Справа № 420/5509/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2019 року о 16 год. 10 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,
за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,
за участю
від позивача: ОСОБА_1- за ордером
від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Левітана (код ЄДРПОУ 38227841, місцезнаходження: 65016, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд.123, оф. 5Б) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) про визнання протиправними та скасування наказу Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 №7421 від 03 жовтня 2018 року та наказу Про внесення змін до наказу ГУДФС в Одеській області №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 від 19 жовтня 2018 року №8040, -
ВСТАНОВИВ:
До суду 23 жовтня 2018 року надійшла позовна заява Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Левітана (код ЄДРПОУ 38227841, місцезнаходження: 65016, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд.123, оф. 5Б) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) про визнання протиправними та скасування наказу Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 №7421 від 03 жовтня 2018 року та наказу Про внесення змін до наказу ГУДФС в Одеській області №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 від 19 жовтня 2018 року №8040.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані накази є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки дані накази передбачають проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2015 року по 31 грудня 2016 року та відповідно до п.81.1. ст. 81 ПК України у наказі про проведення перевірки має міститись серед іншого, підстава проведення перевірки.
Між тим, на думку позивача, зазначена в наказах в якості підстави для проведення документальної позапланової перевірки - доповідна записка начальника управління аудиту ГУДФС в Одеській області ОСОБА_3 від 02.10.2018 року №1237/11/15-32-14-01-11 (наказ №7421) та доповідна записка начальника управління аудиту ГУДФС в Одеській області ОСОБА_3 від 18.10.2018 року №1299/11-15-32-14-01-11 (наказ №8040) не є підставою для проведення документальної позапланової перевірки за п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, на який посилається ГУДФС в Одеській області.
Також, позивач зазначив, що оскаржувані накази не містять інформації щодо визначеної законодавством підстави проведення перевірки, а саме: ані про виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; ані про надання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня отримання запиту відповідно до п. 78.1.4 ст. 78 ПК України, в той час як у податкових деклараціях ОК ЖБК Левітана відсутні недостовірні дані, а на запити контролюючих органів кооператив завжди відповідає повно та вчасно.
Ухвалою від 26 жовтня 2018 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.
У встановлений судом строк відповідач надав відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову, зазначивши, що ГУДФС в Одеській області було надіслано запит щодо надання податкової інформації у вигляді пояснень та їх документальних підтверджень №12560/10/15-32-01-10 від 03.09.2018 року, на який було отримано відповідь ОК ЖБК Левітана № 21 від 21.09.2018 року, в результаті аналізу якої не було спростовано недостовірність даних.
Враховуючи вищевикладене, на підставі п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України було здійснено вихід для проведення документальної позапланової перевірки платника податків та 03.10.2018 року прийнято наказ №7421 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана .
Позивачем, в свою чергу, надано відповідь на відзив, відповідно до якої позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, а відповідач надав заперечення проти відповіді на відзив.
Позивач надав суду додаткові пояснення відносно заперечень відповідача, в якому зазначено про невідповідність інформації, викладених у запереченнях відносно банківських розрахунків позивача, з посиланням на те, що докази отримані інспектором від слідчого не відповідають вимогам допустимості таких доказів.
Ухвалою від 18 грудня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження по справі на 30 днів до 24 січня 2019 року.
Ухвалою, занесеною до протоколу підготовчого засідання 24 січня 2019 року закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду на 19 лютого 2019 року на 14 годину 00 хвилин.
На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
На відкритому судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву та просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши у вступному слові пояснення представників учасників справи, судом у справі встановлені такі факти та обставини.
Відповідно до Статуту Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Левітана , затвердженого рішенням Загальних Зборів членів ОК ЖБК Левітана від 28 вересня 2016 року, Кооператив є юридичною особою, створеною шляхом об'єднання осіб, які не мають на меті одержання прибутку для його наступного розподілу між ними на основі членства для спільної некомерційної господарської діяльності з метою, передбаченою цим Статутом.
Матеріалами справи підтверджено, що ГУДФС в Одеській області був надісланий запит на адресу Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Левітана Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) № 12650/10/15-32-14-01-10 від 03.09.2018 року, в якому зазначено, що в ході досудового розслідування слідчим управлінням ГУДФС в Одеській області встановлено, що службовими особами ОК ЖБК Левітана за будівельною адресою: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська сільрада, вул. Левітана, 118-Д введено в експлуатацію 3 чергу будівництва- 7 секцію житлового комплексу. Відповідно до акту готовності, загальна кількість квартир у секції складає 142 шт., площа квартир 6726, 2 кв.м, балансова вартість основних фондів, які приймаються в експлуатацію складає 10 676, 4 тис. грн. Однак, наявними матеріалами кримінального провадження встановлено, що за придбання квартир у 7 секції житлового комплексу ОК ЖБК Левітана з цільовим призначенням сплата грошового паю сплачено кошти в сумі 35 587 575 грн. Аналогічна інформація у запиті наведена щодо 8,9 секції житлового комплексу та з огляду на те, що підприємство є неприбутковою організацією, та відповідно до приписів Податкового кодексу України, обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків для фінансування на своє утримання, реалізації мети та напрямів діяльності, визначеними установчими документами, керуючись нормами пп. 16.1.5, пп. 16.1.7, п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2, п. 20.1 ст. 20, пп.1, 3 абз. 3 пп. 73.3. ст. 73, пп. 78.1.1., пп. 78.1.4. п. 78.4. ст.78 Податкового кодексу України, ГУ ДФС в Одеській області попросило надати інформацію та її документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових звітах банківських виписок, відповідних регістрів бухгалтерського обліку та інші документи, які не увійшли у перелік. Також у запиті зазначено прохання відобразити у поясненнях певні питання та надати відповідні копії документів та регістри бухгалтерського обліку: надати регістри бухгалтерського обліку по рахункам 4021, 4022, 4023, 4024, копії банківських виписок; відомості про обсяги виконаних робіт генпідрядними організаціями, постачальними матеріалами та послуг; пояснення щодо операцій, які вплинули на формування вищезазначених показників; регістри бухгалтерського обліку по рахункам, на яких рахується кредиторська заборгованість, дати її виникнення, копії первинних документів, що підтверджують їх виникнення (а.с 23-25).
Суд встановив, що на цей запит позивач надав запит-повідомлення (відповідно до ст. 5 ЗУ Про інформацію ) вих. № 21 від 21.09.2018 року, отримане відповідачем за вхід. № 12466/10/15-32 від 26.09.2018 року, в якому зазначено про сфабриковане кримінальне провадження, наявність документів Кооперативу у слідчого, про надання вже пояснень із документальними підтвердженнями на запит про надання податкової інформації від 23.01.2018 року, інформації щодо правового статусу Кооперативу та відображення в його обліку та звітності його господарської діяльності, про те, що отриманий запит не є запитом контролюючого органу у розумінні п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, а тому Кооператив звільнений від обов'язку надавати відповідь на цей запит. Одночасно, у цьому запиті-повідомленні позивач попросив відповідача надати копії документів, які були безпосередньо зазначені у службовій записці начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області від 02.08.2018 року, реквізити документів слідчого управління ГУ ДФС в Одеській області, в яких були викладені відомості, що зазначені у запиті; інформацію про посадових осіб СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області, які безпосередньо надали до управління аудиту документи слідчого управління ГУ ДФС в Одеській області (а.с. 33-64). До цього листа були додані відповідь Кооперативу на запит про надання податкової інформації від 23.01.2018 року (а.с. 200-215) та лист Ради бізнес-омбудсмена (вих. № 12680 від 21.05.2018 року) начальнику ГУ ДФС в Одеській області щодо розгляду колективної скарги.
Також суд встановив, що за результатами розгляду поданого позивачем запиту-повідомлення, начальником управління аудиту ГУДФС в Одеській області ОСОБА_3 була підготовлена на ім'я заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області доповідна записка від 02.10.2018 року №1237/11/15-32-14-01-11 з викладеною суттю питання та визначенням, що наданим листом ОК ЖБК Левітана відмовив у наданні пояснень та їх документального підтвердження, оскільки наданий запит не відповідає вимогам встановленим п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України, з пропозицією провести документальну позапланову виїзну перевірку ОК ЖБК Левітана з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року (а.с. 18).
З огляду на вищевикладене, на виконання вимог п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, ГУДФС в Одеській області прийнято наказ №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана код ЄДРПОУ 38227841 з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року з 03 жовтня 2018 року тривалістю 5 робочих днів (а.с.8).
19 жовтня 2018 року ГУДФС в Одеській області прийнято наказ №8040 Про внесення змін до наказу ГУДФС в Одеській області №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 , відповідно до якого, у зв'язку з встановленням місцезнаходження ОК ЖБК Левітана та його посадової особи внесені зміни до наказу №7421 від 03.10.2018 року, а саме: п. 1 викладено у такій редакції: призначити документальну позапланову виїзну перевірку ОК ЖБК Левітана з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року з 19 жовтня 2018 року тривалістю 5 робочих днів (а.с.9).
Сторони не заперечують, що у встановлений в наказах строк перевірка не була проведена.
Матеріалами справи підтверджено, що 19 жовтня 2018 року ГУДФС в Одеській області прийнято наказ № 8052 Про перенесення терміну проведення документальної позапланової перевірки ОК ЖБК Левітана , - до дати отримання копій документів або забезпечення доступу до них, відповідно до вимог п. 85.9. ст. 85 Податкового кодексу України (а.с. 147).
На підтвердження виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих позивачем та, відповідно, наявності підстав для надіслання запиту позивачу, відповідачем у заперечення проти відповіді на відзив зазначено, що на розрахункові рахунки ОК ЖБК Левітана у 2015 році надійшло грошових коштів із призначенням платежу сплата грошового паю в сумі 35587575 грн., у 2016 році - 105880513 грн., що підтверджено інформацією відносно банківських рахунків позивача, отриманої в межах кримінального провадження та на підставі ухвали Приморського районного суду м. Одеси від 06.07.2018 року по справі № 522/22474/17 (а.с.165-168). Але відповідно до податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій ОК ЖБК Левітана за 2015 рік у рядку 4.1. Разові або періодичні внески, відрахування засновників і членів зазначено отриманого доходу в сумі 2459189 грн. (а.с. 173-174), у 2016 році в рядку 1.9 Вступні, членські та цільові внески - 803419 грн. (а.с. 176-179).
Згідно з змісту фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва ОК ЖБК Левітана за 2015 рік в рядку 2280 зазначено 2531500 грн. (а.с. 175), а за 2016 рік 71 500 грн. (а.с. 180).
Позивачем надані суду документи щодо кримінальних проваджень та пов'язаних з ними документами (а.с. 70-116, 135-146).
Судом досліджений протокол обшуку від 06.07.2017 року, згідно з якого вилучені певні первинні документи (а.с. 117-134).
Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи та надані учасниками справи пояснення, суд дійшов висновку щодо відмови у задоволенні позову повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Дослідивши обставини у справі, встановлені судом, суд вважає, що зміст спірних правовідносин полягає у правомірності підстави для призначення перевірки за пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України.
Позивач не оспорює повноваження відповідача на призначення перевірки, він не згоден з підставою для призначення перевірки за пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, а відповідно, вважає, що відповідач діяв не у спосіб та не у порядку, передбаченому Податковим кодексом України.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України.
Так, відповідно до п.п. 20.1.1.-20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право: запрошувати платників податків, зборів, платежів або їхніх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог законодавства з інших питань, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків);
для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом;
отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали;
проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;
Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Стаття 72 Податкового кодексу України містить перелік інформації, яка використовується для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу.
Так, відповідно до п.п.72.1.1.1 п.п.72.1.1, п. 72.1.3. п. 72.1 ст. 72 ПК України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах; від банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків.
Згідно з п. 73.3 ст. 73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:
1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;
2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;
3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків:
податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування;
акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).
Так, суд встановив та підтверджено матеріалами справи, що ГУДФС в Одеській області на адресу ОК ЖБК Левітана надсилався запит Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень від 03.09.2018 року вих. №12650/10/15-32-14-01-10, в якому контролюючий орган зазначив, що в ході досудового розслідування слідчим управлінням ГУ ДФС в Одеській області встановлені факти, які свідчать про фактичну суму отриманих прибутків службовим особам ОК ЖБК Левітана за інкримінований період та нецільове використання грошових коштів кооперативу, у зв'язку з чим запропоновано позивачу надати інформацію та її документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних та бухгалтерських документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг та якість операцій та розрахунків, що здійснювались для з'ясування реальності та повноти відображення у бухгалтерському обліку з відповідним відображенням у податкових звітах, банківських виписок, відповідних регістрів бухгалтерського обліку та інші документ, які не увійшли у перелік. Витребувану інформацію запропоновано надати у найкоротший термін.
У запиті зазначені норми Податкового кодексу України на підставі яких відповідач просив надати цю інформацію, зокрема: пп. 1,3 абз. 3 пп. 73.3. сит. 73 Податкового кодексу України, якими передбачено, що письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
До ГУДФС в Одеській області 26 вересня 2019 року (вхід. №12466/110/15-32) від ОК ЖБК Левітана надійшов запит-повідомлення вх. № 21 від 21.09.2018 року, в якому повідомлено про те, що в рамках кримінального провадження №32017160020000004 знаходяться матеріали кримінальної справи щодо порушення податкового законодавства ОС ЖБК Левітана та зазначені відомості не можуть були розголошені, а також з посиланням на те, що отриманий запит не є запитом контролюючого органу у розумінні п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, а тому Кооператив звільнений від обов'язку надавати відповідь на цей запит.
Оцінивши цей запит-повідомлення, контролюючий орган дійшов висновку, що позивач не надав відповідь на запит, що стало підставою для винесення оскаржуваних наказів.
У свою чергу, позивач просить скасувати ці накази, оскільки вони не містять підстави, які перелічені у пп. 78.1.4. ст. 78 ПК України, а саме: ані про виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, ані про ненадання платником пояснень та їх документального підтвердження на запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів.
Однак, дослідивши всі докази у справі кожний окремо та у їх сукупності, суд доходить висновку, що такі доводи позивача не знайшли свого підтвердження.
Так, вище переліченими нормами Податкового кодексу України передбачено право контролюючого органу надсилати запити платникам податків за наявністю підстав, перелічених у п. 7.3. ст. 73 Податкового кодексу України.
Оцінивши запит про надання податкової інформації від 03.09.2018 року, суд вважає, що цей запит за своїм змістом відповідає приписам та вимогам п. 73.3. ст. 73 Податкового кодексу України.
В ньому чітко та зрозуміло зазначені підстави для надіслання запиту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує, а також перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати.
Представник відповідача в ході судового розгляду справи пояснив, що відповідно до наявної у розпорядженні ГУДФС в Одеській області інформації встановлено, що на розрахункові рахунки ОК ЖБК Левітана у 2015 році надійшло грошових коштів із призначенням платежу сплат грошового паю в сумі 35587575 грн., у 2016 року в сумі 105880513 грн., але відповідно до поданого податкового звіту про використання коштів неприбуткових органіці та установ ОК ЖБК Левітана за 2015 рік у рядку 4.1 Разові або періодичні внески, відрахування засновників і членів зазначено отриманого доходу в сумі 2459189 грн.: за 2016 рік в рядку 1.9 вступні, членські та цільові внески зазначено отриманого доходу в сумі 803419 грн., тобто виявлена певна достовірність даних, що є підставою для надіслання запиту контролюючим органом в порядку ст. 73 Податкового кодексу України.
Відповідно до пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
З огляду на те, що контролюючим органом було виявлено недостовірність даних в поданих ОК ЖБК Левітана податкових звітах про використання коштів неприбуткових органіці за 2015, 2016 роки, а також те, що в результаті аналізу наданих позивачем на запит контролюючого органу від 03.09.2018 року вих. №12650/10/15-32-14-01-10 пояснень та документів не спростовано недостовірність даних, ГУДФС в Одеській області правомірно, в межах наданих повноважень, у спосіб та порядку, передбаченому Податковим кодексом України, прийнято наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 №7421 від 03 жовтня 2018 року.
Аргументи представника позивача на відсутність посилання у запиті та наказі контролюючого органу на конкретну декларацію, в якій виявлені недостовірності, є помилковими та не узгоджуються з приписами Податкового кодексу України.
Так, у п. 73.3. 73 Податкового кодексу України відсутнє посилання на таку вимогу. В свою чергу, у запиті від 03.09.2018 року зрозуміло, за який період та по яким операціям відповідач запитував податкову інформацію у позивача.
А у пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, слова відповідну декларацію слід розуміти, що платник податків має подати відповідну декларацію на підтвердження відсутності недостовірності даних, а не навпаки.
Щодо посилання представника позивача на те, що доповідна записка начальника управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області не є підставою для проведення перевірки, суд зазначає, що дійсно доповідна записка не може бути підставою для проведення перевірки, оскільки це документ для внутрішнього службового користування, а підставою для проведення перевірки є випадки, перелічені у Податковому кодексі України, в цій справі, це - пп. 78.1.4. п. 78.4, ст. 78 Податкового кодексу України.
Щодо посилання у запиті від 03.09.2018 року на досудове розслідування, яке проводиться слідчим управлінням ГУ ДФС в Одеській області, суд звертає увагу на, що перевірка була призначена на підставі пп. 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України та в порядку проведення податкового контролю, що й є предметом доказування.
Питання, що виникають у сторін щодо кримінальних проваджень, не входять до предмету доказування у цій справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України, належними доказами є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Згідно з ч. 4 цієї статті кодексу, суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Також при наданні оцінки цим доказам, суд враховує, що 19 жовтня 2018 року ГУДФС в Одеській області прийнято наказ № 8052 Про перенесення терміну проведення документальної позапланової перевірки ОК ЖБК Левітана , - до дати отримання копій документів або забезпечення доступу до них, відповідно до вимог п. 85.9. ст. 85 Податкового кодексу України (а.с. 147).
Враховуючи вищевикладені обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 №7421 від 03 жовтня 2018 року не належать задоволенню.
З огляду на те, що позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ Про внесення змін до наказу ГУДФС в Одеській області №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 від 19 жовтня 2018 року №8040 з тих підстав, що він є похідним від першого наказу, суд доходить висновку, що відсутні правові підстави для задоволення цієї позовної вимоги.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову довів, з посиланням на відповідні докази правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги не належать задоволенню в повному обсязі.
У зв'язку з тим, що у задоволенні позовних вимог позивачу відмовлено в повному обсязі, керуючись приписами ст. 139 КАС України, судовий збір не повертається позивачу, та за відсутності понесених судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з позивача на користь суб'єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Левітана (код ЄДРПОУ 38227841, місцезнаходження: 65016, м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, буд.123, оф. 5Б) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) про визнання протиправними та скасування наказу Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 №7421 від 03 жовтня 2018 року та наказу Про внесення змін до наказу ГУДФС в Одеській області №7421 від 03 жовтня 2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ОК ЖБК Левітана , код ЄДРПОУ 38227841 від 19 жовтня 2018 року №8040 , - відмовити у повному обсязі.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням п.15.5 п. 15 ч.1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 01 березня 2019 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80195862 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні