Рішення
від 19.02.2019 по справі 0940/2402/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" лютого 2019 р.                                         справа № 0940/2402/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства “Голубка” до Державної фіскальної служби України, Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

14.12.2018 Приватне підприємство “Голубка” (далі – позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 633652/19391138, № 633710/19391138 від 05.04.2018 та зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за № 48 від 17.07.2017, № 49 від 26.07.2017.

19.12.2018 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення вимог статті 201 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018, оскаржуваними рішеннями за № 633652/19391138, № 633710/19391138 від 05.04.2018 відмовив у реєстрації податкових накладних за № 48 від 17.07.2017, № 49 від 26.07.2017. Протиправність оскаржуваних рішень відповідача мотивована підтвердженням реальності здійснення господарський операцій на виконання договору підряду за №01-02-16 від 08.02.2016 на виконання будівельних робіт вибіркового капітального ремонту між будинкового проїзду та прибудинкової території у місті Івано-Франківську на підставі яких складено податкові накладні. Вважає рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні за № 48 від 17.07.2017, № 49 від 26.07.2017 підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Представник відповідачів – Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області суду направив відзив на позовну заяву, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що Державною фіскальною службою України сформовано квитанції із зазначенням, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкових накладних за № 48 від 17.07.2017, № 49 від 26.07.2017 зупинено, оскільки податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критерії ризиків ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами оцінювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах УКТ ЗЕД: 42.11. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Комісія Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, за наслідками поданих позивачем документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, відмовила в реєстрації податкової накладної за № 48 у зв'язку з відсутністю товарно-транспортних накладних та договорів на поставку частини матеріалі, які використовувалися при виконанні робіт з капітального ремонту, та податкової накладної за № 49 у зв'язку з відсутністю товарно-транспортних накладних на частину матеріалів, що використовувалися при капітальному ремонті. Додані позивачем до позову документи, що долучені на підтвердження обґрунтувань позову, при поданні пояснень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних, щодо підтвердження реальності здійснення господарський операцій не долучалися, тобто до суду позивачем подано інші документи, ніж комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних, та які не могли бути враховані при прийнятті оскаржуваних рішень.

Позивач суду направив відповідь на відзив, з викладом свої пояснень, міркувань та аргументів щодо наведених відповідачем у відзиві заперечень та мотивів.

Представник відповідачів направив заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.

Приватне підприємство “Голубка” є юридичною особою, зареєстрованою 21.11.2005 в Єдиному державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на податковому обліку. 22.04.2014 позивач зареєстрований платником податку на додану вартість. Основний вид економічної діяльності: будівництво доріг і автострад (код КВЕД 42.11); серед інших видів діяльності: надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20); інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. (код КВЕД 68.20) та інші.

Позивачем складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за № 48 від 17.07.2017 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 942 262, 80 гривень, в тому числі податок на додану вартість 157 043, 80 гривень та податкову накладну за № 49 від 26.07.2017 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 317 683, 20 гривень, в тому числі податок на додану вартість 52 947, 20 гривень.

Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2017 зупинено реєстрацію податкових накладних за № 48 від 17.07.2017, № 49 від 26.07.2017, з підстав відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критерії ризиків ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017. За результатами оцінювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах УКТ ЗЕД: 42.11. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

02.04.2018 позивачем направлено повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, та пояснено, що податкова накладна за №48 складена на першу подію – підписання акта виконаних робіт на суму 942 262, 80 гривень з податком на додану вартість. Основним видом діяльності є КВЕД 42.11. Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для виконання робіт ПП «Голубка» закуповує відповідні товарно-матеріальні цінності, які є необхідними для виконання вказаних видів робіт, тому на «вході» придбаються товари, а на «виході» – продаються роботи. Роботи виконуються на постійній основі, носять ритмічний характер. 21.07.2017 замовником ТзОВ «Івано-Франківська дорожня служба».

05.04.2018 рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за № 633652/19391138 відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної № 48 від 17.07.2017, у зв'язку відсутністю товарно-транспортних накладних та договорів на поставку частини матеріалів, які використовувалися при виконанні робіт з капітального ремонту.

Також, 02.04.2018 позивачем направлено повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, та пояснено, що податкова накладна за №49 складена на першу подію – підписання акта виконаних робіт на суму 317 683, 20 гривень з податком на додану вартість. Роботи виконані по основному виду діяльності – 42.11. Специфікою вказаного виду діяльності є: для виконання робіт ПП «Голубка» закуповує відповідні товарно-матеріальні цінності, які є необхідними для виконання вказаних видів робіт, тому на «вході» придбаються товари, а на «виході» – продаються роботи. Роботи виконуються на постійній основі згідно Договору 01-02-16 від 08.02.2016. 21.07.2017 замовником ТзОВ «Івано-Франківська дорожня служба».

Рішенням комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за № 633710/19391138 від 05.04.2018 відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної № 49 від 26.07.2017, у зв'язку відсутністю товарно-транспортних накладних на частину матеріалів, що використовувалися при капітальному ремонті.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент складення податкової накладної) встановлено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 201.2).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Відповідно до пункту 201.2 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, наказом Міністерства фінансів України за №1307 від 31.12.2015 затверджено форму податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної.

Відповідно до пункту 21 Порядку заповнення податкової накладної (в редакції, чинній на момент складення податкової накладної) у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 201.16 статті 201 даного Кодексу встановлено, що реєстрація податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» за № 2245-VIII від 07.12.2017 у статті 201 Податкового кодексу України пункт 201.16 викладено в такій редакції: реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Постановою Кабінету Міністрів України за №117 від 21.02.2018 установлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр).

Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5 Порядку).

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6 Порядку).

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12 Порядку).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13 Порядку).

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14 Порядку).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 Порядку).

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15 Порядку).

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Таким чином, пунктом 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлені виключні підстави для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Відповідно до цього Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну (пункт 1 Порядку).

Скарги подаються платником податку на додану вартість (далі - платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).

Скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 5 Порядку).

Платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 11 Порядку).

За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України (пункт 12 Порядку).

За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; залишає скаргу без розгляду (пункт 13 Порядку).

Як встановив суд, між Товариством з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» та Приватним підприємством «Голубка» укладено 08.02.2016 договір підряду за №01-02-16 на предмет виконання позивачем будівельних робіт у місті Івано-Франківську.

Позивачем складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за № 48 від 17.07.2017 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 942 262, 80 гривень, в тому числі податок на додану вартість 157 043, 80 гривень та податкову накладну за № 49 від 26.07.2017 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 317 683, 20 гривень, в тому числі податок на додану вартість 52 947, 20 гривень.

Підставою для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних було встановлення невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах УКТ ЗЕД: 42.11.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній за №48 від 17.07.2017 позивачем подано: довідку про вартість виконаних будівельних робіт; акт №1 (1- 4 с.); 1ДФ1; договір підряду №01-02-16 від 08.02.2016; договір оренди автомобіля; договір франкобрук; акт надання в оренду автомобіля; ВН №ДМ-0000157 від 12.07.2017; ВН 38 від 14..07.2017; ВН 33 від 21.06.2017; ВН ПН-0000065 від 12.06.2017; ВН 144 дімекс; ВНПН0000006 від 03.07.2017; ВНПН10 від 02.06.2017; ВНПН-0000010 від 04.07.2017; ВНПН0000078 від 14.07.2017; ВНПН10 від 31.03.2017; договір дімекс ст. 1; рахунок №307 від 31.07.2017; рахДМ-0020638 від 11.07.2017; рахунок франко брук; РН №4 від 19.05.2017; РН №5 від 11.07.2017; РН №2 від 04.05.2017; РФ ПН 0000814 від 17.07.2017; РФ 0000620 від 13.06.2017; РФПН 0000568 від 06.06.2017; РФПН0000744 від 04.07.2017; РФ0000620 від 13.06.2017; ТТН 1206-3 від 12.06.2017; ТТН 0206-2 від 02.06.2017; ТТН 0307-03 від 03.07.2017; ТТН 0407-2 від 04.07.2017; ТТН 1407-9 від 14.07.2017; договір енергопостачання; договір найму (оренди); договори оренди; виписку від 21.07.2017; виписки банку від 21.06.2017, 07.07.2017; договір свімст; ВН 32 від 15.06.2017 тов СВІМ; ТТН 2306-05 від 23.06.2017; ТТН2006-4 від 20.06.2017; ТТН2606-2 від 26.06.2017.

Згідно поданих відповідачем копій журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним до документу №9056412522 від 02.04.2018 прикріплена сканована копія видаткової накладної № 38 від 14.07.2017, а не видаткова накладна № 33 від 21.06.20017, що дублюється з документом за №9056412488 від 02.04.2018. До документу №9056413142 від 02.04.2018 прикріплена сканована копія рахунку-фактури №РФ0000620 від 13.06.2017, що дублюється документом №9056413074 від 02.04.2018.

На підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній за №49 від 26.07.2017 позивачем подано: договір підряду №01-02-16 від 08.02.2016; довідку про вартість робіт; акт №2; виписка банку; 1ДФ1; договір найму (оренди); договори найму; договір оренди автомобіля; договір франкобрук; акт надання в оренду автомобіля; договір дімекс; договір енергопостачання; договір свімст; ВН 38 від 14.07.2017; ВН144 дімекс; ВН 32 від 15.06.2017 тов СВІМ; ВН №ДМ-0000157 від 12.07.2017; ВНПН0000006 від 03.07.2017; ВН ПН-0000065 від 12.06.2017; ВНПН-0000010 від 04.07.2017; рахунок №307 від 31.07.2017; рахДМ-0020638 від 11.07.2017; РФ ПН 0000814 від 17.07.2017; рахунок франко брук; ТТН 1206-3 від 12.06.2017; ТТН 0206-2 від 02.06.2017; ТТН 0307-3 від 03.07.2017; ТТН 0407-2 від 04.07.2017; ТТН1407-9 від 14.07.2017.

Подані позивачем документи на підтвердження здійснення господарських операцій по податковій накладні за №49 від 26.07.2017 дублюються з документами поданими для підтвердження господарських операцій по податковій накладній за № 48 від 17.07.2017.

Позивач, на підтвердження обґрунтувань даного адміністративного позову та на підтвердження реальності здійснення господарських операцій на виконання договору підряду за №01-02-16 від 08.02.2016, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» та Приватним підприємством «Голубка» укладено договір на предмет виконання позивачем будівельних робіт – вибіркового капітального ремонту міжбудинкового проїзду та прибудинкової території у місті Івано-Франківську серед іншого, долучив: локальний кошторис з розрахунком договірної ціни вибіркового капітального ремонту міжбудинкового проїзду та прибудинкової території на вулиці Вовчинецька, 202 – 206 в місті Івано-Франківську, затверджений Товариством з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківська дорожня служба» та позивачем; поточну вартість матеріальних ресурсів з розрахунком транспортних витрат №1; розрахунок вартості механізмів; розрахунок № 1-1 загальновиробничих витрат; акт №1 приймання виконання будівельних робіт за липень 2017 року; довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2017 року; виписку/особовий рахунок за 21.07.2017; локальний кошторис з розрахунком договірної ціни вибіркового капітального ремонту міжбудинкового проїзду та прибудинкової території на вулиці Військових Ветеранів, 3А, 4В в місті Івано-Франківську; поточну вартість матеріальних ресурсів з розрахунком транспортних витрат; розрахунок №94-02-1-1; розрахунок № 1-1 загальновиробничих витрат; акт №2 приймання виконавчих будівель робіт за липень 2017 року; довідку №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2017 року; виписку/рахунок за 31.07.2017; договір поставки за №1/17/02-16 від 17.02.2016, укладеного між Приватним підприємством «Енергобудпостач» та позивачем; видаткові накладні: № ПН-0000010 від 02.06.2017, № ПН-0000065 від 12.06.2017, № ПН-00000116 від 20.06.2017, № ПН-0000141 від 23.06.2017, № ПН-00000150 від 26.06.2017, № ПН-0000006 від 03.07.2017, № ПН-0000010 від 04.07.2017, № ПН-0000078 від 14.07.2017; товарно-транспортні накладні: №0206-2 від 02.06.2017, №1206-3 від 12.06.2017, №2006-4 від 20.06.2017, №2306-5 від 23.06.2017, №2606-2 від 26.06.2017, №0307-3 від 03.07.2017, №0407-2 від 04.07.2017, №1407-9 від 14.07.2017; рахунки-фактури: №ПН-0000568 від 06.06.2017, №ПН-0000620 від 13.06.2017, №ПН-0000671 від 21.06.2017, №ПН-0000692 від 26.06.2017, №ПН-0000700 від 27.06.2017, №ПН-0000744 від 04.07.2017, №ПН-0000747 від 05.07.2017, №ПН-0000814 від 17.07.2017; договір купівлі-продажу за №5 від 03.05.2017, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «СВІМ» та позивачем; заявку №01-16 до договору №5 від 03.05.2017; податкову накладну: № 32 від 15.06.2017; товарно-транспортні накладні: №Р1 від 15.06.2017, №Р2 від 15.06.2017, №Р3 від 15.06.2017; відомості про вантаж; рахунок на оплату №637 від 08.06.2017; договір поставки ;4 від 01.03.2017; видаткову накладну №38 від 14.07.2017; шляховий лист вантажного автомобіля від 14.07.2017; рахунок на оплату №19 від 20.06.2017; договір поставки №ДМ-2/16 від 01.01.2016; видаткову накладну №ДМ-0000144 від 07.06.2017; видаткову накладну №ДМ-0000157 від 12.07.2017; шляхові листи вантажного автомобіля від 07.06.2017, від 12.07.2017; рахунок фактуру ДМ-0018828 від 30.05.2017; рахунок фактуру №ДМ-0020638 від 11.07.2017; виписки/особові рахунки за 24/07/2017, за 18/07/2017, за 07.07.2017, за 27/06/2017, за 21/06/2017, за 19/05/2017; договір на оренду автомобіля №01/04 від 01.04.2017; акт приймання-передачі від 01.04.2017: акт про на оренду автомобіля від 31.07.2017; рахунок №3/07 від 31.07.2017; договір найму (оренди) від 06.02.2017; видатковий касовий ордер №18 від 30.06.2017 (а. с. 15 – 117).

Таким чином, суд погоджується з висновками відповідача у рішенні за № 633710/19391138 від 05.04.2018 про відмову позивачу в реєстрації податкової накладної № 49 від 26.07.2017, у зв'язку відсутністю товарно-транспортних накладних на частину матеріалів, що використовувалися при капітальному ремонті та у рішенні за № 633652/19391138 від 05.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 48 від 17.07.2017, у зв'язку відсутністю товарно-транспортних накладних та договорів на поставку частини матеріалів, які використовувалися при виконанні робіт з капітального ремонту.

Як наслідок, суд встановив, що позивачем до даного адміністративного позову долучено документи, частину яких позивачем не долучалося до документів поданих відповідачу при поданні на реєстрацію податкових накладних за № 48 від 17.07.2017 та за №49 від 26.17.2017 та при поданні пояснень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних, щодо підтвердження реальності здійснення господарський операцій, тому додані до даного позову документи не могли бути враховані відповідачем при прийняті рішень про відмову в реєстрації вказаних податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, з наведених підстав, суд вважає правомірними рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 633652/19391138, № 633710/19391138 від 05.04.2018, і відсутні підстави для задоволення позовних вимог про скасування цих рішень та зобов'язання зареєструвати податкові накладні за №48 від 17.07.2018 та за №49 від 26.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За таких обставин, заявлені позивачем позовні вимоги є необґрунтованими, тому в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати, які підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Приватного підприємства “Голубка”(вулиця Весняна, будинок 24, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 19391138) до Державної фіскальної служби України (площа Львівська, будинок 8, місто Київ, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39508514) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя                                                                                 Остап'юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2019
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79952899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/2402/18

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 07.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 19.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні