ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 березня 2019 року № 826/8586/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до Державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2; Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації провизнання протиправними дій та скасування рішення Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів:
- Підприємство об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя ;
встановив:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1) з позовом до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2 (далі - відповідач 1, державний реєстратор) та до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - відповідач 2), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: підприємство об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя , в якому просила визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію №10701110010040729 від 05.12.2017 - припинення юридичної особи в результаті ліквідації підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя (ідентифікаційний код юридичної особи: 37242521), проведену державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що державним реєстратором протиправно вчинено дії щодо державної реєстрації припинення юридичної особи підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя з огляду на те, що стосовно указаного підприємства в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містився запис про незавершені виконавчі провадження щодо цього підприємства. Внаслідок таких протиправних дій згадані виконавчі провадження стосовно стягнення з підприємства об'єднання громадян Інваліди Фонду Святого Пантелеймона Цілителя на користь ОСОБА_1 коштів були закінчені, що унеможливило отримання позивачем належних їй коштів, присуджених на її користь судовим рішенням.
Згідно з доводами позивача аналіз положень Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань дає підстави стверджувати про обов'язок державного реєстратора відмовити в державній реєстрації припинення юридичної особи у разі наявності відомостей про відкрите стосовно цієї особи виконавче провадження.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав.
Відповідачі у письмовому відзиві на позовну заяву та їх представники в судовому засіданні просили відмовити у задоволенні позову, стверджуючи про його необґрунтованість з огляду на те, що державним реєстратором в установленому порядку вчинено оспорювані дії щодо державної реєстрації припинення юридичної особи підприємства об'єднання громадян Інваліди Фонду Святого Пантелеймона Цілителя , оскільки усі подані для цього документи відповідали вимогам законодавства, а підстав для відмови у вчиненні цієї реєстраційної дії у державного реєстратора не було.
Третя особа представника в судове засідання не направила, письмових пояснень не надала, хоча належним чином повідомлена про судовий розгляд справи.
Заслухавши учасників справи в судовому засіданні, суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 з січня 2013 року по вересень 2014 року працювала продавцем у підприємстві об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя та була звільнена з цієї посади наказом підприємства від 05.09.2014 №7-К .
Рішенням Апеляційного суду м. Києва від 09.06.2016 частково задоволено позов ОСОБА_1 до підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя , третя особа: виконавча дирекція Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про поновлення на роботі, стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати, стягнення середнього заробітку за весь час затримки нарахованої, але не виплаченої заробітної плати, стягнення середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди. Так, зокрема, названим судом:
- поновлено ОСОБА_1 на посаді продавця підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521) з 22.05.2014;
- стягнуто з підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521) на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період часу з 22.05.2014 по 09.06.2016 в розмірі 32 531,66 грн. без врахування обов'язкових платежів та відрахувань;
- стягнуто з підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521) на користь ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 1 000 грн. грн.
На виконання указаного судового рішення приватним виконавцем виконавчого округу міста Києва Ляпіним Д.В. постановами від 15.11.2017 відкрито виконавчі провадження:
- №55174594 стосовно стягнення з підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521) на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в розмірі 32531,66 грн. без врахування обов'язкових платежів та відрахувань;
- №55174867 стосовно стягнення з підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521) на користь ОСОБА_1 моральної шкоди в розмірі 1 000,00 грн.
05.12.2017 для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2 звернулася представник підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя ОСОБА_5, яка надала такі документи:
- заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
- довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню від 15.11.2017 №105/01-5767/1;
- довіреність на представництво нею інтересів об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя від 16.11.2017 №40.
На підставі указаних документів 05.12.2017 державний реєстратор здійснила державну реєстрацію припинення юридичної особи (реєстраційна дія №10701110010040729) в результаті ліквідації підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонду Святого Пантелеймона Цілителя (код ЄДРПОУ 37242521, юридична адреса: 01011, м. Київ, Печерський узвіз, буд.19).
Стверджуючи про протиправність такої державної реєстрації, оскільки державним реєстратором не взято до уваги наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації про відкриті стосовно підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя виконавчі провадження, позивач звернулася до суду з адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить із такого.
Повноваження державного реєстратора у спірних правовідносинах регулюються, зокрема, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон).
Так, пунктом 4 частини першої статті 1 Закону встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Згідно з частиною восьмою статті 13 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження.
Згідно з частиною п'ятою статті 9 Закону України Про виконавче провадження відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників (крім відомостей щодо боржників, якими є державні органи, органи місцевого самоврядування, а також боржників, які не мають заборгованості за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів більше трьох місяців, та боржників за рішеннями немайнового характеру) одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження.
Частиною сьомою цієї ж статті згаданого Закону визначено, що відомості про боржника виключаються з Реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про закінчення виконавчого провадження, повернення виконавчого документа стягувачу на підставі пунктів 1, 3, 11 частини першої статті 37 цього Закону або повернення виконавчого документа до суду на підставі статті 38 цього Закону чи в день встановлення виконавцем факту відсутності заборгованості за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів.
За змістом пункту 2 розділу І Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016 №2432/5:
- автоматизована система виконавчого провадження (далі - Система) - комп'ютерна програма, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників та захист від несанкціонованого доступу;
- Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень - окремий спецрозділ, який є архівною складовою частиною Системи та містить відомості про виконавчі провадження, зареєстровані до запровадження Системи, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 20 травня 2003 року №43/5 Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2003 року за № 388/7709, наказу Міністерства юстиції України від 28 квітня 2015 року №614/5 Про затвердження Тимчасового порядку автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями і контролю строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за № 478/26923;
- Єдиний реєстр боржників - систематизована база даних про боржників, що є складовою Системи та ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов'язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.
Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та автоматизованою системою виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 24.01.2017, передача відомостей з автоматизованої системи виконавчого провадження до Єдиного державного реєстру здійснюється на центральному рівні в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку. Відповідно до пункту 2 розділу ІІ цього Порядку передача відомостей, внесених до автоматизованої системи виконавчого провадження протягом робочого дня, з цієї системи о Єдиного державного реєстру здійснюється автоматично програмними засобами автоматизованої системи виконавчого провадження в день їх внесення.
З наведеного можна зробити висновок, що внаслідок взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та автоматизованою системою виконавчого провадження, до Єдиного державного реєстру надходить інформація про відкриття виконавчого провадження стосовно відповідної особи.
Листом приватного виконавця Ляпіна Д.В. від 29.05.2018 №55174594/946 підтверджується, що:
- відомості про відкриття виконавчих проваджень №55174594 та №55174867 щодо підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона внесені до автоматизованої системи виконавчого провадження 15.11.2017, а про закінчення цих виконавчих проваджень у зв'язку з повідомленням про припинення діяльності юридичної особи боржника - 19.12.2017;
- відомості про боржника - вищевказане підприємство внесені до Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження, а виключені - одночасно з винесенням постанови про повернення виконавчого документа стягувачу;
- виконавчі провадження №55174594 та №55174867 розпочаті 15.11.2017, а постанови про закінчення виконавчих проваджень винесені 19.12.2017, станом на 05.12.2017 в автоматизованій системі виконавчих проваджень були наявні відомості щодо згаданих відкритих виконавчих проваджень.
Згідно з частиною першою статті 11 Закону відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.
За змістом пункту 1 частини другої цієї ж статті Закону в відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: безоплатного доступу через портал електронних сервісів до відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів, у тому числі щодо наявності запису про державну реєстрацію припинення або перебування юридичної особи у стані припинення, державну реєстрацію припинення чи перебування у процесі припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про місцезнаходження, види діяльності, центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо така частка становить не менше 25 відсотків, про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, про юридичних осіб - правонаступників, про відокремлені підрозділи юридичної особи, про осіб, які можуть вчиняти дії від імені особи, у тому числі відомості про розпорядника майна, санатора, голову комісії з припинення, ліквідатора, управителя майна, наявність обмежень щодо представництва, про відкриття виконавчого провадження, - шляхом їх пошуку за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом, реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування.
Підпунктом 32 пункту 3 розділу V Безоплатний доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру в електронній формі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5 передбачено, що відомості про юридичну особу містять дату відкриття виконавчого провадження щодо юридичної особи (для незавершених виконавчих проваджень).
На підтвердження того, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містилася інформація про відкриття вищевказаних виконавчих проваджень позивачем надано відомості з названого Єдиного державного реєстру від 12.12.2017 щодо підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя , отримані за посередництвом он-лайн сервісу Міністерства юстиції України у відповідь на безкоштовний запит, в яких зазначено про два виконавчих провадження, відкритих 15.11.2017.
За наведених обставин суд погоджується з доводами позивача, що станом на 05.12.2017, тобто вчинення державним реєстратором оспорюваних дій, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містилася інформація про два відкриті 15.11.2017 виконавчих провадження стосовно підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя .
Частиною дванадцятою статті 17 Закону встановлено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до частини другої статті 6 Закону державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Відповідно до частини другої статті 25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку, що державний реєстратор під час прийняття рішення про здійснення державної реєстрації або відмову у її здійсненні перевіряє відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, встановлює наявність або відсутність суперечностей між наявними відомостями державного реєстру та заявленими, перевіряє повноваження заявника (особи, яка підписала заяву) та встановлює наявність/відсутність інших підстав для зупинення або відмови у здійсненні державної реєстрації.
Такий висновок суду узгоджується із висновком Верховного Суду, що міститься в постанові від 18.10.2018 у справі №826/4470/17.
З огляду на викладене суд критично ставиться до доводів відповідачів стосовно того, що інформація вважається такою, що надійшла до державного реєстратора, якщо вона міститься у документах, наданих йому в порядку, передбаченому Законом. Державний реєстратор, у свою чергу, не уповноважений зі своєї ініціативи шукати такі відомості у відкритих, в тому числі і офіційних, джерелах.
Статтею 28 Закону визначено вичерпний перелік підстав для відмови у здійснення державної реєстрації. Так, згідно з абзацом десятим пункту 11 частини першої статті 28 Закону підставою для відмови у державній реєстрації є документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження.
Отже, однією з підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняться внаслідок ліквідації, є наявність відомостей про відкриття виконавчого провадження стосовно такої юридичної особи.
Відтак, станом на 05.12.2017, тобто станом на час вчинення державним реєстратором оспорюваних дій, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містилася інформація про два виконавчі провадження, відкриті стосовно підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя , що відповідно до абзацу десятого пункту 11 частини першої статті 28 Закону є підставою для відмови у проведенні державної реєстрації припинення указаного підприємства внаслідок ліквідації.
Однак, всупереч приписам Закону, державний реєстратор не перевірив відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо наявності в ньому відомостей, що є підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації припинення підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя , а саме - відкритих виконавчих проваджень стосовно нього, що призвело до вчинення державним реєстратором протиправної реєстраційної дії №10701110010040729 від 05.12.2017 про припинення юридичної особи в результаті ліквідації цього підприємства.
Зважаючи на вищевикладене, позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню судом стосовно відповідача - відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.
Натомість, ці ж вимоги, які позивачем заявлені до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2, задоволенню судом не підлягають.
Наведене обґрунтовується таким.
Відповідно до пунктів 5 та 14 частини першої статті 1 Закону:
- державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус;
- суб'єктом державної реєстрації, поміж іншого, є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.
Таким чином, відповідач 1 - державний реєстратор відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2 перебуває у трудових відносинах (відносинах публічної служби) із відповідачем 2 - відділом з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації. І хоча названий державний реєстратор як носій організаційно-розпорядчих функцій одноосібно приймає рішення щодо вчинення реєстраційних дій, все-таки він діє від імені самого суб'єкта державної реєстрації. Тому належним відповідачем у цій справі є відділ з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, а не посадова особа, яка діє від імені цього органу.
Відтак, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду з адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір в розмірі 704,80 грн., що підтверджується квитанцією від 04.06.2018. Отже, ураховуючи часткове задоволення позовних вимог, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації підлягає стягненню 352,40 грн., що становить 50 відсотків від сплаченого нею судового збору при звернення до суду з позовною заявою.
Згідно з частиною першою статті 9, статей 73, 74, 77 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Керуючись статтями 2, 19, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) до відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4) задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати реєстраційну дію №10701110010040729 від 05.12.2017 - припинення юридичної особи в результаті ліквідації підприємства об'єднання громадян Інваліди фонду Святого Пантелеймона Цілителя Київської міської громадської організації інвалідів Фонд Святого Пантелеймона Цілителя (ідентифікаційний код юридичної особи: 37242521), проведену державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної державної адміністрації ОСОБА_2.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації на користь ОСОБА_1 352,40 грн. (триста п'ятдесят дві гривні сорок копійок) понесених нею витрат по сплаті судового збору.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2019 |
Оприлюднено | 05.03.2019 |
Номер документу | 80216950 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні