Рішення
від 21.02.2019 по справі 200/14604/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2019 р. Справа№200/14604/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стойки В.В.,

при секретарі Дідевич І.О.

за участю:

представника відповідача Яковлевої А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю Укрмпецмаш до Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області про визнання протиправним та скасування вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Укрмпецмаш , звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування вимоги № Ю-6294-17 від 02.10.2018 року про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску в частині на суму 270 935,53 грн.

Обґрунтовує позовні вимоги тим, що спірна вимога Ю-6294-17 від 02.10.2018 року про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску у сумі 270 935,53 грн. є необґрунтованою та підлягає скасуванню, оскільки підприємство є звільненим від обов'язку зі сплати єдиного внеску визначеним у частині 2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464 (далі Закон № 2464) у період проведення антитерористичної операції на підставі пункту 9.4 розділу VIII Закону України № 2464. Вважає, що відповідно до пункту 9.4 розділу VIII Закону України № 2464 до позивача відповідальність, штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції не застосовуються. Зазначає, що до суми недоїмки у спірній вимозі увійшли штрафні санкції визначені рішеннями № 00000954812 від 02.10.2018 року та № 0047174812 від 31.08.2018 року, які вже оскаржені в судовому порядку, тому спірна вимога оскаржена в частині на суму 270 935 грн. 53 коп. З огляду на зазначене просить суд визнати протиправним та скасувати вимогу № Ю-6294-17 від 13.08.2018 року про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску в частині у сумі 270 935,53 грн .

Відповідач через відділ діловодства та документообігу суду надав відзив на позов, відповідно до якого зазначив, що позивач є платником єдиного соціального внеску не є звільненим від його сплати. Відповідно до частини 4 ст.25 Закону 2464 було винесено податкову вимогу. Просив відмовити у задоволені позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26 грудня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 24 січня 2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2019 року закрито підготовче засідання та призначено справи до судового розгляду по суті 21 лютого 2018 року.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, був повідомлений належним чином.

В судовому засіданні представник відповідача надав пояснення аналогічні змісту відзиву на позов та просив суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши подані сторонами документи та матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш код ЄДРПОУ 331424275; 87400, Донецька область Мангушський район, смт.Мангуш, вул.Мурзи, буд.16 кв.6, що підтверджується наявним в матеріалах справи випискою з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.

02 жовтня 2018 року податковим органом було прийнято податкову вимогу № Ю-6294-17 від про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску у сумі станом на 30 вересня 2018 року 1 641 449 грн. 36 коп.

Як зазначає позивач, у зв'язку з тим, що до спірної вимоги увійшли суми штрафів та пені визначені рішеннями № 00000954812 від 02.10.2018 року та № 0047174812 від 31.08.2018 року, які вже оскаржені в судовому порядку, тому спірна вимога оскаржена в частині на суму 270 935 грн. 53 коп.

Наведені обставини не є спірними між сторонами.

Правомірність прийнятої вимоги є спірною обставиною у межах цієї справи.

Згідно з ч.8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VІ) платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону України Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VІ), зокрема частиною восьмою зазначеної статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Разом з цим, Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України" та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.

З метою забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, 02 вересня 2014 року прийнято Закон України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" ( далі - Закон № 1669-VII), згідно до статті 1 якого період проведення антитерористичної операції це час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Виходячи з наведених положень, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14.04.2014р.

На час вирішення даної справи, Президентом України не прийнято Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України, тобто, період проведення АТО триває.

Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1669-VII внесено зміни до Закону №2464-VІ, а саме підпункт б) розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" було доповнено пунктом 9-3 (пункт 9-4 в редакції Закону з 13.03.2015 року) такого змісту:

"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".

Тобто, аналізуючи вищевикладене, сам факт перебування платників єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, є підставою для зупинення застосування до таких платників заходів впливу та стягнення за порушення Закону.

На виконання приписів Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 року № 1275-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України" затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Серед цього переліку зазначено смт.Мангуш Мангушського району Донецької області (місто державної реєстрації підприємства позивача).

Тобто, у період невиконання обов'язків платника єдиного соціального внеску, позивач знаходився на обліку в органі доходів і зборів, розташованого на території населеного пункту, визначеного в переліку про який йдеться в статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція.

Подання заяви платником єдиного внеску до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання є передумовою звільнення від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України № 2464, а не відповідальності за невиконання таких обов'язків.

Я вбачається з матеріалів справи позивачем 30 квітня 2015 року подана заява до Мангушської ОДПІ про звільнення від виконання своїх обов'язків, визначених ч.2 ст.6 Закону України № 2464.

Таким чином, в силу положень абзацу 3 пункту 9-4 Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 2464 з 14 квітня 2014 року відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, до позивача не застосовуються, що не було враховано відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення.

Посилання відповідача на те, що антитерористична операція закінчилась суд не приймає до уваги, оскільки відповідний Указ Президентом України про завершення АТО не приймався.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при пред'явленні адміністративного позову сплачений судовий збір у розмірі 4064,03 грн., що підтверджується наявним в матеріалах адміністративної справи платіжним дорученням №747 від 11 грудня 2018 року.

Таким чином, понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 4064,03 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укрмпецмаш до Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області про визнання протиправним та скасування вимоги - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати вимогу № Ю-6294-17 від 02.10.2018 року про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску у сумі 270 935,53 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028; 87526, Донецька область м. Маріуполь, вул.130 Таганрогської дивізії, буд. 114 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укрмпецмаш (код ЄДРПОУ 331424275; 87400, Донецька область Мангушський район, смт.Мангуш, вул.Мурзи, буд.16 кв.6) судовий збір у розмірі 4046,03 ( чотири тисячі шістдесят чотири гривень ) 03 коп.

Вступна та резолютивна частини рішення прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 21 лютого 2019 року.

Повний текст рішення складено та підписано 27 лютого 2019 року.

Рішення суду першої інстанції може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Стойка В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено04.03.2019
Номер документу80122743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/14604/18-а

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні