Ухвала
від 25.02.2019 по справі 522/1770/19
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/1770/18

Провадження №1-кс/522/2154/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2019 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду Одеської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши матеріали клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , поданого в рамках досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019160500000228 від 15.01.2019року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч . 2 ст. 366 КК України, про призначення будівельно-технічної експертизи, -

В С Т А Н О В И В:

20 лютого 2019 року до Приморського районного суду надійшло клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про призначення будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019160500000228 від 15.01.2019року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням на підставі ст. ст.242, 243, 244 КПК України.

У провадженні СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області перебувають матеріали досудового розслідування № 12019160500000228 від 15.01.2019року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України, процесуальне керівництво за якими здійснює Одеська місцева прокуратура №3.

В ході досудового розслідування по матеріалам кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018160500006528 від 20.09.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, ст. 191 КК України, було встановлено, що посадовими особами Квартирно-експлуатаційним відділом м. Одеси код ЄДРПОУ 08038284 та ПП «ЛЕНД СВ» код ЄДРПОУ 4206509, було внесено недостовірні відомості до тендерної та кошторисної документації під час укладання договір на надання інженерних послуг із землеустрою та топографо-геодезичного знімання.

Так, було встановлено, що посадовими особами Квартирно-експлуатаційним відділом м. Одеси код ЄДРПОУ 08038284 було укладено 4 договори з ПП «ЛЕНД СВ» код ЄДРПОУ 42065091:

- Договір про закупівлю № 293 від 19.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Балтський р-н., Військові містечка №1,№4,№5,№24,№26,№26-а в межах м.Балта на суму 478 500 гривень.

- Договір про закупівлю № 291 від 12.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Лиманський район, Чорноморська селищна рада, земельна ділянка загальною площею 38161300 м.кв на суму 3 376 873,00 гривень;

- Договір про закупівлю № 281 від 04.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Іванівський район, військові містечка № «Петрівка -1,2,4» на території Петрівської сільської ради, земельна ділянка загальною площею 6351896 м.кв на суму 741 000,00 гривень;

- Договір про закупівлю № 268 від 13.09.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, смт. Аванград, м. Дальник -7, земельна ділянка загальною площею 46,4000 га на суму 193 037,69 гривень.

Аналізом договорів та кошторисів було встановлено, що суми кошторисної вартості значно завищені, шляхом застосування помилкових коефіцієнтів та включення до переліку робіт, які фактично не передбачені чинним законодавством України та виконуватись не будуть та не можуть, у зв`язку із зміною законодавства України.

Так наприклад договір про закупівлю № 291 від 12.10.2018 року укладений між ПП «ЛЕНД СВ» код ЄДРПОУ 42065091 та Квартирно-експлуатаційним відділом м. Одеси код ЄДРПОУ 08038284 про закупівлю комплексної інженерної послуги (проведення топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Лиманський район, Чорноморська селищна рада, земельна ділянка загальною площею 38161300 м.кв на суму 3 376 873,00 гривень, невід`ємним додатком є кошторис на вказані роботи.

Проведеним аналізом вказаною документації було встановлено, що:

1. У кошторисі зазначено, що земельні ділянки відносно яких будуть проводитись інженерні вишукування відносяться до V категорії складності. Вказана інформації не відповідає дійсності, так як фактично вказана земельна ділянка відноситься до III категорії складності. Внаслідок застосування неправильного коефіцієнту, вартість виконаних робіт фактично завищена.

2. При складанні кошторису було використано у якості нормативно-правової бази Збірник цін на вишукувальні роботи для капітального будівництва від 1982 року, який чинний по теперішній час. Так, у пункті 1 зазначено коефіцієнт 1478 замість 3, п. 2 зазначено коефіцієнт 222 замість 2,2, п. 3 зазначено коефіцієнт 694 замість 5, п. 4 зазначено коефіцієнт 420 замість 4, п. 5 зазначено коефіцієнт 478 замість 1.8, п. 6 зазначено коефіцієнт 4,7 замість 3,7, п. 7 зазначено коефіцієнт 4190 замість 504, п. 8 зазначено коефіцієнт 8.6 замість 0,56. Таким чином у вказаному кошторисі були застосовані коефіцієнти, які не відповідають вказаному Збірнику, внаслідок чого вартість робіт фактично безпідставно завищена.

3. У першому пункті кошторисів, які являються додатками до вищезазначених договір зазначено «Збір та систематизація по об`єкту матеріалів топографічних зйомок у масштабах 1:10 000- 1: 500», у розрахунковій вартості вказані невірні коефіцієнти. Внаслідок вказаного свідомого порушення, вартість виконаних робіт фактично завищена.

4. У пунктах 2 усіх кошторисів, які являються додатками до вищезазначених договір зазначено «Пошук знаків полігонометрії по лінійних прив`язках», виконання вказаного пункту фактично не можливо, у зв`язку із тим, що у місцевості, де пропонується виконання робіт з топографо-геодезичної зйомки, відсутні знаки полігонометрії. Внаслідок вказаного свідомого порушення, вартість виконаних робіт фактично завищена.

5. У вищезазначених кошторисах також дублюються роботи, які передбачені пунктами 4 та 5. Внаслідок вказаного свідомого порушення, вартість виконаних робіт фактично завищена.

6. У вищезазначених кошторисах у п. 4, 5, 6, 7, 8, п. 1, 2 розділу «Створення топографічних планів», невірно зазначені коефіцієнти, які передбачені «Збірником цін на вишукувальні роботи для капітального будівництва «Москва, 1982 рік). Внаслідок вказаного свідомого порушення, вартість виконаних робіт фактично завищена.

Під час перерахунку кошторисної вартості вказаних робіт була встановлена сума 1 720 000 гривень, що свідчить про завищення кошторисної вартості на суму понад 3 068 000 тис. грн.

Вказано стало можливим внаслідок внесення посадовими особами ПП «ЛЕНД СВ» код ЄДРПОУ 42065091 до тендерної документації та до кошторису, недостовірної інформації.

Крім того, під час досудового розслідування було допитано у якості свідка сертифікованого інженера землевпорядника ОСОБА_4 , який підтвердив вказані виводи під час ознайомлення із кошторисною документацією.

Вищезазначене свідчить про розтрату бюджетних грошових коштів посадовими особами Квартирно-експлуатаційним відділом м. Одеси код ЄДРПОУ 08038284 та неправомірним заволодінням бюджетними грошовими коштами посадовими особами ПП «ЛЕНД СВ» код ЄДРПОУ 42065091, шляхом зловживання службовим становищем та внесенням до офіційних документів недостовірної інформації.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Згідно зі ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Чинним законодавством, Законом України «Про судову експертизу» від 25.02.1994 року, в тому числі наказом №53/5 від 08.10.1998 року, «Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень», регламентовано порядок проведення судових експертиз.

Для проведення повного, всебічного та неупередженого розслідування кримінального провадження та встановлення істини, а також з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання експерта, який володіє науковими, технічними або іншими знаннями, має право відповідно до Закону України «Про судову експертизу» та проведення експертизи, якому доручити провести будівельно-технічну експертизу.

На вирішення експерту поставити наступні питання:

1. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 293 від 19.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Балтський р-н., Військові містечка №1,№4,№5,№24,№26,№26-а в межах м.Балта на суму 478 500 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

2. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

3. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 291 від 12.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Лиманський район, Чорноморська селищна рада, земельна ділянка загальною площею 38161300 м.кв на суму 3 376 873,00 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

4. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

5. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 281 від 04.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Іванівський район, військові містечка № «Петрівка -1,2,4» на території Петрівської сільської ради, земельна ділянка загальною площею 6351896 м.кв на суму 741 000,00 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

6. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

7. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 268 від 13.09.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, смт. Аванград, м. Дальник -7, земельна ділянка загальною площею 46,4000 га на суму 193 037,69 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

8. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

Приймаючи до уваги те, що проведення зазначеної експертизи є одним з джерел встановлення об`єктивної істини по провадженню, тобто доказом, який встановлює вартість предмету кримінального правопорушення чи факту наявності самої події кримінального правопорушення, неможливість у інший спосіб отримати доказові відомості, свідчить про доцільність її проведення.

В судове засідання слідчий не з`явився, хоча був повідомлений належним чином, в установленому законом порядку.

Розглянувши клопотання та матеріали кримінального провадження слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Згідно ст.242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Відповідно до ст.243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Стаття 244 КПК України передбачає, що у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Слідчий суддя самостійно визначає експерта, якого необхідно залучити, або експертну установу, якій необхідно доручити проведення експертизи.

Приймаючи до уваги те, що для повного, об`єктивного та всебічного досудового розслідування даного кримінального провадження має безпосереднє значення з`ясування обставин у кримінальному провадженні, для чого необхідні спеціальні знання.

Вказані питання мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а тому слідчий суддя вважає,що є необхідність в залученні експерта для їх вирішення.

Слідчий суддя вважає, що призначення експертизи слід доручити експертам Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз, розташованого за адресою: 65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, буд. № 21.

Керуючись ст. ст.242, 243, 244КПК України,слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про призначення будівельно-технічної експертизи, задовольнити.

Надати дозвіл про залучення експерта для проведення будівельно-технічної експертизи, проведення якої доручити експертам Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз, розташованого за адресою: 65026, м. Одеса, вул. Ланжеронівська, буд. № 21.

На вирішення експертам поставити наступні питання:

1. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 293 від 19.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Балтський р-н., Військові містечка №1,№4,№5,№24,№26,№26-а в межах м.Балта на суму 478 500 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

2. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

3. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 291 від 12.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Лиманський район, Чорноморська селищна рада, земельна ділянка загальною площею 38161300 м.кв на суму 3 376 873,00 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

4. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

5. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 281 від 04.10.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, Іванівський район, військові містечка № «Петрівка -1,2,4» на території Петрівської сільської ради, земельна ділянка загальною площею 6351896 м.кв на суму 741 000,00 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

6. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

7. Чи відповідає кошторис, який є додатком до договору про закупівлю № 268 від 13.09.2018 року на комплексні інженерні послуги (послуги з топографо-геодезичної зйомки) за адресою: Одеська область, смт. Аванград, м. Дальник -7, земельна ділянка загальною площею 46,4000 га на суму 193 037,69 гривень, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (ДБН, СНіП тощо)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

8. Чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт обсягам та вартості, визначеним вказаним кошторисом, якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності та на яку суму?

Для дослідження експертам направити:

- матеріали кримінального провадження №12019160500000228 від 15.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України.

Роз`яснити експертам їх права та обов`язки, передбачені ст.69 КПК України, попередити про відповідальність за завідомо неправдивий висновок, відмову без поважних причин від виконання покладених обов`язків за ст.385 КК України.

Зобов`язати слідчого в кримінальному провадженні направити в розпорядження експертів необхідні для проведення експертизи об`єкти дослідження, надати дозвіл на експертизу об`єктів.

В разі необхідності надати експертам матеріали кримінального провадження для ознайомлення.

Зобов`язати експерта направити висновок, повернути надані об`єкти дослідження (в разі їх наявності), інші матеріали (в разі їх наявності) слідчому в кримінальному провадженні.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

25.02.2019

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу80058174
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —522/1770/19

Ухвала від 24.05.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 24.05.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 30.05.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 07.02.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні