Рішення
від 18.02.2019 по справі 280/4232/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

18 лютого 2019 року (15 год.27хв.)Справа № 280/4232/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Калашник Ю.В., секретар судового засідання Аксьонова С.В.,

за участю представників: позивача - Пшевлодської О.В., відповідачів - Туркіна В.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПТОРГ (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 26А, кв. 69, код ЄДРПОУ 41945730) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197); Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень та зобов'язати вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

05.10.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПТОРГ (далі - позивач або ТОВ ЗАПТОРГ ) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1 або ДФС УКраїни); Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2 або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог (вх. № 39084 від 30.11.2018) просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 798775/41945730 від 15.06.2018, № 803803/41945730 від 19.06.2018, № 803778/41945730 від 19.06.2018, № 803804/41945730 від 19.06.2018, № 803794/41945730 від 19.06.2018, № 865853/4195730 від 06.06.2018, № 864249/41945730 від 30.07.2018, № 864253/41945730 від 30.07.2018, № 864245/41945730 від 30.07.2018;

зобов'язати відповідача 1 зареєструвати податкові накладні № 5 від 16.05.2018, № 6 від 17.05.2018, № 7 від 18.05.2018, № 8 від 18.05.2018, № 10 від 21.05.2018, № 18 від 06.06.2018, № 19 від 06.06.2018, № 20 від 13.06.2018, № 24 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття відповідачем 2 рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує, що реальність господарських операцій, в межах яких виписані податкові накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами. Також вказує, що контролюючому органу позивач надав всі документи, а тому вважає незаконними рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних. Крім того зазначає, що зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладених, не можливо встановити причину зупинення реєстрації. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення Комісії ГУ ДФС України та зобов'язати відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання.

Ухвалою суду від 10.10.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 06.11.2018.

06.11.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 03.12.2018.

Ухвалою суду від 03.12.2018 провадження у справі зупинено до 10.01.2019.

Ухвалою суду від 10.01.2019 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 10.01.2019 продовжено строк підготовчого провадження до 12.02.2019 та відкладений розгляд справи до 21.01.2019.

21.01.2019 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті на 21.01.2019.

21.01.2019 у судовому засіданні оголошувалась перерва до 18.02.2019.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та надала пояснення, аналогічні викладеним у адміністративному позові.

Представник відповідачів позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов (вх. № 39421 від 03.12.2018). Зокрема зазначив, що комісія ГУ ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Зазначав, що позивачем не надано всіх необхідних первинних документів, які підтверджують здійснення господарської операції, наявність яких передбачена пп.13,14 Порядку № 117 від 21.02.2018. На підставі викладеного, просить відмовити у задоволенні позову.

Сторони під час розгляду справи у судовому засіданні повідомили, що ними надано всі необхідні документи для вирішення спору по суті.

Враховуючи норми ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), у судовому засіданні 18.02.2019 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Вислухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідачів, розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

ТОВ ЗАПТОРГ зареєстровано юридичною особою 16.02.2018 за номером запису 1 103 102 0000 044125, що підтверджується випискою з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань (а.с.36).

Відповідно до Договору поставки № 2018/05/18 від 18.05.2018 (а.с.158-161), позивачем поставлено на адресу ТОВ Таурус Сістемс лист ARMOX 600т*2400*5000.

На виконання умов Договору поставки № 2018/05/18 від 18.05.2018 позивачем надано рахунок - фактуру № З-0000013 від 18.05.2018, платіжне доручення № 152 від 18.05.2018, видаткову накладну № РН-0000139 від 25.05.2018.

18.05.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 7 від 18.05.2018 на загальну суму 350000,00 грн., у т. ч. ПДВ - 58333,33 грн. (а.с.167).

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 7 від 18.05.2018 зупинена, оскільки ПН №7 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 7.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №7 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 803778/41945730 від 19.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Відповідно до Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 (а.с.48-49), позивачем поставлено на адресу ТОВ Співдружність Авіа Буд опора регулювання (домкрат), ригель діагональний для рольоту, ригель горизонт, стійка вертикальна 2м, хомут (замок), захват (кріплення для стіни), ригель горизонт 0,75м.

На виконання умов Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 позивачем надано рахунок - фактуру № З-00000008 від 17.05.2018, платіжне доручення № 2272 від 18.05.2018, видаткову накладну № 259 від 25.05.2018.

18.05.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 8 від 18.05.2018 на загальну суму 255000,00 грн., у т. ч. ПДВ - 42500,00 грн. (а.с.103).

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 8 від 18.05.2018 зупинена, оскільки ПН №7 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 8.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №8 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 803804/41945730 від 19.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Відповідно до Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 (а.с.48-49), позивачем поставлено на адресу ТОВ Співдружність Авіа Буд профіль Т80*50 (3,29М).

На виконання умов Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 позивачем надано рахунок-фактуру № З-000000014 від 06.06.2018, платіжне доручення № 2426 від 06.06.2018, договір поставки № 09/18 від 19.04.2018 з ТОВ Барк Сістемс .

06.06.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 18 від 06.06.2018 на загальну суму 23060,00 грн., у т. ч. ПДВ - 3843,33 грн.

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 18 від 06.06.2018 зупинена, оскільки ПН №18 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН №18.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №18 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 865853/41945730 від 31.07.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Відповідно до Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 (а.с.48-49), позивачем поставлено на адресу ТОВ Співдружність Авіа Буд плиту магнезитову Стандарт 24000*1200*10 сорт 1.

На виконання умов Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 позивачем надано рахунок - фактуру № З-00000007 від 17.05.2018, платіжне доручення № 2426 від 06.06.2018, видаткова накладна № С/З-134-01 від 31.05.2018, договір поставки № С/З9-134 від 11.05.2018, специфікація № 1 від 11.05.2018, довіреність на Терехову Т.С., скріншот системи Клієнт-Банк.

06.06.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 19 від 06.06.2018 на загальну суму 25736,00 грн., у т. ч. ПДВ - 4289,33 грн.

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 19 від 06.06.2018 зупинена, оскільки ПН №19 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН №19.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №7 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 864249/41945730 від 30.07.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Відповідно до Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 (а.с.48-49), позивачем поставлено на адресу ТОВ Співдружність Авіа Буд профіль Т80*50 (3,29М).

На виконання умов Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 позивачем надано рахунок - фактуру № З-000000019 від 12.06.2018, платіжне доручення № 2519 від 13.06.2018.

13.06.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 20 від 13.06.2018 на загальну суму 74860,50 грн., у т. ч. ПДВ - 12476,75 грн.

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 20 від 13.06.2018 зупинена, оскільки ПН №20 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН №20.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №20 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 864253/41945730 від 30.07.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Відповідно до Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 (а.с.48-49), позивачем поставлено на адресу ТОВ Співдружність Авіа Буд алюмінієва композитна панель ALUFAS 9003 (4/05,Г-1, 1240*3660), алюмінієва композитна панель ALUFAS 9003 (4/05,Г-1, 1240*3660) 5800.

На виконання умов Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 позивачем надано рахунок - фактуру № З-000000018 від 07.06.2018, платіжне доручення № 2519 від 13.06.2018, видаткова накладна № З-00000015 від 27.06.2018, видаткова накладна № 628 від 22.06.2018, довіреність на Терехову Т.С., скріншот системи Клієнт-Банк.

13.06.2018 ТОВ ЗАПТОРГ була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкова накладна № 24 від 13.06.2018 на загальну суму 173896,93 грн., у т. ч. ПДВ - 28982,82 грн.

Відповідно до Квитанції реєстрація ПН № 24 від 13.06.2018 зупинена, оскільки ПН №24 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН №24.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній №24 з наданням відповідних копій документів.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 864245/41945730 від 30.07.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.

Вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню.

Так, суд вважає, що рішення відповідача 2 № 803778/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 803804/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 18.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, №865853/41945730 від 31.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 06.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 864249/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 06.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 864253/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, №864245/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2,16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пункту 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено таке.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, який включає Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).

Згідно з пунктом 23 Порядку, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).

Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).

Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі Критерії оцінки ступня ризиків).

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних була зупинена у зв'язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Разом з цим, встановити із наявних в матеріалах справи копій квитанцій, які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача не можливо. Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів: договорів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як зазначено вище, оскаржувані рішення вмотивовані неподання позивачем копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування.

Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору поставки, на виконання вимог якого позивачем здійснені поставки товару та складено спірні податкові накладні.

На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 7 від 18.05.2018, № 8 від 18.05.2018, № 18 від 06.06.2018, № 19 від 06.06.2018, № 20 від 13.06.2018, № 24 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачами не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №803778/41945730 від 19.06.2018, №803804/41945730 від 19.06.2018, №865853/41945730 від 31.07.2018, №864249/41945730 від 30.07.2018, №864253/41945730 від 30.07.2018, №864245/41945730 від 30.07.2018 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних №803778/41945730 від 19.06.2018, №803804/41945730 від 19.06.2018, №865853/41945730 від 31.07.2018, №864249/41945730 від 30.07.2018, №864253/41945730 від 30.07.2018, №864245/41945730 від 30.07.2018 підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 7 від 18.05.2018, № 8 від 18.05.2018, № 18 від 06.06.2018, № 19 від 06.06.2018, № 20 від 13.06.2018, № 24 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування рішення відповідача 2 № 798775/41945730 від 15.06.2018, № 803803/41945730 від 19.06.2018, № 803794/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та щодо зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні № 5 від 16.05.2018, № 6 від 17.05.2018, № 10 від 21.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних з огляду на наступне.

Судом встановлено, що позивачем податкова накладна №5 сформована 16.05.2018, на виконання Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018.

Так, позивачем оформлено рахунок-фактура від 24.04.2018 № З-00000002 на поставку профілю Т80*50*2 (а.с.86).

Проте, відповідно до платіжного доручення № 2239 від 16.05.2018 ТОВ Співдружність Авіа Буд здійснено оплату за товар у розмірі 91676,66 грн. за світильники згідно рахунку № 2 від 24.04.2018. Відвантаження товару - профіль Т80*50*2 здійснено 01.06.2018 відповідно до видаткової накладної №З-00000003 від 01.06.2018 (а.с.92, 94).

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Ураховуючи викладене, позивач не надав суду доказів існування першої події саме 16.05.2018 - у день складання податкової накладної №5. Перша подія, яка б надала позивачу право на оформлення податкової накладної виникло 01.06.2018 (відвантаження товару).

Таким чином суд вважає, що податкова накладна від 16.05.2018 №5 оформлена без дотримання вимог Податкового кодексу України.

Разом з цим, суд не бере до уваги наданий позивачем лист ТОВ Співдружність Авіа Буд вих. № 02/0901 від 09.01.2019 про повідомлення в оформленні помилки в призначенні платежу у платіжному дорученні № 2239 від 16.05.2018, оскільки зазначений лист датований 09.01.2019 та податковому органу для реєстрації податкової накладної не надавався. Таким чином, у податкового органу були відсутні у повному обсязі відомості щодо змісту та обсягу проведеної господарської операції та оцінка таких відомостей здійснена не була, що унеможливлює податковий орган встановити наявність першої події.

Податкова накладна №6 сформована 17.05.2018, на виконання Договору поставки № 152.18 від 24.04.2018 з ТОВ Співдружність Авіа Буд .

Так, судом встановлено, що на розгляд комісії позивачем в електронному вигляді були надані: договір поставки № 152.18 від 24.04.2018, договір поставки № 47 від 14.05.2018 з ТОВ Завод Світлотехніка , специфікація № 1 від 17.05.2018 до договору поставки № 47 від 14.05.2018; рахунок фактура № з-00000006 від 15.05.2018.

Разом з цим, позивачем до податкового органу для реєстрації податкової накладної не надано доказів наявності першої події (платіжного доручення, банківської виписки, тощо) у день складання податкової накладної №6 від 17.05.2018, яка б надала позивачу право на оформлення зазначеної податкової накладної.

Податкова накладна №10 сформована 21.05.2018, на виконання Договору поставки № 2018/05/18 від 18.05.2018 з ТОВ Таурус Сістем .

Так, судом встановлено, що на розгляд комісії позивачем в електронному вигляді були надані: договір оренди № 7/в від 15.04.2018 з ОСОБА_5 про оренду нежитлового приміщення по АДРЕСА_1 договір поставки № 2018/05/18 від 18.05.2018, рахунок-фактура № З-0000013 від 18.05.2018, платіжне доручення № 152 від 18.05.2018, договір № 18052018/1 від 18.05.2018 купівлі-продажу з ТОВ ТД МСА , ТТН № 21 від 25.05.2018, перевізник ТОВ ТНТ Компані , вантажовідправник ТОВ ТД МСА , видаткова накладна № РН-0000139 від 25.05.2018 від ТОВ ТД МСА .

Суд зазначає, надане платіжне доручення № 152 датоване 18.05.2018 тобто передплата за товар від ТОВ Таурус Сістем отримана позивачем 18.05.2018, однак податкова накладна оформлена 21.05.2018, фактичне відвантаження товару відбулось 01.06.2018. Тобто, позивач не надав суду доказів існування першої події саме 21.05.2018 - у день складання податкової накладної №10.

Таким чином суд вважає, що податкова накладна від 21.05.2018 №10 оформлена без дотримання вимог п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України.

У якості доказів зазначеного, представник відповідачів надав суду знімки екрану з Інформсистеми Податковий блок із відображенням повного переліку наданих позивачем до ДФС документів по кожній податковій накладній із відображенням документів, які були надані із кількістю наданих сторінок та форматом документу, з яких чітко вбачається, що позивачем комісії ГУ ДФС для розгляду документи, про які зазначає представник відповідачів не подавались. Доказів зворотнього представником позивача суду не надано зазначений факт не спростовано.

Таким чином, у податкового органу були відсутні у повному обсязі відомості щодо змісту та обсягу проведених господарських операцій та наявність першої події, як підстави складання податкових накладних від 16.05.2018 №5, від 17.05.2018 №6, від 21.05.2018 №10.

Таким чином, позивач не виконав вимоги законодавства та не надав для розблокування податкових накладних всіх документів для підтвердження здійснення господарських операцій, за якими ним подані на реєстрацію податкові накладні, що відповідно до п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 є підставою для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Доводи та заперечення учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Приписами ч. 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 6 Конвенції з прав людини та основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

За наведених обставин у сукупності, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішення відповідача 2 № 798775/41945730 від 15.06.2018, № 803803/41945730 від 19.06.2018, № 803794/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні №5 від 16.05.2018, № 6 від 17.05.2018, № 10 від 21.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, частково не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Ураховуючи зазначене, суд вважає за необхідне присудити на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 10572,00грн.

Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПТОРГ до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

№ 803778/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

№ 803804/41945730 від 19.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 18.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

№ 865853/41945730 від 31.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 06.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

№ 864249/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 06.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

№ 864253/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

№ 864245/41945730 від 30.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 13.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПТОРГ № 7 від 18.05.2018, № 8 від 18.05.2018, № 18 від 06.06.2018, № 19 від 06.06.2018, № 20 від 13.06.2018, № 24 від 13.06.2018 датою її фактичного отримання.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЗАПТОРГ (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 26А, кв. 69, код ЄДРПОУ 41945730) судовий збір у розмірі 10572,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 25.02.2019.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2019
Оприлюднено28.02.2019
Номер документу80098464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4232/18

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 20.10.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні