Рішення
від 22.02.2019 по справі 520/10441/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 лютого 2019 р. № 520/10441/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бадюков Ю.В.,

при секретарі судового засідання - Андрущенко Д.В.,

за участю представників сторін:

позивача - ОСОБА_1,

відповідача - ОСОБА_2,

третьої особи - з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНГрупп" (вул. Мироносицька, 46-А, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 40230343)

до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради (пл. Конституції, 7, 6 поверх, 603 каб., м. Харків, 61003),

третя особа - Центр надання адміністративний послуг м. Харкова (Гімназійна набережна, 26, м. Харків, 61010)

про визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНГрупп" (далі по тексту - позивач, ТОВ ЕНГрупп , товариство) до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради (далі по тексту - відповідач, Управління), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Центр надання адміністративний послуг м. Харкова (далі по тексту - третя особа, ЦНАП), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд визнати протиправними дії Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради щодо повернення документів за актом прийому-передачі від 21 вересня 2018 року, для реєстрації змін щодо ТОВ "ЕНГрупп".

Свої позовні вимоги обґрунтовує тим. що ним до заяви було надано всі необхідні документи, що передбачені чинним законодавством України задля вчинення реєстраційних дій, але всупереч приписам чинного законодавства України суб'єкт владних повноважень безпідставно актом прийому-передачі від 21 вересня 2018 року повернув документи.

Відповідач, Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради, з поданим позовом не погодився, оскільки подані документи передбачали зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі стосовно ТОВ ЕНГРУПП , а саме: зміна місцезнаходження юридичної особи, зміна розміру статутного капіталу юридичної особи та зміни до установчих документів юридичної особи, а проведення двох різних реєстраційних дій за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за одним описом документів, що надавався юридичною особою для проведення реєстраційної дії не передбачало одночасного проведення вищезазначених змін та унеможливило розгляд документів державним реєстратором Управління.

Зазначає, що акт прийому-передачі документів - це документ для внутрішнього документообігу, який було складено Управлінням про неможливість розглянути документи та яким було повернуто неналежні документи до Центру надання адміністративних послуг.

Вважає, що у діях суб'єкта владних повноважень відсутні ознаки протиправності, а отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Третя особа, повідомлена належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи, письмові пояснення до суду не надала, представника до судового засідання не направила, заяв та клопотань про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за її відсутності до суду не направляла.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав повністю і просив його задовольнити з підстав та мотивів, що викладені в уточненій позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні просив залишити позовну заяву без задоволення.

Суд, вивчивши доводи позову і відзиву на позов, повно виконавши процесуальний обов'язок із збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, з'ясувавши обставини фактичної дійсності, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

За матеріалами справи судом встановлено, що 20 вересня 2018 року директором Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНГРУПП подано документи до Центру надання адміністративних послуг м. Харкова для проведення наступних реєстраційних дій: зміна місцезнаходження юридичної особи та зміна розміру статутного капіталу юридичної особи. Оператором ЦНАП м. Харкова ОСОБА_3, відповідно до опису, було прийнято документи необхідні для здійснення вищезазначених реєстраційних дій, а саме: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); нова редакція установчих документів; копія квитанції, виданої банком. Справі про внесення змін до установчого документа юридичної особи ТОВ ЕНГРУПП було присвоєно реєстраційний номер 1_480_068369_93 та надано код - 34486162207.

25 вересня 2018 року директору ТОВ ЕНГрупп було надано акт прийому-передачі від Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради від 21 вересня 2018 року яким повернуто подані документи та у примітках якого було зазначено що: Неможливо визначитись з розглядом документів, бо подані документи для здійснення двох окремих (різних) реєстраційних дій. Підстава - стаття 17 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Як з'ясовано судом, мотивом для прийняття спірного рішення владний суб'єкт обрав приписи статті 17 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Перевіряючи вчинене владним суб'єктом повернення документів на відповідність ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 2 ст. 2 КАС України (в редакції з 15.12.2017 р.), суд відзначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі по тексту - Закон № 755).

Так, стаття 17 Закону № 755, яка зазначена суб'єктом владних повноважень як підстава для повернення позивачу поданих на реєстрацію документів, встановлює перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи та вимоги до них залежно від виду юридичної особи та її організаційно - правової форми.

Дослідивши зміст зазначеної статті Закону № 755 суд зазначає про те, що нею не встановлено підстав для повернення документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Питання повернення поданих документів врегульовано приписами статей 27 та 28 Закону № 755. Таких підстав дві: за ч. 7 ст. 27 Закону № 755, яка передбачає, що документи, що потребують усунення підстав для зупинення розгляду документів, повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення та на підставі ч. 8 ст. 28 Закону, згідно якої у разі відмови у державній реєстрації документи, подані для державної реєстрації (крім документа про сплату адміністративного збору), повертаються (видаються, надсилаються поштовим відправленням) заявнику не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від заявника заяви про їх повернення.

Відповідачем до суду не надано, а судом під час розгляду справи не добуто належних та допустимих, достатніх та достовірних в розумінні приписів ст. ст. 73-76 КАСУ доказів надходження до реєстратора від заявника заяви про повернення поданих документів або відмови у державній реєстрації.

Оцінивши добуті по справі докази в їх сукупності за правилами ст.ст. 72-77, 90, 211 КАС України, суд доходить висновку, що у спірних правовідносинах владний суб'єкт невірно вирішив питання, які мають юридичне значення для повернення документів позивачу.

Перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям, суд не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З огляду на сукупність зібраних доказів та зміст заявлених позовних вимог, суд вбачає підстави для задоволення позову про визнання дій протиправними.

Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст. 139, 143 КАС України та Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНГрупп" (вул. Мироносицька, 46-А, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 40230343) до Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради (пл. Конституції, 7, 6 поверх, 603 каб., м. Харків, 61003), третя особа - Центр надання адміністративний послуг м. Харкова (Гімназійна набережна, 26, м.Харків, 61010) про визнання дій протиправними - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними дії Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради щодо повернення документів за актом прийому-передачі від 21 вересня 2018 року, для реєстрації змін щодо ТОВ "ЕНГрупп".

Стягнути з Управління державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Департаменту реєстрації Харківської міської ради (пл. Конституції, 7, 6 поверх, 603 каб., м. Харків, 61003) суму сплаченого судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНГрупп" (вул. Мироносицька, 46-А, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 40230343) в сумі 1762, 00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 27.02.2019 р.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2019
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80122960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10441/18

Постанова від 04.02.2020

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Сегеда С. М.

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 06.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 06.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні