 11475.0038), на території якого розташована тимчасова споруда (архетип №8, площею 8,16 кв.м.), функціональне призначення якої продаж друкованих ЗМІ, власником якої є товариство з додатковою відповідальністю Агентство Союздрук .

10.01.2017 Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затверджено та видано позивачу паспорт прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 на розміщення тимчасової споруди за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№23.

Разом з тим, 04.07.2018 представниками Комунального підприємства Київблагоустрій було демонтовано тимчасову споруду за адресою: за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд.№23.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що тимчасова споруда ТОВ Агентство Союздрук за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі, №23 не є самовільно розміщеною, строк дії паспорту прив'язки не закінчився, його не анульовано, договір щодо пайової участі також є чинним.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів, заходи створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначено Законом України від 06.09.2005 № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. В той же час, заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до ст. 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Правила включають, зокрема порядок розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності; порядок здійснення благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів (п. 1, 7, 8 ч. 2 ст. 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів ).

Рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051 прийнято Правила благоустрою міста Києва, які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини (далі - Правила).

Відповідно до п. 13.1.1 Правил благоустрою міста Києва розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про благоустрій населених пунктів , Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 №198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року N 244 Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за N 1330/20068, інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно Правил благоустрою міста Києва тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 2.1 Порядку підставою для розміщення тимчасових споруд є паспорт прив'язки.

Паспорт прив'язки оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти днів з дня подання зазначеної заяви (пункт 2.7. Порядку).

Пунктом 2.20 Порядку зазначено, що встановлення тимчасових споруд здійснюється відповідно до паспорта прив'язки.

Відповідно до пункту 2.30. Порядку у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.

Згідно із підпунктом 13.2.7 Правил благоустрою міста Києва, розміщені (встановлені) самовільно, тобто без відповідних, оформлених в установленому порядку документів, засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі підлягають демонтажу (переміщенню особою, що здійснила розміщення (встановлення) такого засобу (об'єкта), в порядку і строки, встановлені пунктом 13.3 цих Правил.

Пунктом 13.3 Правил благоустрою міста Києва визначено порядок демонтажу (переміщення) самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі.

Пунктом 13.3.1 Правил передбачено, що у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в тому числі тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, авто кав'ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки- прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі;. об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій") вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально- культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов'язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

У разі невиконання припису уповноважена особа, яка внесла припис, у триденний строк складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (підпункт 13.3.1 Правил благоустрою міста Києва).

Відповідно до підпункту 13.3.2 Правил благоустрою міста Києва, у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.

У випадках, зазначених в абзацах першому і другому цього підпункту, всі витрати на проведення демонтажу (переміщення), перевезення, розвантаження, зберігання малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі підлягають відшкодуванню власником (користувачем або особою, яка здійснила розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельною, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі.

У випадках, зазначених в абзацах першому і другому цього підпункту, відновлення порушеного благоустрою здійснює власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкту сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі у дводенний строк з моменту демонтажу (переміщення) такого об'єкта (засобу) або відшкодовує балансоутримувачу території витрати на його відновлення.

Згідно із підпунктом 13.3.3 Правил благоустрою міста Києва, рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

Відповідно до п. 19.2.1 Правил уповноважені працівники Головного управління контролю за благоустроєм мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Уповноважені працівники районних управлінь (відділів) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій) мають право вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України Про благоустрій населених пунктів і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Приписами п. 20.2.1 Правил встановлено, що якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов'язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об'єктів благоустрою.

У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.

Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений.

У разі відмови особи отримати припис в графі Припис одержав робиться про це запис.

У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов'язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності). Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису.

Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.

Колегією суддів встановлено, що 26.02.2018 провідним інспектором КП Київ благоустрій у зв'язку із встановленням порушень Правил благоустрою за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№19, винесено припис №181576, яким позивачеві було запропоновано протягом трьох днів надати проектно-дозвільну документацію на встановлення тимчасової споруди. Попереджено, що в разі невиконання умов припису, будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що у приписі відсутня інформація з приводу того, яку конкретно норму Правил благоустрою міста Києва порушено власником тимчасової споруди.

Так, відповідач стверджує, що позивачем не було виконано вимог припису від 26.02.2018 №181576 та не надано дозвільної документації на розміщення тимчасово споруди, у зв'язку з чим було прийнято рішення про демонтаж тимчасової споруди позивача.

При цьому, апелянт акцентує увагу, що у приписі від 26.02.2018 міститься відмітка про наклеєння припису на ТС та матеріали фотофіксації, що є належним повідомленням відповідача відповідно до норм чинного законодавства.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що матеріали справи не містять доказів належного повідомлення позивача про наявність винесеного припису від 26.02.2018 №181576, оскільки надані відповідачем матеріали фотофіксації вказують на те, що вони були зроблені набагато пізніше дати винесення вказаного припису. Так, на вітрині кіоску можна побачити травневий випуск друкованого видання "VIVA", що свідчить про те, що вказане фото було здійснено не раніше травня 2018 року, в той час як припис датовано 26.02.2018.

Крім того, відповідачами не надано доказів того, що уповноваженою особою було складено протокол про адміністративне правопорушення, у зв'язку з невиконанням позивачем вимог припису, як це передбачено підпунктом 13.3.1 Правил благоустрою міста Києва.

Також, колегія суддів звертає увагу, що припис від 26.02.2018, на підставі якого було здійснено демонтаж тимчасової споруди позивача за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі №23, було винесено щодо споруди за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі 19, що підтверджується актом від 04.07.2018 про проведення демонтажу (переміщення) кіоску товариства з додатковою відповідальністю Агентство Союздрук .

Разом з тим, як було зазначено вище, тимчасова споруда позивача була розміщена за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№23.

Тобто, припис було видано щодо тимчасової споруди, розміщеної за іншою адресою, ніж адреса тимчасової споруди позивача.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що на виконання припису від 14.06.2018 №14/06/01 позивачем було надіслано на адресу Печерської районної в місті Києві державної адміністрації дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди за адресою : м. Київ, вул. Шота Руставелі, буд. 23.

Безпідставними є посилання апелянта на те, що ТС позивача не має конкретно визначеної адреси, оскільки вказане спростовується матеріалами справи, а саме договором пайової участі в утриманні об'єкта благоустрою від 24.01.2017 №00031 -ПЧ.11475.0038, відповідно до пункту 1.1 якого ТДВ Агентство Союздрук зобов'язується оплатити пайову участь в утриманні об'єкта благоустрою (місце розташування м . Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№23 ) та паспортом прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 на розміщення тимчасової споруди за адресою: м. Київ, Печерський район, вул. Руставелі Шота, буд.№23.

Щодо доводів апелянта про припинення дії договору пайової участі від 24.01.2017 №00031 -ПЧ.11475.0038, укладеного між позивачем та Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та нечинності паспорту прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 від 24.01.2017, колегія суддів зазначає наступне.

Так, як вбачається з матеріалів справи, дію паспорту прив'язки №00031-ПЧ.11475.0038 було подовжено до 26.07.2018 на підставі сплати від 10.01.2018 за договором пайової участі від 24.01.2017 №00031-ПЧ.11475.0038 за період з 26.01.2018 по 26.07.2018, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією платіжного доручення від 10.01.2018 №41 на суму 2 106, 08 грн. з призначенням платежу пайовий внесок в утриманні об'єкта благоустрою, згідно з договором №00031-ПЧ.11475.0038 від 24.01.2017 .

При цьому, колегія суддів вважає безпідставними посилання апелянта на те, що відповідно до копії протоколу Комісії з питань розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересування дрібно роздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства від 19.06.2018 №75 дія договору щодо пайової участі з ТДВ Агентство Союздрук достроково припинено, оскільки на момент винесення оскаржуваного припису, який саме і є предметом розгляду даної справи, договір щодо пайової участі з ТДВ Агентство Союздрук був дійсним та його дія не припинялася.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, доручення про демонтаж тимчасової споруди було видано Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 08.07.2018, при цьому демонтаж споруди з адресою вул. Шота Руставелі №23 здійснено ще 04.07.2018, тобто за чотири дні до винесення рішення, на підставі якого власне й повинен здійснюватись демонтаж. Вказане також підтверджується інформацією з відзиву на позовну заяву КП Київ благоустрій , в якому зазначено, що 08.07.2018, у зв'язку з невиконанням припису №181576 від 26.02.2018, Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) було прийнято рішення про демонтаж тимчасової споруди, встановленої по вул. Шота Руставелі (а.с.66).

При цьому, якщо навіть взяти до уваги пояснення апелянта, що доручення про демонтаж тимчасової споруди було прийнято Департаментом міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 02.07.2018, то, як вбачається з матеріалів справи, а саме з протоколу засідання комісії щодо розгляду питань демонтажу самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі та елементів благоустрою на території міста Києва, а також демонтажу (переміщення) засобів пересувної дрібно роздрібної торговельної мережі Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №89 рішення про надання доручення КП Київ благоустрій здійснити демонтаж ТС позивача було прийнято 03.07.2018 , тобто вже після прийняття доручення Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про демонтаж тимчасової споруди, що не відповідає вимогам чинного законодавства.(а.с.139-141).

Отже, суд першої інстанції прийняв правильне рішення про задоволення позову.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм процесуального та матеріального права, судом встановлено всі обставини, що мають значення для справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В

Апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Агентство Союздрук" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київблагоустрій", третя особа - Департамент містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій та скасування припису від 26.02.2018 №181576, зобов'язання вчинити дії - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 вересня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддяО.А. Губська СуддяА.Б. Парінов СуддяО.О. Беспалов

Повне судове рішення складено 18.02.2019

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79876563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11238/18

Рішення від 27.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 21.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Олена Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні