Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2019 р. Справа№200/11129/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Лазарєва В.В., за участю секретаря судового засідання Шемет Я.О., представника позивача Повненького М.О., представника відповідача Сухорукової Ю.А., представника третьої особи Федоренко А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: м. Слов'янськ, вул. Добровольського, 1, адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Селидівська міська рада, відділ освіти Селидівської міської ради про застосування заходів реагування, -
В С Т А Н О В И В:
У жовтні 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулося до Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Селидівська міська рада, відділ освіти Селидівської міської ради про застосування заходів реагування.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що з 21 вересня 2018 року по 24 вересня 2018 року було проведено позапланову перевірку Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, за адресою: місто Селидове, місто Українськ, вул. Первомайська, 62. Під час перевірки виявлено порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) та Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.09.2007 року № 1006/14273 (далі ПТБ) які створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю і здоров'ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Враховуючи зазначене, просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: будівлі кінотеатру Космос Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, розташованих за адресою: місто Селидове, місто Українськ, вул. Первомайська, 62, до повного усунення порушень.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 29.10.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
19 листопада 2018 року від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній зазначив, що Українська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради є діючим закладом освіти, а відтак повна заборона експлуатації закладу обмежує право вихованців на навчання.
На думку представника відповідача обраний позивачем захід реагування є таким, що не в повній мірі відповідає критеріям пропорційності, так як зрозумілого обґрунтування застосуванню повного зупинення та заборони експлуатації будівель (споруд, приміщень) закладу дошкільної освіти (ясла-садок)№18 Космос комбінованого типу комунальної форми власності, позивачем не наведено і належними доказами не доведено, що з урахуванням встановленого факту наявності порушень установлених законодавством вимог пожежної безпеки в будівлях і приміщеннях відповідача не дає підстав для висновку, що саме у такий спосіб буде досягнуто справедливого балансу між публічними інтересами та інтересами відповідача.
Крім того, звертає увагу на те, що виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.
З урахуванням наведеного, представник відповідача вважає позовні вимоги необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.
26 листопада 2018 року судом постановлена ухвала про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 13 грудня 2018 року відкладено підготовче засідання та продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги та заперечення, дослідивши докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, суд встановив наступне.
Українська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради є юридичною особою, зареєстроване 06.10.1994 р., номер запису у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 1 276 120 0000 000088, ідентифікаційний код 21984070, місцезнаходження: 85485, Донецька обл., місто Селидове, місто Українськ, вулиця Первомайська, 63.
20 вересня 2018 року прийнято наказ №296 про проведення позапланової перевірки Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, розташованого за адресою: 85485, Донецька обл., місто Селидове, місто Українськ, вулиця Первомайська, 63 (а.с. 21).
З 21 вересня 2018 року по 24 вересня 2018 року посадовими особами Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області проведено позапланову перевірку Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради стосовно додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки посадовими особами було виявлено 46 порушень вимог Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МНС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) та Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.09.2007 року № 1006/14273 (далі ПТБ), а саме:
- приміщення школи не обладнано системою протипожежного захисту (система пожежної сигналізації та система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей) відповідно до ДБП 13.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- відповідним документом (наказом, інструкцією) не встановлено протипожежний режим;
- не розроблені інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення об'єкта. Інструкції не вивішені на видних місцях;
- не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожного приміщення, будівлі, території, згідно Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених Наказом МВС України від 15 01.2018 №25;
- не проведено технічне обслуговування та перевірку пожежних кран-комплектів на працездатність шляхом пуску води;
- не проведено розгортання та згортання наново плоскоскладальних рукавів. Пожежний щит (стенд) не доукомплектований засобами пожежогасіння;
- на пожежному щиті (стенді) не вказано порядковий номер та телефон виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- для контролю працездатності мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу не проведено випробування на тиск та витрату води з оформленням акту;
- пожежні кран-комплекти не оснащені важелями для полегшення відкривання вентиля;
- дерев'яні елементи горищних покриттів не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- не проведено заміри опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі не відповідають вимогам ДСТУ 7313:2013 Знаки безпеки та системи евакуаційні фотолюмінісцентні . Двері евакуаційних виходів із спортивної зали не забезпечені внутрішніми запорами, які відчиняються зсередини без ключа;
- заблоковано бетонним блоком проїзд до будівлі школи;
- не заповнено отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитові.
- не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги ;
- приміщення актової зали та їдальні (розрахованих більш ніж на 50 осіб) не забезпечені двома евакуаційними виходами;
- усі кран-комплекти не укомплектовані важелями для полегшення відкривання вентиля;
- сходові клітини, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;
- у приміщеннях, які мають один евакуаційний вихід (їдальня, актова зала) допускається одночасне перебування більше 50 осіб;
- допущено зняття пристроїв для самозапилення дверей сходових кліток;
- під час експлуатації об'єкту допущено зниження рівня пожежної безпеки, а саме: зменшено нормативну висоту шляху евакуації з мінімально допустимої 2,0 м до фактичної 1,9 м (перший поверх - центральний вихід);
- двері на шляхах евакуації (перший поверх: північний вихід з коридору, виходи з коридору у сходові клітини (триповерхової частини будівлі) які забезпечені виходами назовні) відчиняються не за напрямком виходу з будівлі;
- на центральному виході допускається забивання одного полотна двостулкових дверей;
- двері евакуаційних входів назовні зі сходових клітин (триповерхової частини будівлі) не обладнані внутрішніми запорами, які відчиняються зсередини без ключів;
- адресний вказівник не освітлюється у нічний час.
- під час експлуатації об'єкту допущено зниження рівня пожежної безпеки, а саме: вихід з підвального поверху не влаштовано назовні та не відокремлений від першого поверху суцільною протипожежною перегородкою 1 го типу на висоту поверху (сходова клітина у двоповерховій частині школи);
- під час експлуатації об'єкту допущено зниження рівня пожежної безпеки, а саме: не має виходу назовні безпосередньо, або через вестибюль (хол) першого поверху, який відокремлено від приміщень протипожежними перегородками першого типу з відповідним заповненням прорізів (сходова клітина у двоповерховій частині школи);
- під час експлуатації об'єкту допущено зниження рівня пожежної безпеки, а саме: відсутні двері (обладнані приладами для самозачинення), що відокремлюють сходову клітину від поверху (сходова клітина у двоповерховій частині школи);
- для оздоблення підлоги коридорів та стелі тамбуру центрального виходу, застосовано матеріали, на які відсутні показники щодо пожежної небезпеки;
- допускається встановлення електророзетки на горючій основі (кабінет медичної сестри, їдальня);
- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (здійснено в скрутку) (спортивна зала, підвал, навіс над головним входом);
- на шляху евакуації (вихід зі спортивної зали) допускається улаштування виступу (поріг);
- в приміщенні бібліотеки допускається користування пошкодженою електророзеткою;
- не надано підтверджуючих документів помірної небезпеки щодо токсичності продуктів горіння, помірної димоутворювальної здатності та відповідності групам поширення полум'я Р111 та Р112 лінолеума;
- не проведено перевірку і огляд всіх пристроїв блискавозахисту відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блисковкозахисту будівель і споруд ;
- не проведено ідентифікацію об'єкту, не складено Повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки та не узгоджено з органом державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки;
- не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів;
- не розроблено та не затверджено положення, інструкції щодо виконання вимог техногенної безпеки;
- не забезпечено проходження навчання персоналу діям та способам захисту в разі виникнення аварійних ситуацій та аварій, із відповідними відмітками у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки;
- не забезпечено обладнання інформаційно-довідкового куточку з питань цивільного захисту щодо конкретних дій у надзвичайних ситуаціях з урахуванням місцевих умов;
- не розроблена та не затверджена інструкція щодо дій персоналу у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій;
- не розроблено план евакуації працюючого персоналу;
- не визначено щорічну потребу в навчанні керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту;
- не забезпечено розроблення і затвердження схеми оповіщення;
- не проведено навчання керівного складу і фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Донецької області (а.с. 12 - 19).
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей;
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.
Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.
Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб'єкта господарювання покладається обов'язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Наказом Міністерства Внутрішніх Справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, затверджено Правила пожежної безпеки в Україні.
Пунктом 2 розділу 1, визначено, що ці Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об'єкт) (пункт 1 розділу 1 Правил).
У відповідності до частини п'ятої статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Суд звертає увагу, що факт усунення підконтрольною установою порушень вимог пожежної безпеки перевіряється уповноваженим органом на підставі заяви підконтрольної установи та додатково поданих документів, за наслідками такої перевірки складається акт, який свідчить про усунення або не усунення порушень пожежної безпеки, які були виявлені раніше.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підтвердження усунення порушень, передбачених пунктами 1, 12, 17, 25, 28, 37 акту перевірки, відповідачем надано клопотання до відділу освіти міської ради від 18.01.2019 вих. № 10.
Суд зазначає, що лист до відділу освіти міської ради від 18.01.2019 вих. № 10 навпаки свідчить про не усунення вказаних порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Таким чином надані відповідачем докази не свідчать про усунення всіх виявлених Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуації у Донецькій області порушень, а саме відповідачем зокрема не усунуто порушення, вказані в пунктах 1, 12, 17, 25, 28, 37 акту перевірки №11.
Суд вважає помилковими доводи відповідача, що виявлені порушення самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі, оскільки виявлені порушення безпосередньо створюють загрозу життю та здоров'ю людей та є такими, що можуть зумовити виникнення пожежі.
Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем, не надано доказів, які б свідчили про повне усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, існує загроза життю та здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуації у Донецькій області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, шляхом заборони експлуатації (роботи) об'єкту, а саме будівлі Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, розташованого за адресою: місто Селидове, місто Українськ, вул. Первомайська, 62, підлягають задоволенню.
Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуації у Донецькій області до Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Селидівська міська рада, відділ освіти Селидівської міської ради про застосування заходів реагування, - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме будівлі Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради, розташованої за адресою: місто Селидове, місто Українськ, вул. Первомайська, 62 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини 12 лютого 2019 року.
Повне судове рішення складено 22 лютого 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Лазарєв В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2019 |
Оприлюднено | 01.03.2019 |
Номер документу | 80122580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Лазарєв В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні