ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25 лютого 2019 року о/об 11 год. 30 хв.Справа № 0840/3879/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача-1 ОСОБА_2, представника відповідача-2 ОСОБА_3О розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (69118, АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1)
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (надалі - позивач) до Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області (надалі - відповідач-1), Відділу містобудування, архетектури та житлово-комунального господарства Запорізької районної державної аміністрації Запорізької області (надалі - відповідач-2) в якому позивач, з урахуванням уточнення, просить суд: 1) визнати протиправними дії Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області щодо відмови у задоволенні заяви ФОП ОСОБА_4 від 11.05.2018 №3/04/2018 та визначенні відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд (за заявою ФОП ОСОБА_4 від 11.05.2018 №3/04/2018); 2) зобов'язати Запорізьку районну державну адміністрацію Запорізької області повторно розглянути заяву ФОП ОСОБА_4 від 11.05.2018 №93/04/2018 щодо визначення відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд.
У позові зазначено, що 11.05.2018 позивач звернувся до Запорізької районної державної адміністрації із заявою за вих.№3/04/2018, в якій просив надати можливість розміщення тимчасових споруд у кількості двох штук площею 28,2 кв.м. кожна для здійснення підприємницької діяльності на території Долинської об'єднаної територіальної громади Запорізького району Запорізької області, за межами населених пунктів біля будівлі, яка розташована за адресою: м.Запоріжжя, вул.Запорізького Козацтва, б.20А, та навпроти будинку, який розташований за адресою: м.Запоріжжя, вул.Запорізького Козацтва, б.27 (точне місце розташування тимчасових споруд зображене на графічних матеріалах, виконаних на топографо-геодезичній основі М 1:500 та ситуаційних планах М 1:2000). 24.05.2018 листом за вих.№87/19-20/21 відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області позивачу було відмовлено в задоволенні його заяви та повідомлено, що відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Запорізької райдержадміністрації вважає за неможливе розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за вказаною адресою. Відмова мотивована тим, що з наданих позивачем графічних матеріалів із зазначенням бажаних місць розташування тимчасових споруд вбачається невідповідність пункту 5.12 ДБН-360-92* та п.2.21 ДБН В.2.3-5-2001. Також зазначено, що з наданого позивачем пакету документів неможливо встановити чи це група тимчасових споруд чи дві окремі тимчасовы споруди. Проте, відповідачем не зазначено, в чому саме полягає порушення вказаних норм ДБН. Також, така позиція відповідача прямо суперечить вимогам п.2.2 та п.2.3 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого 21.10.2011 наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1330/20068, в яких передбачено, що до заяви про можливість розміщення ТС додаються графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній Формі на топографо-геодезичній основі М1:500 кресленням контурів ТС з прив'язкою до місцевості. Крым того, зазначено, що з наданого позивачем пакету до кументів неможливо встановити чи це група тимчасових споруд чи дві окремі ТС. У той же час, така підстава для відмови в задоволенні заяви законом не передбачена. На стадії визначення відповідності відповідач має погодити виключно місце розташування ТС. З наданих графічних матеріалів чітко вбачається, що планується встановити 2 об'єкти, а чи це є окремі ТС чи це є група - має значення виключно для розробки вже в подальшому паспорта прив'язки.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідач-1 подав до суду відзив на позов, в якому зазначено, що 11.05.2018 до Запорізької районної державної адміністрації надійшла заява ФОП ОСОБА_4 щодо можливості розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: Запорізька область, Запорізький район за межами населеного пункту, вул.Запорізького козацтва, м.Запоріжжя (на території парка Поколінь) з додатками. З наданих замовником графічних матеріалів вбачається невідповідність п.5.12 ДБН-360-92** (що діяв на момент надання відповіді) та п.2.21 ДБН В.2.3-5-2001, а саме п.5.12 ДБН-360-92** передбачено, що відстань від зовнішньої стіни будинку і споруди до осі стовбура дерева повинна складати не менше 5.0м, п.2.21 ДБН В.2.3-5.2001 передбачає, що споруди торговельно-побутового призначення (крім кіосків з продажу проїзних квитків на зупинках маршрутних транспортних засобів) і рекламоносії повинні розмішуватися за межами тротуарів або узбіч згідно з вимогами існуючих законодавчих та нормативних актів, затвердженою містобудівною документацією та місцевими правилами забудови населених пунктів. При їх розміщенні не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень. Також, з наданих замовником графічних матеріалів вбачається невідповідність п.5.1.7 ДБН А.2.1-1-2014, а саме, строк використання матеріалів інженерно-геодезичних вишукувань складає: - інженерно-топографічних планів масштабів 1:1000, 1:500. 1:200 й точніше - не більше ніж один рік з дати реєстрації (без додаткового оновлення). Тобто, схема розміщення бажаних ТС, яку приклав позивач до заяви, не містить дати складення, підпису та печатку особи, що його склала. А відтак, неможливо встановити строк використаного матеріалу інженерно-топографічного плану в масштабі 1:500, який за умовами ДБН повинен бути не старіший за один рік за своїм терміном. При розгляді заяви ФОП ОСОБА_4 від 11.05.2018 були використані матеріали Плану зонування території міста Запоріжжя, як затвердженої містобудівної документації, що містить вимоги існуючих законодавчих та нормативних актів, а відтак, і застосовані вимоги пункту 13 цього Плану, де позивач помилково вважає, що МАФ це і є ТС, а відтак і відповідає супутнім видам використання території для зазначеної територіальної зони, що за фактом не відповідає містобудівній документації. З наданої замовником заяви від 11.05.2018 та пакету документів вбачається встановлення двох тимчасових споруд, але на графічному матеріалі замовником некоректно визначено ці дві споруди, які нібито налягають одна на одну, що не дає чіткості встановити чи це дві окремі чи група тимчасових споруд. При цьому, умовами п.2.2 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого 21.10.2011 наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1330/20068, визначено, що заявник має намір встановити ТС, тобто лише одну, оскільки відповідно до п.1.3 цього Порядку ТС - це тимчасова споруда, а не споруди. У такий спосіб законодавець передбачив імперативну норму, яка передбачає виключну і беззаперечну її дію щодо встановлення однієї ТС. При цьому, законодавець у п.1.10 вказаного Порядку надає можливість заявникам звертатися з заявою і для розміщення групи ТС (але не більше п'яти). Але позивач, проігнорувавши вимоги законодавства, не зазначив, що звертається за групою ТС, тим самим вводячи в оману правомочний орган влади.
У судовому засіданні представник відповідача-1 проти позову заперечував.
У судовому засіданні представник відповідача-2 проти позову заперечував.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Позивач 11.05.2018 подав до відповідача-1 заяву за вих.3/04/2018, в якій зазначив наступне: … Прошу надати можливість розміщення тимчасових споруд у кількості двох штук площею 28,2 метрів квадратних кожна для здійснення підприємницької діяльності на території Долинської об'єднаної територіальної громади Запорізького району Запорізької області, за межами населених пунктів біля будівлі, яка розташована за адресою м.Запоріжжя, вул.Запорізького Козацтва, буд.20А, та навпроти будинку, який розташований за адресою м.Запоріжжя, вул.Запорізького Козацтва, буд.27 (точне місце розташування тимчасових споруд зображене на графічних матеріалах, виконаних на топографо-геодезичній основі М 1:500 та ситуаційних планах М 1:2000). … Рішенням Запорізької міської ради №75 від 28.02.2018 затверджено містобудівну документацію План зонування території м.Запоріжжя . Відповідно до цього плану зонування територія, яка планується для встановлення тимчасової споруди, визначена як рекреаційна зона озеленених територій загального користування. Зона призначена для організації повсякденного відпочинку населення. До зони входять парки, сквери, бульвари, та інші озеленені території, що активно використовуються населенням для відпочинку, об'єкти відпочинку, туризму, спортивні та рекреаційні для дітей та дорослих. При цьому, розміщення тимчасових споруд за вищезазначеною адресою відповідає переліку супутніх видів використання території для зазначеної територіальної зони, а саме пункту 13, яким передбачено використання під розміщення малих архітектурних форм. На підставі викладеного, …, вважаю, що дана заява підлягає задоволенню. … Додаток: Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на 2-х аркушах; Копія свідоцтва платника єдиного податку на 1-му аркуші; Копія довідки про взяття на облік платника податків на 1-му аркуші; Копія паспорту громадянина України на 2-х аркушах; Копія картки фізичної особи-платника податків на 1-му аркуші; Реквізити замовника на 1-му аркуші; графічні матеріали із зазначенням бажаних місць розташування ТС, виконані на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості та розмірами ТС на 2-х аркушах. … .
Судом досліджено додані позивачем до вказаної заяви від 11.05.2018 за вих.3/04/2018 та надані до суду графічні матеріали із зазначенням бажаних місць розташування ТС, виконані на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості та розмірами ТС на 2-х аркушах.
Відповідач-2 надав позивачу відповідь листом від 24.05.2018 за №87/19-20/21, в якій зазначив наступне: … Розглянувши Ваше звернення щодо можливості розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за адресою: Запорізька область Запорізькій район, за межами населеного пункту, вул.Запорізького козацтва, м.Запоріжжя (на території парку Поколінь), начальник відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Запорізької райдержадміністрації повідомляє наступне. Відповідно до п.2.4 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 №244 Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності наміри щодо місця розташування визначаються на відповідність будівельним нормам, а з наданих Вами графічних матеріалів із зазначенням бажаних місць розташування тимчасових споруд вбачається невідповідність пункту 5.12 ДБН-360-92* та п.2.21 ДБН В.2.3-5-2001. Також, згідно п.2.2 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 №244 Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Наказ) замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. Зазначаємо, що в проектних матеріалах паспорта прив'язки ТС використовуються матеріали інженерно-геодезичних вишукувань масштабу 1:500 не більше одного року з дати реєстрації (без додаткового оновлення) відповідно до п.5.1.7 ДБН А.2.1-1-2014. Пунктом 1.7 Наказу визначено що, розміщення окремих ТС здійснюється згідно з Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Пункт 1.10 Наказу визначає, що для розміщення групи ТС (але не більше п'яти) розробляється єдиний паспорт прив'язки ТС з прив'язкою кожної окремої ТС з відображенням благоустрою прилеглої території та інженерного забезпечення (на топографо-геодезичній основі М 1:500). З наданого Вами пакету документів неможливо встановити чи це група тимчасових споруд чи дві окремі ТС, що передбачає дві заяви про можливість розміщення кожної ТС окремо. Враховуючи вищевикладене, відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Запорізької райдержадміністрації вважає за неможливе розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за вищезазначеною адресою. … .
Позов не підлягає задоволенню враховуючи викладене вище та через наступне.
У ч.2 ст.28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зазначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Згідно з ч.3 ст.28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Відповідно до ч.4 ст.28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Як зазначено у п.1.3 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого 21.10.2011 наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1330/20068 (надалі - Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності ), тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Згідно з п.1.7 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності розміщення окремих ТС здійснюється згідно з цим Порядком.
Відповідно до п.1.10 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності для розміщення групи ТС (але не більше п'яти) розробляється єдиний паспорт прив'язки ТС з прив'язкою кожної окремої ТС з відображенням благоустрою прилеглої території та інженерного забезпечення (на топографо-геодезичній основі М 1:500).
У п.2.2 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності зазначено, що замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
Згідно з п.2.3 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності до заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив'язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.
Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю. У такому випадку строк розгляду заяви становить п'ятнадцять робочих днів (п.24 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності ).
Відповідно до п.2.5 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
У п.5.12 ДБН-360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень передбачено, що відстань від зовнішньої стіни будинку і споруди до осі стовбура дерева повинна складати не менше 5,0 метрів.
Згідно з п.2.21 ДБН В.2.3-5-2001 Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів споруди торговельно-побутового призначення (крім кіосків з продажу проїзних квитків на зупинках маршрутних транспортних засобів) і рекламоносії повинні розміщуватися за межами тротуарів або узбіч згідно з вимогами існуючих законодавчих та нормативних актів, затвердженою містобудівною документацією та місцевими правилами забудови населених пунктів. При їх розміщенні не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень.
Відповідно до п.5.1.7 ДБН А.2.1-1-2014 Інженерні вишукування для будівництва строк використання матеріалів інженерно-геодезичних вишукувань складає: (…) інженерно-топографічних планів масштабів 1:1 000, 1:500, 1:200 й точніше - не більше ніж один рік з дати реєстрації (без додаткового оновлення); (…).
Враховуючи наведене, відповідач-2 повинен був визначити відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам.
Так, при здійсненні вказаних дій відповідачем-2 було з'ясовано, що наміри стосовно місця розташування ТС не відповідають будівельним нормам.
Суд погоджується з позицією відповідача-1,2, що з наданих позивачем графічних матеріалів із зазначенням бажаних місць розташування тимчасових споруд вбачається невідповідність п.5.12 ДБН-360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень - відстань від зовнішньої стіни споруди до осі стовбура дерев складає менше 5,0 метрів.
Протилежного позивач документально не довів.
Зазначена обставина (відстань від зовнішньої стіни споруди до осі стовбура дерева складає менше 5,0 метрів) може призвести до пошкодження або знищення зелених насаджень, що свідчить про невідповідність наданих позивачем графічних матеріалів із зазначенням бажаних місць розташування тимчасових споруд п.2.21 ДБН В.2.3-5-2001 Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів .
Суд погоджується з позицією позивача, що графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування тимчасової споруди виконуються замовником у довільній формі.
Водночас, суд вважає, що позивач з посиланням на норми права не довів переконливо про не потрібність дотримання п.5.1.7 ДБН А.2.1-1-2014 Інженерні вишукування для будівництва у наведеній ситуації.
З заяви позивача від 11.05.2018 за вих.№3/04/2018 про можливість встановлення тимчасової споруди та додатків до неї не можливо з'ясувати, чи позивач вказав групу тимчасових споруд, чи дві окремі тимчасові споруди.
Так як нормами права розмежовується розміщення групи тимчасових споруд та окремої тимчасової споруди, то суд погоджується з думкою відповідачів-1,2 про неналежне оформлення позивачем заяви від 11.05.2018 за вих.№3/04/2018 про можливість встановлення тимчасової споруди та додатків до неї.
Як свідчать матеріали справи, за результатами розгляду заяви позивача від 11.05.2018 за вих.№3/04/2018 про можливість встановлення тимчасової споруди та додатків до неї відповідачем-2 відповідно до приписів Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності надана позивачу аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення тимчасових споруд.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
У стягненні на користь позивача судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань суб'єктів владних повноважень - відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 27.02.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2019 |
Оприлюднено | 04.03.2019 |
Номер документу | 80156655 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні