6.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
27 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3007/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Басової Н.М.
при секретарі судового засідання: Солошенка П.В.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Сватівської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_3 (далі - позивач, ОСОБА_3В.) до Сватівської міської ради Луганської області (далі - відповідач), в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 23/30 від 27 серпня 2018 року про відмову у затвердженні "Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40 у м. Сватове, Сватівського району Луганської області";
- зобов'язати Сватівську міську раду Луганської області у відповідності до законодавства прийняти рішення про затвердження Детального плану будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40, м. Сватове, Сватівського району Луганської області (т.1 а.с.4-12).
В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.
11 червня 2015 року на підставі договору купівлі-продажу за позивачем було зареєстровано право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, що розташована за адресою: Луганська обл., м. Сватове, вул. Столбового, 40.
У той же день, 11 червня 2015 року на підставі договору купівлі-продажу житлового будинку за позивачем було зареєстровано право власності на житловий будинок з відповідними спорудами, розташований на вищевказаній земельній ділянці, за адресою: Луганська обл., м. Сватове, вул. Столбового, 40.
Після цього позивачем було прийнято рішення про отримання передбачених законодавством документів, необхідних для будівництва на зазначеній земельній ділянці автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС).
З цією метою, 18 червня 2015 року між позивачем та ТОВ Мегастройпроект був укладений договір на підготовку та розробку проектної документації на будівництво автозаправної станції по вул. Столбовій, буд 40 в місті Сватове Луганської області. Рішенням 35 сесії шостого скликання Сватівської міської ради від 09 жовтня 2015 року затверджено проект щодо зміни цільового призначення даної земельної ділянки, а саме - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. 15 грудня 2015 року ТОВ Луганське енергетичне об'єднання були виготовлені технічні умови стандартного приєднання до електричних мереж автомобільною газозаправною станцією АГЗС ФОП ОСОБА_3
З урахуванням даних умов та обмежень, 06 вересня 2016 року позивачем була подана заява Сватівському міському голові щодо надання дозволу на розробку детального плану забудови земельної ділянки. 15 вересня 2016 року 8 сесією 7-го скликання Сватівської міської ради винесено рішення №8/9 Про надання дозволу на розроблення детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, 40 у м. Сватове .
На виконання пункту 1 рішення Сватівської міської ради від 15 вересня 2016 року № 8/9 було дозволено розроблення проекту містобудівної документації, а саме Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40, м. Сватове, Сватівського району Луганської області . Виключно на підставі вказаного дозволу, наданого відповідачем, позивач 26 вересня 2016 року звернулася до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Сватівської районної державної адміністрації Луганської області із заявою про визначення державних вимог щодо забезпечення державних інтересів під час розробки детального плану території забудови земельної ділянки загальною площею 0,1 га для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40 м. Сватове в межах населеного пункту м. Сватове.
27 вересня 2016 року відділ містобудування, архітектури та житлово- комунального господарства Сватівської районної державної адміністрації' Луганської області надав позивачу вказані Державні вимоги. При цьому, замовником роботи по розробці Детального плану цієї території' був вказаний саме відповідач - Сватівська міська рада, а виконавцем роботи - ТОВ Архітектурна студія МОСТ (корд ЄДРПОУ 40255991, кваліфікаційний сертифікат серія АА № 001368).
На підставі вказаних дозвільних документів, ТОВ Архітектурна студія МОСТ , (його архітектор ОСОБА_4 має кваліфікаційний сертифікат № 001368, виданий кваліфікаційною архітектурно-будівельною комісією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України) розробило та склало Детальний план території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: Луганська обл., м. Сватове, вул. Столбового, 40.
При цьому, згідно пояснювальної записки, Детальний план був розроблений на підставі та у відповідності з вимогами діючого містобудівного законодавства України, а також Актів самого відповідача: Рішення про надання дозволу на розроблення детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, 40 у м. Сватове; ДБН Б.1.1-14:2012 Склад і зміст детального плану території ; ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; ДБН 360-92 Містобудування. Планування та забудова міських і сільських поселень ; НАПБ Б.05.019-05 Інструкція щодо вимог пожежної безпеки під час проектування автозаправних станцій ; ДБН В.2.5-20-2001 Інженерне обладнання будинків і споруд; Зовнішні мережі та споруди Газопостачання ; Схеми Генерального плану м. Сватове.
Вищевказаний розроблений детальний план території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) був складений з урахуванням норм діючого законодавства, з урахуванням функціонального використання території, структури забудови АГЗС, яка пропонується, її технічних характеристик, у тому числі підземного резервуару СВГ, інженерного забезпечення і захисту території.
24 жовтня 2016 року позивачу був виданий Ордер на виконання земляних робіт на вищевказаній земельній ділянці за для встановлення підземного резервуару СВГ, при цьому дані роботи були погоджені із виконкомом Сватівської міської ради, КП Сватове- тепло , районним архітектором, Сватівським РЕМ ТОВ ЛЕО , МКП Сватівський водоканал та іншими організаціями.
05 жовтня 2016 року позивачем було подано заяву до Сватівського міського голови щодо ініціювання проведення громадських слухань, відповідного до вимог ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проекту містобудівної документації. Як зазначив позивач, відкриття даної - єдиної у місті Сватове автозаправної газової станції абсолютно позитивно відобразиться на побуті та врахує інтереси громади даного населеного пункту, оскільки збільшаться податкові відрахування від діяльності проектованої стаціонарної АГЗС, населенню будуть надані вісім додаткових робочих місць, зменшаються витрати автовласників за рахунок скорочення відстаней до АЗГС, автовласники отримають врешті-решт хоч єдину газозаправну станцію на весь населений пункт Сватове, який є районним центром - тобто будуть створений певний позитивний проект в економічній та соціальній сферах життєдіяльності Сватівського району, та, зокрема, Сватівської громади.
Для затвердження Детального плану території позивач неодноразово зверталась до Сватівського міського голови з заявою про винесення на розгляд питання про затвердження Детального плану території для будівництва стаціонарної АГЗС та проекту містобудівної документації, а саме подавала заяви від 22 лютого 2017 року, 13 червня 2017 року та 03 жовтня 2017 року.
27 серпня 2018 року Сватівською міською радою Луганської області на 23 сесії 7-го скликання було винесено рішення № 23/30 про відмову в затвердженні Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції за адресою: вул. Столбового, 40 м. Сватове Сватівського району Луганської області.
15 вересня 2016 року 8 сесією 7-го скликання Сватівської міської ради винесено рішення №8/9 Про надання дозволу на розроблення детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, 40 у м. Сватове .
Тобто сам відповідач надав дозвіл позивачу на розроблення детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, 40 у м. Сватове Луганської області. Крім того, згідно мотивувальної частини вищевказаного рішення вбачається, що відповідач врахував прийняті рішення за результатом проведення громадських слухань щодо врахування громадської думки, виходячи з висновків, наданих відділом містобудування, архітектури та ЖКГ Сватівської районної державної адміністрації' з посиланням на вимоги ДБН 360-92, п. 13.4 ДБН В.2.5-20-2001, п. 5.28 Державних санітарних правил планування і забудови населених пунктів, ст. 5 Закону України Про основи містобудування .
Позивач зазначив, що погоджувальна комісія відповідачем з приводу затвердження Детального плану будівництва автомобільної газозаправочної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40, м.Сватове, Сватівського району Луганської області створена взагалі не була. Таким чином, відповідачем при підготовці розгляду заяви позивача щодо затвердження Детального плану території' для будівництва АГЗС по вул. Столбового, 40 у м. Сіватове не виконані, у тому числі, процедурні вимоги діючого законодавства України.
Крім того, згідно проекту Детального плану вказаної території', розробленого ТОВ Архітектурна студія МОСТ розміщення споруд на території АГЗС буде виконано виключно у відповідності до норм діючого законодавства, у тому числі ДБП 360-93, ДБН В.2.3-5-2001, НАПБ Б.05.019-05, тобто саме тих норм, на які і посилається відповідач у оскаржуваному рішенні. Так, відповідно до вимог ДБН В.2.3-5-2001 Газопостачання , а також табл. 4 Б.05.019-05 Інструкція щодо вимог пожежної безпеки під час проектування автозаправних станцій , відстань від резервуару для зберігання СВГ до найближчого житлового будинку повинна складати 30 кв.м., а відповідно до проекту Детального плану моєї території, відстань від місця плануємого резервуару газу до найближчого житлового будинку складає 35,9 м. Крім того, відстань від резервуару для зберігання СВГ до краю проїзної частини автомобільної дороги по вул. Столбового складає більше 35,2 м., проте як нормативна відстань по вказаним нормам ДБН повинна складати лише 10 м. Норми ДБН В.2.5-20-2001, які також вказані у мотивувальній частині рішення № 23/30 відповідача також не містять жодних заборон щодо розміщення АГЗС на території населених пунктів. П.5.28 Державних санітарних правил планування і забудови населених пунктів, які вказані як підстава для прийняття даного рішення № 23/30 взагалі відсутній у даному нормативно-правовому акті.
Отримавши заяву позивача щодо затвердження детального плану будівництва, відповідач повинен був розглянути її протягом 30 днів та прийняти за результатом розгляду відповідне рішення. Однак, відповідачем не було здійснено розгляд заяв позивача від 22 лютого 2017 року, 13 червня 2017 року, жодних повідомлень про результати розгляду по суті позивачу не надходили. Крім того, посадовими особами відповідача недотримана процедура прийняття рішення № 23/30 23 сесією 7 скликання Сватівської міської ради при розгляді питання про затвердження Детального плану будівництва автомобільної газозаправної станції.
Належним чином рішення 23 сесією 7 скликання Сватівської міської ради Луганської області про відмову незатвердження детального плану території для будівництва АГЗС по вул. Столбового,40 м. Сватове не оформлено, та відсутні навіть дані щодо голосування депутатів за даним питанням.
Ні на своєму офіційному сайті, а ні будь-яким іншим способом відповідач не надав будь-яких даних щодо проведення голосування та щодо його кількісного результату такого голосування. При цьому, на офіційному сайті Сватівської міської ради Луганської області відсутні дані щодо дотримання відповідачем належної процедури розгляду заяви ОСОБА_3, у тому числі щодо процедури обговорення даного питання та поіменного голосування за нього, що свідчить про неправомірність дій відповідача, як суб'єкта владних повноважень щодо неприйняття рішення (відмови), як Акту. При цьому, на сайті відповідача міститься Порядок денний та перелік питань, розглянутих на 23 сесії 7-го скликання від 27.08.2018 року, а також запис відео трансляції вказаної 23 сесії 7-го скликання від 27.08.2018 року. Згідно вказаного Переліку питань, питання Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, 40 м. Сватове вказане за № 30. На цьому ж офіційному сайті міститься і вищевказане рішення відповідача за № 23/30. Таким чином, є протиправним рішення Сватівської міської ради Луганської області № 23/30 від 27 серпня 2018 року про відмову у затвердженні Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції' (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40, м. Сватове, Сватівського району Луганської області.
На підставі викладеного, позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги не визнав, 29.10.2018 до відділу діловодства та обліку звернення громадян за вхідним реєстраційним номером 29305/2018 надав відзив на позовну заяву від 23.10.2018 №1702/4, в якому зазначив наступне (т.1 а.с.141-146). В позовній заяві зазначено, що позивачка за позовом купівлі-продажу придбала земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства і рішенням 35 сесії Сватівської міської ради від 09.10.2015 року затверджено проект щодо зміни цільового призначення даної земельної ділянки. Дані факти не відповідають дійсності. Згідно даних Державного земельного кадастру зміни цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 4424010100:24:200:0033 по вул. Столбового, 40 м. Сватове з цільовим призначенням: землі сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства не проводилося, про що зазначено на публічній кадастровій карті України. Однак мова йде про іншу земельну ділянку з кадастровим номером 4424010100:24:200:0032.
Відповідно до листа відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Сватівської районної державної адміністрації розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації проводиться з урахуванням державних та громадських інтересів при плануванні та забудові, з урахуванням законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва. Відповідно до Державних будівельних норм «Планування і забудова міських та сільських поселень» (ДБН 360-92**), АЗС в населених пунктах слід розміщувати на земельних ділянках, що відокремлені від кварталів житлової та громадської забудови, з врахуванням загальних потреб населеного пункту залежно від рівня автомобілізації, інтенсивності руху, споживчого попиту.
У великих містах АЗС слід розміщувати вздовж магістральних вулиць загальноміського та районного значення, в середніх та малих містах - вздовж магістральних вулиць та доріг, а також вулиць та доріг промислових та комунально-складських зон га на їх територіях. Розміщувати АЗС на пішохідних вулицях та проїздах всередині житлових кварталів забороняється (п. 7.57 ДБН 360-92**).
На те, що АЗС слід розміщувати за межами житлової території, вказується також у Державних санітарних правилах планування та забудови населених пунктів від 19 червня 1996 р. та в Державних санітарних правилах охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними та біологічними речовинами) від 9 липня 1997 року.
Законодавством передбачено проектування АЗС з приміщеннями та окремими об'єктами сервісного обслуговування водіїв та транспортних засобів (так звані автозаправні комплекси або АЗК). Вимоги щодо їх розміщення такі: АЗК з пунктами технічного обслуговування транспортних засобів (технічне обслуговування, миття, змащування) слід розміщувати лише вздовж вулиць та доріг промислових та комунально-складських зон , на їх територіях та на виїздах з населених пунктів; АЗК без пунктів технічного обслуговування слід розміщувати відповідно до вимог, що встановлені для АЗС.
Величина санітарних розривів від АЗС до інших навколишніх об'єктів встановлюється залежно від хімічного та акустичного забруднення атмосферного повітря, але не менше 50 м (п. 7.62* ДБН 360-92**, п. 5.32 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів від 19 червня 1996 р.). Зменшення санітарних розривів допускається лише при погодженні з органами державного санітарно-епідемічного нагляду і місцевими органами Міністерства екології та природних ресурсів. Зменшення санітарних розривів від АЗС до навколишніх споруд при наявності на цій території небезпечних явищ геологічного та геотехнічного походження (тектонічних, сейсмічних, зсувних, селевих, карстових явищ і інших деформацій земної поверхні, підтоплення, затоплення тощо) не допускається.
Крім того, при розміщенні АЗС слід дотримуватись вимог, що встановлені пп. 7.63-7.65 ДБН 360-92** :
- наземні споруди АЗС слід розміщувати на відстані не менше 10 м від краю проїжджої частини;
- на дорогах з 1-2 смугами руху в кожному напрямку на під'їздах до АЗС слід влаштовувати додаткову смугу для накопичення транспортних засобів шириною, що дорівнює основній смузі руху, але не менше 3 м протягом 50 м до в'їзду на АЗС і 15 м від виїзду з неї. Довжину переходу від основної ширини проїжджої частини до додаткової смуги накопичення слід приймати не менше 15 м;
- допускається зменшення довжини смуги накопичення до 30 м для малих та 40 м для середніх АЗС (див Таблицю 7.8*) за умови їх розміщення на вулицях з інтенсивністю руху не більше 300 автомобілів за годину на 1 смугу руху;
- в'їзд та виїзд встановлюються шириною не менше 4. 2 м кожен з радіусом заокруглення не менше 10 м (якщо в'їзд та виїзд влаштовуються окремо один від одного). Якщо в'їзд та виїзд влаштовуються поєднані, між ними слід передбачати острівець безпеки шириною не менше 1 м, піднятий над проїжджою частиною на 0,1 м; найменша відстань від в'їзду і виїзду з території АЗС повинна бути: до перехрестя з магістральною вулицею (найближча межа її проїжджої частини) -100 м; до перехрестя з вулицею чи переїздом місцевого значення (найближча межа проїжджої частини) - 35 м; до вікон виробничих та жилих приміщень, меж ділянок загальноосвітніх шкіл, дитячих дошкільних і лікарських закладів, майданчиків відпочинку -15 м.; 7.58* земельні ділянки, відведені для будівництва АЗС, розміщують поза межами червоних ліній вулиць. Наданий позивачем для затвердження детальний план забудови території не відповідає вищезазначеним вимогам.
Згідно схеми розташування території до території, на якій буде розміщено автозаправну станцію, включено дві земельні ділянки, в тому числі земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка не може використовуватися для промислових потреб.
Твердження Позивача про дотримання 30 м відстані до найближчого житлового будинку не відповідає дійсності. Згідно даних проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яка перебуває у власності гр. ОСОБА_3 та розташована в межах населеного пункту м. Сватове за адресою: м. Сватове вул. Столбового, 40 Сватівського району Луганської області ширина земельної ділянки, що перебуває у власності позивачки становить лише 26,29 м., що є меншою ніж передбачено законодавством. Зазначена у позові відстань 35,9 м не відповідає дійсності.
Не відповідає дійсності твердження позивача, що Сватівською міською радою надавався дозвіл на виконання земляних робіт для встановлення підземного резервуару. Дійсно ордер на виконання земляних робіт позивачу видавався, але на підставі її звернення про благоустрій прилеглої території до земельної ділянки за адресою м. Сватове, вул. Столбового, 40. Тобто на проведення робіт на земельній ділянці, що перебуває у власності міської ради і жодним чином це не передбачає встановлення підземного резервуару.
Доводи позивача про невідповідність громадських слухань не можуть бути предметом даного позову, оскільки позивачем пропущено строк на звернення до суду на оскарження дій (бездіяльності) органу місцевого самоврядування і позивачем детальний план забудови території без будь-яких зауважень після проведення громадських слухань було подано на затвердження.
Не відповідають дійсності і твердження позивача про відсутність оприлюднених даних поіменного голосування та оприлюднення рішення. Всі визначені законодавством до оприлюднення дані розміщуються на офіційному сайті Сватівської міської ради. Зокрема дані поіменного голосування розміщені на сайті Сватівської міської ради в розділі міська рада поіменне голосування депутатів на сесіях .
Вимоги позивача щодо зобов'язання міської ради прийняти рішення, яким затвердити детальний план забудови території, не відповідає вимогам законодавства.
На підставі викладеного, відповідач просив відмовити в задоволенні позову ОСОБА_3 до Сватівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії в повному обсязі за безпідставністю.
На відзив відповідача позивачем до відділу діловодства та обліку звернення громадян за вхідним реєстраційним номером 33974/2018 надано відповідь на відзив (т.1 а.с.219-223), в якому, серед іншого, зазначив, що доводи відповідача щодо незміни цільового призначення вказаної земельної ділянки є необґрунтованими, а рішення 23 сесією 7 скликання Сватівської міської ради Луганської області про відмову незатвердження детального плану території для будівництва АГЗС по вул. Столбового,40 м. Сватове не оформлено, та відсутні навіть дані щодо голосування депутатів за даним питанням. Таким чином, правильним способом захисту порушеного права незважаючи на виключну компетенцію відповідача буде саме зобов'язання органу видати необхідний дозвіл або затвердити певний документ.
На відповідь позивача на відзив, відповідачем 30.11.2018 за №1914/4 до канцелярії суду надано заперечення на відповідь (т.2 а.с.1-6), в якому зазначив, що розміщувати АЗС на пішохідних вулицях та про проїздах всередині житлових кварталів забороняється (п. 7.57 ДБН 360-92**). Питання затвердження детального плану забудови території по вул. Столбового, 40 м. Сватове, всупереч наявним невідповідностям документації законодавству, виносилося також на розгляд 17 сесії Сватівської міської ради 7 скликання від 07.11.2017 року. І під час голосування жоден з депутатів не проголосував за . Дане питання депутатами обговорювалося більше року, неодноразово обговорювалося на засіданнях депутатських комісій і обговорювати черговий раз питання на сесії не було необхідності і бажаючих.
Судом по справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою суду від 05.10.2018 по справі відкрито провадження, призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження з визначенням дати підготовчого засідання (т.1 а.с.1-2).
Ухвалою суду від 04.12.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду (т.2 а.с.35).
Ухвалами суду від 13.12.2018 та від 29.01.2019 за клопотаннями представників сторін провадження у справі зупинено для надання часу для можливого примирення (т.2 а.с.52,69).
Ухвалами суду від 29.01.2019 та від 27.01.2019 провадження у справі поновлено (т.2 а.с.67,88).
В судове засідання призначена на 27.02.2019 прибули представник позивача та відповідача.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення аналогічні адміністративному позову та відповіді на відзив, просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, заперечував проти їх задоволення, надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву та в запереченнях на відповідь, просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_3 є власником земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та житлового будинку з відповідними спорудами, що розташовані за адресою: Луганська область, м. Сватове, вул. Столбового, буд. 40, про що свідчать договори купівлі-продажу земельної ділянки та житлового будинку від 11 червня 2015 року реєстрові №№ 286, 284 та витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 11 червня 2015 року №№ 38910443, 38908086 (т.1 а.с. 15,16,17,18).
Рішенням від 21 серпня 2015 року № 65 виконавчий комітет Сватівської міської ради Луганської області погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Столбового, буд. 40, м. Сватове Луганської області площею - 0,1000 га зі зміною цільового призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код КВЦПЗ - 03.07), яка знаходиться у власності гр. ОСОБА_3 (т.1 а.с.75).
Рішенням від 09 жовтня 2015 року б/н Сватівська міська рада Луганської області затвердила проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: Луганська область, м. Сватове, вул. Столбового, буд. 40, загальною площею 0,1000 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (кадастровий № 4424010100:24:200:0032) (т.1 а.с.76).
Рішенням від 15 вересня 2016 року № 8/9 Сватівська міська рада Луганської області надала дозвіл на розроблення детального плану забудови земельної ділянки по вул. Столбового, буд. 40 м. Сватове з метою уточнення положень Генерального плану міста, визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації розвитку вищевказаної частини території міста (т.1 а.с.30).
На підставі рішення Сватівської міської ради Луганської області від 15 вересня 2016 року № 8/9 товариством з обмеженою відповідальністю Мост архітектурна студія розроблено Детальний план території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вулиця Столбового, будинок 40, місто Сватове, Сватівський район, Луганська область (т.1 а.с. 31-43, 159-177).
08 листопада 2016 року були проведені громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при обговоренні проекту містобудівної документації рішення про погодження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вулиця Столбового, будинок 40, місто Сватове Сватівського району Луганської області в межах населеного пункту міста Сватове Сватівської міської ради Луганської області, про що свідчить протокол від 08 листопада 2016 року № 4 (т.1 а.с.155-156,157).
На протязі 2017 року ОСОБА_3 неодноразово зверталась до Сватівського міського голови з заявами про внесення на розгляд Сватівської міської ради питання щодо затвердження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул.Столбового,40 м.Сватове, Сватівського району Луганської області, що підтверджується копіями заяв позивача від 22.02.2017, 13.06.2017 та 03.10.2017(т.1 а.с.82,83,84).
Згідно з протоколом чергової сімнадцятої сесії Сватівської міської ради Луганської області від 07 листопада 2018 року до затвердженого порядку денного за номером 11 включено питання Про затвердження детального плану забудови земельної ділянки по вул. ім. Столбового, 40 м. Сватове . За результатами голосування щодо проекту рішення від 07 листопада 2017 року № 17/11 Про затвердження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вулиця Столбового, будинок 40, місто Сватове Сватівського району Луганської області проголосувало за - жодного депутата, проголосувало проти 12 депутатів, утримались від голосування 4 депутата (т.2 а.с.16-21,22).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 04.07.2018, яке набрало законної сили 14.08.2018, по справі №812/1031/18 за позовом адвоката ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_3 до Сватівської міської ради Луганської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Сватівської міської ради Луганської області щодо неприйняття за заявою ОСОБА_3 від 03 жовтня 2017 року про затвердження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вулиця Столбового, будинок 40, місто Сватове, Сватівський район, Луганська область, рішення по суті заяви.
Зобов'язано Сватівську міську раду Луганської області розглянути на черговому пленарному засіданні заяву ОСОБА_3 від 03 жовтня 2017 року про затвердження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вулиця Столбового, будинок 40, місто Сватове, Сватівський район, Луганська область, із прийняттям відповідного рішення по суті заяви.
У задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій щодо неприйняття (непідтримання) рішення та зобов'язання прийняти рішення про затвердження Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) відмовлено (т.2 а.с.43-47).
22.08.2018 Комісією з питань будівництва, благоустрою, комунального обслуговування, земельних відносин та екології Сватівської міської ради Сьомого скликання було обговорено та підтримано запропонований проект рішення Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове (т.2 а.с.82-87).
Розгляд питання щодо відмови в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове було включено до порядку денного Сватівської міської ради Сьомого скликання Двадцять третьої сесії, що підтверджується протоколом Сватівської міської ради Сьомого скликання Двадцять третьої сесії від 27.08.2018 та оприлюднено на офіційному сайті міської ради (т.1 а.с.204-207,228-238).
Рішенням Сватівської міської ради Луганської області Сьомого скликання Двадцять третьої сесії від 27 серпня 2018 року №23/30 відмовлено в затвердженні Детального плану території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул.Столбового,40 м.Сватове Сватівського району Луганської області (т.1 а.с.23).
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Конституції України, Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон № 3038-VI) та Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР).
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон № 3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно з пунктами 3 та 7 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Частиною першою статті 19 Закону № 3038-VI визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Згідно з абзацом першим частини восьмою статті 19 Закону № 3038-VI детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Відповідно до Конституції України систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР).
Пунктом 42 частини першої статі 26 Закону № 280/97-ВР визначено, що виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад є затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації. Такі питання вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.
Таким чином, відповідно до вказаних норм вирішення питання щодо затвердження містобудівної документації Законом № 280/97-ВР віднесено до виключної компетенції сільських, селищних та міських рад і повинно вирішуватись на пленарному засіданні сесії із прийняттям відповідного рішення після обговорення.
Процедура обговорення питань на пленарному засіданні міської ради та процедура голосування з питань, включених до порядку денного закріплено в Регламенті Сватівської міської ради VІІ скликання (далі - Регламент).
Так, статтею 38 Регламенту передбачено, що рішення міської ради приймаються після їх обговорення. Процедура обговорення питань на пленарному засіданні включає:
1) доповідь автора рішення, запитання доповідачу і відповіді на них;
2) співдоповідь визначеного профільною постійною комісією чи тимчасовою контрольною комісією співдоповідача, запитання співдоповідачу і відповіді на них;
3) виступи депутатів - членів профільної постійної комісії чи тимчасової контрольної комісії з оголошенням та обґрунтуванням окремої думки, якщо вона не була надана депутатом разом з висновком відповідної постійної комісії чи тимчасової контрольної комісії;
4) виступи по одному представнику від кожної постійної комісії, тимчасової контрольної комісії, до яких, крім профільної (головної) постійної чи тимчасової комісії, направлявся проект рішення міської ради, у випадку, якщо висновки цих комісій не були надані депутатам;
5) виступи представників депутатських груп та фракцій, депутатів;
6) оголошення головуючим на пленарному засіданні про припинення обговорення та повідомлення про кількість промовців, які виступили і записалися на виступ;
7) заключне слово доповідача (співдоповідачів);
8) уточнення та оголошення головуючим на пленарному засіданні пропозицій, які надійшли щодо обговорюваного питання і будуть ставитися на голосування;
9) всі виступаючи чи то на трибуні, чи з місця повинні говорити в мікрофон.
Відповідно до частин 1,2,15 статті 45 Регламенту після обговорення питання порядку денного засідання сесії міської ради головуючий ставить запитання, чи є у депутатів зауваження чи доповнення до проекту рішення. Проект рішення, до якого не надійшли пропозиції та зауваження, одразу ставиться на голосування у цілому . Перед кожним голосуванням головуючий чітко формулює зміст пункту рішення, що буде ставитися на голосування, і, якщо немає заперечень, пропонує провести голосування по ньому. Після закінчення голосування за основу , у цілому , по пунктах і доповнень до проекту рішення головуючий оголошує повні результати голосування.
Під час дослідження доказів судом було оглянуто протокол Двадцять третьої сесії Сватівської міської ради VІІ скликання від 27.08.2018 (т.1 а.с.228-238) та відеозапис засідання Двадцять третьої сесії Сватівської міської ради VІІ скликання від 27.08.2018, наданий відповідачем на диску №6106518 +REF19900 (т.2 а.с.48).
Оглядом вказаного протоколу та відеозапису судом встановлено, що протокол Двадцять третьої сесії Сватівської міської ради VІІ скликання від 27.08.2018 не відображає реальних подій, що відбувались під час обговорення та прийняття рішення від 27 серпня 2018 року №23/30 «Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове» .
Так, в протоколі зазначено, що після прийняття рішення по 27 пункту порядку денного головуючим зазначено, що надійшла пропозиція з питань №28 по №30 проголосувати блоком і за цією пропозицію відбулось голосування з прийняття позитивного рішення. Після чого питання порядку денного по пунктах з 28 по 30 включно були розглянуті блоком з прийняттям відповідних рішень (т.2 а.с.237).
Між тим, з відеозапису вбачається, що сесією Сватівської міської ради взагалі не розглядалась пропозиція щодо голосування блоком з питань №28 по №30 і не приймалось з цього приводу жодного рішення.
При цьому одним із основних принципів місцевого самоврядування в Україні є принцип колегіальності, який означає таку організацію і діяльність відповідного колективного органу, коли до його складу входить відповідне число осіб, вибраних персонально у встановленому законом порядку, а питання, що належить до компетенції колегіального органу, вирішують більшістю голосів на засадах колективного, вільного та ділового обговорення. Таке входження до складу колегії породжує виникнення відповідних при цьому рівних прав і обов'язків. Сесії рад, які є організаційно-правовою формою діяльності рад, дають можливість обраним депутатам на базі широкої колегіальності обговорювати і вирішувати всі важливі питання, що входять до їх компетенції. Колегіальність передбачає не лише право, а й обов'язок депутатів активно брати участь у роботі ради та її органів, до яких вони вибрані.
При цьому депутати Сватівської міської ради взагалі не висловили свого ставлення до можливості розглянути блоком питання порядку денного з №28 по №30 і рішення з цього приводу не приймали.
Оскільки судом встановлено, що Двадцять третьою сесією Сватівської міської ради VІІ скликання від 27.08.2018 не обговорювалось і не приймалось взагалі рішення щодо можливості розгляду блоком питань з №28 по №30, суд дійшов висновку про те, що подальший розгляд відповідачем питання порядку денного за №30 відбулось з грубим порушенням статей 38 та 45 Регламенту.
Встановивши вказані обставини, суд вважає їх достатніми для визнання протиправним та скасування рішення Сватівської міської ради Луганської області Сьомого скликання Двадцять третьої сесії від 27 серпня 2018 року №23/30 «Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове» .
Як наслідок, позовні вимоги в частині визнання протиправним та скасування рішення відповідача підлягають задоволенню.
Висновок суду відповідає змісту принципу верховенства права, розкритому у рішеннях Європейського суду з прав людини, практика якого відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23.02.2006 № 3477-ІV є джерелом права в Україні. Так, у справі Олссон проти Швеції зазначається, що для забезпечення відповідності принципу верховенства права необхідне існування у внутрішньому праві відповідних заходів захисту проти довільного втручання публічної влади у здійснення права (пункт 61 рішення від 24.03.88 року у справі Олссон проти Швеції ).
Європейський суд з прав людини у рішенні від 20.10.2011 Рисовський проти України підкреслив особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Згідно з пунктом 71 вказаного Рішення державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Що стосується вимог позивача про зобов'язання Сватівську міську раду Луганської області у відповідності до законодавства прийняти рішення про затвердження Детального плану будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул. Столбового, 40, м. Сватове, Сватівського району Луганської області, то суд вважає, що такі вимоги задоволенню не підлягають, оскільки відповідач як колегіальний орган наділений повноваженнями згідно вимог Закону № 3038-VI та Закону № 280/97-ВР щодо розгляду таких питань шляхом прийняття рішень або про затвердження або про відмову у затвердженні містобудівної документації. Тому єдиним належним способом захисту порушених прав позивача в даному випадку є зобов'язання повторно розглянути відповідачем на черговому пленарному засіданні Детальний план території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул.Столбового,40 м.Сватове, Сватівського району Луганської області, розроблений ТОВ «Мост архітектурна студія» 2016 року із прийняттям відповідного рішення по суті розгляду питання.
Такий висновок суду повністю узгоджується зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту).
Оскільки позивачем обрано невірний спосіб захисту порушених прав, суд вважає за можливе для повного захисту його прав в цій частині вийти за межі позовних вимог на підставі частини 2 ст.9 КАС України.
З огляду на викладене позовні вимоги належить задовольнити частково.
При цьому, встановивши порушення відповідачем процедури прийняття рішення та враховуючи те, що міська рада приймає рішення виключно колегіально, суд на даному етапі позбавлений можливості надати правову оцінку позиції відповідача викладену у мотивувальній частині рішення від 27 серпня 2018 року №23/30 «Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове» .
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов'язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов'язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов'язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. ОСОБА_3 Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, ОСОБА_1 A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з частиною третьою статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог.
Оскільки позов задовольняється частково, відповідно до приписів частини третьої статті 139 КАС України суд присуджує позивачу понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 352,40 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255,295, п.15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_3 до Сватівської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Сватівської міської ради Луганської області сьомого скликання двадцять третьої сесії від 27 серпня 2018 року №23/30 Про відмову в затвердженні детального плану забудови земельної ділянки по вул.ім.Столбового,40 м.Сватове .
Зобов'язати Сватівську міську раду Луганської області повторно розглянути на черговому пленарному засіданні Детальний план території для будівництва автомобільної газозаправної станції (стаціонарна АГЗС) за адресою: вул.Столбового,40 м.Сватове, Сватівського району Луганської області, розроблений ТОВ Мост архітектурна студія 2016 року із прийняттям відповідного рішення по суті розгляду питання.
В іншій частині у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, місце реєстрації: 92602, Луганська область, Сватівський район, місто Сватове, вулиця Молодіжна, будинок 18) за рахунок бюджетних асигнувань Сватівської міської ради Луганської області (ідентифікаційний код 04051804, місцезнаходження: 92600, Луганська область, Сватівський район, місто Сватове, площа 50-річчя Перемоги, будинок 36) витрати по сплаті судового збору в сумі 352 (триста п'ятдесят дві) гривні 40 копійок.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Текст повного судового рішення складено 06 березня 2019 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80261414 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні