Рішення
від 05.03.2019 по справі п/811/622/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 березня 2019 року м. Кропивницький Справа № П/811/622/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

за участю секретаря судового засідання Ярошук Т.О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: ОСОБА_1 (10003, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1)

відповідач: ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області (25000, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 41, код ЄДРПОУ 08592224)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (25009, м. Кропивницький, вул. Соборна, 7а, код ЄДРПОУ 20632802)

про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 у лютому 2018 року звернувся до суду з позовом до ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області (надалі - ліквідаційна комісія УМВС України в Кіровоградській області) про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.

Позов ОСОБА_1 мотивовано тим, що він є пенсіонером органів внутрішніх справ з 2014 року та отримує пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". З 01.01.2016 року він набув право на перерахунок пенсії, гарантований статтею 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв'язку зі змінами у грошовому забезпеченні поліцейських, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Ліквідаційна комісія УМВС України в Кіровоградській області підготувала та направила до ГУ ПФУ в Кіровоградській області для перерахунку його пенсії довідку №10697 від 19.05.2017 року про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2016 року. Проте до цієї довідки не враховано додаткові види грошового забезпечення, які були встановлені при призначенні пенсії, а саме: надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%), надбавка за оперативно - розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно - службову діяльність (50%) та премія (123,4%). У зв'язку з цим позивач звернувся до відповідача із заявою про видачу нової довідки, де б були відображені усі основні та додаткові види грошового забезпечення, на що отримав листа №Ш-31/05/37-2018 від 08.02.2018 року, яким відмовлено у виготовленні такої довідки. Позивач не погоджується з цим рішенням відповідача, стверджуючи, що у довідці для перерахунку пенсії повинні бути зазначені збільшені оклади відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" та додаткові види грошового забезпечення, що враховувалися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу". З цих підстав, стверджуючи також, що при перерахунку раніше призначених пенсій не може допускатися звуження змісту та обсягу прав, свобод, соціальних гарантій, досягнутих громадянами, у тому числі з числа колишніх працівників органів внутрішніх справ, просить суд:

- визнати бездіяльність ліквідаційної комісії УМВС України в Кіровоградській області щодо не виготовлення нової довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку йому пенсії протиправною;

- зобов'язати ліквідаційну комісію УМВС України в Кіровоградській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області для перерахунку йому пенсії нову довідку про розмір грошового забезпечення з повною інформацією за формою, встановленою додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", із зазначенням основних та додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 3400 грн., оклад за спеціальним званням полковник поліції - 2400 грн., надбавка за стаж служби (45%) - 2610 грн., надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) - 340 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%) - 4205 грн., надбавка за оперативно-розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно- аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність (50%) 1700 грн., та премії (123%) - 18084 грн., врахованих при нарахуванні пенсії на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 року.

Ухвалою судді від 16.03.2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (надалі - ГУ ПФУ в Кіровоградській області).

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що довідка №10697 від 19.05.2017 року про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивача сформована на підставі Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45, та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Надбавки за виконання особливо важливих завдань, за оперативно - розшукову, розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність та інформаційно-аналітичне забезпечення органів державної влади і оперативно-службову діяльність, на яких наполягає позивач, не підлягають включенню до цієї довідки, оскільки на момент виникнення у позивача права на перерахунок пенсії, такі надбавки працівникам поліції та прирівняним до них колишнім працівникам органів внутрішніх справ не були установлені та не виплачувалися. Розмір премії визначено у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за грудень 2015 року. Доводячи правомірність дій при складанні довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи подала до суду пояснення щодо позову, у яких виклала заперечення проти позову, мотивовані тим, що складові грошового забезпечення, які були встановлені для працівників МВС України, не можуть бути враховані для здійснення перерахунку пенсії у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення поліцейських.

Ухвалою суду від 11.04.2018 року зупинено провадження у даній справі до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у зразковій справі №Пз/9901/1/18. Провадження у справі поновлено ухвалою суду від 20.02.2019 року.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ та 28.10.2014 року був звільнений зі служби з посади заступника начальника відділу інспектування, організаційно - аналітичної роботи та контролю штабу УМВС України в Кіровоградській області, у запас. (а.с. 81)

Відповідно до протоколу за пенсійною справою №1103004403 від 29.10.2014 року позивачу з 29.10.2014 року призначено пенсію за вислугу років на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" у розмірі 62 % відповідних сум грошового забезпечення, до якого увійшли посадовий оклад, оклад за військове звання, процентна надбавка за вислугу років, а також середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням (надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%), надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%), надбавка за оперативно-розшукову діяльність (50%), премія (123,4%)). (а.с. 80)

Ліквідаційною комісією УМВС України у Кіровоградській області з метою перерахунку пенсії позивача складена та направлена до ГУ ПФУ в Кіровоградській області довідка №10697 від 19.05.2017 року про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, згідно з якою розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2016 року за посадою, яку він займав на день звільнення зі служби, склав 9288,13 грн. До вказаної довідки включено: посадовий оклад - 3400 грн.; оклад за військовим (спеціальним) званням полковник поліції - 2400 грн.; надбавка за стаж служби (45%) - 2610 грн.; надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) - 340 грн., премія (6,15%) - 538,13 грн. (а.с. 12, 87).

У лютому 2018 року позивач звернувся до ліквідаційної комісії УМВС України у Кіровоградській області із заявою про видачу нової довідки про розмір грошового забезпечення. Отримавши відмову відповідача у видачі такої довідки, оформлену листом №Ш-31/05/37-2018 від 08.02.2018 року (а.с. 10 - 11), позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на службі в органах внутрішніх справ, визначає Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" .

Згідно з частиною 18 статті 43 цього Закону у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до частин 2, 3 статті 51 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" перерахунок пенсій, призначених особам, які мають право на пенсію за цим Законом, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв'язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Відповідно до частин 1, 2 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" перерахунок раніше призначених пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Частиною 3 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (у редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 року №900-VIII, який набрав чинності 29.12.2015 року) передбачено, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Згідно з частиною 4 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (надалі - Порядок №45, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 1 Порядку №45 перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до пункту 2 Порядку №45 на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Згідно з пунктом 3 Порядку №45 на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Пунктом 5 Порядку №45 передбачено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;

- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання "заслужений" чи "народний", службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;

- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;

- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію;

- щомісячні надбавки за особливі умови служби (крім надбавки за службу у віддаленій місцевості) особам, звільненим з військової служби, які проходили службу та обслуговували ядерну зброю на об'єктах "С", у складальних бригадах ремонтно-технічних баз, у складі екіпажів атомних підводних човнів, на території військових полігонів, де проводилися випробування ядерної зброї або навчання із застосуванням такої зброї, та у військових частинах, що обслуговували космодром "Байконур", якщо такі надбавки виплачувалися їм на день звільнення із служби у відсотках посадового окладу, що встановлювалися до 1 січня 2008 р. для обчислення розміру пенсії, але не більше розміру надбавок за особливі умови служби відповідно до законодавства.

Відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку №45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Згідно з пунктом 15 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Національну поліцію" (у редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 року №900-VIII) за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", якою установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Встановлене цією постановою грошове забезпечення для поліцейських за своїми складовими є вищим від раніше встановленого грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ.

Отже, у зв'язку з набранням чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 року №900-VIII та з огляду на зміну грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим грошового забезпечення колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, позивач набув право на перерахунок пенсії з урахуванням видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських, з 1 січня 2016 року.

МВС України листами від 03.02.2017 року №1461/05/22-2017 року, від 22.03.2017 року №4019/02/22-2017 повідомило Пенсійний фонд України про підстави для перерахування пенсій особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (міліції) з 01.01.2016 року відповідно до статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" у зв'язку з набранням чинності 29.12.2015 року Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей" від 23.12.2015 року №900-VIII, а також про готовність уповноважених органів МВС подати до головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі довідки для перерахунку пенсій у порядку та в терміни, визначені законодавством.

Ліквідаційна комісія УМВС України в Кіровоградській області на виконання Порядку №45 подала до ГУ ПФУ в Кіровоградській області довідку №10697 від 19.05.2017 року про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 (а.с. 87)

Однак ГУ ПФУ в Кіровоградській області, отримавши цю довідку, пенсію позивачу не перерахувало.

Між тим, Кабінетом Міністрів України відповідно до частини 4 статті 63 Закону №2262-XII прийнято постанову №103 від 21.02.2018 року "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (надалі - постанова КМУ №103).

Пунктом 3 постанови КМУ №103 постановлено перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначені згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) проводити з 1 січня 2018 року.

Згідно з пунктами 4, 5 постанови КМУ №103 у разі коли внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією постановою, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно із Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї постанови проводиться на підставі довідок про розміри грошового забезпечення, поданих Міністерством внутрішніх справ органам Пенсійного фонду України до набрання чинності цією постановою, або довідок, додатково оформлених та поданих відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р., № 45 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 12, ст. 301).

Пунктами 7, 8 постанови КМУ №103 постановлено уповноваженим органам, у тому числі Міністерству внутрішніх справ України, після набрання чинності цією постановою забезпечити оформлення та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про розміри грошового забезпечення, визначені в пункті 1 цієї постанови, відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року №45.

Міністерству соціальної політики разом з Пенсійним фондом України забезпечити проведення перерахунків пенсій, передбачених цією постановою.

Також постановою КМУ №103 внесено зміни до Порядку №45.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 5 Порядку №45 (у редакції постанови КМУ №103) під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (Офіційний вісник України, 2015 р., №96, ст. 3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.

На виконання постанови КМУ №103 ліквідаційною комісією УМВС України в Кіровоградській області з метою перерахунку пенсії позивача складена та направлена до ГУ ПФУ в Кіровоградській області нова довідка №10697* від 21.03.2018 року про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, за нормами, чинними на 01.01.2016 року, за формою згідно з додатком 3 до Порядку №45. Згідно з цією довідкою розмір грошового забезпечення за посадою, яку позивач займав на день звільнення, становить 9786 грн., з яких посадовий оклад - 3400 грн.; оклад за військовим (спеціальним) званням полковник поліції - 2400 грн.; надбавка за стаж служби (45%) - 2610 грн.; надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) - 340 грн., премія (11,84%) - 1036 грн. (а.с. 85зв.)

На підставі цієї довідки ГУ ПФУ в Кіровоградській області 04.04.2018 року здійснено перерахунок пенсії, призначеної ОСОБА_1, за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та визначено її у розмірі 6067, 32 грн. (9786 грн. х 62%) (а.с. 84зв.)

Внаслідок цього перерахунку розмір пенсії позивача збільшився у порівнянні з розміром раніше призначеної йому пенсії.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем до довідок №10697 від 19.05.2017 року, №10697* від 21.03.2018 року про розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2016 року, не були включені надбавка за оперативно-розшукову діяльність (50%), надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%), які позивач отримував на момент звільнення та які були враховані йому при призначенні пенсії у середньомісячну суму додаткових видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Як установлено судом, станом на 01.01.2016 року працівники органів внутрішніх справ не отримували такі надбавки, оскільки з 07.11.2015 року були звільнені зі служби в міліції у зв'язку з втратою чинності Закону України "Про міліцію". Станом на 01.01.2016 року зазначені надбавки також не отримували поліцейські.

Відтак, з огляду на норми абзацу 7 пункту 5 Порядку №45, оскільки такі надбавки на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) не виплачувалися, тому вони не підлягали врахуванню для перерахунку пенсії, а відповідач не мав підстав для зазначення їх у довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача.

Щодо премії, включеної до довідки №10697 від 19.05.2017 року про грошове забезпечення для перерахунку пенсії позивачу у розмірі 6,15 % грошового забезпечення, судом установлено, що такий розмір зазначено відповідачем, виходячи з доведених Міністерством внутрішніх справ України середніх розмірів премій, що фактично виплачені за грудень 2015 року за відповідною посадою в Національній поліції, відповідно до листа МВС України від 20.04.2017 року №5551/05/22-2017 року "Про окремі питання підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій". (а.с. 54-57) Позивач не погоджується з таким розміром, вважаючи, що він повинен становити 123,4%, як вказано у грошовому атестаті та протоколі за пенсійною справою №1103004403 від 29.10.2014 року. (а.с. 80, 82зв.)

Суд відхиляє такі доводи, оскільки за змістом абзацу 5 пункту 5 Порядку №45, премія для перерахунку пенсій повинна враховуватися у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії, за відповідною посадою. Відповідачем у довідці №10697* від 21.03.2018 року про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії позивача, зазначена премія у розмірі 11,84%, що є середнім розміром, що фактично виплачено за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії, за відповідною посадою, а саме за січень 2016 року.

Аналогічні правові висновки викладені в рішенні Верховного Суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 12.03.2018 року у зразковій справі №Пз/9901/1/18 (№802/2196/17-а), залишеному без змін постановою Великої палати Верховного Суду від 12.12.2018 року, в якому зокрема зазначено, що висновки Верховного Суду в цій зразковій справі належить застосовувати в адміністративних справах щодо звернення до суду пенсіонерів органів внутрішніх справ, яким призначено пенсію згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", з адміністративними позовами щодо виготовлення та направлення до органів Пенсійного фонду України нової довідки про розмір грошового забезпечення із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до частини 3 статті 291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Суд дійшов до висновку, що відповідач у спірних правовідносинах діяв правомірно, порушень прав позивача не вчиняв, протиправної бездіяльності не допустив. Правові підстави для зобов'язання відповідача виготовити та направити до пенсійного органу нову довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, з зазначенням складових та сум, на яких наполягає позивач, відсутні. Відтак, у задоволенні його позову слід відмовити.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову, підстав для стягнення на його користь судового збору, сплаченого при зверненні до суду з цим позовом, немає.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 (10003, АДРЕСА_2, РНОКПП НОМЕР_1) до ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області (25000, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 41, код ЄДРПОУ 08673454) відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено11.03.2019
Номер документу80331490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/622/18

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні