Ухвала
від 05.03.2019 по справі 460/185/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

з питань забезпечення позову

05 березня 2019 року м. Рівне №460/185/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши заяву позивача з питань забезпечення адміністративного позову по справі за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "Промбуд 8"

до Управління Держпраці у Рівненській області

про визнання протиправною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В :

В провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Промбуд 8" (далі – позивач, ТОВ "Промбуд 8") до Управління Держпраці у Рівненській області (далі – відповідач, Управління Держпраці) про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими особами №РВ512/1122/000511/ТД-ФС від 06.12.2018, якою накладено штраф на ТОВ "Промбуд 8", ЄДРПОУ 37051967.

Ухвалою від 01.02.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, визначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.

04.03.2019 ТОВ "Промбуд 8" через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду подало заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії індивідуального акта – постанови про накладення штрафу уповноваженими особами №РВ512/1122/000511/ТД-ФС від 06.12.2018.

Заява обґрунтована тим, що забезпечення позову в адміністративному судочинстві є інститутом попереднього та тимчасового судового захисту. Крім того, у разі невжиття заходів забезпечення адміністративного позову можливе настання негативних наслідків, для виправлення яких позивачу необхідно буде докласти значних зусиль. ТОВ "Промбуд 8" вважає, що є необхідність у забезпечення позову з метою ефективного захисту його прав та інтересів, за захистом яких позивач звернувся до суду.

Відповідно до частини першої статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

За приписами частини першої статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини другої статті 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з частиною четвертою статті 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

За правилами частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до частини другої статті 151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема в тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду про задоволення позову. Основним завданням процесуальних норм, які регламентують вжиття судом заходів забезпечення позову, є досягнення балансу між правом позивача на захист свого порушеного права та правом відповідача заперечувати проти адресованих йому вимог у будь-який дозволений законом спосіб.

Отже, метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Забезпечення позову по суті – це обмеження суб'єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов'язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника).

Подана позивачем заява про забезпечення позову обґрунтована, зокрема, тим, що є необхідність у забезпеченні позову з метою ефективного захисту його прав та інтересів.

Разом з тим, вказана заява не містить жодних обґрунтувань з приводу того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду та того, що очевидними є ознаки протиправності оскаржуваного рішення, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням.

Також до заяви не надано будь-яких доказів на підтвердження вказаних вище підстав.

В той же час, судом також не встановлено будь-яких обставин щодо наявності підстав для забезпечення позову.

Суд наголошує, що забезпечення адміністративного позову є крайнім заходом, вжиття якого можливе виключно за наявності підстав, передбачених ч.2 ст. 150 КАС України.

Суд вважає, що вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови про накладення штрафу уповноваженими особами №РВ512/1122/000511/ТД-ФС від 06.12.2018 може свідчити про передчасний висновок суду про протиправність рішення, дій чи бездіяльності відповідача, без з'ясування всіх обставин справи, що є неприпустимим та не узгоджується з метою застосування правового інституту забезпечення позову.

У оскарженій постанові №РВ512/1122/000511/ТД-ФС від 06.12.2018 зазначено, що вона може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня винесення або з дня залишення скарги або протесту на постанову без задоволення. Також вказано, що строк пред'явлення постанови до виконання до 06 березня 2019 року включно.

Перевіривши відомості Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень (https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors), судом з'ясовано, що станом на 05.03.2019 відсутні відкриті виконавчі провадження щодо боржника ТОВ "Промбуд 8".

Слід зазначити, що у випадку відкриття виконавчого провадження позивач матиме право відповідно до пункту 5 частини першої статті 151 КАС України просити суд зупинити стягнення на підставі такого виконавчого документа, що в силу вимог пункту 2 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII від 02.06.2016 зумовлює зупинення вчинення виконавчих дій виконавцем.

На дату розгляду заяви про забезпечення позову, з урахуванням відсутності доказів того, що відповідачем вживаються буд-які активні дії щодо стягнення з позивача штрафних санкцій, накладених постановою №РВ512/1122/000511/ТД-ФС від 06.12.2018, підстави для застосування заходів забезпечення позову з мотивів, які наведені позивачем у заяві про забезпечення позову, відсутні.

За таких обставин, в забезпеченні позову слід відмовити.

Керуючись статтями 150-157, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

В задоволенні заяви про забезпечення позову відмовити повністю.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складання. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Повна ухвала складена 05.03.2019.

Суддя                               Дорошенко Н.О.

                                        

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено07.03.2019
Номер документу80229856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/185/19

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні