УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, м-н Путятинський, 3/65, тел.(0412)48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
ОКРЕМА УХВАЛА
Від "21" лютого 2019 р. Справа № 906/1147/18
Господарський суд Житомирської області у складі судді Машевської О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради (м. Житомир) до Приватного підприємства "Шеріфф" (м.Житомир) про стягнення 3400,00 грн штрафу
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду Житомирської області від 22.02.2019 року стягнуто з Приватного підприємства "Шеріфф" ( м. Житомир) на користь Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради ( м. Житомир) - 1700,00 грн. штрафу, 881,00 грн витрат по оплаті судового збору.
Відповідно до статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" забезпечення організації пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування покладається на виконавчий орган міської ради відповідного населеного пункту ( надалі за текстом - Закон).
Відповідно до статті 1 Закону рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб'єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об'єкти, що використовуються суб'єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту);
У п. 8 Положення про Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради, затвердженого рішенням Житомирської міської ради від 21.12.2016 № 496, визначено, що Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради має право проводити відповідно до законодавства перевірку роботи суб'єктів підприємницької діяльності усіх форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів та вантажів різними видами транспорту із залученням представників органів контролю у сфері автомобільного транспорту.
Розпорядженням міського голови від 01.06.2017 № 423 "Про затвердження складу рейдової групи з контролю за дотриманням договорів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира" з метою забезпечення дотримання вимог надання послуг з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті загального користування міста Житомира створено рейдову групу щодо контролю за дотриманням договорів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира; затверджено акт про порушення умов договору на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира. Координація роботи рейдової групи та узагальнення інформації щодо виконання розпорядження покладено на Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради.
З огляду на наведене суд вважає, що Розпорядження міського голови від 01.06.2017 № 423 є локальним нормативно-правовим регуляторним актом, оскільки прийнятий уповноваженою посадовою особою, встановлює локальні норми права, поширюється на невизначене коло осіб (перевізників, коло яких не є конкретно визначеним, оскільки розпорядження лише визначає коло суб'єктів, на які поширюється його дія, однак жодним чином не персоніфікує їх), не обмежене в часі дії та спрямоване на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб'єктами господарювання (стаття 1 Закону Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності від 11.09.2003 № 1160-IV ( надалі за текстом - Закон № 1160-IV).
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України посадові особи органів місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що посадові особи органів місцевого самоврядування діють лише в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Частина четверта статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачає, що міський голова:
- забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади (п.1);
- бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (п.18-1);
- здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів (п.19);
- видає розпорядження у межах своїх повноважень ( п.20).
Відповідно до частини 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти міського голови, прийняті в межах наданих йому повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Положення Закону № 1160-IV визначають правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.
Статтею 9 Закону № 1160-IV встановлено порядок оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій.
Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.
Проект регуляторного акта разом з відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 Закону № 1160-IV, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення проекту цього регуляторного акта.
Згідно зі статтею 12 Закону № 1160-IV регуляторні акти, прийняті посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а в разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
Крім того, відповідно до статті 21 Закону України від 23 вересня 1997 року № 539/97-ВР Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації діяльність органів місцевого самоврядування висвітлюється в друкованих засобах масової інформації регіональної та місцевої сфери розповсюдження.
Акти посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Судом встановлено, що Розпорядження міського голови від 01.06.2017 № 423 як локальний нормативно-правовий регуляторний акт офіційно не оприлюднений , в тому числі на офіційному сайті Житомирської міської ради в мережі Інтернет за посиланням http://zt-rada.gov.ua/
Відповідно до ч. 6 статті 246 ГПК України окрема ухвала надсилається посадовій особі, яка за своїми повноваженнями повинна усунути виявлені судом порушення законодавства.
Керуючись ст. ст. 232-235 та 246ГПУ України, господарський суд,-
УХВАЛИВ:
1. Окрему ухвалу надіслати міському голові Житомирської міської ради ОСОБА_1.
2. Міському голові ОСОБА_1 розглянути окрему ухвалу та вжити заходів для усунення виявленого судом порушення вимог статті 12 Закону Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності від 11.09.2003 № 1160-IV щодо обов'язку офіційно оприлюднити Розпорядження міського голови від 01.06.2017 № 423 "Про затвердження складу рейдової групи з контролю за дотриманням договорів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира".
3. Про результати розгляду окремої ухвали повідомити Господарський суд Житомирської області в строк до 30 березня 2019р. включно.
Попередити, що невжиття заходів щодо окремої ухвали суду тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену статтею 185-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Окрема ухвала підписана 22.02.19року, набрала законної сили, однак може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Машевська О.П.
Друк. :
1 - у справу,
2 - міському голові (рек. з пов.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2019 |
Оприлюднено | 24.02.2019 |
Номер документу | 80033874 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Машевська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні