ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2019 року м. Черкаси
справа № 925/1317/18
Господарський суд Черкаської області у складі: головуючого - судді Скиби Г.М., за участю секретаря судового засідання Хелис Н.М., у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду розглянув справу за позовом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131
до товариства з обмеженою відповідальністю АНТОНОВКА І К , Черкаська область, Уманський район, с. Антонівка, вул. Леніна, 10
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Танська сільська рада Уманського району, Черкаська область, Уманський район, с. Танське, вул. Центральна, 9
про стягнення 49 018,44 грн. заборгованості за договором оренди,
за участю повноважних представників сторін:
від позивача: не з'явився;
від відповідача: Атамась І.М. - адвокат;
від третьої особи: не з'явився.
Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області звернулося в господарський суд Черкаської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю АНТОНОВКА І К , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет на стороні позивача - Танська сільська рада Уманського району, в якому просить суд:
- стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю АНТОНОВКА І К заборгованість з орендної плати за перший рік оренди земельної ділянки згідно договору оренди землі від 23.07.2018р. в розмірі 49 018,44 грн.;
- відшкодувати судові витрати.
Третя особа, належним чином повідомлена про дату та час судового засідання, участь свого представника у судове засідання втретє не забезпечила, про причини неявки суд не повідомила.
В судовому засіданні:
- представник позивача, належно повідомлений про час і місце судового розгляду, в засідання не з'явився, позовні вимоги не підтримав;
- представник відповідача вимоги заперечив та просить в позові відмовити. Повідомив, що Танська сільська рада, як отримувач коштів за орендну плату за земельні ділянки державної форми власності, отримала річну орендну плату від титульного користувача ОСОБА_2 за спірну земельну ділянку площею 6,2 га з кадастровим номером 7124388300:03:000:1855, яка розташована за межами населеного пункту на території Танської сільської ради Уманського району, та суму гарантійного внеску, що був сплачений відповідачем.
- третя особа письмово підтримала вимоги позову повністю. Мотиви та підстави підтримання вимог - не пояснені.
Позивач не змінив підставу чи предмет спору.
Сторони не змогли вирішити спір в позасудовому порядку. Сторони повідомили, що надали суду всі докази по справі.
На запитання головуючого учасники заявили:
про відсутність будь-яких інших доказів на підтвердження своїх доводів і пояснень;
про відсутність потреби у витребуванні інших доказів від учасників провадження у справі та інших осіб;
про можливість завершення дослідження обставин справи.
Дослідивши докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення учасників, судом встановлено такі взаємовідносини сторін та обставини:
Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області у своїй діяльності керується Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016р. №308 згідно з яким, Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством, на території Черкаської області.
Завданням Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Черкаської області. Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, як це визначено статтею 3 Земельного кодексу України.
Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими законами України і договором оренди землі.
У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
Частиною 2 статті 134 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області з дотриманням приписів ст. 134 ЗКУ проведено земельні торги на право оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності, кадастровий номер ділянки 7124388300:03:000:1855, що розташована в адміністративних межах Танської сільської ради за межами населеного пункту - лот №24213.
За результатами проведених торгів оформлено протокол земельних торгів №43 від 23.07.2018р. (а.с. 22-25), переможцем торгів визначено ТОВ Антоновка і К .
На підставі протоколу земельних торгів №43 між Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області та товариством з обмеженою відповідальністю Антоновка і К 23.07.2018р. укладено договір оренди землі (далі - Договір, а.с. 16-21), за умовами якого в строкове платне користування передано земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 7124388300:03:000:1855, яка розташована за межами населених пунктів на території Танської сільської ради Уманського району Черкаської області.
Відповідно до п. 2 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 6,2000 га, у тому числі рілля - 6,2000 га.
Пунктом 9 Договору визначено, що плата за перший рік (12 місяців) користування земельною ділянкою, право оренди якої набути на земельних торгах згідно з протоколом №43 земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності від 23 липня 2018 року у розмірі річної орендної плати, що становить 49018,44 грн., підлягає сплаті орендарем не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди землі на розрахунковий рахунок Танківської сільської ради Уманського району Черкаської області.
Пунктом 14 Договору передбачено сплата штрафу у розмірі 100% річної орендної плати, у разі невнесення орендної плати у 10-ти денний строк.
Відповідно до п. 25 Договору орендодавець вправі вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати, а згідно п. 28 Договору орендар зобов'язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату.
Натомість відповідач таке право з власних міркувань не зареєстрував, право користування ділянкою в нього не виникло. Договір оренди землі від 23.07.2018р. (а.с. 16-21) - не набрав чинності.
30.07.2018р. наказом ГУ ДГК у Черкаській області №245 Про анулювання результатів земельних торгів результати торгів по лоту №24213 були анульовані (а.с. 26).
Пізніше Договір оренди укладено з іншим претендентом (ОСОБА_2 - дані Державного земельного кадастру, станом на 03.01.2019р., а.с. 34-35), дані з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (а.с. 61) - за результатами повторного земельного аукціону від 16.10.2018р. №13566 (а.с. 78). Переможець повторного аукціону ОСОБА_2 вніс річну орендну плату за користування спірною ділянкою - в сумі 11541,16 грн. протягом 17-18.10.2018р., що письмово підтвердив Танський сільський голова (а.с. 60, 80, 82).
На підставі викладеного Позивач звернувся до суду за захистом порушеного права та примусового стягнення плати за перший рік використання ділянки згідно письмового договору від 23.07.2018р. з позивачем
Відповідач вимоги заперечив повністю, просить в позові відмовити, оскільки договір оренди землі не набув чинності, право оренди землі не зареєстроване в Державному реєстрі речових прав. Відповідач не отримував ділянку та не приступав до використання спірної ділянки за призначенням. Спірна земельна ділянка використовується іншим орендарем з належною реєстрацією. Подвійне отримання орендної плати за одну й ту ж ділянку є неприпустимим.
Сільська рада підтримала вимоги позивача. Мотивів та правових підстав такої позиції третьою особою не наведено.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, враховуючи пояснення учасників, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають до задоволення.
Згідно з постановою Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009р. №14 Про судове рішення у цивільній справі , рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги цивільного судочинства, вирішив справу згідно з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, а також правильно витлумачив ці норми. Обґрунтованим визнається рішення, ухвалене на основі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених доказами, які були досліджені в судовому засіданні і які відповідають вимогам закону про їх належність та допустимість, або обставин, що не підлягають доказуванню, а також якщо рішення містить вичерпні висновки суду, що відповідають встановленим на підставі достовірних доказів обставинам, які мають значення для вирішення справи.
У відповідності з положеннями постанови пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №6 Про судове рішення рішення з господарського спору повинно прийматись у відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.
Згідно статутних документів позивач та відповідач є самостійними юридичними особами.
Згідно ч. 3 ст. 5 Господарського кодексу України (далі - ГК України) суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні здійснювати свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Частина 2 ст. 13 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачає зобов'язання особи при здійсненні своїх прав утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб.
Позивач є органом державної виконавчої влади та управненою особою на укладення договорів оренди земельних ділянок державної форми власності.
Відповідач є суб'єктом господарювання на ринку сільськогосподарського виробництва України.
Місце проведення господарської діяльності відповідає місцю їх реєстрації - приписи ст. 93 ЦК України.
Вимоги Позивача базуються на договорі оренди землі від 23.07.2018р., укладеному між Позивачем та Відповідачем та за яким, на підставі протоколу №43 земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності від 23.07.2018р., передається в строкове платне користування земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 6,2000 га з кадастровим номером 7124388300:03:000:1855, яка розташована за межами населених пунктів на території Танської сільської ради Уманського району Черкаської області.
Вказаний договір оренди було укладено між Позивачем і Відповідачем, як переможцем земельних торгів у формі аукціону, проведеного 23.07.2018р.
Статтею 11 Цивільного кодексу України встановлено, що підставами для виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема договори та інші правочини.
При цьому, за правилами статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства.
30.07.2018р. наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №245 результати земельних торгів з продажу лота №24213 - земельної ділянки площею 6,2000 га з кадастровим номером 7124388300:03:000:1855 - анульовані.
Відповідно до п.40 Договору від 23.07.2018р. договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та державної реєстрації права користування відповідно до вимог чинного законодавства .
Суд враховує, що у зв'язку з анулюванням результатів земельних торгів у формі аукціону, у Відповідача не виникло право на користування земельною ділянкою, відповідно таке право користування не було зареєстроване в Державному реєстрі речових прав за вимогами чинного законодавства, а отже, договір оренди землі від 23.07.2018р. не набув чинності.
Відсутність реєстрації за Відповідачем права користування земельною ділянкою, орендна плата по якій є предметом спору, підтверджується Інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (запит від 03.01.2019, а.с. 34-35).
Тому твердження Позивача про виникнення обов'язку щодо сплати орендної плати у розмірі та строки, визначені законом та договором від 23.07.2018р. - є безпідставними.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 93 Земельного кодексу України та ст. 1 Закону України Про оренду землі право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 6 ЗУ Про оренду землі визначено, що орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Частиною другою вказаної статті визначено, що у разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону. Так, ст. 125 ЗК України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (ст.126 ЗК України).
Відповідно до вимог ст. 17 ЗУ Про оренду землі об'єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з приписами ст. 21 ЗУ Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Поняття договору оренди землі регламентовано ст. 13 ЗУ Про оренду землі , а саме договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Порядок укладення договору оренди землі визначено ст. 16 Закону, згідно частини другої якої укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України або за результатами аукціону.
Стаття 650 Цивільного кодексу України визначає, що особливості укладення договорів на біржах, аукціонах, конкурсах тощо встановлюються відповідними актами цивільного законодавства.
Зокрема, порядок продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах регулюється главою 21 ЗК України. Відповідно до ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.
Порядок проведення земельних торгів регламентовано ст.137 ЗК України, відповідно до ч. 22 якої у процесі проведення торгів виконавець веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може вноситися й інша інформація. Протокол підписується переможцем, ліцитатором та організатором земельних торгів або його представником негайно після закінчення торгів за лотом у двох примірниках. Один примірник протоколу видається переможцю.
Ліцитатор оголошує про завершення земельних торгів після підписання протоколу торгів (ч. 23 ст. 137).
Згідно з вимогами ч. 24 вказаної статті договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів, крім випадків, передбачених частиною двадцять дев'ятою цієї статті.
Право на земельну ділянку, набуте за результатами проведення торгів, підлягає державній реєстрації в порядку, визначеному законом ( ч.26).
Згідно з ч. 31 ціна продажу земельної ділянки, плата за користування земельною ділянкою, право користування якою набуто на торгах, а також сума витрат, здійснених організатором або виконавцем земельних торгів на підготовку лота до продажу, організацію та проведення земельних торгів, підлягають сплаті переможцем земельних торгів не пізніше трьох банківських днів з дня укладення відповідного договору.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 138 ЗК України земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки.
Згідно з ч.2 вказаної статті земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути анульовані.
Відповідно до ч.5 ст. 138 ЗК України результати торгів анулюються організатором земельних торгів у разі відмови переможця від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, а також у разі несплати переможцем в установлений строк належної суми за придбаний лот.
Рішення про анулювання торгів приймається організатором земельних торгів у п'ятиденний строк після виникнення підстави для анулювання.
У разі прийняття рішення про анулювання торгів гарантійні внески не повертаються:
а) всім учасникам, якщо жоден з них не запропонував ціну, вищу за стартову ціну лота;
б) учаснику, який був відсторонений від участі в торгах ліцитатором за неодноразове порушення порядку проведення торгів;
в) переможцю, який відмовився від підписання протоколу із зазначенням результатів торгів;
г) переможцю у разі несплати ним в установлений строк належної суми за придбаний лот;
ґ) переможцю, який відмовився від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки.
В свою чергу, відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Момент укладання договору врегульовано ст. 640 ЦК України.
Згідно з вимогами ч.2 ст. 640 ЦК України якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії.
Отже, процедура укладення договору оренди землі за результатами земельних торгів у формі аукціону регулюється спеціальними нормами законодавства. Підставою для укладення договору оренди земельної ділянки є результати аукціону. У визначених законом випадках результати торгів анулюються.
Відповідно, в разі анулювання результатів земельних торгів, відсутні підстави для укладення договору оренди земельної ділянки, а отже, підписаний між переможцем та організатором земельних торгів, результати яких анульовані договір оренди землі не може вважатися укладеним.
В свою чергу, право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації такого права у встановленому законом порядку, об'єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди, а орендна плата - це плата за користування земельною ділянкою згідно з умовами договору оренди.
Враховуючи викладене, підстав для стягнення орендної плати в разі, якщо не виникло право користування земельною ділянкою та остання в користування не передана - немає.
Відповідач 23.07.2018р. взяв участь в земельних торгах по продажу права оренди земельної ділянки площею 6,2000 га, кадастровий номер 7124388300:03:000:1855 в адмінмежах Танської сільської ради (за межами населених пунктів) Уманського району для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строком на 7 років лот №1 (лот №24213 аукціону №12474).
Згідно протоколу земельних торгів №43 від 23.07.2018р. Відповідач визнаний переможцем земельних торгів (ціна продажу 49018,44 грн.).
У відповідності з вимогами ч.22 ст. 137 ЗК України представник Відповідача підписав протокол торгів, що стало підставою для оголошення завершення земельних торгів. Відповідно до вимог ч.24 ст. 137 ЗК України того ж дня, 23.07.2018р. представником Відповідача та представником організатора земельних торгів - Позивача було підписано договір оренди земельної ділянки на умовах, визначених за результатами аукціону.
В подальшому, через об'єктивні обставини, Відповідач не зміг в визначений законодавством та договором триденний термін виконати покладений на нього обов'язок щодо сплати належної суми за придбаний лот.
Відповідно до вимог ч.5 ст. 138 ЗК України несплата переможцем в установлений строк належної суми за придбаний лот є підставою для анулювання результатів торгів, які наказом Позивача від 30.07.2018р. №245 були анульовані.
Суд зазначає, що 30.07.2018р. результати торгів, як підстава для укладення договору оренди землі від 23.07.2018р. анульовані, договір оренди від 23.07.2018р. не може вважатися укладеним та не набув чинності, а право користування земельною ділянкою не виникло.
Твердження Позивача про узгодження істотних умов договору оренди, про що свідчать особисті підписи сторін договору є безпідставним, оскільки процедура укладення договору оренди землі за результатами аукціону, а також право на користування земельною ділянкою мають свої особливості, визначені спеціальним земельним законодавством.
Враховуючи викладене, вимога Позивача щодо сплати Відповідачем орендної плати за договором оренди землі, який не набув чинності за користування земельною ділянкою, яка в користування не передавалася - є протиправною та такою, що не грунтується на вимогах закону.
Оскільки договір оренди землі від 23.07.2018р. не набрав чинності, крім того в силу ч.2 ст. 640 ЦК України з 30.07.2018р. не є укладеним, то права та обов'язки сторін за ним, а відповідно і зобов'язання не виникли, а отже і підстав для застосування наслідків порушення зобов'язання немає.
Суд оцінює критично подані позивачем документи сільської ради, оскільки сільська рада не наділена повноваженнями з контролю земель державної власності, тим більш за адміністративними межами села.
Відповідно до ст.ст. 74, 76-79 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.
Суд враховує, що вимоги позивача ґрунтуються лише на припущеннях.
Натомість позивач намагається отримати подвійну оплату за одну і ту саму земельну ділянку сільськогосподарського призначення при відсутності правової чи договірної підстави, що є неприпустимим.
Позивач не спростував належними доказами доводи відповідача та не подав доказів наявності свого порушеного права та права держави з викладених ним підстав, тому в задоволенні позову належить відмовити повністю з мотивів безпідставності та необґрунтованості вимог.
Відповідно до статті 16, 58 ГПК України, учасники справи мають право користуватися правничою допомогою. Представництво у суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога). Представником у суді може бути адвокат.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро (організаційні форми адвокатської діяльності).
Частиною 5 ст. 14 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" стороною договору про надання правової допомоги є адвокатське бюро.
В свою чергу п. 4 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону визначає, що договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро) зобов'язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов'язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Відповідно до статті 123 ГПК України, судові витрата складаються з витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать в тому числі витрати на професійну правничу допомогу.
Відповідно до приписів ч.4 ст. 129 ГПК України інші судові витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: у разі відмови в позові - на позивача.
Згідно ст. 129 ГПК України судові витрати належить покласти на Позивача та стягнути на користь Відповідача 5000,00 грн. понесених витрат на професійну правничу допомогу.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-241 ГПК України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890
до товариства з обмеженою відповідальністю "Антоновка і К", Черкаська область, Уманський район, с. Антонівка, вул. Леніна, 10, код ЄДРПОУ 35659609
про стягнення 49 018,44 грн. боргу - відмовити повністю.
Стягнути з позивача: Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890, номер рахунку в банку невідомий
на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Антоновка і К", Черкаська область, Уманський район, с. Антонівка, вул. Леніна, 10, код ЄДРПОУ 35659609, номер рахунку в банку невідомий
5000,00 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складення повного судового рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу безпосередньо до суду апеляційної інстанції на вказане рішення.
Повне рішення складено 11.03.2019р.
Суддя Г.М. Скиба
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2019 |
Оприлюднено | 11.03.2019 |
Номер документу | 80335621 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Скиба Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні