Постанова
від 20.05.2019 по справі 540/2617/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 травня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/2617/18 Головуючий в 1 інстанції: Варняк С.О.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року по справі за адміністративним позовом приватного підприємства Агріна до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

20 грудня 2018 року приватне підприємство "Агріна" звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 11.12.2018 року № 1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення № 1020456/37124888 від 11.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 14 від 24 листопада 2018 року та № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою фактичного отримання Державною фіскальною службою України. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПП "Агріна" у встановленому законодавством порядку, складено та направлено до контролюючого органу податкові накладні № 14 від 24.11.2018 року та № 16 від 27.11.2018 року, реєстрація яких необґрунтовано зупинена комісією ГУ ДФС. В підставах для зупинення реєстрації податкових накладних зазначено про їх відповідність вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивачем надані до Державній фіскальній службі України первинні бухгалтерські документи (договори поставки, видаткові накладні, платіжні доручення, договори щодо придбання товару, документи щодо транспортування товару), які підтверджують реальність господарських операцій. Незважаючи на подані документи, комісією ДФС України винесені необґрунтовані, на думку позивача, рішення від 11.12.2018 року № 1020463/37124888 та № 1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів.

ГУ ДФС у Херсонській області та ДФС України надали аналогічні відзиви на позовну заяву в яких зазначили, що при розгляді документів встановлено, що до податкової накладної № 14 від 24.11.2018 року позивачем не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. Крім того, встановлено невідповідність дат первинних документів, а саме: ТТН, що підтверджує транспортування товару від виробника (ФГ "Фортуна - 2011") до покупця (ТОВ АТ "Каргілл") виписана 23.11.2018 року, а видаткова накладна на реалізацію - 24.11.2018 року.

До податкової накладної № 16 від 27.11.2018 року позивачем не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. Встановлено невідповідність дат первинних документів, а саме: ТТН що підтверджує транспортування товару від виробника (СБК "Злагода") до покупця "ТОВ "Грінлайн Трансшипмент") виписана 26.11.2018 року, а видаткова накладна на реалізацію - 27.11.2018 року. У зв`язку із викладеним позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року адміністративний позов задоволено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, ГУ ДФС України у Херсонській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог. Зокрема апелянт зазначає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права та не надано належної оцінки доводам, наведеним відповідачем у відзиві на позову заяву.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

Приватне підприємство "Агріна" зареєстроване як юридична особа з 30.06.2010 року. Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням та кормами для тварин.

23.11.2018 року ПП "Агріна" придбало соняшник у фермерського господарства "Фортуна 2001" на підставі договору купівлі-продажу № 112 від 19.06.2018 року та отримало вказаний товар згідно з видатковою накладною № 5 від 23.11.2018 року та податкової накладної № 5 від 23.11.2018 року. Оплата за придбаний товар здійснена на підставі платіжних доручень № 1845 від 23.11.2018 року та № 1542 від 23.11.2018 року.

Зазначений соняшник перевезено автомобільним транспортом КАМАЗ реєстраційний номер НОМЕР_1 , у відповідності до товарно-транспортної накладної № 4/231189 від 23 листопада 2018 року та договору про перевезення вантажу з ПП Шатковським Д.Ю. № ТР-1/2018 від 02.01.2018 року та у відповідності до товарно-транспортної накладної № 0132 від 23.11.2018 року. За результатами перевезення складено акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № шат00000076 від 27 листопада 2018 року, складено податкову накладну № 7 від 27.11.2018 року.

Придбаний у ФГ "Фортуна 2001" соняшник ПП "Агріна" реалізувало ТОВ "АТ КАРГІЛ" на підставі договору поставки № СVРІ 19020 від 22.11.2018 року за видатковою накладною № 14 від 24.11.2018 року.

ПП "Агріна" складено податкову накладну № 14 від 24.11.2018 року та направлено 06.12.2018 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції №1 від 06.12.2018 року податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

07.12.2018 року ПП "Агріна" направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів відповідно податкової накладної від № 14 від 24 листопада 2018, реєстрацію якої зупинено, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів, а саме: видаткову накладну, товарно-транспортну накладну, договір поставки, банківську виписку, рахунок, податкова накладна на придбання товару.

11.12.2018 ро комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення №1020463/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 24 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови у реєстрації ПН зазначено ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки та особові рахунки. Зазначено, що платником не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. ТТН, що підтверджує транспортування товару від виробника (ФГ "Фортуна-2011") до покупця (ТОВ АТ "Каргілл") від 23.11.2018 року, видаткова накладна на реалізацію - 24.11.2018 року.

28.11.2018 року між ПП "Агріна" та ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ" укладено договір поставки сільськогосподарської продукції № 443/-|3|-18, відповідно до якого ПП "Агріна" мало здійснити поставку ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ" гороху у кількості 20 метричних тон +/- 10% залікової ваги, вартістю 138 000 грн., з ПДВ.

Вказаний горох ПП "Агріна" придбало на підставі договору купівлі-продажу № 135 від 16 липня 2018 року та додатку № 4 від 26.11.2018 року до вказаного договору, у сільськогосподарського багатофункціонального кооперативу "ЗЛАГОДА" за видатковою накладною № 13 від 26.11.2018 на загальну суму 131 040,10 грн., разом з ПДВ. Податкову накладну СБК "ЗЛАГОДА" виписано за № 16 від 26.11.2018. Оплата товару здійснена згідно платіжного доручення №1540 від 26.11.2018. Доставка товару здійснена згідно із товарно-транспортною накладною № 26/11 від 26.11.2018 року на адресу покупця на підставі договору перевезення вантажу від 02.01.2018 № ТР-1/2018 з ФОП Шатковським Д.О. та товарно-транспортної накладної № 1485 від 26.11.2018 року.

Факт постачання горіху підтверджений видатковою накладною від 27.11.2018 № 16, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № шат00000076 від 27.11.2018 року, податковою накладною № 7 від 27.11.2018. а також платіжним дорученням № 1551 на ім`я ФОП ОСОБА_1 на суму 43000,00 грн. та підтверджений виписками з банку АТ "ОТП банк" від 26.11.2018 року та 28.11.2018 року.

Згідно квитанції №1 від 06.12.2018 року податкову накладну № 16 від 27.11.2018 року прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

06.12.2018 року ПП "Агріна" направлено в електронному вигляді до ДФС України повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК від 27.11.2018 року № 16, з поясненнями, та на підтвердження реальності здійснення операції подано копії документів. Позивач в даних поясненнях повідомив, що у період за який надається підтвердження ПП "Агріна" здійснює реалізацію с/г продукції. Підприємством закуплено горох у СБК "ЗЛАГОДА" та реалізовано до ТОВ "ГРІНЛАЙН ТРАНСИПМЕНТ", доставка гороху здійснена автотранспортом ФОП ОСОБА_1 .

11.12.2018 року комісією ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення №1020456/37124888 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 27 листопада 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови у реєстрації ПН зазначено ненадання платником податку копій документів: розрахункові документи, банківські виписки та особові рахунки. Зазначено, що платником не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця. ТТН, що підтверджує транспортування товару від виробника (СБК "Злагода") до покупця (ТОВ "Грінлайн Трансшипмент") від 26.11.2018 року, видаткова накладна на реалізацію - 27.11.2018 року.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив того, що на розгляд відповідачу позивачем надавались необхідні первинні документи, які стосуються поставки товару, що не мали дефекту форми, змісту або походження, та які в силу вимог Податкового кодексу України та Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підтверджують здійснення фінансово-господарських відносин позивача з контрагентами.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (тут і надалі в редакції чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних позивача) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, (далі - Порядок №117).

Відповідно до п. 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

- податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

- обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

- одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D&g ;0,03, Р&l";РмЧ1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Пунктом 5 вказаного Порядку №117 встановлено, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з п. 6 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Зі змісту квитанцій від 06.12.2018 року вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних № 14 та № 16 вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с.77-78).

В Листі Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , з урахуванням змін внесених 05.11.2018 року, зокрема, зазначено: Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо (п. 1.6):

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Відповідно до п.13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Крім того, як вірно зазначено позивачем, контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 06.12.2018 року не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних.

Пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Відповідачами не надано доказів того, зокрема рішення Комісії, щодо віднесення позивача до переліку ризикових суб`єктів господарювання, відповідно до п.1.6 Критеріїв, а отже судова колегія приходить до висновку, що зупинення реєстрації податкових накладних № 14 та № 16 відбулось з порушенням приписів чинного законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

У той же час, згідно з п. п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Як вірно встановлено судом першої інстанції, при наданні повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №14 від 24.11.2018 року реєстрація якої зупинена, надано додатки у форматі pdf, серед яких є платіжні доручення на підтвердження оплати за придбаний товар у ФГ "Фортуна-2001". ПП "Агріна" придбало у ФГ "Фортуна-2001" соняшник. Підтвердженням оплати за придбаний товар є платіжні доручення від 23.11.2018 року №1845 та від 26.11.2018 року №1542. Вищевказані платіжні доручення надано на розгляд комісії разом з повідомленням у додатку № 6. Товар придбаний у ФГ "Фортуна-2001", реалізовано ТОВ "АТ Каргілл". Оплата за товар підтверджується платіжним дорученням від 27.11.2018 року № 41789. Дане платіжне доручення надано разом з повідомленням у додатку № 4. Разом з повідомленням, крім платіжних доручень, надавалися й банківські виписки у додатку №10, а саме: за 23.11.2018, 27.11.2018 та 26.11.2018.

Також, судом встановлено, що ПП "Агріна" придбало горіх у СБК "Злагода-2 згідно договору купівлі-продажу № 135 від 16.07.2018 року, за який було проведено розрахунки за платіжним дорученням № 1540 від 26.11.2018 року. Дане платіжне доручення надано на розгляд комісії разом з повідомленням у форматі pdf у додатку № 6. Реалізація горіху придбаного у СБК "Злагода" відбулася на адресу ТОВ "Грінлайн Траншипмент". Підтвердженням оплати від контрагента-покупця є платіжне доручення від 29.11.2018 року № 1491, яке надано разом з повідомленням у додатку № 3. Незважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами по поставці товарів, що були надані в електронному варіанті відповідачу, 11 грудня 2018 року позивачем отримано рішення комісії ДФС, якими позивачу відмовлено у реєстрації обох податкових накладних на однакових підставах: платником не надано банківську виписку для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця та ТТН, що підтверджує транспортування товару від виробника до покупця видано днем раніше ніж видаткова накладна на реалізацію.

Як зазначено вище, позивачем надано всі необхідні документи для підтвердження оплати коштів постачальнику та зарахування коштів від покупця, а саме платіжні доручення та виписки банку.

Щодо того, що ТТН виписано днем раніше ніж видаткові накладні, судова колегія зазначає, що це не суперечить умовам згідно договорів поставки позивача з його контрагентами та не свідчить про безтоварність операції.

Оцінюючи вищевикладені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що рішення комісії ДФС від 11.12.2018 року № 1020463/37124888 та рішення № 1020456/37124888 є такими, що винесені без належних для цього правових підстав, а тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо їх скасування.

Доводи апеляційної скарги не містять правових підстав для спростування висновків суду.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а ухвали суду першої інстанції без змін.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 22 грудня 2018 року, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст.328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 320, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: О.В.Джабурія

Суддя: К.В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено20.05.2019
Номер документу81817345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2617/18

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні