Рішення
від 21.02.2019 по справі 640/20336/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

21 лютого 2019 року № 640/20336/18

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард про стягнення штрафних санкцій,

У С Т А Н О В И В :

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард (далі по тексту також - відповідач, ПАТ Фінансова компанія Авангард ), в якому просить стягнути з Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард штраф у розмірі 51000,00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що до Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард було застосовано захід впливу у вигляді накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. У зв'язку із невиконанням даного рішення, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з даним позовом про стягнення штрафу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.12.2018 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу у 15 денний строк з дня отримання ухвали надати суду відзив на позовну заяву та всі докази на підтвердження, які наявні у відповідача.

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заява про визнання позову також до суду не надходила.

Надіслана на адресу Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард рекомендованим листом копія ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження у даній справі була повернута до суду разом поштовим відправленням з відміткою пошти за вказаною адресою не значиться .

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Публічне акціонерне товариство Фінансова компанія Авангард не перебуває в процесі припинення, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі.

Станом на момент розгляду справи, будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача до суду не надходили.

Положеннями пункту 4 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Публічне акціонерне товариство Фінансова компанія Авангард є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, що підтверджується наявними даними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як убачається із матеріалів справи, за результатами проведених перевірок дотримання відповідачем вимог законодавства, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та її похідних позивачем виявлено порушення вимог Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні . З огляду на виявлені порушення у відношенні Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард , позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 № 402-ЦА-УП-Е.

Відповідно до вказаного акту встановлено, що ПАТ Фінансова компанія Авангард порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

Позивач стверджує, що вказана дія відповідачем вчинена повторно, оскільки у відношенні ПАТ Фінансова компанія Авангард була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 13-ЦД-1-Е від 04.01.2018 відповідно до якої, товариством порушено вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2016 рік в термін визначений чинним законодавством.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за повторне неподання інформації до Комісії, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 532-ЦА- УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

22.08.2018 у відношенні ПАТ Фінансова компанія Авангард було складено акт № 403-ЦА-УП- Е про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до вказаного акту позивачем встановлено порушення ПАТ Фінансова компанія Авангард вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство усунуло вищезазначене правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за неопублікування інформації, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 533-ЦА-УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Також, у відношенні ПАТ Фінансова компанія Авангард відповідачем складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 № 404-ЦА-УП-Е.

Відповідно до вказаного акту відповідачем встановлено порушення ПАТ Фінансова компанія Авангард , а саме порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній і-формаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік.

Дія вчинена повторно, оскільки у відношенні ПАТ Фінансова компанія Авангард була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 14-ЦД-1-Е від 04.01.2018 відповідно до якої, товариством порушено вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу II Положення, а саме: нерозміщення на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії ПАТ Фінансова компанія Авангард регулярної річної інформації за 2016 рік в термін, визначений чинним законодавством.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Уповноваженою особою Комісії за повторне нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 534-ЦА-УП-Е від 10.09.2018, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги вищевказаних постанов не виконав та не сплатив визначені суми штрафних санкцій, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено штрафні санкції у встановлений термін, а також те, що відповідачем не було подано заперечень із зазначенням іншого, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі по тексту також - Закон № 448/96-ВР).

Згідно зі статтею 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною першою статті 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями статті 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з частиною четвертою статті 40 Закону № 3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення закріплені і в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 03.12.2013 (далі по тексту також - Положення № 2826).

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення № 2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР передбачена відповідальність для юридичних осіб за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у вигляді штрафу в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР для юридичних осіб передбачена відповідальність за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у вигляді штрафних санкцій в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР для юридичних осіб передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі статтею 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як убачається із матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до пункту 14 частини першої статті 8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Жодних доказів щодо оскарження постанов від 10.09.2018 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 532-ЦА-УП-Е, № 533-ЦА-УП-Е, № 534-ЦА-УП-Е в адміністративному чи судовому порядку суду не надано.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 51000,00 грн. відповідачем не сплачена. Проти позову відповідач не заперечив, а відтак доводи позивача не спростував.

Беручи до уваги ту обставину, що суму штрафу у загальному розмірі 51000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на те, що позивачем не понесено витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 72 - 77, 139, 257 255, 263, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард про стягнення штрафних санкцій задовольнити повністю .

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Фінансова компанія Авангард (пров. Куренівський, 19/5, м. Київ, 04073,код ЄДРПОУ 36019681) штраф у розмірі 51000,00 (п'ятдесят одна тисяча гривень 00 коп.) до Державного бюджету України, шляхом перерахування на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено22.02.2019
Номер документу79996781
СудочинствоАдміністративне
Сутьзміну місцезнаходження відповідача до суду не надходили. Положеннями пункту 4 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Дослідивши

Судовий реєстр по справі —640/20336/18

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Постанова від 28.11.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні