ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 12.02.2019 року м.Дніпро Справа № 904/914/18 Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючого судді Кузнецова В.О., суддів Вечірка І.О., Березкіної О.В., секретар судового засідання Крицька Я.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Зевс" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.08.2018 (повне рішення складено 16.08.2018, суддя Петрова В.І.) у справі за позовом Дніпровської міської ради, м.Дніпро до Товариства з обмеженою відповідальністю "Зевс" м.Дніпро за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, м.Дніпро про визнання договору укладеним ВСТАНОВИВ: Дніпровська міська рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕВС", в якому просить визнати укладеним договір між Дніпровською міською радою в особі Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗЕВС" про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра на умовах, передбачених Порядком залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 29.07.2011 №5/14, в редакції, зазначеній у прохальній частині позовної заяви. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач як замовник об'єкта: «Будівництво адміністративного будинку з виставковою залою літ. А-6, з підвалом літ. під А-6, входом в підвал літ. а, входом в підвал літ. а1, ґанком літ. а2, балконом по вул. Січових Стрільців (Артема), 9 Д у м.Дніпрі», згідно зареєстрованої декларації про готовність об'єкта до експлуатації №ДП 143162571383 від 13.09.2016, в порушення вимог чинного законодавства, не забезпечив пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста шляхом укладання відповідного договору і не підписав надісланий позивачем примірник вказаного договору. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 07.08.2018 у даній справі позов задоволено частково. Визнано укладеним договір між Дніпровською міською радою в особі Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗЕВС" про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра в редакції Дніпровської міської ради зі зменшенням розміру пайового внеску в такій редакції: "ДОГОВІР №
про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра м. Дніпро «___»
2017 року Дніпровська міська рада, в особі департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради, в особі заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, директора департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради Міллера Володимира Володимировича, діючого на підставі Положення про департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради та Довіреності від 20.06.2017 зареєстрованої в реєстрі за № 365 (далі Міська рада) з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС» в особі директора Касьяненка Сергія Сергійовича, що діє на підставі Статуту (далі - Забудовник) з іншої сторони, які надалі йменуються Сторони, керуючись Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року № 3038-VІ (зі змінами та доповненнями) та Порядком залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська (рішенням міської ради від 29.07.11 № 5/14 (зі змінами та доповненнями)) уклали даний договір про наступне. 1. Предмет Договору 1.1. Предметом даного договору є здійснення оплати Забудовником величини пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра (далі кошти пайової участі) шляхом перерахування грошових коштів до спеціального фонду міського бюджету у зв'язку із будівництвом адміністративного будинку з виставковою залою за адресою: вул. Січових Стрільців (вул. Артема), 9 Д. 2. Загальні положення 2.1. Величина пайової участі згідно з розрахунком (додаток № 1 до даного договору), враховуючи часткову сплату в розмірі 25 024,20 грн., становить 717 451,95 (сімсот сімнадцять тисяч чотириста п'ятдесят одна) грн. 95 коп. (без ПДВ). 2.2. Кошти пайової участі сплачуються в повному обсязі єдиним платежем або частинами за графіком, який є невід'ємною частиною даного договору. 3. Права та обов'язки Сторін 3.1. Міська рада зобов'язана: 3.1.1. Виконати розрахунок величини пайової участі, належної до сплати Забудовником у відповідності до Порядку, затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради від 29.07.11 № 5/14 (зі змінами та доповненнями). 3.1.2. На протязі трьох робочих днів з моменту отримання звернення Забудовника видати довідку про виконання останніх вимог по повній сплаті коштів пайової участі. 3.2. Забудовник зобов'язаний: 3.2.1. Перерахувати кошти пайової участі у розвитку інфраструктури м. Дніпра, які визначені п. 2.1. даного договору та відповідним розрахунком, до спеціального фонду міського бюджету на умовах, визначених договором. 3.3. Міська рада має право: 3.3.1. Вимагати від Забудовника додержання вимог чинного законодавства з питань пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. 3.3.2. Здійснювати перевірки додержання Забудовником умов даного Договору. 3.3.3. Вимагати від Забудовника своєчасної та в повному обсязі сплати величини пайової участі. 3.4. Сторони також мають інші права, визначені законодавством України. 4. Порядок здійснення розрахунків 4.1. Забудовник сплачує кошти пайової участі, у розмірі вказаному у п. 2.1. даного договору, у строки згідно із графіком (додаток № 2 до договору) до спеціального фонду міського бюджету за наступними реквізитами: Одержувач: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ Банк одержувача: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ МФО: 805012 Код ЄДРПОУ:
37988155 р/р: 31519921700002 Код бюджетної класифікації: 24170000 «Надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту». 4.2. Після надходження повної суми коштів пайової участі за вказаними у п. 4.1. реквізитами, Міська рада на протязі трьох робочих днів з моменту отримання звернення Забудовника видає довідку про виконання останніх вимог по повній сплаті коштів пайової участі (далі - Довідка). 4.3. У випадку порушення строку сплати коштів пайової участі або неналежного виконання, Довідка видається Забудовнику після повної оплати коштів пайової участі, а також нарахованих штрафних санкцій. 4.4. Довідка видається Забудовнику особисто з відміткою про отримання на копії довідки, яка залишається в Міській раді. 5. Відповідальність Сторін 5.1. За невиконання або неналежне виконання Договору Сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України, даного Договору та Порядку, затвердженого рішенням міської ради від 29.07.11 № 5/14 (зі змінами та доповненнями). 5.2. Забудовник несе повну відповідальність за надання достовірних даних, на підставі яких здійснюється розрахунок величини пайової участі. 5.3. За несвоєчасну або неповну сплату коштів пайової участі Забудовник сплачує пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожний день прострочки. 6.Інші умови 6.1. Внесення змін та/або доповнень до даного Договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою Сторін, шляхом укладання додаткової угоди, що є невід'ємною частиною цього Договору. 6.2. Всі суперечки між Сторонами, в яких не було досягнуто згоди, вирішуються у судовому порядку згідно з чинним законодавством України. 6.3. Даний Договір не може бути розірвано в односторонньому порядку. 6.4. Договір набирає чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до виконання зобов'язань у повному обсязі. 6.5. Даний Договір складено в 2-х примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної Сторони. 6.6. Невід'ємною частиною даного договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури міста (додаток № 1 до договору). 6.7. Невід'ємною частиною даного договору є Графік сплати коштів пайової участі (додаток №2 до договору). 7. Юридичні адреси Сторін Міська рада Забудовник пр. Д. Яворницького, буд. 75 ТОВ «ЗЕВС» м. Дніпро, 49000 вул. Січових стрільців, 9 Заступник міського голови з питань м. Дніпро, 49044 діяльності виконавчих органів, р/р
в
директор департаменту економіки, МФО
фінансів та міського бюджету ЄДРПОУ
31687428 Дніпровської міської ради тел.
В. В.Міллер
С.С.Касьяненко М.П. М.П. Додаток № 1 до договору №
від
РОЗРАХУНОК пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра Забудовник: ТОВ «ЗЕВС» Об'єкт: Будівництво адміністративного будинку з виставковою залою Адреса: вул. Січових Стрільців (вул. Артема), 9 Д №п/пФункціональне призначення об'єкта Норматив розміру пайової участі від одиниці створеної потужності за функціональним призначенням об'єкта, грн. Потужність об'єкта, для якого визначається величина пайової участі, кв. мЗональний коефіцієнтВсього з коефіцієнтом території, грн. 1. Адміністративні, офісні будівлі (приміщення) 675,9 1 098,5 1 742 476,15 Всього: 742 476,15 Міська рада Забудовник ТОВ «ЗЕВС»
В. В. Міллер
С. С. Касьяненко М.П. М.П. Додаток № 2 до договору №
від
ГРАФІК СПЛАТИ Забудовником ТОВ «ЗЕВС» пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпра у зв'язку із будівництвом адміністративного будинку з виставковою залою за адресою: вул. Січових Стрільців (вул. Артема), 9 Д (далі – Об`єкт) грн. Величинапайової участі Підлягає сплаті протягом 5 робочих днів з моменту укладання Договору 717 451,95 717 451,95 Міська рада Забудовник ТОВ «ЗЕВС»
В. В. Міллер
С. С. Касьяненко". М.П. М.П. В іншій частині позову відмовлено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗЕВС" на користь Дніпровської міської ради 1762,00 грн. судового збору. Зазначене рішення обґрунтовано посиланням на те, що приписами ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено обов'язок замовника будівництва прийняти пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, який реалізується шляхом укладення відповідного договору в порядку, визначеному Законом та деталізованому актом органу місцевого самоврядування. Правовий аналіз частин 8 та 9 у сукупності з іншими положеннями цієї статті Закону дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок щодо ініціювання укладення такого договору покладено саме на замовника будівництва, оскільки пов'язується з його зверненням до органу місцевого самоврядування. Не погодившись із згаданим рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю "Зевс" звернулося до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність рішення суду обставинам справи, просить визнати нечинним рішення господарського суду, повністю скасувати та закрити провадження у справі в частині визнання укладеним договору. Скаржник зазначає, що порушуючи вимоги ч.7 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", суд першої інстанції за вимогою позивача змінив розмір пайової участі ТОВ "Зевс" у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська, який відповідно до п.3.7 рішення Дніпропетровської міської ради від 18.12.2002 №169/5 визначений в сумі 83 414 грн., на суму величини пайової участі зазначеної Дніпровською міською радою в договорі між позивачем та відповідачем по тому ж об'єкту, але вже у розмірі 742 476,15 грн. Оскаржуване рішення ухвалено з порушенням ч.5 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Судом не надано оцінку наданим відповідачем доказам, а саме рішенню Дніпропетровської міської ради від 18.12.2002 № 169/5 та Декларації про готовність до експлуатації об'єкту, будинку №9Д по вул. Січових Стрільців міста Дніпра, зареєстрованої Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області 13.09.2016 № ДП143162571383, якими визначено кошторисна вартість будинку - 630 000,00 грн. та розмір пайової участі у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська, яка становить 83 414 грн. Товариство з обмеженою відповідальністю "Зевс" не є замовником спірного будівництва. В порушення ч.6 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" суд ухвалив судове рішення, яким перевищив граничний розмір пайової участі ТОВ "Зевс" у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська. У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення господарського суду залишити без змін. Позивач вважає доводи та факти, викладені в апеляційній скарзі не відповідають дійсності, є надуманими та безпідставними. Ухилення ТОВ "Зевс" від виконання покладеного на нього обов'язку укласти відповідний договір стало підставою для звернення міської ради до суду з цим позовом. Відповідно до п.7 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України № 3038-VI, який набрав чинності 12.03.2011, сума внеску визначена в рішенні міської ради в будь-якому випадку підлягала перерахуванню, що не заперечується відповідачем. Відповідачем не надано, як того вимагає Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра, ДНБ Д.1.1-2000 "Правила визначення вартості будівництва", документів для визначення розміру пайового внеску. За таких обставин, Департаментом економіки, фінансів та міського бюджету згідно з повноваженнями та відповідно до розділу 2 Порядку залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра здійснено розрахунок величини пайової участі забудовника на підставі наявних у Декларації від 13.09.2016 №ДП143162571383 показників загальної площі об'єкта, виходячи із нормативів одиниці створеної потужності (квадратний метр загальної площі) об'єктів, які визначені у додатку 1 до Порядку. 12.02.2019 Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради не забезпечив в судове засідання явку повноважного представника, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Колегія суддів вважає, що неявка представника третьої особи не перешкоджає розгляду апеляційної скарги. 12.02.2019 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Заслухавши пояснення присутніх учасників справи, дослідивши матеріали справи, перевіривши відповідність оскаржуваного рішення нормам матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, враховуючи таке. Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 18.12.2002 №169/5 земельна ділянка по вул. Січових Стрільців (Артема), в районі буд.9 була надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЗЕВС" для будівництва адміністративного будинку з виставковою залою. Відповідно до п.3.7 зазначеного рішення ТОВ "ЗЕВС" було зобов'язане перерахувати Управлінню економіки міської ради кошти на розвиток інженерної та соціальної інфраструктури міста у сумі 83 414,00 грн. з першочерговим перерахуванням 30% від загальної суми - 25 024,20 грн. до отримання рішення міської ради. Однак забудовником на теперішній час кошти не сплачено (а.с.31-33). Департамент економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради листом від 31.01.2018 №10/13-36 повідомив Дніпровську міську раду, що декларацією від 13.09.2016 № ДП 143162571383 об'єкт: «Будівництво адміністративного будинку з виставковою залою по вул. Січових Стрільців (Артема), 9Д у м. Дніпрі», загальною площею 1098,50 кв.м, введений в експлуатацію. Згідно зазначеної декларації замовником об'єкта є відповідач (а.с.45-46). Згідно декларації про готовність об'єкта до експлуатації на земельній ділянці по вул.Січових Стрільців (Артема), 9 Д, побудовано: «Будівництво адміністративного будинку з виставковою залою літ. А-6, з підвалом літ. під А-6, входом в підвал літ. а, входом в підвал літ.а1, ганком літ.а 2, балконом по вул. Січових Стрільців (Артема), 9 Д у м. Дніпрі», загальною площею 1098,50 кв.м (а.с.55-60). Замовник будівництва - Товариство з обмеженою відповідальністю "Зевс". В розділі 20 декларації замовником наведена кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією - 630,000 тис.грн. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації була зареєстрована Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області 13.09.2016 за №ДП 143162571383. Наведені обставини свідчать про те, що замовником будівництва адміністративного будинку з виставковою залою літ. А-6, з підвалом літ. під А-6, входом в підвал літ. а, входом в підвал літ.а1, ганком літ.а 2, балконом по вул. Січових Стрільців (Артема), 9 Д у м. Дніпрі є Товариство з обмеженою відповідальністю "Зевс". На виконання вимог ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", 19.12.2017 відділ пайової участі Управління економіки, департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради направив ТОВ "ЗЕВС" лист №10/15-781 про необхідність укладання договору про пайову участь на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпра та надіслав 2 примірники проекту відповідного договору (а.с.52-53). Даний лист отриманий відповідачем 29.12.2017, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення цінного листа (а.с.54). До введення зазначеного об'єкту в експлуатацію договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту між Дніпровською міською радою та ТОВ "ЗЕВС" не укладався. Замовник будівництва не звертався до міської ради до введення об'єкту в експлуатацію щодо укладення відповідного договору, обов'язок укладення якого визначений ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", що призвело до недоотримання міським бюджетом коштів. Відповідачем звернення позивача щодо необхідності укладання договору були залишені без відповіді, проект договору не був підписаний, що й стало причиною виникнення спору. Питання пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначені нормами Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до частин другої, третьої статті 40 зазначеного Закону замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури. Частиною дев'ятою цієї статті Закону передбачено, що договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію. Істотними умовами договору є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором. Положеннями статті 7 Розділу «Прикінцеві положення» Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» унормовано: якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом. Будь-які рішення органів місцевого самоврядування про надання замовником будівництва будь-яких послуг, передачу активів у будь-якій формі (матеріальній чи нематеріальній), передачу частини (відсоткової частки) площ прийнятих в експлуатацію об'єктів містобудування, крім пайової участі відповідно до цього Закону, прийняті до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із цим Законом. Відповідно до пункту 3.7 рішення Дніпропетровської міської ради від 18.12.2002 № 169/5 товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС» було зобов'язане перерахувати управлінню економіки міської ради кошти на розвиток інженерної та соціальної інфраструктури міста у сумі 83 414,00 грн. з першочерговим перерахуванням 30% від загальної суми - 25 024,20 грн. до отримання рішення міської ради. Таким чином, вказане рішення Дніпропетровської міської ради у відповідності до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» підлягало приведенню у відповідність з нормами цього Закону. Доказів укладення договору про пайову участь у розвиток інженерної та соціальної інфраструктури міста матеріали справи не містять, а відповідачем не надано. Приписами статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено обов'язок замовника будівництва прийняти пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, який реалізується шляхом укладення відповідного договору в порядку, визначеному цим законом та деталізованому актом органу місцевого самоврядування. Такий договір має бути укладений в обов'язковому порядку, у межах строку, передбаченого в частині дев'ятій статті 40 цього Закону, - 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта в експлуатацію. Цей строк встановлений саме для добровільного виконання стороною обов'язку і невиконання такого обов'язку не звільняє замовника від укладення договору. При цьому обов'язок щодо ініціювання укладення такого договору законодавчо покладено саме на замовника будівництва, оскільки пов'язується з його зверненням до органу місцевого самоврядування. Частинами п'ятою та шостою статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх Неукладення договору свідчить про недотримання вимог законодавства і має наслідком порушення прав та інтересів відповідної територіальної громади. Згідно зі статтею 143 Конституції України органи місцевого самоврядування вирішують питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції. В силу положень частини першої статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності" порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту (частини 8,9 статті 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності"). На виконання цих вимог, рішенням Дніпропетровської міської ради від 21.07.2011 №5/14 затверджено Порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська (далі - Порядок). Вказаний Порядок на виконання вимог статті 22 Закону України «Про інформацію» оприлюднений Дніпропетровською міською радою у встановленому порядку, а саме на офіційному веб-сайті Дніпровської міської ради (https:dniprorada.//gov.ua) та у газеті «Наше місто». У його змісті зазначено механізм залучення до пайової участі, передбачено процедуру укладення договорів та розрахунку розміру величини пайового внеску. За приписами розділу 2 Порядку величина пайової участі визначається у гривнях, виходячи з розміру пайової участі, визначеного за нормативами одиниці створеної потужності, і не може перевищувати граничного розміру пайової участі, визначеного у відсотковому значенні від загальної кошторисної вартості будівництва об'єктів. Нормативи одиниці створеної потужності (квадратний метр тощо) об'єктів визначені у додатку 1 до цього Порядку. Умовами пункту 2.5 Порядку визначено, що граничні розміри пайової участі у відсотках від загальної кошторисної вартості об'єктів визначені у додатку 3 до цього порядку та не перевищують встановленого законом розміру. Величина пайової участі із застосуванням норми щодо його граничного розміру встановлюється з урахуванням зонального коефіцієнта. Загальна кошторисна вартість для розрахунку величини пайової участі повинна бути визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами та не враховує витрат на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій. Норма щодо граничного розміру пайової участі застосовується за умови надання замовником (забудовником) належним чином оформленої копії звіту експертної організації, визначеної у встановленому порядку, який містить інформацію про дотримання вимог кошторисної частини проекту. У разі, якщо загальна кошторисна вартість не визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, вона (величина пайової участі) визначається на основі нормативів одиниці створеної потужності відповідно до пунктів 2.1 - 2.4 цього порядку. У абзаці 1 пункту 2.1 Порядку містить формула для розрахунку величини пайової участі при новому будівництві: Нф (норматив) х По (кв.м.) х Кз (зональний коефіціент). Таким чином, приймаючи до уваги наявні у Декларації від 13.09.2016 №ДП143162571383 показники загальної площі об'єкта, виходячи із нормативів одиниці створеної потужності (квадратний метр загальної площі) об'єктів, які визначені у додатку 1 до порядку, а саме: загальна площа об'єкту нерухомості - 1 098 кв.м; норматив розміру пайової участі від одиниці створеної потужності за функціональним призначенням об'єкті (п.п.1.14 додатку 1 до Порядку) адміністративні офісні будівлі - 675,9; зональний коефіцієнт території 1,0 (найнижчий) (абзац 3 пункту 2.1), місцевий господарський суд дійшов обгрунтованого висновку, що розмір пайової участі у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, що підлягає сплаті відповідачем становить 742 476,15 грн. Пунктом 2.6 Порядку зафіксовано, що договір на пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста укладається між Дніпропетровською міською радою в особі Департаменту та замовником будівництва, який скріплюється печатками двох сторін. Договір укладається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладання. Згідно з вимогами статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування при виконанні своїх функцій приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Зважаючи на викладене, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку про те, що зазначений Порядок є нормативно-правовим актом, обов'язковим до виконання на території м.Дніпра. Частиною першою статті 14 ЦК України передбачено, що цивільні обов'язки виконуються у межах встановлених договором або актом цивільного законодавства. Укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування (ч.3 ст.179 ГК України). Відповідно до статті 187 ГК України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. День набрання чинності рішенням суду вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше. Частиною першою статті 649 ЦК України передбачено, що розбіжності, які виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом. Згідно з частиною першою статті 638 ЦК України, яка кореспондується з частиною другою статті 180 ГК України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до частин восьмої, дев'ятої статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Як вбачається з матеріалів страви та встановлено господарським судом, забудовником не було надано позивачу для розрахунку пайового внеску зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва об'єкта, визначеного згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, та належним чином оформленої копії звіту експертної організації, визначеної у встановленому порядку, який містить інформацію про дотримання вимог кошторисної частини проекту. Не був наданий такий кошторис та звіт експертної організації до господарських судів попередніх інстанцій. У зв'язку з тим, що забудовником не було надано позивачу для розрахунку пайового внеску зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва об'єкта та належним чином оформленої копії звіту експертної організації позивачем самостійно здійснено розрахунок внеску, виходячи з розміру пайової участі, визначеної за нормативами одиниці створеної потужності об'єкта, з розрахунку площі об'єкта та нормативу розміру пайової участі від одиниці створеної потужності за функціональним призначенням нерухомого майна. Як вірно зазначив господарський суд першої інстанції, проект спірного договору містить всі істотні умови, передбачені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", а розрахунок розміру пайової участі, що є додатком до цього договору, є арифметично правильним та здійсненим у відповідності до Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвиток інфраструктури міста Дніпропетровська, затвердженого рішенням міської ради від 21.07.2011 №5/14. Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених в оскаржуваному рішенні, прийнятому з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для його скасування. Дійшовши висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, колегія суддів покладає витрати по сплаті судового збору на скаржника. Керуючись ст.ст.269,275,276,281-283 ГПК України суд, - ПОСТАНОВИВ: У задоволенні апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Зевс" відмовити. Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.08.2018 у справі №904/914/18 залишити без змін. Витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на скаржника. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку. Постанова складена у повному обсязі 19.02.2019. Головуючий суддя В.О.Кузнецов Суддя І.О.Вечірко Суддя О.В.Березкіна