Постанова
від 27.02.2019 по справі 813/2208/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/830/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Довгополова О.М., Коваля Р.Й.

за участі секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області,

на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року (суддя - Гавдик З.В., час ухвалення - 12:12, місце ухвалення - м.Львів, дата складання повного тексту - 13.12.2018 року),

в адміністративній справі №813/2208/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Гартекс до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України,

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

встановив:

У травні 2018 року позивач ТзОВ Гартекс звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідачів (з урахуванням заміни судом неналежного відповідача) ГУ ДФС у Львівській області та ДФС України, в якому (з урахуванням уточнення позовних вимог) просив: 1) визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.04.2018 р. №671357/32569544; 2) зобов'язати ДФС України зареєструвати податкову накладну від 05.12.2017 р. №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачі позовних вимог не визнали, в суді першої інстанції просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №671357/32569544 від 27.04.2018 року. Зобов'язано ДФС України зареєструвати податкову накладну №6 від 05.12.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З цим рішенням суду першої інстанції від 03.12.2018 року не погодився відповідач ГУ ДФС у Львівській області та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржене рішення суду прийняте з порушенням норм матеріального і процесуального права, а тому це рішення суду підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт ГУ ДФС у Львівській області зазначає, що 26.04.2018 р. позивачем засобами електронного зв'язку надіслано відповідачу ГУ ДФС у Львівській області пояснення та копії документів, в яких міститься інформація про виконані роботи, зазначені у податковій накладній №6 від 05.12.2017 р., реєстрація якої зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. Рішенням комісії ГУ ДФС у Львівській області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №671357/32569544 від 27.04.2018 р. відмовлено в реєстрації податкової накладної №6 від 05.12.2017 р., з підстав ненадання платником податку копій документів, у тому числі, рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів, банківської виписки з особових рахунків. Однак, судом першої інстанції безпідставно скасовано рішення ДФС України, хоча таких позовних вимог позивач не заявляв, а оскарженого рішення №671357/32569544 ДФС України не приймало. Також, зазначає апелянт, що відповідно до п.18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, копії документів, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій за податковою накладною, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються комісіями контролюючих органів.

За результатами апеляційного розгляду апелянт ГУ ДФС у Львівській області просить скасувати рішення суду від 03.12.2018 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Позивач ТзОВ Гартекс подав суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а судове рішення від 03.12.2018 року - без змін.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників справи та їх представників, які з'явились в засідання суду апеляційної інстанції, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що апеляційну скаргу ГУ ДФС у Львівській області слід задоволити частково, з урахуванням наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач ТзОВ Гартекс зареєстроване як юридична особа 12.08.2003 року за №14151200000001693, основним видом діяльності, є, серед іншого, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 12-18).

13.11.2017 року між ТзОВ Гартекс (Підрядник) та ТзОВ МКС ФАСАД (Замовник) укладено договір підряду №11/17, предметом якого є виконання робіт по влаштуванню бетонної плити (а.с. 26-29).

У зв'язку з наданням послуг за умовами договору №11/17 від 13.11.2017 року, позивач склав податкову накладну №6 від 05.12.2017 року на суму 95591,60 грн. (в т.ч. ПДВ 15931,93 грн.), яка 27.12.2017 року була надіслана для реєстрації в ЄРПН (а.с. 19, 141).

Із квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2017 року, видно, що реєстрація податкової накладної №6 від 05.12.2017 року була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:43:99.40-00.00, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів (а.с. 20, 142).

26.04.2018 року позивачем надіслані письмові пояснення щодо господарської операції за вищевказаною податковою накладною №6 від 05.12.2017 року та копії документів, які підтверджують реальність здійснення такої господарської операції (а.с. 21, 143).

27.04.2018 року комісією ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №671357/32569544, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 05.12.2017 року в ЄРПН, з підстави ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 22-23, 144-145).

04.05.2018 року позивач ТзОВ Гартекс оскаржив в адміністративному порядку рішення комісії №671357/32569544 від 27.04.2018 р. (а.с. 24, 146).

За результатами розгляду вказаної скарги позивача від 04.05.2018 р. рішенням Комісії з питань розгляду скарг при ДФС України від 08.05.2018 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін (а.с. 25, 147).

Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення адміністративного позову, з врахуванням наступного.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, в редакції чинній на час зупинення реєстрації податкової накладної №6, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.74.2 ст.74 ПК України, в редакції чинній на час зупинення реєстрації податкової накладної №6).

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень підпунктів 201.16.2, 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Подані письмові пояснення та/або копії документів розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яке надсилається платнику податків.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, в редакції чинній на час зупинення реєстрації податкової накладної №6 (далі Порядок №1246).

Згідно з п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема: наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 17 Порядку №1246 встановлено, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, в редакції чинній на час зупинення реєстрації податкової накладної №6, затверджені Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії оцінки) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік).

Відповідно до п.6 Критеріїв оцінки моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017р. в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що закріплений пунктом 6 Критеріїв оцінки перелік є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки закріплює диференціацію документів, які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залежно від встановленої відповідності податкової накладної тому чи іншому критерію.

З аналізу вказаних законодавчих положень видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання контролюючим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у справах щодо подібних правовідносин, зокрема у постанові від 23 жовтня 2018 року (справа №822/1817/18) та постанові від 04 грудня 2018 року (справа №821/1173/17).

Із квитанції про зупинення реєстрації за податковою накладною №6 від 05.12.2017 року видно, що реєстрація цієї ПН була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567; за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД та запропоновано надати пояснення та/або копії документів.

Зміст цієї квитанції від 27.12.2017 року зумовлює висновок про те, що фіскальним органом в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (з тим визначенням, яке наведене у пункті 6 Критеріїв оцінки), ані конкретного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у такому виді, який би унеможливив неоднозначне розуміння цієї пропозиції платником податків.

Як встановлено судом та не заперечується представниками сторін, ТзОВ Гартекс засобами електронного зв'язку надіслав відповідачу пояснення та копії документів, в яких міститься інформація про виконані роботи, зазначені у податковій накладній, реєстрація якої зупинена, а саме: - договір підряду від 13.11.2017р. № 11/17, укладений між ТзОВ Гартекс та ТОВ МКС Фасад про виконання робіт за адресою м. Львів, вул. Дж.Вашингтона та кошторис до нього, якими визначено обсяг робіт, які позивач виконав для ТОВ МКС ФАСАД ; - акт №11-17 приймання виконаних підрядних робіт за грудень 2017 року, яким підтверджено демонтаж існуючого покриття площею 360 кв.м., влаштування щебеневої основи площею 360 кв.м., влаштуванням бетонної плити площею 324 кв.м., а також кількість використаних матеріалів (полотно, технічна плівка, бетон фарба силова, щебень, віск, інші матеріали); - довідку про вартість виконаних будівельних робіт від 05.12.2017 року; - договір субпідряду від 03.05.2017р. №02/05/17, укладений між ТзОВ Гартекс та ФОП ОСОБА_2 про виконання робіт з влаштування високоміцної промислової підлоги, додаток №10 від 13.11.2017 р. до договору субпідряду, яким підтверджується, що субпідрядник зобов'язується на власний ризик та власними силами виконати роботи з демонтажу старої та влаштування нової бетонної плити загальною площею 400 м.кв. за адресою м.Львів, вул.Дж.Вашингтона; - кошторис до додатку №10 до договору субпідряду від 13.11.2017р. на демонтаж існуючого покриття площею 360 кв.м., влаштування щебеневої основи площею 360 кв.м. та влаштування бетонної плити площею 324 кв.м.; - акт №02/05/17-10 від 05.12.2017 р. приймання виконаних підрядних робіт за грудень 2017 року, яким підтверджено демонтаж існуючого покриття площею 360 кв.м., влаштування щебеневої основи площею 360 кв.м., влаштуванням бетонної плити площею 324 кв.м., а також кількість використаних матеріалів (щебінь, бетон.), довідку б/н від 05.12.2017 року, якою підтверджено вартість виконаних будівельних робіт (та витрат) у грудні 2017 року; - договір найму (оренди приміщень) від 01.12.2014р. №53-5/14, укладений між ТзОВ Гартекс та ТОВ Свитязь про тимчасове користування приміщень за адресою м.Львів, вул.Городоцька 174а (в яких зберігались відповідні ТМЦ, необхідні для влаштування бетонної плити); - акти здачі-приймання виконаних послуг від 30.09.2017р. № ПСВВ-00243, від 31.10.2017р. №ПСВВ-00281, від 30.11.2017р. № ПСВВ-00302, якими підтверджено послуги по оренді за вересень, жовтень, листопад 2017 року по найму частини приміщень і зварювального цеху відповідно до договору найму №53-5/14 від 01.12.2014 року; - основні засоби ТзОВ Гартекс станом на 05.12.2017 року, які підтверджують наявність основних засобів у позивача; - інформація про залишки на складах ТзОВ Гартекс товарно-матеріальних цінностей від 04.12.2017р., якою підтверджено наявність на балансі у позивача матеріалів, які обґрунтовують витрачені в ході робіт матеріали, які відображено у Акті №11-17 від 05.12.2017р. приймання-виконання робіт; - акт №МЦСП-000063 від 05.12.2017р., яким ТОВ Гартекс списано матеріальні цінності на суму 7847,01 грн. для виконання робіт по влаштуванню бетонної підлоги для ТзОВ МКС ФАСАД ; - акт №МЦСП-000064 від 05.12.2017р., яким ТзОВ Гартекс списано матеріальні цінності на суму 105709,25 грн. для виконання робіт по влаштуванню бетонної підлоги для ТзОВ МКС ФАСАД ; - паспорт про якість бетонної суміші №1 від 24.11.2017р., виданий ТОВ ТрейдКомІнвест , яким підтверджено відповідні характеристики сировини, використаної при виконанні робіт; - товарно-транспортні накладні від 24.11.2017 року №ТКІ/ЗП-1285, №ТКІ/ЗП-1286, №ТКІ/ЗП-1287, №ТКІ/ЗП-1289, №ТКІ/ЗП-1290, №ТКІ/ЗП-1290, №ТКІ/ЗП-1292, №ТКІ/ЗП-1298, які підтверджують постачання ТОВ Трейдкомінвест бетону ТОВ Гартекс за адресою розвантаження м. Львів, вул. Дж.Вашингтона; - прихідні документи №807 від 20.10.2017 року, які підтверджують придбання позивачем матеріалів для виконання робіт, платіжні доручення від 13.11.2017 року №367, яким підтверджено перерахування коштів за влаштування бетонної підлоги (а.с. 26-83, 148-208).

На час подання позивачем письмових пояснень та документів до них за спірною податковою накладною діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (набрав чинності 22.03.2018 року).

Пунктом 2 зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів України обумовлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 01.12.2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 01.12.2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як визначено пунктом 18 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Пунктом 19 Порядку №117 визначено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Згідно пункту 23 Порядку №117, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/ розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/ розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Пунктами 20, 21 Порядку №117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Судом першої інстанції вірно враховано та обгрунтовано зазначено, що подані до контролюючого органу позивачем письмові пояснення та копії документів підтверджують здійснення позивачем господарських операцій із ТзОВ МКС ФАСАД , по яких складено податкову накладну від 05.12.2017 року №6. Ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття Комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної в ЄРПН. Господарські операції, за наслідками яких складено податкову накладну №6 від 05.12.2017 року, здійснені позивачем в межах його господарської діяльності, є фактичними та підтверджуються первинними документами. При цьому, контролюючим органом не враховано специфіку діяльності позивача та не взято до уваги письмові пояснення платника податків.

Згідно статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними доводи апеляційної скарги ГУ ДФС у Львівській області щодо незаконності рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення від 27.04.2018 р. №671357/32569544 та зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну від 05.12.2017 р. №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд апеляційної інстанції також враховує, що відповідачем ДФС України не оскаржено у визначеному законом апеляційному порядку рішення суду першої інстанції від 03.12.2018 року, а тому немає підстав для висновків щодо незаконності рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну №6 від 05.12.2017 року.

Водночас, суд апеляційної інстанції враховує, що хоча суд першої інстанції в рішенні від 03.12.2018 року дійшов вірного висновку про повне задоволення адміністративного позову, однак у резолютивній частині цього судового рішення помилково вказано про скасування рішення комісії ДФС України, оскільки оскаржене рішення №671357/32569544 від 27.04.2018 р. прийняте комісією ГУ ДФС у Львівській області.

Тому, з врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, про те, що рішення суду першої інстанції від 03.12.2018 року слід змінити, шляхом зміни слів рішення комісії ДФС України на слова рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області .

Керуючись ст.ст. 243 ч.3, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд -

постановив:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області - задоволити частково.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року в адміністративній справі №813/2208/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Гартекс до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - змінити, а саме, в абзаці 2 резолютивної частини цього рішення суду слова рішення комісії ДФС України змінити словами рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області .

У решта частині рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2018 року в адміністративній справі №813/2208/18 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її прийняття (проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляд справи (вирішення питання) здійснювався без повідомлення (виклику) учасників справи чи в порядку письмового провадження - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий: В. В. Гуляк Судді: О. М. Довгополов Р. Й. Коваль Повний текст постанови складено 05.03.2019 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80232382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2208/18

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 27.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 03.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні