ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 лютого 2019 р. м. ХерсонСправа № 2140/1456/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву про зміну способу та порядку виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Херсонської міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, Житлово-будівельного кооперативу "Учитель" про зобов'язання вчинити певні дії.
встановив:
ОСОБА_6 24.07.2018 року звернувся із адміністративним позовом до Херсонської міської ради, у якому просив: зобов'язати Херсонську міську раду у двотижневий строк з дня набрання рішенням суду законної сили розглянути питання про затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою та передачу в оренду строком на 20 років земельної ділянки , площею 0,0581 га за адресою АДРЕСА_1, під будівництво багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2.
Ухвалою від 30.07.18 провадження у справі було відкрито.
01.11.2018 року представником позивача заявлено клопотання закриття провадження у справі у зв'язку з задоволенням позову відповідачем після подання позовної заяви.
Ухвалою суду від 01.11.2018 року провадження у справі закрито.
Стягнуто з Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ: 26347681, адреса: 73003, м. Херсон, пр. Ушакова, 37) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (рнокпп: НОМЕР_1) судовий збір у сумі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.
02.11.2018 на виконання вказаної ухвали в частині стягнення судового збору видано виконавчий лист №616 2018 р.
12.02.2019 року від представника позивача до суду надійшла заява, якою він просить суд змінити порядок і спосіб виконання рішення суду від 01.11.2018 року у справі № 2140/1456/18, в частині стягнення з Херсонської міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судового збору в розмірі 704,80 грн., шляхом стягнення з рахунків Виконавчого комітету Херсонської міської ради на користь ОСОБА_1 судового збору у розмірі 704,80 грн.
Заява обгрунтована наступним.
Так, позивач, отримавши виконавчий лист про стягнення судового збору з Херсонської міської ради, керуючись ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження", а також положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, 09.01.2019 року відправив його на виконання до Управління державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області.
Листом зазначеного органу від 14.01.2019 року №04-16/11 Управлінню Казначейства було повернуто виконавчий лист без виконання, у зв'язку з відсутністю відкритих розрахункових рахунків боржника в Управління державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області. Натомість в листі зазначено про наявні відкриті розрахункові рахунки Виконавчого комітету Херсонської міської ради.
З зазначене призводить до того, що ухвала суду від 01.11.2018 року залишається невиконаною.
Заявник, покликаючись на положення ст.ст. 1, 11, 28, 64 Закону України та на підставі ст. 378 КАС України, просить суд змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, в запропонований ним спосіб.
Розгляд заяви позивача визначено здійснювати в судовому засіданні з викликом (повідомленням сторін). Судове засідання призначено на 21.02.2019 року. Сторони викликані в суд повістками.
Про дату, час та місце судового розгляду повідомлені завчасно та належним чином, про що свідчать розписка про отримання повістки представником позивача та рекомендоване повідомлення про вручення повістки вповноваженій особі Херсонської міської ради, наявні в матеріалах справи.
Сторони в судове засідання не з'явились. Представником позивача, засобами електронної пошти подано в суд клопотання про розгляд заяви без його участі.
Частиною 3 статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи приписи ст. ст. 194 та 205 КАС України суд вважає, що подання позивачем клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження та неприбуття без поважних причин відповідача не є перешкодою для розгляду і вирішення заяви позивача у письмовому провадженні.
Розглянувши заяву позивача, суд зазначає, що відповідно до ст. 124 Конституції України, ст.ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.
Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.
Пунктом 6 Порядку встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:
заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній;
оригінал виконавчого документа;
судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);
оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Судом встановлено, що ОСОБА_6 14.01.2019 року подано на виконання до Управління Державної казначейської служби у м. Херсоні Херсонської області заяву про виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду в частині стягнення з Херсонської міської ради суми судового збору за виконавчим листом від 02.11.2018 року.
Листом від 14.01.2019 № 04-16/11 Управління Державної казначейської служби у м. Херсоні повідомило, що Херсонська міська рада не має розрахункових рахунків, а також повідомило про наявність відкритих розрахункових рахунків Виконавчого комітету Херсонської міської ради, який відповідно п.4 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" здійснює у встановленому законом порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
У відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011р. № 1691 визначено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Херсонська міська рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів.
Відповідно до ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також: здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
У п. 7.2 чинної постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року N 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" встановлено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення.
В даному випадку неможливість стягнення з Херсонської міської ради суми судового збору, присудженої на користь заявника, та винятковість випадку пов'язана з відсутністю відповідного рахунку, з якого можливе стягнення та який одночасно наявний у її виконавчого органу - Виконавчого комітету Херсонської міської ради, а тому заява позивача підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 241, 248, КАС України, суд
ухвалив:
Заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду - задовольнити.
Встановити спосіб виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 01.11.2018 року у справі №2140/1456/18 в частині стягнення з Херсонської міської ради судового збору у сумі 704,80 грн. - шляхом стягнення на користь ОСОБА_1 (рнокпп: НОМЕР_1) судового збору у сумі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. з рахунків Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ: 04059958, адреса: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Суддя Ковбій О.В.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2019 |
Оприлюднено | 24.02.2019 |
Номер документу | 80028305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Ковбій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні