Ухвала
від 21.02.2019 по справі 812/1038/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у виправленні помилки у виконавчому листі

21 лютого 2019 року СєвєродонецькСправа № 812/1038/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/1038/14 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Державного підприємства "Донбасантрацит" про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

12 лютого 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/1038/14 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Державного підприємства "Донбасантрацит" про стягнення заборгованості.

В обґрунтування заяви позивач посилався на те, що 21.11.2018 за заявою стягувача на підставі постанови суду від 26.03.2014, яка набрала законної сили 04.06.2014, Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 812/1038/14 про стягнення з Державного підприємства Донбасантрацит в особі відокремленого підрозділу Шахта Краснолуцька на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 143 446,77 грн. Строк пред'явлення виконавчого листа визначено судом до 05 вересня 2014 року. Тобто протягом трьох місяців з дати набрання рішенням законної сили.

Заявник вважає, що у виконавчому листі було допущено помилку, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

На підставі викладеного заявник просив суд виправити помилку у виконавчому листі, визначивши строк пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись належним чином.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши заяву про виправлення помилки у виконавчому листі в порядку письмового провадження, суд дійшов наступного.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26.03.2014 адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Державного підприємства "Донбасантрацит" про стягнення заборгованості задоволено повністю. Стягнуто з Державного підприємства "Донбасантрацит" (адреса: 94506, Луганська обл., м. Красний луч, вул. Косіора, буд. 10, код ЄДРПОУ 26403267) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області пеню нараховану на недоїмку у сумі 143 446,77 грн. (сто сорок три тисячі чотириста сорок шість гривень 77 копійок) (том 1 а.с. 34-35).

Зазначена постанова набрала законної сили 04 червня 2014 року.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19 січня 2016 року відновлено втрачене судове провадження у справі № 812/1038/14 в частині процесуальних документів (том 1 а.с. 42-43).

Ухвалою Верховного суду від 18 квітня 2018 року у справі № 812/1038/14 замінено у справі сторону (позивача) з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Красний Луч Луганської області на Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Старобільському районі Луганської області (том 1 а.с. 232-237).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 01.10.2018 замінено у справі сторону (позивача) - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Старобільському районі Луганської області на правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (том 2 а.с.19,20).

Згідно з даними комп'ютерної програми «Діловодство спеціалізованого суду» вбачається, що 21 листопада 2018 року управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області по справі №812/1038/14 видано виконавчий лист, де строк пред'явлення виконавчого документа до виконання зазначено « 05 вересня 2014 р.» .

Згідно із Положенням про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 24.01.2018 № 38-ОД управління є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (а.с.61-62).

Відповідно до положень пп. 1.3, 1.6 статуту Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 11.04.2017 № 28, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державною, представниками застрахованих осіб і роботодавців (а.с.56-60).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно із частиною першою статті 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Як зазначено вище, управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм.

Разом з тим, суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що державний орган - орган державної влади, в тому числі колегіальний державний орган, інший суб'єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, юрисдикція якого поширюється на всю територію України або на окрему адміністративно-територіальну одиницю.

Публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Фонд, здійснюючи покладені на нього законодавством функції з акумуляції страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, на час виникнення спірних правовідносин виконував владні управлінські функції.

Враховуючи функції Фонду та зміст положень зазначених норм процесуального права, спірні правовідносини є публічно-правовими.

Аналогічна позиція викладена в постанові ОСОБА_1 Верховного Суду від 04.07.2018 у справі № 905/448/17 (провадження № 12-95гс18).

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції та який виник у зв'язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій. При цьому особа, яка здійснює публічно-владні управлінські функції, може ініціювати судове вирішення такого спору лише на виконання своїх повноважень у випадках, установлених законом.

Наведене узгоджується з положеннями статей 4, 5, 19 чинного КАС України, які визначають поняття публічно-правового спору, суб'єкта владних повноважень, закріплюють право на звернення до суду та межі юрисдикції адміністративних судів.

Аналогічний правовий висновок містить постанова ОСОБА_1 Верховного Суду від 30 травня 2018 року у справі № 822/1472/17.

Вищенаведені висновки ОСОБА_1 Верховного Суду дають підстави стверджувати, що управління Фонду соціального страхування України в Луганській області здійснює публічно-владні управлінські функції та є суб'єктом владних повноважень.

Отже, суд вважає неприйнятними посилання заявника про те, що управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області не є органом державної влади, а в розумінні частини першої статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачем у спірних правовідносинах є держава, делеговані повноваження якої щодо стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків якої виконує Фонд, для якого строк пред'явлення виконавчого документа до примусового виконання становить три місяці.

Таким чином, підстави для виправлення помилки у виконавчому листі від 21.11.2018 № 812/1038/14 із зазначенням строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили відсутні.

Керуючись статтями 248, 256, 294, 295, 374, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень КАС, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/1038/14 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Красний Луч Луганської області до Державного підприємства "Донбасантрацит" про стягнення заборгованості - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя ОСОБА_2

Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено22.02.2019
Номер документу79994630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1038/14

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Постанова від 18.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 21.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні