ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" лютого 2019 р. Справа № 911/825/18
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Лилака Т.Д. за участю секретаря судового засідання Щотової Я.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом Громадської організації «Садівницького товариства «Ірпінь»
(адреса: 08114, Київська обл., с. Стоянка, код 33268918)
до Публічного акціонерного товариства «Київобленерго»
(адреса: 08132, Київська обл., м. Вишневе, вул. Київська, 2 літ Б, код 23243188,
поштова адреса: 04136, м. Київ, вул. Стеценка,1 літ А)
за участю представників:
позивача не з'явились;
відповідача ОСОБА_1
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У провадженні господарського суду Київської області перебуває справа №911/825/18 за позовом Громадської організації «Садівницьке товариство «Ірпінь» до публічного акціонерного товариства «Київобленерго» про визнання недійсним та скасування рішення засідання комісії по розгляду акту №К040210 від 26.10.2017 про порушення правил користування електроенергією у споживача, оформлене протоколом №215 від 11.04.2008 про нарахування 110969,04 гривень за період з 27.04.2017 по 26.10.2017.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 26.10.2017 представниками відповідача було складено акт про порушення №К040210, згідно яким було встановлено порушення споживачем правил користування електричною енергією (п. 6.40), а саме дії споживача, що призвели до зміни показів (спрацювання індикатора постійного магнітного поля NM10067403). Зазначає, що на засіданні комісії відповідача з розгляду акту №К040210 від 26.10.2017 про порушення Правил користування електроенергією у споживача прийнято рішення про направлення на експертне дослідження, після отримання висновків провести повторну комісію, про що був складений протокол №066 від 08.11.2017. Відповідно до висновку експертного дослідження від 20.12.2017 №8955, встановлено наявність ознак застосування впливу постійного (змінного) магнітного поля понад 100 мТл на лічильник NP-07.3FT.UG заводський №11946086, що підтверджується зміною індикатора магнітного поля №М10067403, який був встановлений на лічильнику під час підключення та експлуатації. Зазначає, що акт-повідомлення про направлення спірного лічильника на експертизу або повідомлення-запрошення його не вручався. За результатами розгляду матеріалів акту про порушення №040210 від 26.10.2017 №8955 відповідачем прийнято рішення, оформлене протоколом засідання комісії від 11.04.2018, яким вирішено про проведення розрахунку і нарахування вартості не облікованої електричної енергії згідно п.п. 6.40., ПКЕЕ, п. 2.1.3. Методики, затвердженої постановою НКРЕ від 14.10.2010 №1338, за період 183 днів з 27.04.2017 по 26.10.2017 по тарифах, що діяли протягом періоду порушення на загальну суму 110969,04 гривень в т.ч. ПДВ 20% - 18494,84 гривень, а також розрахунок додаткових збитків нанесених споживачем постачальнику внаслідок проведення експертизи на загальну суму 9480,00 гривень в т.ч. ПДВ 20% - 1580,00 гривень. Позивач зазначає, що він був позбавлений можливості на вирішення експертного дослідження поставити свої запитання, щодо відповідності індикатора магнітного поля №М10715153, який був встановлений на досліджувальному лічильнику NP-07/3FT.UG-U заводський №11946086 2015 року встановленим в Україні нормам, стандартам і правилам встановлення охоронних пломб. Таким чином, позивач вважає, експертне дослідження від 20.12.2017 №8955, без підтвердження відповідності індикатора магнітного поля №М10067403 нормам, стандартам і правилам встановлення охоронних пломб, тощо, свідчать лише про встановлення певних обставин, зокрема, у даному випадку порушення зміною форми індикатора магнітного поля №М10067403, і не може свідчити про втручання у роботу лічильника.
Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що зовнішні та інші фактори не пов'язані з втручання позивача в його роботу (зокрема, заводський дефект магнітної пломби-індикатора; сплив терміну придатності магнітної пломби-індикатора; попадання на магнітну пломбу-індикатора вологи, сонячних променів; перепади температур у приміщенні; природні явища тощо, інші фактори які не були дослідженні в експертному висновку) могли вплинути на порушення цілісності індикатора магнітного поля №М10067403, що свідчить про відсутність порушення позивачем правил користування електричної, а відтак і відсутність підстав для прийняття оскаржуваного рішення комісії по розгляду акту про порушення №К040210 від 26.10.2017, оформлене протоколом №215 від 11.04.2018 про нарахування 110969,04 гривень за період з 27.04.2017 по 26.10.2017. Позивач вважає цей акт неправомірним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою господарського суду Київської області від 24.04.2018 постановлено відкрити провадження у справі, розгляд справи призначено на 24.05.2018. Розгляд справи відкладався.
16.05.2019 через канцелярію суду представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому він заперечує проти позовних вимог у повному обсязі, зазначає, що відповідно до умов договору споживач сплачує постачальнику вартість недорахованої електричної енергії. Відповідно до правил, постачальник електричної енергії має право контролювати додержання споживачами вимог цих правил та умов укладених договорів, складати акти про невідповідність дій споживача умовам договору про постачання електричної енергії та порушення вимог законодавства України в електроенергетиці. Відповідач зазначає, що у результаті проведення Незалежним інститутом судових експертиз від 20.12.2017 №8955 було встановлено наявність ознак застосування впливу постійного (змінного) магнітного поля понад 100 мТл на лічильник NP-07.3FT.UG-U заводський №11946086 2015р., що підтверджується зміною форми індикатора магнітного поля №М10067403, який був встановлений на лічильнику під час підключення та експлуатації . При цьому індикатор магнітного поля № М10715153, який був встановлений на досліджуваний лічильник NP-07.3FT.UG-U заводський № 11946086 2015 р., для контрольного транспортування лічильника до експертного центру, не змінив свою форму. При дослідженні електричних параметрів лічильника електричної енергії встановлено, що він здійснює облік електричної енергії згідно свого класу точності. Тобто, висновком експертизи підтверджується порушення правил користування електричною енергію визначене в пп. З . П. 2.1 ОСОБА_2. Крім того, відповідач зазначає, що позивач відповідно до акту №37636 від 23.02.2017, мав на відповідальному зберіганні прилад обліку типу NP-07.3FT.UG-U заводський №11956086 та індикатор дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів №М10067403, встановлений на кожусі лічильника. Акт підписаний представником Позивача ОСОБА_2. М.П., згідно якого позивач зобов'язався забезпечити збереження елементів обліку та цілісність пломб встановлених на ньому, цілісність ізоляції ізольованого ввідного проводу (кабелю) перед лічильником, незмінність фазування лічильника, трансформаторів струму, не порушувати кріплення елементів обліку та обмежень доступу до струмовідних частин. У випадку пошкодження розрахункового приладу обліку, пломб встановлених на ньому, складається Акт про порушення. Тобто саме позивач є особою, яка експлуатує вказаний прилад обліку на підставі договору, а тому повинен нести відповідальність за його технічний стан та експлуатацію. Просить відхилити клопотання позивача про призначення експертизи.
Враховуючи вищевикладене, відповідач вважає, що акт про порушення ПКЕЕ №К 040210 складений правомірно, нарахування по акту проведені у відповідності до вимог Правил користування електричною енергією. Підстави для задоволення позовних вимог Позивача відсутні.
Ухвалою господарського суду Київської області від 14.06.2018 в зазначеній справі призначено судову електротехнічну експертизу та зупинено провадження у справі до закінчення експертних досліджень і отримання господарським судом Київської області висновків експертів.
Ухвалою господарського суду Київської області від 18.12.2018 року поновлено провадження, продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та призначено підготовче засідання у справі на 17.01.2019.
24.01.2019 через канцелярію суду представники позивача та відповідача подали додаткові пояснення по справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 24.01.2019 постановлено закрити підготовче засідання у справі №911/825/18. Призначено розгляд справи на 14.02.2019.
Розгляд справи неодноразово відкладався.
Представник позивача у судове засідання не з'явився.
Враховуючи те, що нез'явлення позивача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника позивача, за наявними у справі матеріалами.
Представник відповідача у судовому засіданні надав усні пояснення щодо своїх заперечень проти позову, просив суд відмовити в задоволенні позову повністю з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
22 січня 2014 року між Громадською організацією Садівницьке товариство Ірпінь (споживач) та Публічним акціонерним товариством Київобленерго (постачальник) був укладений договір про постачання електричної енергії, відповідно до умов якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача з дозволеною потужністю 460,0 кВт, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купленої) ним електричної енергії та здійснює інші платежі за умовами цього договору.
Згідно п. 2.1. договору під час виконання умов цього договору, а також вирішення всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобов'язуються керуватися чинним законодавством України, зокрема правилами користування електричною енергією, Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів. Правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів та правилами охорони електричних мереж.
Відповідно до п. 4.2.3. договору споживач сплачує постачальнику вартість недорахованої електроенергії, розраховану - виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до методики визначення обсягу та вартості електричної енергії облікованої внаслідок порушення споживачем правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 4 грудня 2006 року №562, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням, у разі таких дій споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії, пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття пломб; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених методикою.
02.10.2017 позивач звернувся до Ірпінського районного підрозділу відповідача з листом вх. №06/10-1710 від 02.10.2017 про надання дозволу на розпломбування та повторне опломбування приладу обліку на ТП №35 для заміни згорівшого ВР 32 Ith 400 A без зміни технічних параметрів.
26.10.2017 представниками відповідача було складено акт про порушення №К040210, згідно яким було встановлено порушення споживачем правил користування електричною енергією (п. 6.40), а саме дії споживача, що призвели до зміни показів (спрацювання індикатора постійного магнітного поля NM10067403).
Під час складання акту про порушення від 26.10.2017 №К040210 представник споживача ОСОБА_2 в зауваження зазначив про незгоду з порушеним станом магнітної пломби.
08.11.2017 на засіданні комісії відповідача з розгляду акту про порушення правил користування електричної енергією прийнято рішення про направлення на експертне дослідження, після отримання висновків провести повторну комісію, про що був складений протокол №066 від 08.11.2017.
Листом вих. №06/280/2229 від 26.03.2018, відповідач повідомив позивача про дату повторної комісії по розгляду акту про порушення №04210 від 26.10.2017, додавши висновок експертного дослідження за результатами проведення електротехнічного дослідження від 20.12.2017 №8955, яке було проведено експертом ОСОБА_3
Відповідно до висновку експертного дослідження від 20.12.2017 №8955, встановлено наявність ознак застосування впливу постійного (змінного) магнітного поля понад 100 мТл на лічильник NP-07.3FT.UG-U заводський номер №11946086 2015 року, що підтверджується зміною форми індикатора магнітного поля №М10067403, який був встановлений на лічильнику під час підключення та експлуатації.
При цьому індикатор магнітного поля № М 10715153, який був встановлений на досліджувальному лічильнику NP-07.3FT.UG-U заводський №11946086 2015 року, для контролю транспортування лічильника до експертного центру, не змінив свою форму.
При дослідженні електричних параметрів лічильника електричної енергії встановлено, що він здійснює облік електроенергії згідно свого класу точності.
За результатом розгляду матеріалів акту про порушення №040210 від 26.10.2017 та акту експертизи від 20.12.2017 р. №8955 відповідачем прийнято рішення, оформлене Протоколом засідання комісії від 11.04.2018, яким вирішено про проведення розрахунку і нарахування вартості не облікованої електричної енергії згідно п.п. 6.40., ПКЕЕ, п.2.1.3 ОСОБА_2, затвердженої постановою НКРЕ від 14.10.2010р. №1338, за період 183 днів з 27.04.2017 по 26.10.2017 по тарифах, що діяли протягом періоду порушення на загальну суму 110969,04 грн. в т.ч. ПДВ 20% - 18494.84 грн., а також розрахунок додаткових збитків нанесених споживачем постачальнику внаслідок проведення експертизи на загальну суму 9 480,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 % 1580,00 грн.
Предметом позовних вимог позивача в даній справі є визнання недійсним та скасування рішення, оформленого протоколом засідання комісії з розгляду Актів про порушення № К040210 від 26.10.2017, оформлене протоколом №215 від 11.04.2018 про застосування до позивача оперативно-господарської санкції.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Законом України Про електроенергетику , Правилами користування електричною енергією, затвердженими постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31 липня 1996 року №28 (Правила, ПКЕЕ) та Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженою постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 04.05.2006 №562.
За загальним положенням цивільного законодавства, зобов'язання виникають з підстав, зазначених у статті 11 Цивільного кодексу України. За приписами частини 2 цієї статті, підставами виникнення цивільних прав та обов'язку, зокрема, є договори та інші правочини, інші юридичні факти. Підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є дії осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також дії, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 року (з наступними змінами та доповненнями) споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Договір про постачання електричної енергії - домовленість двох сторін (постачальник електричної енергії за регульованим тарифом і споживач), що є документом певної форми, який встановлює зміст та регулює правовідносини між сторонами під час продажу постачальником за регульованим тарифом електричної енергії споживачу за тарифами, які регулюються відповідно до законодавства України (ст. 1 Правил користування електричною енергією).
Згідно ч. 1 ст. 275 Господарського кодексу України за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду (далі - енергію) споживачеві (абоненту), який зобов'язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", яка кореспондується з ч. 2 ст. 275 Господарського кодексу України та п. 5.1 Правил користування електричною енергією, споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Як вбачається зі ст. 277 Господарського кодексу України абоненти користуються енергією з додержанням правил користування енергією відповідного виду. Правила користування енергією, якщо інше не передбачено законом, затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Приписами ст. 235 Господарського кодексу України за порушення господарських зобов'язань до суб'єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку. До суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.
Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням (ч. 2 ст. 237 Господарського кодексу України).
Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, порушення правил користування енергією.
Відповідно до п. 1.1 Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31 липня 1996 року № 28 (далі - Правила) ці Правила регулюють взаємовідносини, які виникають в процесі продажу і купівлі електричної енергії між виробниками або постачальниками електричної енергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії). Дія цих Правил поширюється на всіх юридичних осіб та фізичних осіб (крім населення).
Споживач електричної енергії відповідно до п. 1.2 правил, це юридична або фізична особа, що використовує електричну енергію для забезпечення потреб власних електроустановок на підставі договору.
Відповідно до п. 3.2 Правил відповідальною за технічний стан засобів обліку є організація, на балансі якої вони перебувають, або оператор засобів комерційного обліку (електропередавальна організація або інша організація) на підставі відповідного договору.
Згідно п. 3.3 Правил відповідальність за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.
Для розрахункового обліку електричної енергії мають використовуватися засоби обліку, які пройшли повірку і відповідають вимогам Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та іншим нормативно-правовим актам, що містять вимоги до таких засобів вимірювальної техніки (п. 3.7 Правил).
Згідно п. 3.32 Правил при пломбуванні та/або встановленні індикаторів та приладів обліку з вмонтованими індикаторами оформляється акт про пломбування та встановлення індикаторів.
В акті про пломбування та встановлення індикаторів мають бути зазначені: місце встановлення кожної пломби та/або індикаторів, сторона, яка їх встановила, сторона, відповідальна за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб і індикаторів на них.
Акт про пломбування та встановлення індикаторів підписується керівниками або уповноваженими особами сторін, які брали участь у пломбуванні приладу обліку.
Згідно з положеннями статті 20 Закону "Про метрологію та метрологічну діяльність" державний метрологічний контроль і нагляд стосовно засобів вимірювальної техніки та методик виконання вимірювань поширюється на вимірювання, результати яких використовуються під час обліку енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо), за винятком внутрішнього обліку, який ведеться підприємствами, організаціями та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності.
Відповідно до пунктів 1.3 та 1.4 ОСОБА_2 визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за № 782/12656 (зі змінами) (далі - ОСОБА_2), енергопостачальником з метою запобігання розкраданню електричної енергії на прилади обліку електричної енергії споживача можуть бути встановлені індикатори дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (далі - індикатори).
Згідно з положеннями пункту 2.1 ОСОБА_2 індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів.
Таким чином, індикатори, які вмонтовані в прилади обліку, мають бути атестовані установленому порядку разом з цими приладами обліку.
Відповідно абзацу п'ятнадцятого пункту 2.1 ОСОБА_2 факт установлення індикаторів має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу цих приладів обліку, пломб та індикаторів на збереження, який складається в двох примірниках представниками енергопостачальника в присутності споживача (власника об'єкта або наймача) або уповноваженої ним особи та підписується ними.
Таким чином, з вищенаведених нормативних приписів вбачається, що про факт установлення індикатора на приладі обліку має бути зазначено в акті про пломбування або в іншому документі із обов'язковим зазначенням місця встановлення кожної пломби та/або індикатора та сторони, яка їх встановила. Індикатори встановлюються за умови, що вони сертифіковані (у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором - атестовані) в установленому законом порядку.
Враховуючи, що індикатори встановлюються на приладах обліку або є вмонтованими в прилади обліку, то відповідальність за збереження і цілісність індикаторів, встановлених на або в приладах обліку, має покладатися відповідно до акту про пломбування на сторону, яка несе відповідальність за збереження і цілісність цих приладів обліку (власник (користувач) електроустановки або організація, на території (приміщенні) якої вони встановлені).
Пунктом 6.42 Правил передбачено, що на підставі акта порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недорахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Рішення комісії оформляється протоколом і набирає чинності з дня вручення протоколу споживачу. Разом з протоколом споживачу надаються розрахунок величини вартості та розрахункові документи для оплати недоврахованої електричної енергії та/або збитків. Споживач має право оскаржити рішення комісії в суді.
Як було зазначено вище, відповідач повідомив позивача про дату повторної комісії по розгляду акту про порушення №04210 від 26.10.2017, додавши висновок експертного дослідження за результатами проведення електротехнічного дослідження від 20.12.2017 р. №8955, яке було проведено експертом ОСОБА_3 та на підставі якого, відповідачем було прийнято рішення, оформлене Протоколом засідання комісії від 11.04.2018, яке є предметом оскарження.
Відповідно до висновку експертного дослідження від 20.12.2017 р. №8955, встановлено наявність ознак застосування впливу постійного (змінного) магнітного поля понад 100 мТл на лічильник NP-07.3FТ.UG-U заводський №11946086 2015 року, що підтверджується зміною форми індикатора магнітного поля №М10067403, який був встановлений на лічильнику під час підключення та експлуатації.
Ухвалою господарського суду Київської області від 14.06.2018 в зазначеній справі призначено судову електротехнічну експертизу та зупинено провадження у справі до закінчення експертних досліджень і отримання господарським судом Київської області висновків експертів.
Згідно проведеного дослідження, яке зазначено у висновку експертів за результатами проведення комплексної електротехнічної та трасологічної експертизи № 15122/18-46/15123/18-31 від 30.11.2018 (стор. 12-13) експерти стверджують, що лічильник електричної енергії КР-07.3РТ.110-41 заводський №11946086 піддався впливу магнітного поля індукцією не більшою ніж 70 мТл, а враховуючи, що для втручання у роботу приладу обліку необхідно мати вплив магнітного поля з індукцією не менше 300 мТл (відповідно до вимог СОУ-Н МПЕ 40.1.35.110:2005), тому спрацювання індикатора магнітного поля М 10067403 в результаті дії магнітного поля не більше 70 мТл не може бути доказом втручання в роботу приладу обліку електричної енергії, що призвело до зміни показів спожитої електричної енергії цим електролічильником.
Згідно п.п. 3, 6 висновку експертів за результатами проведення комплексної електротехнічної та трасологічної експертизи, проведеними дослідженнями встановлено, що для повного порушення структури доменів суспензії індикатора магнітного поля № М 10715153, який був встановлений на електролічильнику НР-07.3РТ.ІЮ-11 заводський №11946086 2015 року, повинна бути дія магнітного поля з індукцією 100 мТл, проте наявних ознак безпосереднього зовнішнього втручання в роботу лічильника NP-07.3FT.UG.U заводський №1194086, в параметри розрахункових засобів (систем) обліку з метою зміни їх показів шляхом впливу на нього силою магнітного поля в результаті проведених досліджень немає.
Таким чином, висновок експертного дослідження від 20.12.2017 №8955, на підставі якого було винесено рішення, яке оскаржується позивачем протирічить висновку експертів за результатами проведення комплексної електротехнічної та трасологічної експертизи № 15122/18-46/15123/18-31 від 30.11.2018.
Щодо здійсненого відповідачем розрахунку донарахування електричної енергії на засіданні комісії, суд зазначає наступне.
11.04.2018 на засіданні комісії відповідача з розгляду акту про порушення Правил користування електричної енергією прийнято рішення про донарахування вартості 66053 кВт/год. 110 969,04 грн. в т.ч. ПДВ 20% - 18 494,84 грн, за період з 27.04.2017 по 26.10.2017, про що складено відповідний протокол № 215.
Нарахована вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення ПКЕЕ - це господарсько-правова відповідальність за порушення у сфері господарювання, за своєю правовою природою є санкцією та не являється базою оподаткування в розумінні положень статті 185 Податкового кодексу України.
Аналогічну правову позицію викладено у постанові Вищого господарського суду України від 14.11.2013 у справі № 21/5005/3509/2012.
Таким чином, розрахунок суми донарахування є арифметично невірним, оскільки сума вартості 66053 кВт/год. 110 969,04 грн. розрахована та пред'явлена для оплати позивачу разом з податком на додану вартість.
Отже, враховуючи наведені обставини справи, положення законодавства, господарський суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про визнання недійсним та скасування рішення засідання комісії по розгляду акту №К040210 від 26.10.2017 про порушення правил користування електроенергією у споживача, оформлене протоколом №215 від 11.04.2008 про нарахування 110969,04 гривень за період з 27.04.2017 по 26.10.2017 є правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Витрати по сплаті судового збору покладається судом на відповідача у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-80, 123, 129, 232, 233, 236-238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Скасувати рішення Публічного акціонерного товариства Київобленерго (код 23243188), оформлене протоколом засідання комісії з розгляду акту №К040210 від 26.10.2017 про порушення правил користування електроенергією у споживача, оформлене протоколом №215 від 11.04.2018 про нарахування 110969,04 гривень за період 27.04.2017 по 26.10.2017.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Київобленерго» (адреса: 08132, Київська обл., м. Вишневе, вул. Київська, 2 літ Б, код 23243188) на користь Громадської організації «Садівницького товариства «Ірпінь» (адреса: 08114, Київська обл., с. Стоянка, код 33268918) 1762,00 гривень судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
У судовому засіданні 21.02.2019 оголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повне рішення складено 04.03.2019.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Т.Д. Лилак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80234045 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лилак Т.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні