Рішення
від 22.02.2019 по справі 420/5805/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5805/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Приватного малого підприємства АВТОСЕРВІС до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування постанов, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Приватне мале підприємство АВТОСЕРВІС з позовною заявою до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дій Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного містобудівного законодавства на об'єктах: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області, визнання протиправними та скасування постанов №91/1015-05/1-9815 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн., №90/1015-05/1-9816 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн., №92/1015-05/1-9817 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн.

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу відповіді на відзив.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що дії відповідача щодо проведення позапланової перевірки на об'єктах: АГЗС з магазином є протиправними, відповідач не повідомляв позивача про проведення перевірки, підстави для проведення перевірки відсутні, жодного доказу участі під час проведення перевірки директора ПМП АВТОСЕРВІС Почотов В.М. у відповідача не має. Крім того, АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області взагалі належить на праві власності іншому підприємству, а тому відповідач не мав права покладати відповідальність на позивача за об'єкт, який належить іншій особі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Відзив на позовну заяву (аркуші справи 97-104) обґрунтований тим, що позапланова перевірка на об'єктах будівництва проведена з дотриманням вимог законодавства, на підставі службових записок головного інспектора Солов'я Д.А., в присутності позивача, якому були пред'явлені направлення на проведення позапланової перевірки та службове посвідчення головного інспектора, проте під час виїзду на місце проведення перевірки, позивач не допустив посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, про що складено акти про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкті будівництва, складені протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.09.2018 року та винесені приписи про усунення виявлених порушень шляхом допущення посадової особи Департаменту до об'єкту будівництва. Враховуючи те, що позивач був завчасно повідомлений про дату та час розгляду справи, але до Департаменту не з'явився, 03.10.2018 року за результатами розгляду матеріалів справи позивача визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено оскаржувані постанови.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 6, 7, 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється, зокрема, органами державного архітектурно-будівельного контролю, до яких відносяться виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад, шляхом, в тому числі, контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації, тощо.

Державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема, безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки; тощо.

Згідно з положеннями ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п. 5, 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю та така перевірка може проводитися, зокрема, в разі виявлення факту самочинного будівництва об'єкта.

Зі службової записки головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Солов'я Д.А. від 23.08.2018 року вбачається, що під час проведення моніторингу самочинного будівництва на території Одеської області ним виявлений факт виконання будівельних робіт, а саме: АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області. В єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів, відсутня реєстрація дозвільних документів щодо виконання робіт за вищевказаною адресою (аркуш справи 110).

Зазначена службова записка стала підставою для винесення відповідачем наказу №164 П від 17.09.2018 року про проведення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області, предметом перевірки є дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (аркуш справи 107).

Зі службової записки головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Солов'я Д.А. від 23.08.2018 року вбачається, що під час проведення моніторингу самочинного будівництва на території Одеської області ним виявлений факт виконання будівельних робіт, а саме: АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області. В єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів, відсутня реєстрація дозвільних документів щодо виконання робіт за вищевказаною адресою (аркуш справи 127).

Зазначена службова записка стала підставою для винесення відповідачем наказу №165 П від 17.09.2018 року про проведення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: АГЗС з магазином за адресою: АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, предметом перевірки є дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (аркуш справи 123).

Зі службової записки головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Солов'я Д.А. від 23.08.2018 року вбачається, що під час проведення моніторингу самочинного будівництва на території Одеської області ним виявлений факт виконання будівельних робіт, а саме: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області. В єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів, відсутня реєстрація дозвільних документів щодо виконання робіт за вищевказаною адресою (аркуш справи 145).

Зазначена службова записка стала підставою для винесення відповідачем наказу №166 П від 17.09.2018 року про проведення позапланової перевірки на об'єкті за адресою: АГЗС з магазином за адресою: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, предметом перевірки є дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт (аркуш справи 141).

Так, Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, на підставі зазначених службових записок від 23.08.2018 року, наказів №164 П, №165 П, №166 П від 17.09.2018 року та направлень для проведення (позапланового) заходу від 17.09.2018 року №817/1, №818/1, №819/1 (аркуші справи 106, 122, 140) було здійснено позапланові перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства ПМП АВТОСЕРВІС на об'єктах з будівництва: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області.

З актів про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкті будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 19.09.2018 року вбачається, що під час виїзду на місце проведення позапланової перевірки за вищевказаними адресами представника Департаменту, уповноважена особа суб'єкта містобудівної діяльності не допустив посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю для проведення позапланової перевірки на об'єкти будівництва: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області (аркуші справи 50-51, 64-65, 71-72).

В результаті недопущення директором ПМП АВТОСЕРВІС Почотовим В.М. посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю для проведення позапланової перевірки на об'єкти будівництва: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області, відповідачем складені протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.09.2018 року та призначено розгляд справ про адміністративне правопорушення на 03.10.2018 року о 14 год. 00 хв., 14 год. 15 хв., 14 год. 30 хв. (аркуші справи 52-53, 66-67, 73-74).

Крім того, 19 вересня 2018 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Соловйом Д.А. винесені приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил про усунення виявлених порушень шляхом допущення посадової особи Департаменту до об'єкту будівництва: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області та надати витребувану Департаментом документацію до 29.09.2018 року (аркуші справи 47-48, 68-69, 75-76).

За результатами розгляду справ про адміністративне правопорушення 03.10.2018 року Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області прийняті постанови №91/1015-05/1-9815, №90/1015-05/1-9816 , №92/1015-05/1-9817 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн. (аркуші справи 78-79, 81-82, 84-85).

Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Позивач не погодився із правомірністю дій відповідача щодо проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного містобудівного законодавства та постановами про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності і звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 9, 12, 13 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

Посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані: у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством; дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із суб'єктами господарювання та фізичними особами; ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державного архітектурно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством; за письмовим зверненням суб'єкта містобудування надавати консультативну допомогу у здійсненні державного архітектурно-будівельного контролю; надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

При цьому, у разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт.

Суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право: вимагати від посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю дотримання вимог законодавства; перевіряти наявність у посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю службових посвідчень; бути присутнім під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; за результатами перевірки отримувати та ознайомлюватись з актом перевірки, складеним органом державного архітектурно-будівельного контролю; подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

Таким чином, у разі проведення органами державного архітектурно-будівельного контролю позапланової перевірки суб'єкт містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль має право бути присутнім під час здійснення вказаного заходу, знайомитись з матеріалами перевірки та давати свої пояснення чи заперечення та відповідно, з метою забезпечення присутності представника суб'єкту перевірки, зазначені органи повинні повідомити позивача щодо наміру проведення перевірки.

Відповідач зазначає, що Департаментом заздалегідь було повідомлено ПМП АВТОСЕРВІС листами від 03.09.2018 року №1015-05/1-8687, №1015-05/1-8685, №1015-05/1-8686 щодо проведення перевірки та забезпечення присутності уповноваженої особи ПМП АВТОСЕРВІС на будівельних майданчиках 19.09.2018 року о 10 год. 00 хв., 10 год. 30 хв., 11 год. 00 хв. (аркуші справи 108-109, 124-126, 142-144).

Однак, з матеріалів справи вбачається, що 07 вересня 2018 року позивач отримав листи Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 22.08.2018 року №1015-05/1-8312, №1015-05/1-8313, №1015-05/1-8314 (аркуші справи 54-62), якими підприємство повідомлено про проведення перевірки та забезпечення присутності уповноваженої особи ПМП АВТОСЕРВІС на будівельних майданчиках 29.08.2018 року о 09 год. 30 хв., 10 год. 00 хв., 10 год. 30 хв., а листи щодо сповіщений про дату проведення перевірки 19.09.2018 року позивач взагалі не отримував.

Крім того, 30 вересня 2018 року позивач отримав листи Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 25.09.2018 року №1015-05/1-9505, №1015-05/1-9506, №1015-05/1-9507 (аркуші справи 49, 63, 70), про направлення матеріалів перевірки на об'єктах будівництва: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області разом з якими підприємству направлені акти про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва від 19.09.2018 року, протоколи про правопорушення містобудівної діяльності від 19.09.2018 року та приписи про усунення порушення вимог законодавства від 19.09.2018 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи відсутність доказів повідомлення позивача про проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного містобудівного законодавства на об'єктах: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області 19.09.2018 року о 10 год. 00 хв., 10 год. 30 хв., 11 год. 00 хв., відповідачем порушений Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553.

Твердження позивача про не присутність директора Почотова В.М. під час проведення перевірки, не пред'явлення йому службового посвідчення та не надання копій направлень на проведення перевірки, не надання йому на ознайомлення актів перевірки, не спростовані відповідачем, доказів, які б свідчили про вчинення таких дій відповідачем не надано.

Суд також враховує твердження позивача про те, що відповідач технічно не міг скласти протоколи, приписи та акти на трьох об'єктах віддалених один від одного на відстані 16 км., у яких зазначено, що вони складені у присутності директора Почотова В.М. від ознайомлення з якими та отримання яких він відмовився, протягом 14 хвилин.

Відповідно до п. 7, 9, 21 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23 травня 2011 року, під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.

У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис.

У разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

Відповідачем не надано жодних доказів отримання позивачем 30.09.2018 року актів про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва від 19.09.2018 року, приписів про порушення вимог законодавства від 19.09.2018 року, протоколів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 19.09.2018 року про призначення розгляду справ про адміністративне правопорушення на 03.10.2018 року о 14 год. 00 хв., 14 год. 15 хв., 14 год. 30 хв., що є порушенням п. 21 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553.

Крім того, позивачем надано до суду Свідоцтво про право власності Серії САА №101884 від 13.08.2004 року та Витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 16.09.2004 року (аркуші справи 23, 24), з яких вбачається, що будівлі АЗС по вул. 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області об'єкт в цілому належить на праві колективної власності Малому підприємству РЕМАС у формі ТОВ.

Будь-яких доказів що будівля АЗС по вул. 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області належить позивачу матеріали справи не містять та відповідачем до суду не надано.

При цьому, суд не погоджується з доводами позивача про відсутність підстав для проведення заходу державного нагляду відповідачем, оскільки позаплановий захід проведений на підставі службових записок головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Солов'я Д.А. від 23.08.2018 року щодо самочинності будівництва, що відповідає вимогам п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553.

Також суд погоджується з доводами відповідача щодо помилкового посилання на порушення Департаментом вимог п. 12 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого 23 травня 2011 року Постановою Кабінету Міністрів України № 553 щодо неповідомлення за 10 днів позивача про проведення позапланової перевірки, оскільки зазначеним Порядком передбачено обов'язок надсилати повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв'язку або вручати особисто під розписку керівнику суб'єкта містобудування чи його уповноваженій особі із зазначенням дати початку та дати закінчення перевірки не пізніше ніж за десять днів до її початку.

Враховуючи порушення відповідачем порядку проведення перевірки позивача, не доведення відповідачем не допуску посадовою особою позивача до проведення перевірки та взагалі його присутності під час проведення перевірки, тощо, суд вважає дії відповідача з проведення перевірки протиправними, а також протиправними постанови, які складені за результатами такої перевірки.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Приватного малого підприємства АВТОСЕРВІС обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Приватного малого підприємства АВТОСЕРВІС до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дій Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного містобудівного законодавства на об'єктах: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області, визнання протиправними та скасування постанов №91/1015-05/1-9815 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн., №90/1015-05/1-9816 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн., №92/1015-05/1-9817 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн. - задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області щодо проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного містобудівного законодавства на об'єктах: АГЗС з магазином за адресою 27,5 шляху Одеса-Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, АГЗС з магазином за адресою вул. Братська,1/В, с. Василівка Біляївського району, Одеської області.

Визнати протиправною та скасувати постанову №91/1015-05/1-9815 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн.

Визнати протиправною та скасувати постанову №90/1015-05/1-9816 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн.

Визнати протиправною та скасувати постанову №92/1015-05/1-9817 від 03.10.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого п.2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 55230 грн.

Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133, код ЄДРПОУ 37471912) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Приватного малого підприємства АВТОСЕРВІС (вул. Шевченка, 57, с. Кучурган, Біляївського району Одеської області, код ЄДРПОУ 19207838) сплачений судовий збір у розмірі 4247,35 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2019
Оприлюднено24.02.2019
Номер документу80027136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5805/18

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 22.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні