Справа № 461/8143/18
Провадження № 1-кс/461/1642/19
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
26.02.2019 року слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 розглянувши клопотання слідчого слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів, -
в с т а н о в и в :
слідчий слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням у кримінальному провадженні №42018140000000279 від 14 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, за погодженням із прокурором
відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання державного обвинувачення управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Львівської області ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до речей і документів та можливість вилучення оригіналів документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 .
Подане клопотання мотивує тим, що для виконання завдань кримінального провадження необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів вказаних документів, та можливість їх вилучення, щоб використовувати зазначені документи під час доказування вчинення кримінального правопорушення з метою унеможливити їх зміну, або знищення у зв`язку із збігом термінів зберігання вищезазначеної документації та інформації чи з інших причин, а також з метою забезпечення можливості перевірити достовірність вказаних документах відомостей, так як іншим способом неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів та речей.
Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, наслідки неявки; однак, його неявка не перешкоджає розгляду клопотання відповідно до вимог ч.3 ст. 244 КПК України. Одночасно із поданим клопотанням, слідчий звернувся до суду із заявою про слухання справи без його участі; клопотання підтримав просив задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання для розгляду даного клопотання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про місце та час розгляду, повідомлення про причини неприбуття до суду не надходили, проте його неявка, відповідно до положень ч. 4 ст. 163 КПК України, не є перешкодою для розгляду клопотання.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, приходжу до наступного висновку.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням ГУНП у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018140000000279 від 14 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 №258 від 08 листопада 2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Брюховичі» затверджено нову нормативну грошову оцінку земель смт. Брюховичі.
Разом з тим, вказане рішення офіційно оприлюднено в місцевому друкованому засобі масової інформації газеті «Високий замок» лише 07 липня 2018 року №86 (5783), що підтверджується інформацією ІНФОРМАЦІЯ_1 від 07 серпня 2018 року №1081 та копією газети.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приписами ч. 4 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, визначені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 271.2 ст.271 ПК України визначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Згідно з ч. 5 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Приписами ч. 12 ст. 59 вказаного Закону встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
З урахуванням положень ст. 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель має визначальні ознаки регуляторного акта. Зокрема, таке рішення є офіційним письмовим документом, що прийнятий уповноваженим регуляторним органом та окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин.
Таким чином, рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №258 від 08 листопада 2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Брюховичі» є регуляторним актом, на яке поширюються норми вказаного Закону, зокрема, в частині процедури його прийняття та оприлюднення.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 зазначеного Закону, регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
Отже, рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №258 від 08 листопада 2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Брюховичі», як регуляторний акт, підлягало обов`язковому оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації не пізніше 18 листопада 2012 року, однак оприлюднено лише 07серпня 2018 року.
Відповідно до п.7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 01 листопада 1996 року №9 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя», закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов`язки громадян, однак не доведені до відома населення у встановленому законом порядку, згідно приписів ч. 2 ст. 57 Конституції України є нечинними та не можуть застосовуватись.
Відтак, внаслідок порушення ІНФОРМАЦІЯ_2 вимог ч. 5 ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо оприлюднення рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №258 від 08 листопада 2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Брюховичі» у встановленому Законом порядку, таке може застосовуватись лише з 01 січня 2020 року.
Водночас, з`ясовано, що ІНФОРМАЦІЯ_2 не укладено додаткових угод про внесення змін до 4 договорів оренди землі, укладених із суб`єктами господарювання, внаслідок чого неможливо в судовому порядку внести зміни до них, оскільки вказане вище рішення не набрало законної сили та не може застосовуватись до 01січня 2020 року.
Так, 30 червня 2004 року між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий №4610166300:08:002:1430 загальною площею 9,7014 га на АДРЕСА_1 для влаштування зони відпочинку та риборозведення. Відповідно до умов договору (із внесеними змінами від 17травня 2012), з нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 942 220, 28 грн., орендна плата 58 266, 61 грн. в рік.
Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_4 №10-13-0.37-530/109-18 від 14 травня 2018 року, у 2018 році нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 18 201 766, 68 грн.
Таким чином, нормативна грошова оцінка ділянки зросла в 9,37 рази, аналогічно мала збільшитись орендна плата. Відтак, недонадходження до місцевого бюджету за вказаним договором за 2018 рік складе близько 488 тис. грн., а в період з 2014 по 2019 роки орієнтовно 2 млн. 928 тис. грн.
Також встановлено, що 15 червня 2012 року між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:06:002:0027, площею 0,1 га, що розташована на АДРЕСА_2 для обслуговування кафе. Відповідно до умов договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 121 150, 00 грн., орендна плата 6 057, 50 грн. в рік.
Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_4 №10-13-0.37-530/109-18 від 14 травня 2018 року, у 2018 році нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 348 650,00 грн.
Таким чином, нормативна грошова оцінка ділянки зросла в 2,88 рази, аналогічно мала збільшитись орендна плата. Відтак, недонадходження до місцевого бюджету за вказаним договором за 2018 рік складе близько 11,4 тис. грн., а в період з 2014 по 2019 роки орієнтовно 68 тис. грн.
Крім того встановлено, що 28 квітня 2006 року між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:05:001:1091, площею 0,5955 га, що розташована на АДРЕСА_3 . Відповідно до умов цього договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 177 280, 35 грн., орендна плата 1772, 80 грн. в рік.
Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_4 №10-13-0.37-530/109-18 від 14 травня 2018 року, у 2018 році нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 2 059 655, 85 грн.
Таким чином, нормативна грошова оцінка ділянки зросла в 11,6 рази, аналогічно мала збільшитись орендна плата. Відтак, недонадходження до місцевого бюджету за вказаним договором за 2018 рік складе близько 18,8 тис. грн., а в період з 2014 по 2019 роки орієнтовно 112 тис. грн.
Також встановлено, що 16 червня 2005 року між ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 4610166300:06:001:2070, площею 5,9162 га, що розташована на АДРЕСА_4 . Відповідно до умов цього договору (зі змінами від 26.04.2008), нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 945 408, 76 грн., орендна плата 80 460, 32 грн. в рік.
Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_4 №10-13-0.37-530/109-18 від 14 травня 2018 року, у 2018 році нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 10 100 136, 64 грн.
Таким чином, нормативна грошова оцінка ділянки зросла в 10,7 рази, аналогічно мала збільшитись орендна плата. Відтак, недонадходження до місцевого бюджету за вказаним договором за 2018 рік складе близько 780 тис. грн., а в період з 2014 по 2019 роки - орієнтовно 4 млн. 680 тис. грн.
Відтак, досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків не оприлюднили рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №258 від 08 листопада 2012 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Брюховичі» в друкованих засобах масової інформації у встановлений законодавством строк, що призвело до неможливості застосування такого в період з 01 січня 2014 року по 01 січня 2020 року, чим заподіяли тяжкі наслідки територіальній громаді смт. Брюховичі, а саме недоотримання місцевим бюджетом орендної плати за землю на суму понад 7,7 млн. грн.
Слідчим доведено, що з метою встановлення або спростування факту службової недбалості з боку службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , виникла необхідність у наданні тимчасового доступу та можливості вилучення належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
-штатного розпису працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 станом на листопад 2012 року;
-документів, що стали підставою для прийняття на роботу працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 (в тому числі голови, секретаря, керуючого справа виконкому, членів комісії комунального господарства, містобудування та землекористування) відповідно до штатного розпису, який діяв станом на 2012 рік (трудовий договір, контракт, заява про прийняття на роботу, наказ про прийняття на роботу, тощо);
-документів, що регламентують службові повноваження та посадові обов`язки працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 (в тому числі голови, секретаря, керуючого справа виконкому, членів комісії комунального господарства, містобудування та землекористування) відповідно до штатного розпису, який діяв станом на 2012 рік (трудовий договір, контракт, заява про прийняття на роботу, наказ про прийняття на роботу, тощо);
-сторінок журналу вихідної кореспонденції за листопад 2012 року.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, враховуючи, що означені документи можуть надати органу досудового розслідування та суду можливість отримати речові докази та забезпечити проведення повного, швидкого та неупередженого розслідування, а тому, вважаю, що клопотання про надання тимчасового доступу до речей та документів слід задовольнити.
Керуючись ст.ст. 162-166 КПК України, слідчий суддя,-
у х в а л и в :
клопотання задовольнити.
Надати (забезпечити) дозвіл на тимчасовий доступ та можливості вилучення належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
-штатного розпису працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 станом на листопад 2012 року;
-документів, що стали підставою для прийняття на роботу працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 (в тому числі голови, секретаря, керуючого справа виконкому, членів комісії комунального господарства, містобудування та землекористування) відповідно до штатного розпису, який діяв станом на 2012 рік (трудовий договір, контракт, заява про прийняття на роботу, наказ про прийняття на роботу, тощо);
-документів, що регламентують службові повноваження та посадові обов`язки працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 (в тому числі голови, секретаря, керуючого справа виконкому, членів комісії комунального господарства, містобудування та землекористування) відповідно до штатного розпису, який діяв станом на 2012 рік (трудовий договір, контракт, заява про прийняття на роботу, наказ про прийняття на роботу, тощо);
-сторінок журналу вихідної кореспонденції за листопад 2012 року-лютий 2013 року.
Строк дії ухвали 1 (один) місяць з дня її постановлення.
Роз`яснити особі, у володінні якої можуть знаходитись речі та документи, що у випадку невиконання цієї ухвали, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку.
Виконання ухвали покласти на слідчих групи слідчих у вказаному кримінальному провадженні: слідчого відділу слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 та старшого слідчого відділу слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_6 .
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого слідчого управління ГУНП у Львівській області ОСОБА_3 ..
Ухвала остаточна, оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1 .
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 80102800 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні