Рішення
від 25.02.2019 по справі 910/12541/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

25.02.2019Справа № 910/12541/18 Господарський суд міста Києва у складі судді Грєхової О.А., за участю секретаря судового засідання Василенка В.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сотта Трейдинг"

до Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України"

про стягнення 2 195 425,67 грн.

Представники сторін:

від позивача: Романюк Р.Г., довіреність № 10/12/218 від 10.12.2018;

від відповідача: Перевозник П.М., довіреність № 727 від 18.12.2018;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Сотта Трейдинг звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України про стягнення 2 195 425,67 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки №ВІН 0074-С від 23.10.2017.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.10.2018 відкрито провадження у справі № 910/12541/18 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 13.11.18.

13.11.2018 через відділ діловодства суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

У судове засідання 13.11.2018 представники сторін з'явились.

За результатами судового засідання судом оголошено перерву до 27.11.2018.

27.11.2018 представником відповідача подано клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

У судове засідання 27.11.2018 представники сторін з'явились.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.11.2018 у поновленні строку для подання відзиву на позовну заяву відмовлено.

За результатами судового засідання судом оголошено перерву до 04.12.2018.

04.12.2018 представником відповідача подано письмові пояснення.

04.12.2018 судове засідання не відбулось.

Розпорядженням керівника апарату Господарського суду міста Києва від 04.12.2018 № 05-23/2067 призначено повторний автоматичний розподіл справи №910/12541/18, за результатами якого справу передано для розгляду судді Грєховій О.А.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.12.2018 прийнято справу № 910/12541/18 до свого провадження суддею Грєховою О.А., підготовче засідання призначено на 14.01.2019.

27.12.2018 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позову заперечує, з огляду на те, що позивачем в порушення умов Договору не надано відповідачу документи, наявність яких є обов'язковою умовою для проведення розрахунків за Договором, в зв'язку з чим, відповідно до п. 6.3.1 Договору та приписів ч. 1 ст. 530 ЦК України у відповідача не настав строк оплати за Договором. Відповідач також зазначає, що у відповідач не настав строк оплати за Договором, оскільки реєстрація податкових накладних на товар в Єдиному реєстрі податкових накладних була здійснена позивачем з порушенням вимог ст. 201.1 Податкового кодексу України.

Крім того, заперечуючи проти позову, відповідач зазначає, що додані до позовної заяви скріншоти електронної пошти не є і не можуть вважатися належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами існування обставин, які є підставами позову. Крім того, відповідач зазначає про невідповідність розрахунку ціни позову матеріалам справи.

У судове засідання 14.01.2019 представники сторін з'явились.

За результатами судового засідання, судом встановлено сторонам строки: позивачу - до 24.01.2019 для надання суду відповіді на відзив відповідача, відповідачу - за наявності та необхідності, до 01.02.2019, для надання суду заперечень на відповідь на відзив та оголошено перерву до 04.02.2019.

30.01.2019 представником позивача подано відповідь на відзив, яка судом до уваги не приймається, оскільки подана з порушенням встановленого судом строку та без клопотання про його продовження/відновлення.

У судове засідання 04.02.2019 представники сторін з'явились.

У підготовчому засіданні, призначеному на 04.02.2019, суд вчинив всі дії, визначені частиною другою статті 182 ГПК України, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.

Частиною 6 статті 183 ГПК України передбачено, що якщо під час підготовчого судового засідання вирішені питання, зазначені у частині другій статті 182 цього Кодексу, за письмовою згодою всіх учасників справи, розгляд справи по суті може бути розпочатий у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.

Учасники справи у підготовчому засіданні 04.02.2019 надали письмову згоду на розгляд справи по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.

Зважаючи на наведене, за результатами підготовчого засідання, призначеного на 04.02.2019, судом постановлено протокольну ухвалу про закриття підготовчого засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні 04.02.2019 судом розпочато розгляд справи по суті.

За результатами судового засідання судом оголошено перерву до 25.02.2019.

У судове засідання 25.02.2019 представники сторін з'явились.

Представник позивача в судовому засіданні 25.02.2019 позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві.

На виконання вимог ст. 223 Господарського процесуального кодексу України складено протоколи судових засідань, які долучено до матеріалів справи.

Відповідно до ст. 219 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

У судовому засіданні 25.02.2019 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

23 жовтня 2017 року між Публічним акціонерним товариством Державна продовольчо-зернова корпорація України (далі - покупець, відповідач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Сотта Трейдинг (далі - постачальник, позивач) укладено Договір поставки № ВІН0074-С (далі - Договір), відповідно до умов якого, постачальник зобов'язується поставити і передати у власність покупця, а покупець прийняти оплатити зерно українського походження врожаю 2017 року (далі - товар). Культура та клас товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є невід'ємними частинами (форми додаткових угод - Додаток № 1, № 1.1 та № 1.2 до Договору).

Відповідно до пунктів 2.1-2.3 Договору поставки кількість товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами. Одиницею виміру Товару, що поставляється на умовах Договору, є метрична тонна.

Якість товару, що поставляється постачальником, зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами. Інші показники, що не зазначені в додатковій угоді, мають відповідати вимогам державних стандартів України. Товар має бути у здоровому стані, без самозігрівання та теплового пошкодження під час сушіння; мати властивий здоровому зерну запах (без затхлого, пліснявого, інших сторонніх запахів), мати нормальний колір відповідно до певних сортових ознак.

Остаточна якість та кількість, визначається зерновим терміналом у місці поставки.

Згідно з п. 3.1 та п. 3.2 Договору ціна товару за одиницю виміру та загальна вартість товару зазначається в додаткових угодах до договору, які є його невід'ємними частинами.

Загальна вартість Договору становить суму вартості поставленого товару протягом строку дії Договору, відповідно до додаткових угод до Договору, видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару.

У відповідності до пунктів 4.1-4.3 Договору поставка товару здійснюється на умовах СРТ ( Доставка оплачена до... ) згідно Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Інкотермс (у редакції 2010 року), за виключенням умов, які можуть бути обумовлені в цьому Договорі.

Місце поставки товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами.

Строк та період поставки товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами.

Пунктом 4.4 Договору узгоджено, що датою належного здійснення поставки вважається:

- для поставки залізничним транспортом - дата коли товар навантажено у залізничні вагони. Навантаження підтверджується залізничними накладними (графа 56 Календарний штемпель станції відвантаження ).

- для поставок автомобільним транспортом - дата прийняття товару у місці поставки. прийняття товару підтверджується відміткою зернового терміналу на товарно-транспортній накладній.

За умовами п. 4.7 Договору поставка товару підтверджується та супроводжується наступними документами:

а) видатковою накладною, що оформлена на підставі довіреності покупця на отримання товарно-матеріальних цінностей;

б) рахунком постачальника із зазначенням точної кількості та ціни товару на номеру і дати додаткової угоди до Договору згідно якої здійснюється поставка товару;

в) при постачанні залізничним транспортом - карткою аналізу зерна виданою сертифікованою лабораторією, а також на вимогу покупця ветеринарним свідоцтвом Ф2;

г) електронними реєстрами товарно-транспортних накладних чи залізничних накладних, в залежності від виду транспорту, які надаються зерновим терміналом. Товарно-транспортна накладна має бути заповнена відповідно до інструкції покупця, згідно Додатку № 2 до цього Договору, залізнична накладна має бути заповнена відповідно до інструкції покупця, згідно Додатку № 3 до Договору.

Датою переходу права власності на товар або партію товару від постачальника до покупця є дата видаткової накладної на товар або його партію, яка відповідає даті вказаній в електронному реєстрі товарно-транспортних накладних чи залізничних накладних, в залежності від виду транспорту, які надаються зерновим терміналом (п. 4.8 Договору).

Пунктами 6.1 та 6.2 Договору визначено, що оплата за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі виставленого рахунку Постачальника.

Постачальник який є платником ПДВ, зобов'язується зареєструвати податкову накладну на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

За мовами п. 6.3 Договору при поставці автомобільним транспортом:

- покупець сплачує 100 % вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дати прийняття товару у місці поставки, надання копій документів зазначених у пункті 4.7 та п. 11.3 Договору та реєстрації постачальником податкової накладної на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ);

- у випадку не реєстрації постачальником податкової накладної на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 ПКУ покупець, на вимогу постачальника, сплачує грошову суму в розмірі вартості товару без ПДВ, протягом трьох банківських днів з дати прийняття товару у місці поставки, надання копій документів зазначених у п. 4.7 та 11.3 Договору та отримання вимоги про оплату;

- покупець сплачує грошову суму в розмірі суми ПДВ вартості товару, протягом трьох банківських днів з дати реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 ПКУ;

- сторони погодили, що у випадку відсутності зареєстрованої податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних покупець звільняється від обов'язку здійснити оплату грошової суми в розмірі, визначеному в п. 6.3.3 Договору

У відповідності до п. 6.8 Договору підставою для розрахунків є первинні документи, які повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування та ідентифікаційний код постачальника, назва і номер документу (форми), дату і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і ПІБ осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий оригінальний (не факсимільний та не сканований) підпис чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, завірені печаткою підприємства.

Покупець зобов'язується вчасно прийняти і оплатити товар відповідно до умов Договору (п. 8.1 Договору).

Згідно з п. 8.2 Договору постачальник зобов'язується вчасно поставити і передати товар та надати покупцю протягом 5 (п'яти) робочих днів з дати поставки товару повний пакет оригіналів документів, які підтверджують та супроводжують поставку товару відповідно до розділу 4 Договору.

Відповідно до пунктів 11.3.6-11.3.8 Договору у випадку, якщо постачальник є сільгосптоваровиробником і реалізує продукцію власного виробництва, він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1. - 11.3.5 Договору, надає:

- копію форми звітності ф.4-сг за поточний рік з квитанцією про подачу або штампом з датою і підписом про прийняття форми;

- копія форми звітності ф.29-сг, якщо товар постачається після 02 грудня поточного року, з квитанцією про подачу або штампом з датою і підписом про прийняття форми;

- довідку про те, що продавець є платником єдиного податку четвертої групи за поточний рік, якщо продавець знаходиться на спрощеній системі оподаткування.

- довідку видану в поточному році, про орендовані землі та землі, що належать підприємству на праві гласності чи праві постійного користування від сільської чи районної ради або держгеокадастру, а у випадку, якщо землі знаходяться за межами сільської ради - витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

У разі, якщо постачальник є першим постачальником від сільськогосптоваровиробника до покупця він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1. - 11.3.5. надає:

- копію договору купівлі-продажу/поставки між постачальником і сільськогосподарським підприємством товаровиробником (якщо у договорі чітко не прописано, що продукція, яку реалізує товаровиробник, є продукцією його власного виробництва то додатково надається лист від постачальника про те, що товар придбаний ним по даному договору (додатковій угоді), є товаром, вирощеним сільськогосподарським товаровиробником) та копію видаткової накладної. Копії договору та видаткової накладної повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи постачальника, яка є підписантом Договору, надписом - Згідно з оригіналом та відбитком печатки постачальника (у випадку наявності), із зазначенням дати засвідчення, посади та ПІБ уповноваженої особи.

У разі, якщо постачальник не є сільгосптоваровиробником або першим постачальником від сільськогосптоваровиробника він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1, - 11.3.5. надає:

- копії договорів купівлі-продажу/поставки по всьому ланцюжку посередників до сільськогосподарського підприємства товаровиробника (якщо у договорі чітко не прописано, що продукція, яку реалізує товаровиробник, є продукцією його власного виробництва, то надається лист від першого постачальника про те, що реалізований товар, придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарського виробника) та копії видаткових накладних по всьому ланцюжку посередників сільськогосподарського підприємства товаровиробника. Копії договору та видаткової накладної повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи постачальника, яка є підписантом цього Договору, надписом - Згідно з оригіналом та відбитком печатки постачальника, із зазначенням дати засвідчення, посади та ПІБ уповноваженої особи.

23.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 001КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 210 тонн, ціна без ПДВ - 4 025 грн. за тонну, загальною сумою 1 014 300 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 23.10.2017, завершення - 29.10.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

25.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 002КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 4 025 грн. за тонну, загальною сумою 724 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 25.10.2017, завершення - 31.10.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

27.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 003КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 3 991,67 грн. за тонну, загальною сумою 718 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 27.10.2017, завершення - 02.11.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний

30.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 004КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 3 991,67 грн. за тонну, загальною сумою 718 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 30.10.2017, завершення - 05.11.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

Як зазначає позивач, ТОВ Сотта Трейдинг взяті на себе зобов'язання за Договором виконало належним чином, однак відповідач за отриманий товар у повному обсязі не розрахувався, в зв'язку з чим, за відповідачем обліковується заборгованість в розмірі 1 773 744,90 грн.

Відповідач в свою чергу, заперечуючи проти позову, зазначає, що позивачем в порушення умов Договору не надано відповідачу документи, наявність яких є обов'язковою умовою для проведення розрахунків за Договором, в зв'язку з чим, відповідно до п. 6.3.1 Договору та приписів ч. 1 ст. 530 ЦК України у відповідача не настав строк оплати за Договором. Відповідач також зазначає, що у відповідач не настав строк оплати за Договором, оскільки реєстрація податкових накладних на товар в Єдиному реєстрі податкових накладних була здійснена позивачем з порушенням вимог ст. 201.1 Податкового кодексу України.

Крім того, заперечуючи проти позову, відповідач зазначає, що додані до позовної заяви скріншоти електронної пошти не є і не можуть вважатися належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами існування обставин, які є підставами позову. Крім того, відповідач зазначає про невідповідність розрахунку ціни позову матеріалам справи.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов'язань, а саме майново-господарських зобов'язань згідно ст. ст. 173, 174, 175 Господарського кодексу України, ст. ст. 11, 202, 509 Цивільного кодексу України, і згідно ст. 629 Цивільного кодексу України є обов'язковим для виконання сторонами.

Стаття 712 ЦК України регулює відносини, що виникають із договору поставки. Так, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 712 ЦК України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до узгоджених сторонами умов Договору, культура та клас товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є невід'ємними частинами (форми додаткових угод - Додаток № 1, № 1.1 та № 1.2 до Договору). Кількість товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами. Якість товару, що поставляється постачальником, зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами. Ціна товару за одиницю виміру та загальна вартість товару зазначається в додаткових угодах до договору, які є його невід'ємними частинами. Місце поставки товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами. Строк та період поставки товару зазначається в додаткових угодах до Договору, які є його невід'ємними частинами.

23.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 001КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 210 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 4 025 грн. за тонну, загальною сумою 1 014 300 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 23.10.2017, завершення - 29.10.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

За умовами п. 4.7 Договору поставка товару підтверджується та супроводжується наступними документами:

а) видатковою накладною, що оформлена на підставі довіреності покупця на отримання товарно-матеріальних цінностей;

б) рахунком постачальника із зазначенням точної кількості та ціни товару на номеру і дати додаткової угоди до Договору згідно якої здійснюється поставка товару;

в) при постачанні залізничним транспортом - карткою аналізу зерна виданою сертифікованою лабораторією, а також на вимогу покупця ветеринарним свідоцтвом Ф2;

г) електронними реєстрами товарно-транспортних накладних чи залізничних накладних, в залежності від виду транспорту, які надаються зерновим терміналом. Товарно-транспортна накладна має бути заповнена відповідно до інструкції покупця, згідно Додатку № 2 до цього Договору, залізнична накладна має бути заповнена відповідно до інструкції покупця, згідно Додатку № 3 до Договору.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору та Додаткової угоди № 001КЗ від 23.10.2017, позивачем поставлено, а відповідачем прийнято товар у кількості 217,44 т. на загальну суму 1 050 235,20 грн., згідно видаткових накладних № 47 від 23.10.2017 на суму 342 253,80 грн., № 48 від 24.10.2017 на суму 601 914,60 грн., № 55 від 25.10.2017 на суму 106 066,80 грн., які підписані сторонами без заперечень та зауважень

25.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 002КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 4 025 грн. за тонну, загальною сумою 724 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 25.10.2017, завершення - 31.10.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору та Додаткової угоди № 002КЗ від 25.10.2017, позивачем поставлено, а відповідачем прийнято товар у кількості 149,78 т. на загальну суму 723 437,40 грн., згідно видаткових накладних № 50 від 25.10.2017 на суму 258 984,60 грн., № 51 від 26.10.2017 на суму 109 737,60 грн., № 52 від 27.10.2017 на суму 234 738 грн., № 53 від 28.10.2017 на суму 119 977,20 грн., які підписані сторонами без заперечень та зауважень

27.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 003КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 3 991,67 грн. за тонну, загальною сумою 718 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 27.10.2017, завершення - 02.11.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору та Додаткової угоди № 003КЗ від 27.10.2017, позивачем поставлено, а відповідачем прийнято товар у кількості 148,3 т. на загальну суму 710 357,61 грн., згідно видаткових накладних № 54 від 29.10.2017 на суму 365 094,11 грн., № 56 від 01.11.2017 на суму 111 798,70 грн., № 58 від 02.11.2017 на суму 233 464,80 грн., які підписані сторонами без заперечень та зауважень

30.10.2017 сторонами укладено Додаткову угоду № 004КЗ до Договору, відповідно до умов якої, постачальник повідомляє і підтверджує, що товар придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарських підприємств-виробників, які поставили вирощений ними товар продавцю вперше.

Постачальник передає у власність покупця наступний товар:

Кукурудза 3-го класу, у кількості 150 тонн (+- 10%), ціна без ПДВ - 3 991,67 грн. за тонну, загальною сумою 718 500 грн. з ПДВ.

Якість товару, що поставляється продавцем, має відповідати наступним показникам: вологість, макс. 14%; сміттєва домішка, макс. 2%; зернова домішка, макс. 10%; биті, макс. 5%; пошкоджені макс. 5%, в т.ч. пошкоджені сушінням, макс. 2%; вміст насіння амброзії - не допускається; колір, запах - властивий здоровому зерну, без ознак самозігрівання; зараженість шкідниками - не допускається. Інші показники мають відповідати вимогам ДСТУ-4525:2006. Місце призначення: філія ПАТ ДПЗКУ Одеський ЗТ, вул. Хлібна гавань, 4, м. Одеса. Строк поставки товару: початок - 30.10.2017, завершення - 05.11.2017. Обидві дати включно. Вид транспорту: автомобільний.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання умов Договору та Додаткової угоди № 004КЗ від 30.10.2017, позивачем поставлено, а відповідачем прийнято товар у кількості 72,94 т. на загальну суму 349 382,89 грн., згідно видаткових накладних № 57 від 01.11.2017 на суму 104 230,49 грн., № 59 від 02.11.2017 на суму 245 152,40 грн., які підписані сторонами без заперечень та зауважень.

В силу вимог ч. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 ЦК України).

Пунктами 6.1 та 6.2 Договору визначено, що оплата за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника на підставі виставленого рахунку Постачальника.

Постачальник який є платником ПДВ, зобов'язується зареєструвати податкову накладну на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

За мовами п. 6.3 Договору при поставці автомобільним транспортом:

- покупець сплачує 100 % вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дати прийняття товару у місці поставки, надання копій документів зазначених у пункті 4.7 та п. 11.3 Договору та реєстрації постачальником податкової накладної на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ);

- у випадку не реєстрації постачальником податкової накладної на товар в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 ПКУ покупець, на вимогу постачальника, сплачує грошову суму в розмірі вартості товару без ПДВ, протягом трьох банківських днів з дати прийняття товару у місці поставки, надання копій документів зазначених у п. 4.7 та 11.3 Договору та отримання вимоги про оплату;

- покупець сплачує грошову суму в розмірі суми ПДВ вартості товару, протягом трьох банківських днів з дати реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до ст. 201.1 ПКУ;

- сторони погодили, що у випадку відсутності зареєстрованої податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних покупець звільняється від обов'язку здійснити оплату грошової суми в розмірі, визначеному в п. 6.3.3 Договору.

Покупець зобов'язується вчасно прийняти і оплатити товар відповідно до умов Договору (п. 8.1 Договору).

Як вбачається з матеріалів справи, 01.11.2017, 03.11.2017, 09.11.2017 та 09.11.2017 на виконання умов Договору та Додаткових угод № 001КЗ від 23.10.2017, № 002КЗ від 25.10.2017, № 003КЗ від 27.10.2017 та № 004КЗ від 30.10.2017, позивачем направлено електронною поштою відповідачу копії документів передбачених п. 4.7 та п. 6.3 Договору.

При цьому, оскільки Договір та Додаткові угоди підписані зі сторони відповідача - начальником Вінницького регіонального відділу ПАТ Державна продовольчо-зернова корпорація України , суд приймає електронну адресу vinnytsia@pzcu.gov.ua , як належну адресу електронної пошти відповідача.

Також, позивачем здійснено реєстрацію податкових накладних на виконання умов Договору, що підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями № 9223932645 від 27.10.2017, № 9227357884 від 31.10.2017, № 9229377036 від 03.11.2017, № 9227566969 від 01.11.2017, № 9228172797 від 01.11.2017, № 9228572322 від 02.11.2017, № 9228978358 від 02.11.2017, 9229833397 від 03.11.2017, № 9233951096 від 08.11.2017, №9235205230 від 09.11.2017, № 9234697092 від 09.11.2017, № 9293394432 від 13.01.2018.

При цьому, суд враховує, що умовами Договору встановлено обов'язок відповідача з реєстрації податкових накладних, проте обов'язку з надання доказів реєстрації податкових накладних - відповідачу, умовами Договору не встановлено.

Крім того, відповідно до пунктів 11.3.6-11.3.8 Договору у випадку, якщо постачальник є сільгосптоваровиробником і реалізує продукцію власного виробництва, він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1. - 11.3.5 Договору, надає:

- копію форми звітності ф.4-сг за поточний рік з квитанцією про подачу або штампом з датою і підписом про прийняття форми;

- копія форми звітності ф.29-сг, якщо товар постачається після 02 грудня поточного року, з квитанцією про подачу або штампом з датою і підписом про прийняття форми;

- довідку про те, що продавець є платником єдиного податку четвертої групи за поточний рік, якщо продавець знаходиться на спрощеній системі оподаткування.

- довідку видану в поточному році, про орендовані землі та землі, що належать підприємству на праві гласності чи праві постійного користування від сільської чи районної ради або держгеокадастру, а у випадку, якщо землі знаходяться за межами сільської ради - витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

У разі, якщо постачальник є першим постачальником від сільськогосптоваровиробника до покупця він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1. - 11.3.5. надає:

- копію договору купівлі-продажу/поставки між постачальником і сільськогосподарським підприємством товаровиробником (якщо у договорі чітко не прописано, що продукція, яку реалізує товаровиробник, є продукцією його власного виробництва то додатково надається лист від постачальника про те, що товар придбаний ним по даному договору (додатковій угоді), є товаром, вирощеним сільськогосподарським товаровиробником) та копію видаткової накладної. Копії договору та видаткової накладної повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи постачальника, яка є підписантом Договору, надписом - Згідно з оригіналом та відбитком печатки постачальника (у випадку наявності), із зазначенням дати засвідчення, посади та ПІБ уповноваженої особи.

У разі, якщо постачальник не є сільгосптоваровиробником або першим постачальником від сільськогосптоваровиробника він додатково до копій документів зазначених у п.п. 11.3.1, - 11.3.5. надає:

- копії договорів купівлі-продажу/поставки по всьому ланцюжку посередників до сільськогосподарського підприємства товаровиробника (якщо у договорі чітко не прописано, що продукція, яку реалізує товаровиробник, є продукцією його власного виробництва, то надається лист від першого постачальника про те, що реалізований товар, придбаний ним безпосередньо у сільськогосподарського виробника) та копії видаткових накладних по всьому ланцюжку посередників сільськогосподарського підприємства товаровиробника. Копії договору та видаткової накладної повинні бути засвідчені підписом уповноваженої особи постачальника, яка є підписантом цього Договору, надписом - Згідно з оригіналом та відбитком печатки постачальника, із зазначенням дати засвідчення, посади та ПІБ уповноваженої особи.

З направлених на електронну адресу відповідача документів вбачається, що позивачем направлено Договори поставки № 14/10 від 19.10.2017, № 15/10 від 26.10.207, укладені з ТОВ Алімос , у п. 1.3 яких зазначено, що ТОВ Алімос є безпосереднім сільськогосподарським підприємством-виробником.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем частково оплачено отриманий товар, а саме за товар отриманий на виконання Додаткової угоди № 001КЗ від 23.10.2017 відповідачем сплачено 27.10.2017 - 786 807 грн. та 31.10.2017 - 57 042,30 грн., на виконання Додаткової угоди № 002КЗ від 25.10.2017 відповідачем сплачено 31.10.2017 - 215 818,90 грн.

Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Доказів на підтвердження оплати поставленого позивачем товару у повному обсязі, в тому числі станом на час розгляду справи в суді, до матеріалів справи не надано.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкт господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Згідно зі ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов і вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

З урахуванням вищевикладеного, враховуючи, що факт поставки позивачем відповідачу узгодженого товару та факт порушення відповідачем своїх договірних зобов`язань в частині своєчасної та повної оплати отриманого товару підтверджений матеріалами справи і не спростований відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення основного боргу в сумі 1 773 744,90 грн.

Крім основної суми заборгованості позивач просить стягнути з відповідача на свою користь інфляційні втрати в розмірі 103 333,91 грн., 3% річних в розмірі 42 950,66 грн., пеню в розмірі 275 396,20 грн.

Частиною 1 ст. 216 Господарського кодексу України передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбаченому у Господарському кодексу України, іншими законами та договором.

Згідно п. 1 ст. 218 Господарського кодексу України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Відповідно до п. 1 ст. 230 Господарського кодексу України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Одним із видів господарських санкцій згідно з частиною другою статті 217 Господарського кодексу України є штрафні санкції, до яких віднесено пеню.

Розмір штрафних санкцій відповідно до частини четвертої статті 231 Господарського кодексу України встановлюється законом, а в разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в передбаченому договором розмірі. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов'язання, або в певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов'язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Такий вид забезпечення виконання зобов'язання як пеня та її розмір встановлено частиною третьою статті 549 Цивільного кодексу України, частиною шостою статті 231 Господарського кодексу України та частиною шостою статті 232 Господарського кодексу України.

Пунктом 7.7 Договору узгоджено, що у випадку порушення покупцем строку проведення оплати вартості товару, відповідно до умов даного Договору, він сплачує постачальнику пеню в розмірі 0,1% від несплаченої суми за кожен день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, що діяла у період, за який нараховується пеня, від несплаченої суми.

Відтак, здійснивши власний розрахунок пені, у межах заявлених позивачем періодів та сум, судом встановлено, що стягненню з відповідача підлягає пеня у розмірі 275 396,20 грн.

Статтею 625 Цивільного кодексу України встановлено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Перевіривши наданий позивачем розрахунок 3% річних та інфляційних втрат, суд дійшов висновку про його обґрунтованість та відповідність фактичним обставинам справи і нормам чинного законодавства, а відтак стягненню з відповідача підлягають 3% річних в розмірі 42 950,66 грн. та інфляційні втрати в розмірі 103 333,91 грн.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про відсутність у нього обов'язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість, в свою чергу доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, спростовуються встановленими фактичними обставинами справи.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з покладенням судового збору на відповідача в порядку ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 129, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 1; ідентифікаційний код: 37243279) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сотта трейдинг (87555, Донецька область, м. Маріуполь, проспект Металургів, буд. 45/10; ідентифікаційний код: 40878936) заборгованість в розмірі 1 773 744 (один мільйон сімсот сімдесят три тисячі сімсот сорок чотири) грн. 90 коп., 3% річних в розмірі 42 950 (сорок дві тисячі дев'ятсот п'ятдесят) грн. 66 коп., інфляційні втрати в розмірі 103 333 (сто три тисячі триста тридцять три) грн. 91 коп., пеню в розмірі 275 396 (двісті сімдесят п'ять тисяч триста дев'яносто шість) грн. 20 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 32 931 (тридцять дві тисячі дев'ятсот тридцять одна) грн. 39 коп.

3. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 05.03.2019.

Суддя О.А. Грєхова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80233980
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/12541/18

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 06.08.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Постанова від 19.06.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Ухвала від 15.04.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

Рішення від 25.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Рішення від 25.02.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 05.12.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 27.11.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Васильченко Т.В.

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Васильченко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні