Справа № 359/1571/19
Провадження № 3/359/706/2019
Протокол № 0900/12500/18
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2019 м. Бориспіль
Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Кабанячий Ю.В., розглянув за участю представника митниці Ясінської О.Я., адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, м. Київ, директора ТОВ Київтранссеть (61066 Харківська область м. Харків пр-т Московський, 269, код ЄДРПОУ 38832688); зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, паспорт громадянина України НОМЕР_2, виданий 02.10.2008 Голосіївським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1,
в с т а н о в и в :
27.04.2016 на підставі контракту від 02.03.2016 №16-0203, укладеного між ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (09100 Київська область м. Біла Церква Сквирське шосе, 227Т, ЄДРПОУ 38832688) та KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK) на митну територію України через п/п Рава-Руська - Хребенне м/п Рава-Руська у зоні діяльності Львівської митниці ДФС на адресу ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ввезено товари текстильні вироби, нитки та інші речі .
Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK), місце завантаження товару - Istanbul, TURKEY (Туреччина).
Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами CE3462BA/CE2566XT та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) за електронною митною декларацією (далі ЕМД) типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 №125000000/2016/918277.
Під час пропуску товарів текстильні вироби, нитки та інші речі на митну територію України у якості підстави для переміщення Львівської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: інвойс (Invoice) від 27.04.2016 №756, міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 27.04.2016 №0865642.
З метою випуску у вільний обіг товарів народного вжитку, керівником ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ОСОБА_2 до відділу митного оформлення №1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів.
Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний №125130013/2016/406068 від 28.04.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари.
Загальна кількість товару становила - 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг., загальною вартістю 30 141,34 Євро.
Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 05.12.2018 №37735/7/99-99-19-06-02-17(вхідний митниці від 05.12.2018 №18926/41).
За результатами опрацювання відповіді митних органів Туреччини встановлено наступне:
-відповідно до експортної декларації від 23.04.2016 № 16341300EX245620, вартість товару у кількості 157 місць, вагою брутто 7225,60 кг становила 117 509,58 Євро;
-відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX239389, вартість товару у кількості 4 місць, вагою брутто 1685,95 кг становила 17 583,91 Доларів США;
-відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX242307, вартість товару у кількості 244 місць, вагою брутто 7441,20 кг становила 35 920,26 Доларів США;
-відповідно до експортної декларації від 20.04.2016 № 16341300EX232837, вартість товару у кількості 3 місць, вагою брутто 589,00 кг становила 7 279,50 Євро;
-відповідно до експортної декларації від 21.04.2016 № 16341300EX236345, вартість товару у кількості 13 місць, вагою брутто 591,50 кг становила 5 772,82 Доларів США;
-відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX239742, вартість товару у кількості 9 місць, вагою брутто 259,70 кг становила 2 844,60 Доларів США;
-відповідно до експортної декларації від 21.04.2016 № 16341300EX238256, вартість товару у кількості 75 місць, вагою брутто 1797,33 кг, становила 16 676,86 Доларів США;
-відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX241929, вартість товару у кількості 50 місць, вагою брутто 1085,10 кг, становила 7 464,57 Доларів США.
Товари текстильні вироби, нитки та інші речі переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами CE3462BA/CE2566XT за транзитною декларацією від 23.04.2016 №16TR34130000420195 на адресу: CITYLIME LTD (Kiev, Shorsa street, 36).
Так, враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортних декларацій та копію транзитної декларації) встановлено, що вартість товарів текстильні вироби, нитки та інші речі (кількістю 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 124 789, 08 Євро та 86 263,02 Доларів США (згідно з курсом НБУ на 27.04.2016 1 Євро - 28,55815700, 1 Долар США - 25,30181400 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів в перерахунку на національну валюту становила 5 746 357,03 грн.).
Таким чином, інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України за ЕМД типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 №125000000/2016/918277 здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 28.04.2016 №125130013/2016/406068.
Згідно з ч.2 ст. 459 та п.7, п.43 ст.4 МК України суб'єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. Пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (код ЄДРПОУ 38832688), на дату переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (код ЄДРПОУ 38832688) перебував громадянин України ОСОБА_2.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, керівником ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ОСОБА_2 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі , загальною вартістю 5 746 357,03 грн. задекларованих у митній декларації від 28.04.2016 №125130013/2016/406068, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митниці як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та їх вартості.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 протягом 2017-2018 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
У зв'язку з чим працівниками митниці 26.12.2018 складено протокол про порушення митних правил №0900/12500/18.
У судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності - громадянин України ОСОБА_2 не з'явився. Повідомлення про дату, час та місце розгляд адміністративної справи за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України було розміщено у передбаченому законом порядку на веб-сайті: https://court.gov.ua/sud1005 Бориспільського міськрайонного суду Київської області. Крім того, Київською митницею ДФС направлено рекомендоване повідомлення про виклик правопорушника до суду. Причини неявки правопорушника суду не відомі. Заперечень по справі та клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Явку представника до суду не забезпечено. У зв'язку з чим, відповідно до вимог Митного кодексу України, суддя прийшов до висновку про можливість розгляду справи у відсутності особи, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил.
Представник митниці Ясінська О.Я. у судовому засіданні протокол підтримала, та зазначила, що громадянин України ОСОБА_2 скоїв порушення митних правил, яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України. З огляду на вказане просила визнати винним ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів з конфіскацією зазначеного товару.
Суд, заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, приходить до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_2, вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 245 КУпАП та ст. 486 МК України, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Відповідно до вимог ст.489 МК України зазначені обставини підлягають з'ясуванню і при розгляді справи про порушення митних правил.
Так, за диспозицією ч.1 ст.483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Як вбачається з матеріалів даної справи, 27.04.2016 на підставі контракту від 02.03.2016 №16-0203, укладеного між ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (09100 Київська область м. Біла Церква Сквирське шосе, 227Т, ЄДРПОУ 38832688) та KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK) на митну територію України через п/п Рава-Руська - Хребенне м/п Рава-Руська у зоні діяльності Львівської митниці ДФС на адресу ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ввезено товари текстильні вироби, нитки та інші речі .
Відправник товару є KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK), місце завантаження товару - Istanbul, TURKEY (Туреччина).
Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами CE3462BA/CE2566XT та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) за електронною митною декларацією типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 №125000000/2016/918277.
Під час пропуску товарів текстильні вироби, нитки та інші речі на митну територію України у якості підстави для переміщення Львівської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: інвойс (Invoice) від 27.04.2016 №756, міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 27.04.2016 №0865642.
Загальна кількість товару становила - 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг., загальною вартістю 30 141,34 Євро.
Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 05.12.2018 №37735/7/99-99-19-06-02-17(вхідний митниці від 05.12.2018 №18926/41).
За результатами опрацювання вищевказаного листа, та враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортних декларацій та копію транзитної декларації) встановлено, що вартість товарів текстильні вироби, нитки та інші речі (кількістю 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 124 789, 08 Євро та 86 263,02 Доларів США (згідно з курсом НБУ на 27.04.2016 1 Євро - 28,55815700, 1 Долар США - 25,30181400 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів в перерахунку на національну валюту становила 5 746 357,03 грн.).
Таким чином, інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України за ЕМД типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 №125000000/2016/918277 здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 28.04.2016 №125130013/2016/406068.
Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України. Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (код ЄДРПОУ 38832688), на дату переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (код ЄДРПОУ 38832688) перебував громадянин України ОСОБА_2.
Згідно інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 протягом 2017-2018 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
За наведених обставин, оцінюючи зібрані в адміністративній справі докази, суддя приходить до переконання, що своїми діями ОСОБА_2 керівник ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ , вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, тобто дії, спрямовані на подання митниці як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та їх вартості.
З огляду на вказане у суду достатньо підстав для накладення на громадянина України ОСОБА_2 адміністративного стягнення за вчинене порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
Обтяжуючих та пом'якшуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.
Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Винність громадянина України ОСОБА_2 в переміщенні товарів текстильні вироби, нитки та інші речі , загальною вартістю 5 746 357,03 грн. задекларованих у митній декларації від 28.04.2016 №125130013/2016/406068 через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та їх вартості, повністю підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме: протоколом про порушення митних правил №0900/12500/18 від 26.12.2018 (а.с.2-6); службовою запискою головного державного інспектора другого відділу оперативного реагування управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Доброгурського Д. (а.с.7-10); службовою запискою заступника начальника управління-начальника відділу Коберник С. (а.с.11); інформацією, отриманої від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки (а.с.12-34); ЕМД з присвоєним реєстраційний №125130013/2016/406068 від 28.04.2016, щодо якого здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари (а.с.35-49); актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (а.с.50-53); копією контракту купівлі-продажу №16-0203 від 02.03.2016 року (а.с.54-57); інформацією про порушення митних правил від 03.06.2016 (а.с.58-62).
На підставі зазначених доказів слід дійти висновку про доведеність вини громадянина України ОСОБА_2 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Суд враховує, що громадянин України ОСОБА_2 раніше до відповідальності не притягався.
Враховуючи характер скоєного, матеріали справи, встановлені судом обставини, думку представника митниці, зазначені норми закону, суддя дійшов висновку, що на правопорушника має бути накладено стягнення у виді штрафу, в порядку ч. 2 ст. 541 МК України, в подвійному розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосередніх предметів порушення митних правил. Сума вартості товарів становить 5746357,03 грн. (згідно з курсом НБУ на 27.04.2016 1 Євро - 28,55815700, 1 Долар США - 25,30181400 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України) без конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.
Саме таке стягнення суддя вважає достатнім для виправлення та належної поведінки громадянина України ОСОБА_2 в подальшому.
Відповідно до ст. 4 Закону України Про судовий збір слід стягнути з громадянина України ОСОБА_2 на якого накладено адміністративне стягнення, судовий збір в розмірі 384 грн. 20 коп.
Керуючись: ст. ст. 3, 10, ч. 1 ст.483, 459, 489, 541 МК України (в редакції 2012), ст. 8, 23, 33, 280, КУпАП, ст.4 Закону України Про судовий збір , суддя,
п о с т а н о в и в :
Визнати винним громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянина України НОМЕР_2, виданий 02.10.2008 Голосіївським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, у скоєні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти штраф, в порядку ч. 2 ст. 541 МК України, у подвійному розмірі 100 відсотків вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить суму 11492714 грн. 01 коп., без конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.
Сума штрафу підлягає сплаті на користь держави України (одержувач: Борисп.УК/Бориспіль, ЄДРПОУ: 38007070, код банку (МФО): 899998, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), р/р: 31119106510004, КБК: 21081100).
Стягнути з громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянина України НОМЕР_2, виданий 02.10.2008 року Голосіївським РУ ГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, на користь державного бюджету України (отримувач коштів: Бориспільське управління Державної казначейської служби України; код отримувача (за ЄДРПОУ): 38007070; Банк одержувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО): 899998; рахунок отримувача: 31218206010004; код класифікації доходів бюджету: 22030101; призначення платежу: судовий збір, код ЄДРПОУ 26539653 Бориспільського міськрайонного суду Київської області) судовий збір в розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.
Суддя: Ю.В. Кабанячий
Постанова суду набрала законної сили
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80185632 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Ткаченко Д. В.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Ткаченко Д. В.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Кабанячий Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні