ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/4121/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Старунського Д.М.,
суддів Багрія В.М., Рибачука А.І.,
за участю секретаря судового засідання Чопко Ю.Т.,
представника відповідачів Гавриляка Р.А.,
розглянувши у судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року у справі № 813/1942/18 (рішення ухвалено в м. Львові, головуючий суддя Сподарик Н.І., повний текст рішення виготовлено та підписано 29.10.2018) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання до вчинення дій,
в с т а н о в и в:
ТзОВ Спец Оіл Сервіс 08.05.2018 звернулося в суд із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, Державної фіскальної служби України, в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 12.09.2018 просило визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУДФС у Львівській області №619727/38540625 від 28.03.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №195 від 09.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну № 195 від 09.03.2018 датою її подання в ЄРПН.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №619727/38540625 від 28.03.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №195 від 09.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №195 від 09.03.2018 року датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції ГУ ДФС у Львівській області оскаржило його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що при винесенні оскаржуваного рішення судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, не надано належної оцінки доказам контролюючого органу та неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи.
Апелянт вказує, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Спец Оіл Сервіс повідомлено про причину зупинення реєстрації: відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 20.03.2018 №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріям ризиковості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копії достатніх для реєстрації податкової накладної.
Апелянт звертає увагу на те, що позивачем було скеровано документи в порушення Закону України Про електронні документи та електронний документообіг оскільки два з чотирьох документів, надісланих позивачем на адресу відповідача як додаток до пояснень про розблокування податкової накладної, пошкоджені та не відкриваються. Подані на підтвердження вказаного витяг з Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН/РК є належним доказом порушення позивачем Закону України Про електронні документи та електронний документообіг , оскільки такі документи вимагалися судом під час розгляду справи судом.
Представник позивача подав відзив на апеляційну скаргу, в якому погоджується з рішенням суду першої інстанції та просить залишити його без змін.
Позивач в судове засідання не прибув, про дату, час і місце апеляційного розгляду був повідомлений належним чином, а саме повісткою, яку отримав 07.02.2019, тому колегія суддів, у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України, вважає за можливе розглядати справу за його відсутності.
У судовому засіданні представник відповідачів підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Заслухавши суддю - доповідача, представника відповідачів, перевіривши підстави для апеляційного перегляду відповідно до доводів апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджується, що 31.01.2017 між продавцем ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ та покупцем ТзОВ Спец Оіл Сервіс укладено генеральний договір 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015 на поставку нафтопродуктів за цінами і в кількості відповідно до додаткових угод.
Згідно умов вказаного договору, 07.03.2018 продавець поставив покупцю паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО в кількості 4945 л, всього на суму 112508,64 грн. з ПДВ.
На підтвердження факту здійснення вказаної операції позивачем подано копії таких документів: генерального договору 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, видаткової накладної № 23/02-5 від 23.02.2018, товарно-транспортної накладної № 23/02-5/106 від 23.02.2018.
07.07.2015 між позивачем (покупець) та Приватним підприємством ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ (продавець) укладено договір № 24ОБКДГ-0297 купівлі-продажу товарів.
Згідно умов цього договору, позивачем було придбано дизпаливо ДП-Арк-Євро5-ВО, загальним об'ємом 2496 л на суму 63997,44 грн. На підтвердження проведення такої господарської операції позивачем долучено копії згаданого договору, видаткової накладної №24ОБКДГ-0297 - 9067028724 від 24.02.2018, товарно-транспортної накладної №9067028724 від 24.02.2018.
В подальшому, вказаний товар позивачем був реалізований безпосередньо Товариству з обмеженою відповідальністю Любимівський гранітний кар'єр .
На підтвердження вказаних взаємовідносин, позивач долучив до матеріалів справи копії наступних документів: договору поставки нафтопродуктів №36-НП від 02.01.2018, видаткової накладної №191 від 09.03.2018, товарно-транспортної накладної № Р191 від 09.03.2018, довіреності № 141 від 09.03.2018, договору №К2015/1001-001 від 01.10.2015, декларації про відповідність від 09.01.2018, паспорта №198 від 01.02.2018, паспорта №204 від 24.02.2018, двох сертифікатів відповідності від 14.12.2017, що дійсні до 13.12.2018, квитанції № 2, договору оренди резервуарів №4 від 19.06.2017.
Відповідно до умов п.5.1 та п.5.2 договору поставки нафтопродуктів № 36-НП від 02.01.2018 оплата товару здійснюється на умовах 100% передоплати. Також, постачальник (позивач) має право відвантажити товар покупцю без передоплати та складання відповідної додаткової угоди з погодженням нових строків оплати та покупець несе обов'язок протягом трьох банківських днів з моменту поставки товару оплатити його вартість.
Таким чином, за правилом першої події позивачем було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №195 від 09.03.2018.
Однак, реєстрація вказаної накладної була зупинена, відповідно до квитанції від 23.03.2018, виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена; ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пп.1.6; п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Позивач надав комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН згадані вище документи для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної № 195 від 09.03.2018.
Однак, рішенням Комісії ГУ ДФС у Львівській області №619727/38540625 від 28.03.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладеної №195 від 09.03.2018.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, відповідач 1 не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Відповідно до п. 201 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до п. 12 Постанови №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України.
Згідно п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567, Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податків за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
-порядковий номер та дата складання податкової накладної/рахунку коригування;
-визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
-пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів за (вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику.
Такий перелік затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв:
-договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в пп. 2 п. 6 Критеріїв необхідно надати:
-договори у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, відвантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання передавання товарів (робіт, послуг) за урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що закріплений п.6 Критеріїв оцінки перелік є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Згідно з п. 3 Критеріїв оцінки платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо: видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010); кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку; кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки закріплює диференціацію документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залежно від встановленої відповідності податкової накладної тому чи іншому критерію.
Системний аналіз вказаних законодавчих положень дозволяє суду апеляційної інстанції дійти висновку, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання контролюючим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 23 жовтня 2018 року (справа №822/1817/18) від 04 грудня 2018 року (справа №821/1173/17).
Як видно із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.03.2018, реєстрацію податкової накладної від 09.03.2018 №195 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає вимогам пп 1.6; п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а. с. 13).
При цьому, контролюючим органом не вказано конкретного критерію оцінки ступеня ризику (відповідного підпункту пункту 6 Критеріїв оцінки), та які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача. Суду не надано жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.
Разом з тим, позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, надав контролюючому органу пояснення та копії документів по господарських операціях з постачальниками ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ та ПП ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ , а також з покупцем - ТОВ Любимівський гранітний кар'єр , які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження.
Колегія суддів погоджується з доводами позивача стосовно того, що за правилом першої події, а саме фактичної поставки дизельного палива ТОВ Любимівський гранітний кар'єр позивачем вірно було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №195 від 09.03.2018.
При цьому, як видно з матеріалів справи ТОВ Любимівський гранітний кар'єр провело оплату за товар 29 та 30 березня 2018 року, а повідомлення з поясненнями позивач надавав 27 березня 2018 року.
Тобто на момент подачі повідомлення з підтверджуючими документами у позивача не було банківських виписок, які б підтверджували оплату ТОВ Любимівський гранітний кар'єр грошових коштів за нафтопродукти, так як такі з'явились після прийняття відповідачем 1 рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №195 від 09.03.2018.
З огляду на вказане, суд першої інстанції вірно не взяв до уваги доводи відповідачів про те, що позивачем не було надано розрахункових документів та банківських виписок з особових рахунків, так як такі на момент відправлення повідомлення щодо подачі відповідних документів були відсутні.
Відповідно до п.п. 14-16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені в Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно правового акту щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Відповідно пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. в п. 201.16.1, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/рахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).
Відповідно пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп. 201.16.2.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: 1) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) набрало законної сили рішення про реєстрацію відповідної податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України).
Керуючись наведеним вище колегія суддів вважає, що у платника податків виникає обов'язок перед органом ДФС, в передбачені терміни, надання певного обсягу документів по тих податкових накладних, щодо яких пройшла процедура зупинення реєстрації з метою реєстрації таких податкових накладних.
Рішеннями комісії ГУ ДФС у Львівській області №619727/38540625 від 28.03.2018 було відмовлено у реєстрації податкової накладеної №195 від 09.03.2018, відповідно з підстави ненадання платником податку розрахункових документів та банківських виписок з рахунків.
Позивачем, на підтвердження реальності господарських операцій з контрагентами надало пояснення та відповідні копії первинних документів, а саме:
-Генерального договору 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, який підтверджує факт наявності між товариством та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ договірних відносин по переданню у власність ТОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі дизельного палива;
-видаткової накладної №23/02-5 від 23.02.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс від ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ дизпалива по коду ЗЕД 2710 19 43 00, загальним об'ємом 4945 л, частина якого була потім продана ТОВ Любимівський гранітний кар'єр ;
-товарно-транспортної накладної №23/02-5/106 від 23.02.2018, яка підтверджує перевезення та доставки до ТОВ Спец Оіл Сервіс перевізником ФОП Гац М.В. дизпалива по коду УКТ ЗЕД 2710 19 43 00, загальним об'ємом 4945 л;
-договору 24ОБКДГ-0297 купівлі-продажу товарів від 07.07.2015, який підтверджує факт наявності між позивачем та ПП ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ договірних відносин по переданню у власність ТОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі, дизельного палива;
-видаткової накладної №24ОБКДГ-0297-9067028724 від 24.02.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс від ПП ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ дизпалива, загальним об'ємом 2496 л, який надалі проданий ТОВ Любимівський гранітний кар'єр ;
-товарно-транспортної накладної №9067028724 від 24.02.2018, що підтверджує факт перевезення та доставки до ТОВ Спец Оіл Сервіс дизпалива, загальним об'ємом 2496 л;
-договору №36-НП поставки нафтопродуктів від 02.01.2018, який підтверджує факт наявності договірних відносин між ТОВ Спец Оіл Сервіс з ТОВ Любимівський гранітний кар'єр щодо передання у власність останнього товару - дизельного палива;
-видаткової накладної 191 від 09.03.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ТОВ Любимівський гранітний кар'єр від ТОВ Спец Оіл Сервіс дизпалива, загальним об'ємом 6441 л на загальну суму 147627,72 грн., в тому числі ПДВ - 24604,62 грн.;
-довіреності №141 від 09.03.2018 , якою надано повноваження начальнику ВМТЗ ТС ТОВ Любимівський гранітний кар'є ОСОБА_4 на отримання від ТОВ Спец Оіл Сервіс дизельного палива, загальним об'ємом 6441 л;
-банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс , яка підтверджує факт часткової оплати з боку ТОВ Любимівський гранітний кар'єр грошових коштів в розмірі 10000,00 грн. за згадане дизпаливо;
-товарно-транспортної накладної №Р191 від 09.03.2018, яка підтверджує факт перевезення та доставки до ТОВ Любимівський гранітний кар'єр дизпалива, загальним об'ємом 6441 л перевізником ПП КАРХУТ ;
-договору №К2015/1001-001 від 01.10.2015, що підтверджує факт наявності договірних відносин по транспортно-експедиторському обслуговуванню під час організації і виконані перевезень вантажів (зокрема, нафтопродуктів) між ТОВ Спец Оіл Сервіс та ПП КАРХУТ ;
-декларацію про відповідність від 09.01.2018; паспорту №198 на дизпаливо і 01.02.2018 ; паспорту якості №204 від 24.02.2018 ; двох сертифікатів відповідності серії ДЇ за №UA1.145.0019871-17 палива дизельного ДТ-3-К5, сорт F та палива дизельного ДТ-3-К5, клас 2 по коду УКТ ЗЕД 2710 від 14.12.2017;
-квитанцію №2, яка підтверджує факт прийняття контролюючими органами декларації акцизного податку 16.03.2018;
-договору оренди резервуарів №4 від 19.06.2017, який підтверджує факт наявності в ТОВ Спец Оіл Сервіс на праві користування трьох резервуарів для зберігання нафтопродуктів,
З огляду на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що подані позивачем письмові пояснення та копії документів підтверджують реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, по яких складено податкову накладну №195, ознак порушення вимог законодавства щодо її складення вона не містять та є достатньою для прийняття Комісією рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної в ЄРПН.
Колегія суддів також вважає, що рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, тобто або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Таким чином, враховуючи те, що податкова накладна видана в межах операцій, які є об'єктом оподаткування; зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної; продавець та покупець є платниками ПДВ; податкова накладна надіслана для реєстрації у встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачами не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та суд не встановив обставин, які б перешкоджали видачі податкової накладної та прийняття рішення про її реєстрацію, колегія суддів дійшла висновку про відсутність у відповідачів підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскарженого рішення, яке прийняте без урахування всіх обставин, що мали суттєве значення для цілей прийняття оскарженого рішення, а також без урахування зазначених норм законодавства.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 09.03.2018 №195, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16. статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, то, відповідно, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН подану позивачем податкову накладну від 09.03.2018 №195.
Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Керуючись статтями 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року у справі № 813/1942/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Д. М. Старунський судді В. М. Багрій А. І. Рибачук Повне судове рішення складено 26.02.2019
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2019 |
Оприлюднено | 28.02.2019 |
Номер документу | 80106899 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні