Справа № 560/3708/18
РІШЕННЯ
іменем України
22 лютого 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участю:секретаря судового засідання Варченко В.В. представників відповідача ОСОБА_1, ОСОБА_2, розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847", в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення:
- виконання робіт в діючих електроустановках;
- експлуатації трансформаторної підстанції (ТП) 10/0,4 кВ № 33.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення контролюючим органом планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" виявлений ряд порушень в даній сфері, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Факти порушень зафіксовані в акті перевірки № 22-31/1273 від 07 листопада 2018 року.
Зважаючи на те, що вищенаведені порушення вимог безпеки створюють загрозу життю та здоров'ю людей на території товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847", позивач просить застосувати до відповідача заходи державного нагляду.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.11.2018 року відкрито провадження у даній справі, та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 12.12.2018 року вирішено перейти із спрощеного позовного провадження до розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.02.2019 року вирішено закрити провадження в адміністративній справі № 560/3708/18 за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП № 16847" про застосування заходів реагування, в частині позовних вимог щодо застосування заходів реагування у вигляді зупинення виконання робіт в діючих електроустановках.
Представник позивача в судове засідання не прибула, хоча позивач був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, та подала до суду заяву про розгляд справи за відсутності його представника, в якій зазначила, що відмовляється від позовної вимоги, в якій позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення виконання робіт в діючих електроустановках, в той же час підтримує позовну вимогу щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення експлуатації трансформаторної підстанції (ТП) 10/0,4 кВ № 33.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали повністю, та зазначили, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" № 22-31/1273 від 07 листопада 2018 року, - відповідачем усунені, тому з врахуванням викладених обставин у задоволенні позову просять суд відмовити.
Заслухавши пояснення представників відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 21.11.2017 року № 495 у період з 05.11.2018 року по 07.11.2018 року головними державними інспекторами Управління Держпраці у Хмельницькій області з метою перевірки дотримання вимог законодавчих на нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки здійснено планову перевірку товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847", розташованого за адресою: вул. Гусятинське шосе, 4, смт. Чемерівці, Чемеровецький район, Хмельницька область.
Перевірка проводилась на підставі направлення на перевірку від 31.10.2018 року № 548/18.
За результатами проведеної перевірки складений акт № 22-31/1273 від 07 листопада 2018 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки із зазначенням в ньому встановлених порушень, а саме:
1) суб'єктом господарювання не отримано дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме - трансформаторної підстанції (ТП) №33 та не подано декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці при виконанні робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000В (порушення вимог ст.21 Закону України Про охорону праці );
2) керівником не забезпечено утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме:
- не призначено відповідальну особу за справний стан та безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку;
- не забезпечено достатню кількість електротехнічних працівників;
- не розроблено положення про енергетичну службу;
- не забезпечено проведення протиаварійних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок;
- не забезпечено проведення технічного огляду електроустановок (порушення вимог п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 року № 4, зареєстрованим в Мін'юсті 10 лютого 1998 року за № 93/2533);
3) електроустановки не укомплектовані випробуваними засобами захисту відповідно до норм комплектування (порушення вимог п. 1.1.4 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, п.п. 4.2.3, 4.2.5 Правил експлуатації електрозахисних засобів захисту, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.2001 року № 253 );
4) не розроблено положення про взаємовідносини оперативних працівників споживача з працівниками електропередавальної організації (порушення вимог п.1.1.7 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, п.3.6, p.IV Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів);
5) в ТП 10/0,4кВ №33 РУ-10кВ використовуються некалібровані плавкі вставки (порушення вимог п.1.1.7 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, п.3.15, p.VII Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів).
Акт перевірки директор товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" підписувати відмовився, тому він був направлений на адресу відповідача засобами поштового зв'язку. Зауваження або заперечення щодо проведеного планового заходу зі сторони суб'єкта господарювання не надходили.
07 листопада 2018 року позивачем внесений припис відповідачу № 22-31/1273-974, яким встановлені терміни усунення порушень, виявлених під час перевірки.
Відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 19.02.2019 року № 51 у період з 08 год. 21 хв. 21.02.2019 року по 17 год. 21.02.2019 року головним державним інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області з метою перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки здійснено перевірку товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847", розташованого за адресою: вул. Гусятинське шосе, 4, смт. Чемерівці, Чемеровецький район, Хмельницька область, з метою виконання вимог припису від 07.11.2018 року № 22-31/1273-974.
Перевірка проводилась на підставі направлення на перевірку від 19.02.2019 року № 52/19.
За результатами проведеної перевірки складений акт № 22-31/189 від 21 лютого 2019 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, в якому зазначено, що відповідачем не усунуто одне порушення припису від 07.11.2018 року № 22-31/1273-974, а саме: не одержано дозвіл на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки - ТП № 33, інші порушення, що стосувалися виконання робіт в діючих електроустановках усунуто.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до пункту 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Стаття 38 Закону України "Про охорону праці" передбачає, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно із пунктом 7 статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
З наведеного слідує, що право позивача на звернення до суду з позовом для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг прямо передбачене положеннями Закону № 877-V.
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами перевірки позивачем виявлено порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Суд критично оцінює доводи представників відповідача стосовного того, що усунення відповідачем частини порушень вказує на відсутність підстав для застосування заходів реагування, оскільки порушення вимог безпеки створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей на території товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847".
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не надав суду доказів на спростування всіх виявлених порушень зафіксованих в акті перевірки № 22-31/1273 від 07 листопада 2018 року, в приписі від 07.11.2018 року № 22-31/1273-974, в акті перевірки № 22-31/189 від 21 лютого 2019 року, а саме ним не надано доказів отримання дозволу на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки - ТП № 33.
При цьому, відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Суд звертає увагу на те, що Управління Держпраці у Хмельницькій області просить застосувати до відповідача тільки ті заходи реагування у сфері державного нагляду, які дійсно становлять загрозу життю та/або здоров'ю людей, тобто зупинення експлуатації трансформаторної підстанції (ТП) 10/0,4 кВ № 33.
На підставі викладеного, враховуючи, що перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847".
Так як відповідач не вжив в повному обсязі заходи щодо усунення виявлених перевіркою порушень, та не надав суду всіх доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в акті перевірки № 22-31/1273 від 07 листопада 2018 року, в приписі від 07.11.2018 року № 22-31/1273-974, в акті перевірки № 22-31/189 від 21 лютого 2019 року, отже залишається ризик спричинення шкоди життю чи здоров'ю працюючих на вказаному підприємстві, тому суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування до товариства з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" у вигляді зупинення експлуатації трансформаторної підстанції (ТП) 10/0,4 кВ № 33.
Підстав для розподілу судових витрат немає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 04 березня 2019 року
Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Товариство з додатковою відповідальністю "Чемеровецьке АТП №16847" (Гусятинське шоссе, 4,Чемерівці,Чемеровецький район, Хмельницька область,31600 , код ЄДРПОУ - 03120101)
Головуючий суддя ОСОБА_3
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80230254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні