Справа № 359/1571/19
Провадження № 3/359/3491/2019
ППМП №0900/12500/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 жовтня 2019 року м. Бориспіль
Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Ткаченко Д.В.
за участю представника органу доходів і зборів Клімова С.Г.,
за участю захисника Феделеш Е.М.,
розглянувши справу про порушення митних правил за матеріалами, які надійшли від Київської митниці ДФС України щодо притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ Київтранссеть , зареєстрованого по АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 , за ч.1 ст.483 МК України,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 обвинувачується у тому, що він вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 483 МК України, тобто вчинив дії спрямовані на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю за таких обставин.
27.04.2016 року на підставі контракту від 02.03.2016 №16-0203, укладеного між ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ (09100, Київська область, м. Біла Церква Сквирське шосе, буд. 227Т, ЄДРПОУ 38832688) та KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK) на митну територію України через п/п Рава-Руська - Хребенне м/п Рава-Руська у зоні діяльності Львівської митниці ДФС на адресу ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ввезено товари текстильні вироби, нитки та інші речі . Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є KANWAY ENTERPRISES LLP (Minshull House, 67 Wellington Road North Stockport,Cheshire SK 42LP,UK), місце завантаження товару - Istanbul, TURKEY (Туреччина). Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_2 / НОМЕР_3 та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) за електронною митною декларацією (далі ЕМД) типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 № 125000000/2016/918277. Під час пропуску товарів текстильні вироби, нитки та інші речі на митну територію України у якості підстави для переміщення Львівської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: інвойс (Invoice) від 27.04.2016 № 756, міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 27.04.2016 № 0865642. З метою випуску у вільний обіг товарів народного вжитку, керівником ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів. Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/406068 від 28.04.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари. Загальна кількість товару становила - 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг., загальною вартістю 30 141,34 Євро.
Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів ДФС України від 05.12.2018 № 37735/7/99-99-19-06-02-17(вхідний митниці від 05.12.2018 № 18926/41). За результатами опрацювання відповіді митних органів Туреччини встановлено наступне: відповідно до експортної декларації від 23.04.2016 № 16341300EX245620, вартість товару у кількості 157 місць, вагою брутто 7225,60 кг становила 117 509,58 Євро; відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX239389, вартість товару у кількості 4 місць, вагою брутто 1685,95 кг становила 17 583,91 Доларів США; відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 № 16341300EX242307, вартість товару у кількості 244 місць, вагою брутто 7441,20 кг становила 35 920,26 Доларів США; відповідно до експортної декларації від 20.04.2016 № 16341300EX232837, вартість товару у кількості 3 місць, вагою брутто 589,00 кг становила 7 279,50 Євро; відповідно до експортної декларації від 21.04.2016 № 16341300EX236345, вартість товару у кількості 13 місць, вагою брутто 591,50 кг становила 5 772,82 Доларів США; відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 №16341300EX239742, вартість товару у кількості 9 місць, вагою брутто 259,70 кг становила 2 844,60 Доларів США; відповідно до експортної декларації від 21.04.2016 № 16341300EX238256, вартість товару у кількості 75 місць, вагою брутто 1797,33 кг, становила 16 676,86 Доларів США; відповідно до експортної декларації від 22.04.2016 №16341300EX241929, вартість товару у кількості 50 місць, вагою брутто 1085,10 кг, становила 7 464,57 Доларів США. Товари текстильні вироби, нитки та інші речі переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_2 / НОМЕР_3 за транзитною декларацією від 23.04.2016 № 16TR34130000420195 на адресу: CITYLIME LTD (Kiev, Shorsa street, 36).
Враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортних декларацій та копію транзитної декларації) встановлено, що вартість товарів текстильні вироби, нитки та інші речі (кількістю 555 місць, загальною вагою брутто 20675,38 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 124 789, 08 Євро та 86 263,02 Доларів США (згідно з курсом НБУ на 27.04.2016 1 Євро - 28,55815700, 1 Долар США - 25,30181400 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів в перерахунку на національну валюту становила 5 746 357,03 грн.). Інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України за ЕМД типу ІМ 40 ЕЕ від 27.04.2016 № 125000000/ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 28.04.2016 № 125130013/2016/406068.
З огляду на те, що перебуваючи на посаді керівника підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією, на думку органу доходів і зборів ним як керівником ТОВ КИЇВТРАНССЕТЬ були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі , загальною вартістю 5 746 357,03 грн. задекларованих у митній декларації від 28.04.2016 №125130013/2016/406068, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митниці як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії-одержувача та їх вартості.
В судовому засіданні захисник просив закрити справу у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, послався на те, що представником митниці не надано до суду жодних належних та допустимих доказів на підтвердження винуватості ОСОБА_1 у вчиненні порушення. В свою чергу, представник органу доходів і зборів заперечив щодо закриття провадження у справі, просив визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні порушення митних правил за ст. 483 МК України. В обґрунтування своєї позиції послався на те, що обставини щодо зазначення неправдивої інформації про вартість товару та компанії-одержувача підтверджуються інформацією отриманою від митних органів Туреччини. При цьому, митниця не змогла зробити переклад цих документів на українську мову та долучити їх до справи через відсутність належного фінансування, просив повторно не направляти справу на додаткову перевірку, а розглядати по суті.
Дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, заслухавши пояснення захисника та представника органу доходів і зборів, суд дійшов до таких висновків.
Згідно ч.3 ст.62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
В судовому засіданні досліджено усі надані органом доходів і зборів докази.
При цьому, судом відхиляються посилання на долучені до справи документи надіслані митними органами Туреччини, що містять інформацію про проведення перевірки щодо переміщення товарів текстильні вироби, нитки та інші речі через митний кордон України за ЕМД тиму ІМ 40 НОМЕР_6 від 27.04.2016 №125000000/ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 та за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 28.04.2016 №125130013/2016/406068, оскільки вказані документи не перекладено на українську мову. У зв`язку із відсутністю належного перекладу постановою Київського апеляційного суду від 31 травня 2019 року справу вже направляли на додаткову перевірку, однак органами доходів і зборів вказівки суду апеляційної інстанції фактично не виконані з підстав відсутності фінансування. Досліджені в судовому засіданні інші докази, зокрема службові записки, митні декларації, акт про проведення огляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, контракт купівлі-продажу самі по собі не підтверджують вчинення дій спрямованих на переміщення товару з приховуванням від митного контролю.
Органом доходів і зборів не надано до суду належних та допустимих доказів на підтвердження винуватості ОСОБА_1 у вчинення порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а тому провадження у справі слід закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Керуючись п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, суддя
п о с т а н о в и в :
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України закрити у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскарженою до Київського апеляційного суду через Бориспільський міськрайонний суд Київської області протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя: Д.В. Ткаченко
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2019 |
Оприлюднено | 29.10.2019 |
Номер документу | 85217454 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Ткаченко Д. В.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Ткаченко Д. В.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Кабанячий Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні