Ухвала
від 08.02.2019 по справі 640/1655/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

08 лютого 2019 року м. Київ № 640/1655/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Качур І.А., ознайомившись з позовною заявою

від Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м.Київ, вул.Шолуденка 33/19)

до Товариста з обмеженою відповідальністю Скляна Компанія ОРІОН-ГЛАСС (04114, м.Київ, вул. Автозоводська, буд.43, офіс 3)

про стягнення коштів платника податків з рахунку у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві з позовом до Товариста з обмеженою відповідальністю Скляна Компанія ОРІОН-ГЛАСС в якому просить суд стягнути кошти платника податків з рахунку у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу відповідача.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Ознайомившись з позовною заявою, суд приходить до висновку про необхідність залишення її без руху, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Проте, позивачем до позовної заяви не додано документу про сплату судового збору. Водночас, Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві у позовній заяві заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору.

Частиною другою статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (надалі - Закон №3674-VI).

Положеннями статті 8 вказаного Закону визначено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Зазначене положення закону кореспондується з приписами частини першої статті 133 КАС України, відповідно до якої суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Аналіз вказаних правових норм вказує на те, що єдиною підставою для вчинення судом зазначених дій є незадовільний майновий стан заявника. При цьому, обґрунтування пов'язаних з цим обставин, які свідчать про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору у встановлених законом розмірах і в строки, покладається на цю особу.

Посилання позивача на відсутність коштів для сплати судового збору є необґрунтованими, оскільки дана обставина не є встановленою законом підставою для відстрочення сплати судового збору.

Водночас, при зверненні до суду із заявою про звільнення чи відстрочення від сплати судового збору особа повинна додати до такої заяви належні документи на підтвердження факту відсутності відповідних коштів для сплати судового збору. Відсутність таких доказів чи їх неналежність є підставою для відмови в задоволенні такої заяви.

Так, суд вважає за необхідне зазначити, що обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для зменшення чи відстрочення його сплати.

Враховуючи викладене, позивач не звільнені від сплати судового збору та є його платниками, а також беручи до уваги те, що позивачем не надано жодних належних доказів на підтвердження зазначених обставин щодо важкого матеріального стану, які свідчили б про неможливість або утруднення в здійсненні оплати судового збору, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору.

Варто зазначити, що обов'язок сплати судового збору слугує гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду.

Між тим, частиною 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно абзацу 4 статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2019 рік з 1 січня 2019 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1921 гривень.

Враховуючи, що ціна позову 721 383,30 грн., сума судового збору складає 10 820, 80 грн.

Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Вказані недоліки позивач може усунути у триденний строк з дня вручення даної ухвали про усунення недоліків шляхом подання до суду:

- оригіналу документа про сплату судового збору за звернення до суду з адміністративним позовом майнового характеру (отримувач коштів - УДКСУ у Печерському районі м. Києва, код отримувача (код ЄДРПОУ) - 38004897, рахунок отримувача - 34310206084021, отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача - 899998).

Керуючись статтями 132-133, 160-162, частинами 1, 2 статті 169, статтями 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

1. Позовну заяву Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві залишити без руху.

2. Встановити позивачу триденний строк з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків.

3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви позовна заява буде повернута йому відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено22.02.2019
Номер документу79967260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/1655/19

Рішення від 24.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Рішення від 25.03.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 04.02.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні