Рішення
від 21.02.2019 по справі 540/2617/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2617/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Рябчич А.М.,

за участю:

представників позивача - Кермача А.І., Фалько О.В.,

представника відповідачів - Бондар І.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Агріна" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що 11.12.2018 року комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення № 1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення № 1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підприємство вважає, що рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову в реєстрації ПН від 11.12.2018 року №102046/37124888 та №1020456/37124888 прийнято без обґрунтованих та законних підстав, на якій така відмова ґрунтується, що є грубим порушенням чинного законодавства та вказує на те, що рішення є безпідставними, а тому на думку позивача підлягають скасуванню.

Позивач вважає, що первинні документи, оформлені в рамках договорів поставки договору поставки № СVРІ 19020 від 22.11.2018 , № 443/-|3|-18 від 28.11.2018 року, купівлі-продажу № 112 від 19.06.2018 року, № 135 від 16 липня 2018 року, додатку № 4 від 26.11.2018 року не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст.198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Таким чином, первинні документи засвідчують факт реального виконання ПП "Агріна" та його контрагентом господарських зобов'язань.

Враховуючи вищевикладене, позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 11.12.2018 року № 1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення № 1020456/37124888 від 11.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України та № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

Ухвалою суду від 22.12.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 14.01.2019 року.

14.01.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими.

14.01.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому ДФС України позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими.

14.01.2019 року розгляд справи відкладено на 18.01.2019 року.

18.01.2019 року у судовому засіданні представник відповідача надав відповідь на відзив.

18.01.2019 року розгляд справи відкладено на 06.02.2019 року.

06.02.2019 року розгляд справи відкладено на 21.02.2019 року у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді.

У судовому засіданні представники позивача наполягали на позовних вимогах, просили суд задовольнити позов.

Представники відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

Приватне підприємство "Агріна" - юридичною особою, що зареєстрована 30.06.2010 року. Одним з видів діяльності підприємства є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням та кормами для тварин.

23.11.2018 року ПП "Агріна" придбало соняшник у фермерського господарства "Фортуна 2001" на підставі договору купівлі-продажу № 112 від 19.06.2018 року та отримало вказаний товар згідно з видатковою накладною № 5 від 23.11.2018 року та податкової накладної № 5 від 23.11.2018 року. Оплата за придбаний товар здійснена на підставі платіжних доручень № 1845 від 23.11.2018 року та № 1542 від 23.11.2018 року.

Зазначений соняшник перевезено автомобільним транспортом КАМАЗ реєстраційний номер НОМЕР_1, у відповідності до товарно - транспортної накладної № 4/231189 від 23 листопада 2018 року та договору про перевезення вантажу з ПП ОСОБА_4 № ТР-1/2018 від 02.01.2018 року та у відповідності до товарно - транспортної накладної № 0132 від 23.11.2018 року. За результатами перевезення складено акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № шат00000076 від 27 листопада 2018 року, складено податкову накладну № 7 від 27.11.2018 року.

Придбаний у ФГ "Фортуна 2001" соняшник ПП "Агріна" реалізувало ТОВ "АТ КАРГІЛ" на підставі договору поставки № СVРІ 19020 від 22.11.2018 року за видатковою накладною № 14 від 24.11.2018 року.

ПП "Агріна" було складено податкову накладну № 14 від 24.11.2018 року та направлено 06.12.2018 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції №1, яка була отримана 06.12.2018 року податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

07.12.2018 року ПП "Агріна" було направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів відповідно податкової накладної від № 14 від 24 листопада 2018, реєстрацію якої зупинено, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів, а саме: видаткову накладну, товарно-транспортну накладну, договір поставки, банківську виписку, рахунок, податкова накладна на придбання товару.

На підтвердження подання вищезазначених документів ПП "Агріна" було отримано квитанцію від 17.12.2018 року про те, що документи доставлені до ДФС України та збережені на центральному рівні.

11.12.2018 комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення №1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

28.11.2018 року між ПП "Агріна" та ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ" укладено договір поставки сільськогосподарської продукції № 443/-|3|-18, відповідно до якого ПП "Агріна" мало здійснити поставку ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ" гороху у кількості 20 метричних тон +/- 10% залікової ваги, вартістю 138000 грн., з ПДВ.

Вказаний горох ПП "Агріна" придбало на підставі договору купівлі-продажу № 135 від 16 липня 2018 року та додатку № 4 від 26.11.2018 року до вказаного договору, у сільськогосподарського багатофункціонального кооперативу "ЗЛАГОДА" за видатковою накладною № 13 від 26.11.2018 на загальну суму 131040,10 грн., разом з ПДВ. Податкову накладну СБК "ЗЛАГОДА" виписано за № 16 від 26.11.2018. Оплата товару здійснена згідно платіжного доручення №1540 від 26.11.2018. Доставка товару здійснена згідно із товарно-транспортною накладною № 26/11 від 26.11.2018 року на адресу покупця на підставі договору перевезення вантажу від 02.01.2018 № ТР-1/2018 з ФОП ОСОБА_5 та товарно-транспортної накладної № 1485 від 26.11.2018 року.

Факт постачання гороху підтверджений видатковою накладною від 27.11.2018 № 16, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № шат00000076 від 27.11.2018 року, податковою накладною № 7 від 27.11.2018. а також платіжним дорученням № 1551 на ім'я ФОП ОСОБА_5 на суму 43000,00 грн. та підтверджений виписками з банку АТ "ОТП банк" від 26.11.2018 року та 28.11.2018 року.

Згідно квитанції №1, яка була отримана 06.12.2018 року податкову накладну № 16 від 27.11.2018 року прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

06.12.2018 року ПП "Агріна" було направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК від 27.11.2018 року № 16, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів. Позивач в даних поясненнях повідомив, що у період за який надається підтвердження ПП "Агріна" здійснює реалізацію с/г продукції. Підприємством було закуплено горох у СБК "ЗЛАГОДА" та реалізовано до ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ", доставка гороху здійснена автотранспортом ФОП ОСОБА_5

На підтвердження подання вищезазначених документів ПП "Агріна" було отримано квитанцію від 06.12.2018 року про те, що документи доставлені до ДФС України та збережені на центральному рівні. Було надало усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 16 від 27.11.2018 року.

11.12.2018 року комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення №1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вирішуючи даний спір, суд застосовує такі норми права.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Мінфіну від 13.06.2017 № 567.

Виходячи з вищевикладеного, суд зазначає, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у квитанціях від 06.12.2018 року конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що фіскальним органом у квитанціях вказується лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Зокрема, пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у квитанціях від 06.12.2017 року чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567. Визначення фіскальним органом у даній квитанції конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567 "Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу № 567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідачем у квитанції по податковій накладній від 24.11.2018 року № 14 та по податковій накладній від 27.11.2018 року № 16 вказано про те, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податків", та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України. Конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику), не зазначено.

Разом з тим, суд приймає до уваги надання позивачем документів, які зазначені п.1 Вичерпного переліку документів, затвердженому наказом № 567, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв. Цей факт не був спростований.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

У порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивачем були надані до контролюючого органу копії документів та пояснення про проведення господарських операцій, податкову накладну № 14 від 24.11.2018 року та податкову накладну № 16 від 27.11.2018 року.

Дані документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України до Комісії ДФС України для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних. Однак, 11.12.2018 року Комісія ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийняла рішення № 1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24.11.2018 року та рішення № 1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27.11.2018 року .

Суд зазначає, що рішення комісії від 11.12.2018 року № 1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24.11.2018 року містить інформацію про те, що платником не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. Товарно-транспортна накладна, що підтверджує транспортування товару від виробника (ФГ "Фортуна-2011") до покупця (ТОВ АТ "Каргілл") від 23.11.2018, видаткова накладна на реалізацію - 24.11.2018 року.

Суд зазначає, що рішення № 1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27.11.2018 року містить інформацію про те, що платником не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. Товарно-транспортна накладна, що підтверджує транспортування товару від виробника (СБК "Злагода") до покупця (ТОВ "Грінлайн Трансшипмент") від 26.11.2018, видаткова накладна на реалізацію - 27.11.2018.

Судом встановлено, що при наданні повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №14 від 24.11.2018 року реєстрація якої зупинена, надано додатки у форматі pdf, серед яких є платіжні доручення на підтвердження оплати за придбаний товар у ФГ "Фортуна-2001". ПП "Агріна" придбало у ФГ "Фортуна-2001" соняшник. Підтвердженням оплати за придбаний товар є платіжні доручення від 23.11.2018 року №1845 та від 26.11.2018 року №1542. Вищевказані платіжні доручення надано на розгляд комісії разом з повідомленням у додатку № 6. Товар придбаний у ФГ "Фортуна-2001", реалізовано ТОВ "АТ Каргілл". Оплата за товар підтверджується платіжним дорученням від 27.11.2018 року № 41789. Дане платіжне доручення надано разом з повідомленням у додатку № 4. Разом з повідомленням, крім платіжних доручень, надавалися й банківські виписки у додатку №10, а саме: за 23.11.2018, 27.11.2018 та 26.11.2018.

Також, судом встановлено, що ПП "Агріна" придбало горох у СБК "Злагода-2 згідно договору купівлі-продажу № 135 від 16.07.2018 року, за який було проведено розрахунки за платіжним дорученням № 1540 від 26.11.2018 року. Дане платіжне доручення надано на розгляд комісії разом з повідомленням у форматі pdf у додатку № 6. Реалізація гороху придбаного у СБК "Злагода" відбулася на адресу ТОВ "Грінлайн Траншипмент". Підтвердженням оплати від контрагента-покупця є платіжне доручення від 29.11.2018 року № 1491, яке надано разом з повідомленням у додатку № 3.

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу ;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких відмовлено.

Господарські операції, за результатами яких видані податкові накладні, підтверджені належними доказами.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної № 14 від 24.11.2018 року та податкової накладної № 16 від 27.11.2018 року.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 11.12.18 №1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та № 1020456/37124888 від 11.12.18 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні:

№14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України,

№ 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України.

Стягнути на користь приватного підприємство "Агріна" (код ЄДРПОУ 37124888, вул. Пилипа Орлика, 49, м. Херсон, 73025) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, просп. Ушакова, 75, м. Херсон, 73026) судові витрати у сумі 3524,00 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 27 лютого 2019 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80123427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2617/18

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні