Рішення
від 04.03.2019 по справі 320/6999/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2019 року справа № 320/6999/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Леонтовича А.М., розглянув у місті Києві за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради, Виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити дії.

I. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради щодо відмови у наданні будівельного паспорту ОСОБА_1 на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110;

- зобов'язати Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради видати ОСОБА_1 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110.

II. Позиція позивача та заперечення відповідача.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач своїм рішенням протиправно відмовив йому у видачі будівельного паспорту, мотивуючи це порушенням ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій .

Вказує, що дію наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.04.2018 №100 Про затвердження ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій призупинено, а отже посилання відповідача щодо недотримання вимог зазначених норм є незаконним.

Відповідач - Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради - правом надати відзив на позову заяву не скористався.

Відповідач - виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області - позов не визнав, надав відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити в задоволенні позову з тієї підстави, що позивачем порушено вимоги пункту 6.1.35 Державних будівельних норм України Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій .

Зауважив, що зупинення дії наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.04.2018 №100 не зупиняє набрання чинності ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій . За таких обставин вважає відмову правомірною, а доводи позивача безпідставними.

III. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.01.2019 відкрите спрощене позовне провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

29 січня 2018 року виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області заявив клопотання про заміну неналежного відповідача по справі - Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області.

Ухвалою суду від 31.01.2018 клопотання виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області про заміну неналежного відповідача по справі задоволено частково. Залучено в адміністративній справі №320/6999/18 за позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити дії в якості співвідповідача виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини

Судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу земельно ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області 13.11.2018 за реєстровим номером №2835 та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за № НВ-0002329482018 став власником земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-Б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110, загальною площею 0, 0362 га, цільова призначення - землі житлової та громадської забудови (для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (а.с.11-12, 13-14).

14 грудня 2018 року позивач звернувся до Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради з заявою про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки, що розташована за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-Б, загальною площею 0,0362 га (а.с.22).

18 грудня 2018 року Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради надало відповідь листом за №252, у якому повідомило, що позивачу відмовлено у наданні будівельного паспорту на будівництво індивідуального житлового будинку по вул. Янченка, 5-Б, оскільки не витримано вимоги пункту 6.1.35 Державних будівельних норм України Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій , а саме показники площі території та розрахункової щільності населення для розміщення садибної забудови слід приймати за таблицею 6.6 (а.с.15).

Вважаючи оскаржуване рішення протиправним, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

V. Норми права, які застосував суд

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI від 17.02.2011, спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (далі - Закон України № 3038-VI).

Відповідно до абзацу другого частини другої статті 24 Закону України № 3038-VI забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Статтею 27 Закону України №3038-VI визначено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Так, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 № 103 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - Порядок №103).

Зі змісту пункту 1.1 Порядку №103 цей Порядок розроблений відповідно до статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності і призначений для використання уповноваженими органами містобудування та архітектури та іншими суб'єктами містобудування при вирішенні питань забудови присадибних, дачних і садових земельних ділянок.

За приписами пункту 1.2 Порядку №103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.

Відповідно до пунктів 1.3-1.6. Порядку №103 параметри забудови визначаються з урахуванням державних будівельних норм ДБН В.2.2-15-2005 Житлові будинки. Основні положення , ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій .

Розроблення будівельного паспорта здійснюється: в межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.

Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов і обмежень.

Для об'єктів будівництва, на які надається будівельний паспорт, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Згідно з пунктом 2.1 Порядку №103 видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.

Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

Положеннями пункту 2.3 Порядку №103 визначено, що уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Пунктом 2.4. Порядку №103 передбачено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу; невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Згідно із пунктом 2.5 Порядку № 103 повернення пакета документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього здійснюється з відповідним обґрунтуванням уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, який не перевищує строк його надання.

VI. Оцінка суду

Аналіз викладених положень законодавства свідчить про вичерпний перелік підстав для відмови у видачі будівельного паспорту, зокрема неподання повного пакета документів, передбаченого пунктом 2.1 або 2.2 Порядку №103 та невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

З матеріалів справи вбачається, що відмова у наданні позивачу будівельного паспорту на будівництво індивідуального житлового будинку обумовлена порушенням позивачем вимог пункту 6.1.35 Державних будівельних норм України Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій (а.с.15).

Судом встановлено, що ухвалою Окружного адміністративного суду від 27.08.2018 по справі № 826/13433/18 зупинено дію наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.04.2018 №100 Про затвердження ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій . Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.11.2018 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.08.2018 залишено без змін (а.с.93).

За таких обставин, посилання відповідача на порушення позивачем ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова територій є безпідставними.

Cуд також відхиляє твердження відповідача, що зупинення дії наказу не пов'язано з вступом в силу державних будівельних норм, з огляду на те, що затвердження державних будівельних норм є елементом процедури набрання ними чинності, тому зупинення зупинення дії наказу автоматично перешкоджає набранню ними чинності.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив позивачу у видачі будівельного паспорту на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110.

Беручи до уваги, що судом не встановлені підстави для відмови у видачі позивачу будівельного паспорту, суд дійшов висновку, що у даному випадку належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради видати ОСОБА_1 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110.

VIII. Висновок суду

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повнюстю.

IX. Розподіл судових витрат

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 704,80 грн., що підтверджується квитанцією №17 від 27.12.2018, оригінали якої наявні в матеріалах справи (а.с.4).

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради щодо відмови у наданні будівельного паспорту ОСОБА_1 на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110.

Зобов'язати Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради видати ОСОБА_1 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Дмитра Янченка, 5-б, кадастровий номер 3210600000:01:005:0110.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання: 60000, Чернівецька область, м. Хотин, вул. Кутузова, 31) судовий збір у сумі 704,80 грн. (сімсот чотири грн. 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Броварської міської ради (ідентифікаційний код - 04054932, місцезнаходження: 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Гагаріна, 15).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення повного рішення суду - 04.03.2019.

Суддя Леонтович А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80215864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6999/18

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Рішення від 04.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Постанова від 12.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні