Рішення
від 28.02.2019 по справі 480/4344/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2019 р. Справа № 480/4344/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Михайленко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/4344/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" до Головного управління ДФС у Сумській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Сумській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.07.2018 № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій з акцизного податку у розмірі 11059, 73 грн.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 відкрито провадження по справі, призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження у підготовчому судовому засіданні.

Ухвалою суду від 05.02.2019 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги мотивовані тим, що підставою прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення став висновок відповідача викладений в акті камеральної перевірки про несвоєчасну реєстрацію позивачем акцизної накладної за період з 05.03.2018 по 02.05.2018. Заперечуючи факт вчинення порушення, позивач зазначає, що акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 було помилково виписано внаслідок технічної помилки (збій комп'ютера), а саме невірно вказана дата (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018). Дана акцизна накладна була зареєстрована в ЕРАН 02.05.2018. Після виявлення помилки, підприємство зробило коригування № 4 від 18.04.2018 і зареєструвало акцизну накладну з вірною датою № 219 від 18.04.2018. Позивач зауважує, що відвантаження продукції в адресу ТОВ Авіс Украгро 18 лютого 2018 року не відбувалось. Згідно з п. 3 ст. 231 ПКУ акцизна накладна складається платником в день реалізації пального, тому акцизної накладної від 18 лютого 2018 року не повинно бути, так як не існує підстав для її складання. ТОВ Алмаз - Центр наголошує на тому, що акцизна накладна № 214 від 18.02.2018 є помилковою (помилка в даті) і тому немає підстав для застосування штрафних санкції за несвоєчасну реєстрацію даної накладної.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні.

У письмовому відзиві на позовну заяву зазначив, що перевіркою встановлено, що 02.05.2018 ТОВ Алмаз - Центр зареєстровано в ЄРАН акцизну накладну від 18.02.2018 № 214 на суму акцизного податку 55 253,65 грн., тобто із порушенням законодавчо встановлених термінів реєстрації від 31 до 60 календарних днів. Враховуючи вищевикладене, відповідно до п. 120-2.1 ст. 120-2 Кодексу ГУ ДФС у Сумській області винесено ППР від 17.07.2018 № НОМЕР_1 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 11 050,73 грн. (20%) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН. Відповідач зауважує, що згідно з п. 10 та п. 11 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року № 218 дата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації, а тому здійснене позивачем коригування не було взято до уваги контролюючим органом.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 18.04.2018 позивач відвантажив на адресу ТОВ Авіс Украгро дизельне паливо на загальну суму 541997,46 грн.

На реалізований товар було складено наступні документи: податкову накладну від 18.04.2018 № 50, видаткову накладну № 234 від 18.04.2018 на суму 270251,86 грн., ТТН № 328 від 18.04.2018, акцизну накладну № 211 від 18.04.2018, податкову накладну від 18.04.2018 № 57, видаткову накладну № 237 від 18.04.2018 року на суму 271746,59 грн., ТТН № 329 від 18.04.2018, акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 (а.с. 63-69).

02.05.2018 ТОВ Алмаз-Центр зареєстровано в Єдиному реєстрі акцизних накладних акцизну накладну від 18.02.2018 № 214 на суму акцизного податку 55 253,65 грн. (а.с. 49-50).

При цьому, у зазначеній накладній було невірно вказано дату (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018).

Після виявлення помилки, позивач зробив коригування № 4 від 18.04.2018 і 02.05.2018 зареєстрував в Єдиному реєстрі акцизних накладних акцизну накладну № 219 від 18.04.2018 на суму акцизного податку 55 253,65 грн. (а.с. 51-53).

21.06.2018 Головним управлінням ДФС у Сумській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації позивачем акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за період з 01.05.2018 по 31.05.2018, за результатами якої складено акт № 3760/18-28-40-03/32602665 (а.с. 35-36).

В результаті камеральної перевірки встановлено факти несвоєчасної реєстрації акцизної накладної № 214 від 08.02.2018 в Єдиному реєстрі акцизних накладних, чим порушено вимоги пункту 231.6 статті 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-2.1 статті 120-2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями.

На підставі висновків акту перевірки від 21.06.2018 № 3760/18-28-40-03/32602665 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.07.2018 № НОМЕР_1 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 11 050,73 грн. (20%) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.

Як встановлено із розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 17.07.2018 № НОМЕР_1, до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" застосовано штрафні санкції у розмірі 20% в сумі 11 050,73 грн. за порушення граничного терміну реєстрації акцизної накладної від 18.02.2018 № 214 в ЄРАН на 58 днів.

Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до пп. 212.1.15 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - Кодекс), платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Згідно із п. 231.1 ст.231 Кодексу, платник податку при реалізації пального зобов'язанний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Відповідно до п. 231.3 ст.231 Кодексу, акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.

Згідно із п. 231.5 ст. 231 Кодексу при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктами господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Відповідно до п. 236.6 ст. 236 Кодексу, реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизні накладні/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманими отримувачем пального.

Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.

Згідно із п. 231.7 ст. 231, якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складення розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних:

особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального;

отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального. При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального.

Розрахунок коригування, складений платником податку до акцизних накладних з реалізації пального не платникам акцизного податку, або розрахунок коригування, складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі акцизних накладних таким платником податку.

Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно із п. 1 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року №218 (далі - Порядок № 218) якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Відповідно до п. 10 та п. 11 розділу III Порядку № 218, у разі якщо при реєстрації акцизної накладної платником податку помилково вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД, то платник податку, що реалізує пальне, має скласти розрахунок коригування такої накладної на зменшення всього обсягу пального зазначеного в ній, який реєструється в ЄРАН отримувачем. Після чого платник податку, що реалізує пальне, має зареєструвати в ЄРАН нову акцизну накладну з правильними реквізитами отримувача пального чи правильним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. При цьому дата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації.

Відповідно до п. 120-2.1 ст. 120-2 Кодексу, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

З матеріалів справи встановлено, що господарська операція, на виконання якої було виписано акцизну накладну від 18.02.2018 № 214, а саме відвантаження пального Товариству з обмеженою відповідальністю Авіс Украгро відбувалось 18 квітня 2018 року.

Натомість, відвантаження позивачем продукції на адресу ТОВ Авіс Украгро 18 лютого 2018 року не відбувалось, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 18.02.2018 (а.с. 61).

Судом встановлено, що акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 року було помилково виписано внаслідок технічної помилки, а саме невірно вказана дата (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018), після виявлення помилки, підприємство зробило коригування № 4 від 18.04.2018 і 02.05.2018 зареєструвало акцизну накладну з вірною датою № 219 від 18.04.2018.

Суд зазначає, що відповідно до чинного законодавства граничним строком реєстрації акцизної накладної від 18.04.2018 № 219 є 03.05.2018, а отже, зареєструвавши акцизну накладну 02.05.2018, позивач не порушив встановлених Податковим кодексом строків, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних санкцій.

Суд не бере до уваги посилання відповідача на положення п. 10 та п. 11 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218, відповідно до якого дата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації.

Суд зауважує, що вищевказані норми врегульовують порядок проведення коригування акцизної накладної у випадку, якщо у ній вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД.

У даному випадку у спірній акцизній накладній помилково зазначено дату.

Суд звертає увагу на те, що чинним Податковим Кодексом України, Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального не передбачено, в якому порядку має здійснюватися коригування акцизної накладної при помилковому зазначенні у ній дати.

Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 статті 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Згідно із практикою Європейського суду з прав людини, яка сформувалась з питань імперативності правила про прийняття рішення на користь платників податків, встановлено, що у разі існування неоднозначності у тлумаченні прав та/чи обов'язків платника податків належить віддавати перевагу найбільш сприятливому тлумаченню національного законодавства та приймати рішення на користь платника податків (справи "Серков проти України" (заява №39766/05), "Щокін проти України" (заяви №23759/03 та №37943/06), які відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" підлягають застосуванню судами як джерела права.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволенню.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" до Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Сумській області від 17.07.2018 № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій з акцизного податку у розмірі 11059, 73 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" (40009, м. Суми, вул. Пушкіна, 55, ідентифікаційний код 32602665) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Сумській області (400009, м. Суми, вул. Іллінська, 13, ідентифікаційний код 39456414) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

Повний текст рішення складений та підписаний 11.03.2019.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2019
Оприлюднено12.03.2019
Номер документу80345207
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4344/18

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 28.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Рішення від 28.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні