Ухвала
від 04.03.2019 по справі 522/20127/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/20127/18

Провадження № 1-кс/522/3084/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2019 року м. Одеса

Слідчий суддяПриморського районногосуду м.Одеси ОСОБА_1 ,розглянувши клопотанняслідчого з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області майор податкової міліції ОСОБА_2 за погодженням із прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів, які містять банківську таємницю, тобто можливості ознайомлення та вилучення завірених належним чином копій документів, які знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 , а саме:

- відомостей про рух грошових коштів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), відображених на паперовому та електронному носіях (лазерний диск, флеш пам`ять у форматі MS Word/ або MS Excel/ або TXT), з розшифровкою контрагентів (назва, код ЄДРПОУ), призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, а також з вказівкою вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня по рахункам за № НОМЕР_3 (долар США, євро, українська гривня), № НОМЕР_4 (українська гривня), № НОМЕР_5 (українська гривня), № НОМЕР_6 (українська гривня), № НОМЕР_7 (українська гривня) за період з 29.06.2017 року по дату винесення ухвали;

- юридичної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (статуту, установчого договору, свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрації) СПД - юридичної особи; паспортів уповноважених осіб; договору найму, наказу іншого документа про призначення на посаду директора; довіреність на ім`я особи, яка має право відкриття і розпорядження рахунком, здійснення дій від імені директора);

- картки із зразками підписів і відбитком печатки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- заяви на відкриття (закриття) рахунків, договору на розрахунково-касове обслуговування клієнта, із додатками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- заяв на видачу чекових книжок, грошових (касових) чеків про отримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », або іншими особами готівкових грошових коштів через касу банку, а також відповідних довіреностей на отримання готівкових коштів по рахункам підприємства за вищевказаний період;

- інформації, яка міститься у витратних ордерах і корінцях грошових (касових) чеків про отримання службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », або іншими особами готівкових грошових коштів через касу банку, а також інформації, яка міститься у відповідних довіреностях на отримання готівкових коштів по рахункам підприємства;

- договорів та інших документів, на підставі яких ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », використовувалася система віддаленого доступу типу «Клієнт-банк» (заяви клієнта про встановлення системи, договору на обслуговування системи, акту про введення системи в експлуатацію; документів, які засвідчують встановлення системи, генерацію і повторну генерацію електронного ключа і електронних підписів клієнта, включаючи документи, які підтверджують факт видачі даних електронних ключів);

- платіжних доручень на перерахування грошових коштів по рахунках № НОМЕР_3 (долар США, євро, українська гривня), № НОМЕР_4 (українська гривня), № НОМЕР_5 (українська гривня), № НОМЕР_6 (українська гривня), № НОМЕР_7 (українська гривня) за період з 29.06.2017 року по дату винесення ухвали;

- кредитних договорів та документів, що складалися під час виконання кредитних договорів та сплати, зовнішньоекономічних контрактів і документів, що складаються під час їх виконання та оплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- договорів на встановлення системи «Банк-Клієнт», актів виконаних робіт, а також технічної документації щодо проведення працівниками банку інсталяції на комп`ютер ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », вказаної системи, документів з даними про місце проведення вказаної інсталяції та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи «Банк-Клієнт».

- протоколів системи «Банк-Клієнт» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР адреса клієнта.

- відомостей щодо реєстрації клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на сервері банку та на сервері багатоканального телефонного вузла ISP (Internet Service Provider) із зазначенням телефонних номерів та повних реквізитів Інтернет-провайдера.

- копії записів із книги видачі перепусток, де зазначена інформація про відвідування банку службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС в Одеській області здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню №32018160000000053 від 23.05.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, за фактом умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) в особливо великих розмірах, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ).

Так, в звітні податкові періоди 2017 2018 років службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », діючи умисно, шляхом завищення обсягів придбання товарів (послуг) від операцій з підприємствами з ознаками фіктивності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) на 70%, занизили сплату ПДВ та податку на прибуток що підлягає сплаті до бюджету на загальну суму 4577550.59 грн., що є коштами в особливо великих розмірах.

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » знаходиться на податковому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_8 та має юридичну адресу: АДРЕСА_1 . Основний вид діяльності: оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (звукові та освітлювальні прилади, надання послуг з будівництва та демонтажу концертних майданчиків). Свідоцтво платника ПДВ видано 01.03.2017 року. Касовий апарат за підприємством не зареєстрований. Засновником, директором та головним бухгалтером підприємства є ОСОБА_3 .

В ході розгляду матеріалів кримінального провадження встановлено, що підприємство займається реалізацією різноманітного виду світлотехніки для обладнання концертних майданчиків, а також організацією, будівництвом, монтажем, демонтажем концертних майданів на території України.

Схема ухилення від сплати податків полягає у тому, що придбання ТМЦ службовими та пов`язаними особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснюється від підприємств з ознаками фіктивності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » шляхом оформлення безтоварних операцій, формування безпідставного кредиту з ПДВ та з націнкою понад 70% від реальної вартості товарів.

Так, при проведенні аналізу АІС «Податковий блок» та детальному вивченні ланцюгу постачання товарів та послуг встановлено, що у підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » відсутнє придбання та імпорт необхідних найменувань товарів, які були в подальшому реалізовані на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». У підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », частково відсутнє придбання і імпорт необхідних товарів, а ті що були імпортовані, в подальшому реалізувались в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за цінами які значно перевищують вартість імпорту чи вартість аналогічних товарів на внутрішньому ринку України.

Для визначення суми несплати податків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », встановлення походження грошових коштів та підтвердження/спростування закупівлі товару (послуг,робіт) підприємствами з ознаками «фіктивності» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » необхідно отримати відомості про рух грошових коштів зазначених в банківських установах.

Інформація з комп`ютерної системи банку про рух грошових коштів за банківськими рахунками з переліком контрагентів та призначенням платежів, а також документи, що стосуються власне відкриття та обслуговування рахунків, необхідні для встановлення істини в даному кримінальному провадженні. Окрім того, інформація, яка міститься в банківських документах, має значення для доказування причетності службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » до можливої незаконної діяльності та єдиним можливим способом встановлення руху грошових коштів є дослідження руху безготівкових коштів по рахункам.

Крім того, для встановлення осіб, які можливо виступали від імені зазначених, як службові особи цього підприємства, необхідно дослідити банківські картки із зразками підписів.

Також, для встановлення обставин про те, яким чином та ким здійснювалося керування рахунками, необхідно дослідити угоди про використання системи віддаленого доступу до рахунків типу «клієнт-банк».

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відкрито банківські рахунки в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 .

Відомості, які містяться у банківських документах, після їх отримання будуть використані як докази у кримінальному провадженні, однак іншим способом, аніж їх вилучення у банківській установі, довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, не надається можливим.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, та можливості їх вилучення.

Слідчий в судове засідання не з`явився, хоча був повідомлений належним чином, в установленому законом порядку. Надав до суду заяву, згідно якої просить розглядати клопотання у його відсутність, вимоги, викладені у клопотанні просив задовольнити.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п.1 ч.5 ст.163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.163, ч.1 ст.556 КПК України, вказане клопотання слідчого розглядається слідчим суддею без виклику осіб у володінні яких знаходяться вказані документи, у зв`язку з тим, що є безпосередні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення вказаних документів.

Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що речі та документи, які перебувають у ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 , мають значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст.159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні документів.

Керуючись ст.ст.159-166 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого з ОВС 2 ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу, задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до речей та документів, які містять банківську таємницю, тобто можливості ознайомлення та вилучення завірених належним чином копій документів, які знаходяться у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » МФО НОМЕР_1 , а саме:

- відомостей про рух грошових коштів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), відображених на паперовому та електронному носіях (лазерний диск, флеш пам`ять у форматі MS Word/ або MS Excel/ або TXT), з розшифровкою контрагентів (назва, код ЄДРПОУ), призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, а також з вказівкою вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня по рахункам за № НОМЕР_3 (долар США, євро, українська гривня), № НОМЕР_4 (українська гривня), № НОМЕР_5 (українська гривня), № НОМЕР_6 (українська гривня), № НОМЕР_7 (українська гривня) за період з 29.06.2017 року по дату винесення ухвали;

- юридичної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (статуту, установчого договору, свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрації) СПД - юридичної особи; паспортів уповноважених осіб; договору найму, наказу іншого документа про призначення на посаду директора; довіреність на ім`я особи, яка має право відкриття і розпорядження рахунком, здійснення дій від імені директора);

- картки із зразками підписів і відбитком печатки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- заяви на відкриття (закриття) рахунків, договору на розрахунково-касове обслуговування клієнта, із додатками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- заяв на видачу чекових книжок, грошових (касових) чеків про отримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », або іншими особами готівкових грошових коштів через касу банку, а також відповідних довіреностей на отримання готівкових коштів по рахункам підприємства за вищевказаний період;

- інформації, яка міститься у витратних ордерах і корінцях грошових (касових) чеків про отримання службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », або іншими особами готівкових грошових коштів через касу банку, а також інформації, яка міститься у відповідних довіреностях на отримання готівкових коштів по рахункам підприємства;

- договорів та інших документів, на підставі яких ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », використовувалася система віддаленого доступу типу «Клієнт-банк» (заяви клієнта про встановлення системи, договору на обслуговування системи, акту про введення системи в експлуатацію; документів, які засвідчують встановлення системи, генерацію і повторну генерацію електронного ключа і електронних підписів клієнта, включаючи документи, які підтверджують факт видачі даних електронних ключів);

- платіжних доручень на перерахування грошових коштів по рахунках № НОМЕР_3 (долар США, євро, українська гривня), № НОМЕР_4 (українська гривня), № НОМЕР_5 (українська гривня), № НОМЕР_6 (українська гривня), № НОМЕР_7 (українська гривня) за період з 29.06.2017 року по дату винесення ухвали;

- кредитних договорів та документів, що складалися під час виконання кредитних договорів та сплати, зовнішньоекономічних контрактів і документів, що складаються під час їх виконання та оплати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- договорів на встановлення системи «Банк-Клієнт», актів виконаних робіт, а також технічної документації щодо проведення працівниками банку інсталяції на комп`ютер ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », вказаної системи, документів з даними про місце проведення вказаної інсталяції та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи «Банк-Клієнт».

- протоколів системи «Банк-Клієнт» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР адреса клієнта.

- відомостей щодо реєстрації клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на сервері банку та на сервері багатоканального телефонного вузла ISP (Internet Service Provider) із зазначенням телефонних номерів та повних реквізитів Інтернет-провайдера.

- копії записів із книги видачі перепусток, де зазначена інформація про відвідування банку службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Відповідальні особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зобов`язані надати доступ та можливість вилучення слідчим з ОВС другого відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 та/або слідчим, які входять до складу слідчої групи зазначених документів.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1 .

04.03.2019

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу80306541
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/20127/18

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 21.01.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 15.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.03.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні