Рішення
від 21.02.2019 по справі 200/10535/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2019 р. Справа№200/10535/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кочанової П.В., при секретарі судового засідання Притулі С.С., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, паспорт

від відповідача - ОСОБА_3, довіреність від 12.11.2018р. № 0-5-0.63-79/62-18

ВСТАНОВИВ:

Позивач, фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок та зобов'язати Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 скасувати державну реєстрацію земельних ділянок кадастровий № 1422784500:05:000:0511 (землі Піщанської сільської ради), кадастровий № 1422784000:05:000:0981 (землі Новотроїцької сільської ради) та кадастровий № 1422784500:05:000:0499.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у його користуванні на підставі Договору оренди водних об'єктів загальнодержавного значення від 15.03.2005 року № 6 знаходиться водний об'єкт загальнодержавного значення об'ємом 915 тис м3, площею водного дзеркала 29,16 га. Відповідно до п. 1.1 додаткової угоди до Договору оренди об'єктів загальнодержавного значення від 15.03.2005 року № 6 від 22.05.2017 року № 112 термін дії вказаного договору продовжено до 31.12.2018 року.

Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 03.09.2018 року № 1091/5-18 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 02.06.2011 року № 311 позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності із земель водного фонду, що перебувають у запасі на території Покровського району Донецької області за межами населених пунктів для господарських потреб в оренду до 31.12.2018 року площею 31,7452 га, в тому числі земельної ділянки на території Піщанської сільської ради площею 20,9502 га та земельної ділянки на території Новотроїцької сільської ради площею 10,7950 га які прилягають до водного об'єкта. При цьому, в 2013 році державним кадастровим реєстратором була здійснена державна реєстрація вказаних земельних ділянок, що знаходяться в користуванні позивача. Разом з цим, кадастровим реєстратором було невірно вказані площі земельних ділянок , що підтверджується картами земельних ділянок із зазначенням кадастрового номера та площі. А тому, враховуючи те, що площі зареєстрованих земельних ділянок не співпадають з дійсними, а одна земельна не існує, для виготовлення землевпорядної документації, що відповідає дійсному стану земельних ділянок, необхідно скасувати кадастрові номери зазначених земельних ділянок.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року відкрито провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 16 листопада 2018 року.

16 листопада 2018 року від Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому останній просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на наступне. Так, ОСОБА_4 є державним кадастровим реєстратором управління Міськрайонного управління у Покроському районі та м. Мирнограді Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області та є посадовою особою Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області. При цьому, вказує, що персонально до державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4 щодо скасування державної реєстрації зазначених у позовній заяві земельних ділянок позивач не звертався. До того ж, в 2013 році ОСОБА_4 в Управлінні Держземагентства не працювала та не проводила державну реєстрацію вказаних земельних ділянок. Так, 27.08.2018 року ОСОБА_1Г звернувся до Міськрайонного управління у Покровському районі та м. Мирнограді щодо скасування державної реєстрації цих земельних ділянок на що отримав відповідь № 32/14-18 від 11.09.2018 року про неможливість такого скасування.

У підготовчому засіданні 16.11.2018 року розгляд справи №200/10535/18-а відкладено до 05 грудня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року продовжено строк підготовчого засідання на тридцять днів та оголошено перерву до 27 грудня 2018 року.

У підготовчому засіданні 27 грудня 2018 року розгляд справи №200/10535/18-а відкладено на 22 січня 2019 року.

Підготовче засідання, призначене на 22 січня 2019 року відкладено до 05 лютого 2019 року у зв'язку із знаходженням судді Кочанової П.В. на лікарняному з 14.01.2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05.02.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 21 лютого 2019 року о 13 год. 00 хв.

У судове засідання, призначене на 21 лютого 2019 року з'явився позивач та повноважний представник відповідача.

У судовому засіданні, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав наведених у позовній заяві, повноважний представник відповідача підтримав доводи, викладені у відзиві та поясненнях, та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

При цьому, позивач в судовому засіданні надав суду усні пояснення, в яких зазначив, що особисто до державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації земельних ділянок кадастрових номерів не звертався та відповідної відмови не отримував

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, перевіривши доводи, викладені в адміністративному позові, відзиві, поясненнях, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивач, ОСОБА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: 85300, Донецька область, м. Покровськ, вул. Денисова, буд. 74, є фізичною особою-підприємцем, зареєстрований 30.03.1995 року за № 2 271 017 0000 003597, дані про основний вид економічної діяльності 03.22 Прісноводне рибництво (аквакультура).

15 березня 2005 року між ОСОБА_1 та Красноармійською райдержадміністрацією в особі голови ОСОБА_5, керуючись розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 28.12.2004 року № 535 Про методичні рекомендації по підготовці правових актів з надання водних об'єктів загальнодержавного значення у тимчасове користування на умовах оренди уклали Договір оренди водних об'єктів загальнодержавного значення року № 6. Предметом вказаного договору є те, що Орендодавець передає, а Орендар (ОСОБА_1Г.) приймає в оренду водний об'єкт загальнодержавного значення об'ємом 915 тис м3, площею водного дзеркала 29,16 га по нормальному підпірному рівні (НПР), розташованого Донецька область, Красноармійський район, с. Піщане, Піщанська сільська рада для риборозведення. Згідно п. 5.1 Договору, вказаний Договір дійсний до 15.03.2015 року.

Відповідно до п. 1.1 додаткової угоди № 112 від 22.05.2017 року до Договору оренди об'єктів загальнодержавного значення від 15.03.2005 року № 6, продовжено до 31.12.2018 року термін дії оренди водних об'єктів загальнодержавного значення від 15.03.2005 року № 6 (тристороння угода про внесення змін від 12.02.2014 року) ставку площею водного дзеркала 21,0860 га, ємністю 729,93 тис.м.3, розташованого на балці Сазонова басейну річки Солона, на території Піщанської та Новотроїцької сільських рад Покровського району, для рибогосподарських потреб.

Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 03.09.2018 року № 1091/5-18 Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 02.06.2011 року № 311 позивачу було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок державної власності із земель водного фонду, що перебувають у запасі на території Покровського району Донецької області за межами населених пунктів для господарських потреб в оренду до 31.12.2018 року площею 31,7452 га в тому числі:

- земельної ділянки на території Піщанської сільської ради площею 20,9502 га, з них зайнятий водним об'єктом - 12,9419 га під ставками, прибережною захисною смугою - 7,4747 га, з них: 7,0594 га пасовищ, 0,4153 га під господарськими шляхами і прогонами, гідротехнічною спорудою - 0,5336 га;

- земельної ділянки на території Новотроїцької сільської ради площею 10,7950 га, з них: зайнятих водним об'єктом - 8,1441 га під ставками, прибережною захисною смугою - 1,9759 га, з них: 1,6232 га пасовищ, 0,3527 га під господарськими шляхами і прогонами, гідротехнічною спорудою - 0,6750 га.

Як встановлено судом, згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1400866332013 від 03.12.2013 року та № НВ-1400871932013 від 03.2013 року державним кадастровим реєстратором було здійснено державну реєстрацію земельних ділянок за кадастровими номерами 1422784000:05:000:0981 та 1422784000:05:000:0511.

27.08.2018 року ОСОБА_1 звернувся до Міськрайонного управління у Покровському районі та м.Мирнограді ГУ Держгеокадастру Донецькій області, Державному кадастровому реєстратору з заявою, в якій зазначив про те, що згідно його заяв здійснювалася реєстрація земельних ділянок №№1422784000:05:000:0981, 1422784000:05:000:0511 та 14227845000605:000:0499 в Державному земельному кадастрі на підставі проекту землеустрою, що розроблявся ТОВ Геоцентр-плюс . Приймаючи до уваги те, що рішення про передачу позивачу у користування цих ділянок не приймалося, відповідно до зауважень державної експертизи виготовляється новий проект землеустрою.Також, зазначає, що ніякі речові права на земельні ділянки за вказаними кадастровими номерами за заявами позивача в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не реєструвалися. На підставі чого, просив скасувати державну реєстрацію земельних ділянок в державному земельному кадастрі за кадастровими номерами 1422784000:05:000:0981, 1422784000:05:000:0511 та 14227845000605:000:0499 згідно п. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , п. 114 постанови КМУ від 17.10.2012 року № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру .

Листом від 11.09.2018 року № 32/145/18 Міськрайонне управління у Покровському районі та м. Мирнограді Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області повідомило ОСОБА_1 про те, що за даними Національної кадастрової системи (програмного забезпечення Державного земельного кадастру) державна реєстрація вказаних земельних ділянок була здійснена на підставі заяв ОСОБА_1 від 17.08.2013 року № ЗВ-1400567362013, 02.12.2013 року № ЗВ-1400902782013, від 02.12.2013 року № ЗВ-1400902312013. Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разу поділу чи об'єднання земельних ділянок, а також якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника. З 01.01.2013 року державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майна їх обтяжень . Також, зазначає, що у порядку взаємодії з органами реєстрації прав інформація про реєстрацію речових прав на земельні ділянки за вказаними кадастровими номерами до Державного земельного кадастру не надходила, проте встановити в цьому наявність вини заявника не представляється можливим. Беручи до уваги те, що Порядком ведення Державного земельного кадастру не визначено критеріїв, відповідно до яких встановлюється вина заявника при вирішення питання щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки, на яку протягом року з дня здійснення державної реєстрації речове право не зареєстровано, а тому у державних кадастрових реєстраторів Управління відсутні підстави для скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 1422784000:05:000:0981, 1422784000:05:000:0511 та 14227845000605:000:0499 та перенесення їх до архівного шару Державного земельного кадастру.

Також, згідно листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 10.08.2018 року № К-2437/0-0.21-4364/6-18 Про розгляд звернення зазначено, що листом Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 20.07.2018 року № К-479/0-533/6-18 позивача було проінформовано по суті порушених питань. Крім цього, зазначено, що діючим Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою КМУ від 17.10.2012 року не визначено критеріїв, відповідно до яких встановлюється вина заявника при вирішенні питання щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки, на яку протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації речове право не зареєстровано.

Не погоджуючись з викладеними обставинами, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Згідно статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (статті 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до статті 202 Земельного кодексу України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру регулює Закон України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 року № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ст. 1 цього Закону Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відомості Державного земельного кадастру є офіційними. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим (ст. 20 Закону № 3613-VI).

У відповідності до статті 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.

Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Згідно ч. 2 ст. 7 Закону № 3613-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать, зокрема, здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

В силу вимог ч. 1 ст. 9 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки (частина 4 статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ).

Приписами частини 5 статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Згідно частини 6 статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер (частина 9 статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ).

Згідно з ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

- поділу чи об'єднання земельних ділянок;

- якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.

На виконання положень Закону України «Про Державний земельний кадастр» Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру, який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Згідно з пунктом 114 вищевказаного Порядку Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об'єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об'єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру.

Із наведених положень слідує, що законодавцем чітко визначенні підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки, а саме: поділ чи об'єднання земельних ділянок, а також, у разі якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.

Так, у позовній заяві позивач посилається на те, що з часу державної реєстрації земельних ділянок, останній не звертався до державного реєстратора з відповідною заявою про проведення реєстраційних дій щодо земельних ділянок, що підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 29.10.2018 року та вважає, що це є підставою для скасування державної реєстрації земельних ділянок.

При цьому, з матеріалів справи слідує, що позивач звертався з письмовими заявами до Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області, до Міськрайонного управління у Покровському районі та м. Мирнограді ГУ Держгеокадастру в Донецькій області та Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок за кадастровими номерами 1422784500:05:000:0511, 1422784000:05:000:0981 та 1422784500:05:000:0499.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи та не заперечується самим позивачем, у листах про розгляд звернення Міськрайонне управління у Покровському районі та м. Мирнограді ГУ Держгеокадастру в Донецькій області, ГУ Держгеокадастру в Донецькій області та Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру зазначили позивачу про те, що у порядку інформаційної взаємодії з органами реєстрації прав інформації про реєстрацію речових прав на земельні ділянки з кадастровими номерами 1422784500:05:000:0511, 1422784000:05:000:0981 та 1422784500:05:000:0499 до Державного земельного кадастру не надходила, а тому встановити в цьому наявність вини заявника не представляється можливим. Крім того, зазначено, що діючим Порядком ведення державного земельного кадастру не визначено критерії відповідно до яких встановлюється вина заявника при вирішенні питання щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки, на яку протягом року з дня здійснення державної реєстрації речове право не зареєстроване. У зв'язку з чим у державних кадастрових реєстраторів Управління відсутні підстави для скасування державної реєстрації земельних ділянок за вказаними кадастровими номерами та перенесення їх до архівного шару Державного земельного кадастру. Також, у вказаних листах зазначено, що за частиною 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

При цьому, звертаючись до суду з вказаним позовом позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок та зобов'язати державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 скасувати державну реєстрацію земельних ділянок кадастровий № 1422784500:05:000:0511 (землі Піщанської сільської ради), кадастровий № 1422784000:05:000:0981 (землі Новотроїцької сільської ради) та кадастровий № 1422784500:05:000:0499.

Згідно наданих позивачем пояснень в судовому засіданні та наявних в матеріалах справи доказів, судом встановлено, що ОСОБА_1 не звертався до відповідача - державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 з відповідною заявою (листом) про скасування державної реєстрації земельних ділянок за вказаними вище кадастровим номерами та не отримував жодної відмови, а тому у державного кадастрового реєстратора відповідно, були відсутні правові підстави для встановлення вини останнього щодо не оформлення земельної ділянки

Крім цього, суд зазначає, що в позовній заяві позивачем не наведено обґрунтованих обставин відносно того, яким саме чином порушено його права відповідачем.

Захист земельних прав - це передбачені законом способи охорони цих прав у разі їх порушення чи реальної небезпеки такого порушення.

Під способами захисту суб'єктивних земельних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на правопорушника. Загальний перелік таких способів захисту земельних прав наведено у частині третій статті 152 ЗК України.

Як правило, власник порушеного права може скористатися не будь-яким, а цілком конкретним способом захисту свого права, зокрема визначеним частиною третьою статті 152 ЗК України або ж іншим способом, який передбачено законом.

Між цим, суд зазначає, що вимоги позивача фактично спрямовані саме на скасування державної реєстрації земельних ділянок за кадастровими номерами 1422784500:05:000:0511, 1422784000:05:000:0981 та 1422784500:05:000:0499, в той же час, доказів існування передбачених ч. 10 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр та п. 114 Порядку №1051 підстав для скасування державної реєстрації спірних земельних ділянок, позивача не надано.

Таким чином, враховуючи недоведеність наявності у державного реєстратора документів в підтвердження вини ОСОБА_1 в не здійсненні реєстрації речового права протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельних ділянок, суд дійшов висновку щодо відсутності у державного реєстратора законодавчо встановлених підстав для скасування державної реєстрації, а тому вважає безпідставними твердження позивача про допущення державним кадастровим реєстратором протиправної бездіяльності.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст.2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 118, 139, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Вступну та резолютивну частину рішення складено у нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 21 лютого 2019 року в присутності представників сторін, що з'явилися.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 01 березня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подала, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80215570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10535/18-а

Постанова від 24.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Постанова від 24.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 21.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні