ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2019 р.Справа № 480/4344/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Кононенко З.О.,
Суддів: Калиновського В.А. , Бегунца А.О. ,
за участю секретаря судового засідання Цибуковської А.П.
представника позивача Третьякова С.М.
представника відповідача Войтенка О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 28.02.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Є.Д. Кравченко, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 11.03.19 року по справі № 480/4344/18
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр"
до Головного управління ДФС у Сумській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр", звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.07.2018 № 0001234003 про застосування штрафних санкцій з акцизного податку у розмірі 11059, 73 грн.
В обгрунтування позовних вимог, позивач зазначав, що підставою прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення став висновок відповідача викладений в акті камеральної перевірки про несвоєчасну реєстрацію позивачем акцизної накладної за період з 05.03.2018 по 02.05.2018. Заперечуючи факт вчинення порушення, позивач зазначає, що акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 було помилково виписано внаслідок технічної помилки (збій комп`ютера), а саме невірно вказана дата (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018). Дана акцизна накладна була зареєстрована в ЕРАН 02.05.2018. Після виявлення помилки, підприємство зробило коригування № 4 від 18.04.2018 і зареєструвало акцизну накладну з вірною датою № 219 від 18.04.2018. Позивач зауважує, що відвантаження продукції в адресу ТОВ Авіс Украгро 18 лютого 2018 року не відбувалось. Згідно з п. 3 ст. 231 ПКУ акцизна накладна складається платником в день реалізації пального, тому акцизної накладної від 18 лютого 2018 року не повинно бути, так як не існує підстав для її складання. ТОВ Алмаз - Центр наголошує на тому, що акцизна накладна № 214 від 18.02.2018 є помилковою (помилка в даті) і тому немає підстав для застосування штрафних санкції за несвоєчасну реєстрацію даної накладної.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 28.02.2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" до Головного управління ДФС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Сумській області від 17.07.2018 № 0001234003 про застосування штрафних санкцій з акцизного податку у розмірі 11059, 73 грн.
Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.
Так, відповідач зазначав, що згідно п.231.7 ст.231, якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складення розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних: особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального; отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального. При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального.
Розрахунок коригування, складений платником податку до акцизних накладних з реалізації пального не платникам акцизного податку, або розрахунок коригування, складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі акцизних накладних таким платником податку.
Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов`язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Згідно з п.10 та п.11 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року №218 (далі по тексту - Порядок №218), у разі якщо при реєстрації акцизної накладної платником податку помилково вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД, то платник податку, що реалізує пальне, має скласти розрахунок коригування такої наклалної на зменшення всього обсягу пального зазначеного в ній, який реєструється в ЄРАН отримувачем. Після чого платник податку, що реалізує пальне, має зареєструвати в ЄРАН нову акцизну накладну з правильними реквізитами отримувача пального чи правильним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. При ньому пата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації.
Відповідно до п.9 Розділу III Порядку №218, на розрахунку коригування вказуються номер та дата акцизної накладної, показники якої коригуються. Не допускається виправлення даних щодо дати складання акцизної накладної, показники якої коригуються, та її попялкового номеру.
Позивач, надав письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому серед іншого зазначав, що акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 року було помилково виписано внаслідок технічної помилки, а саме невірно вказана дата (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018), після виявлення помилки, підприємство зробило коригування № 4 від 18.04.2018 і 02.05.2018 зареєструвало акцизну накладну з вірною датою № 219 від 18.04.2018.
Відповідно до чинного законодавства граничним строком реєстрації акцизної (накладної від 18.04.2018 № 219 є 03.05.2018, а отже, зареєструвавши акцизну накладну 02.05.2018, позивач не порушив встановлених Податковим кодексом строків, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "АлмазтЦентр" штрафних санкцій.
Також на думку позивача, без дослідження документів ТОВ Алмаз - Центр неможливо встановити, або спростувати фактичність вчинення дій по акцизній накладній 18.02.2018 року.
Норми п. 10 та п. 11 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 25.02.2016 № 218 врегульовують порядок проведення коригування акцизної накладної у випадку, якщо і у ній вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. Проте, у даному випадку у спірній акцизній накладній помилково зазначено дату.
Позивач зазначає, що Порядком реєстрації акцизної накладної не передбачено застосування штрафних санкцій у разі помилки в даті складання акцизної накладної, ГУ ДФС у Сумській області застосував штрафну санкцію за несвоєчасну реєстрацію фактично неіснуючої накладної (помилково складеної) за період з 05.03.2018 року по 02.05.2018 року.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідача підтримав апеляційну скаргу, просив задовольнити її, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.
Представник позивача, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив залишити без задоволення апеляційну скаргу, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що 18.04.2018 позивач відвантажив на адресу ТОВ Авіс Украгро дизельне паливо на загальну суму 541997,46 грн.
На реалізований товар було складено наступні документи: податкову накладну від 18.04.2018 № 50, видаткову накладну № 234 від 18.04.2018 на суму 270251,86 грн., ТТН № 328 від 18.04.2018, акцизну накладну № 211 від 18.04.2018, податкову накладну від 18.04.2018 № 57, видаткову накладну № 237 від 18.04.2018 року на суму 271746,59 грн., ТТН № 329 від 18.04.2018, акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 (а.с. 63-69).
02.05.2018 ТОВ Алмаз-Центр зареєстровано в Єдиному реєстрі акцизних накладних акцизну накладну від 18.02.2018 № 214 на суму акцизного податку 55 253,65 грн. (а.с. 49-50).
При цьому, у зазначеній накладній було невірно вказано дату (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018).
Після виявлення помилки, позивач зробив коригування № 4 від 18.04.2018 і 02.05.2018 зареєстрував в Єдиному реєстрі акцизних накладних акцизну накладну № 219 від 18.04.2018 на суму акцизного податку 55 253,65 грн. (а.с. 51-53).
21.06.2018 Головним управлінням ДФС у Сумській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації позивачем акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних за період з 01.05.2018 по 31.05.2018, за результатами якої складено акт № 3760/18-28-40-03/32602665 (а.с. 35-36).
В результаті камеральної перевірки встановлено факти несвоєчасної реєстрації акцизної накладної № 214 від 08.02.2018 в Єдиному реєстрі акцизних накладних, чим порушено вимоги пункту 231.6 статті 231 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-2.1 статті 120-2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями.
На підставі висновків акту перевірки від 21.06.2018 № 3760/18-28-40-03/32602665 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 17.07.2018 № 0001234003 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 11 050,73 грн. (20%) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
Як встановлено із розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення від 17.07.2018 № 0001234003, до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" застосовано штрафні санкції у розмірі 20% в сумі 11 050,73 грн. за порушення граничного терміну реєстрації акцизної накладної від 18.02.2018 № 214 в ЄРАН на 58 днів.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач не порушив встановлених Податковим кодексом строків, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних санкцій.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову з наступних підстав.
Відповідно до пп. 14.1.4, 14.1.145 п. 14.1 статті 14 ПК України, акцизний податок - це непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції); підакцизні товари (продукція) - товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які цим Кодексом встановлено ставки акцизного податку.
Згідно пп. 212.1.11 п. 212.1, пп. 212.3.1 п. 212.3 статті 212, пункту 213.1 статті 213 ПК України, платниками податку є особи - суб`єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. Такі суб`єкти підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку - контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних товарів.
Згідно з п.п.212.1.11 п. 212.1, п.п.212.3.1 п. 212.3 ст. 212, п.213.1 статті 213 ПК України, платниками податку є особи - суб`єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. Такі суб`єкти підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку - контролюючими органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних товарів.
Реєстрація здійснюється не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється реалізація підакцизних товарів. Отже, реєстрація контролюючими органами таких платників, як платників акцизного податку здійснюється автоматично при поданні ними декларації з акцизного податку до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.
Відповідно до пп.213.1.9 п.213.1 статті 213 ПК України, об`єктом оподаткування акцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Відповідно до пп. 212.1.15 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - Кодекс), платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.
Згідно із п. 231.1 ст.231 Кодексу, платник податку при реалізації пального зобов`язанний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Відповідно до п. 231.3 ст.231 Кодексу, акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
Згідно із п. 231.5 ст. 231 Кодексу при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов`язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб`єктами господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Згідно із п. 231.7 ст. 231, якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складення розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних:
особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального;
отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального. При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального.
Розрахунок коригування, складений платником податку до акцизних накладних з реалізації пального не платникам акцизного податку, або розрахунок коригування, складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі акцизних накладних таким платником податку.
Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов`язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Відповідно до п. 236.6 ст. 236 Кодексу, реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Для отримання акцизної накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизні накладні/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманими отримувачем пального.
Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.
З матеріалів справи вбачається, що господарська операція, на виконання якої було виписано акцизну накладну від 18.02.2018 № 214, а саме відвантаження пального Товариству з обмеженою відповідальністю Авіс Украгро відбувалось 18 квітня 2018 року.
Натомість, відвантаження позивачем продукції на адресу ТОВ Авіс Украгро 18 лютого 2018 року не відбувалось, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 18.02.2018 (а.с. 61).
Колегія суддів зауважує, що акцизну накладну № 214 від 18.02.2018 року було помилково виписано внаслідок технічної помилки, а саме невірно вказана дата (замість 18.04.2018 зазначено 18.02.2018), після виявлення помилки, підприємство зробило коригування № 4 від 18.04.2018 і 02.05.2018 зареєструвало акцизну накладну з вірною датою № 219 від 18.04.2018.
Слід зазначити, що відповідно до чинного законодавства граничним строком реєстрації акцизної накладної від 18.04.2018 № 219 є 03.05.2018, а отже, зареєструвавши акцизну накладну 02.05.2018, позивач не порушив встановлених Податковим кодексом строків, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних санкцій.
Згідно із п. 1 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 року №218 (далі - Порядок № 218) якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно до п. 10 та п. 11 розділу III Порядку № 218, у разі якщо при реєстрації акцизної накладної платником податку помилково вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД, то платник податку, що реалізує пальне, має скласти розрахунок коригування такої накладної на зменшення всього обсягу пального зазначеного в ній, який реєструється в ЄРАН отримувачем. Після чого платник податку, що реалізує пальне, має зареєструвати в ЄРАН нову акцизну накладну з правильними реквізитами отримувача пального чи правильним кодом товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. При цьому дата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації.
Відповідно до п. 120-2.1 ст. 120-2 Кодексу, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів.
Колегія суддів вважає безпідставними, доводи апеляційної скарги відповідача на положення п. 10 та п. 11 розділу III Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218, відповідно до якого дата складання нової акцизної накладної повинна відповідати даті складання помилкової накладної, що була зареєстрована в ЄРАН, а порядковий номер повинен відповідати поточній нумерації.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вищевказані норми врегульовують порядок проведення коригування акцизної накладної у випадку, якщо у ній вказано неправильні реквізити отримувача пального чи неправильний код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД. У даному випадку у спірній акцизній накладній помилково зазначено дату.
Також, колегія суддів зауважує, що чинним Податковим Кодексом України, Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального не передбачено, в якому порядку має здійснюватися коригування акцизної накладної при помилковому зазначенні у ній дати.
Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 статті 4 Податкового кодексу України податкове законодавство України ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідно до чинного законодавства граничним строком реєстрації акцизної накладної від 18.04.2018 № 219 є 03.05.2018, а отже, зареєструвавши акцизну накладну 02.05.2018, позивач не порушив встановлених Податковим кодексом строків, тому у відповідача були відсутні підстави для застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алмаз-Центр" штрафних санкцій.
Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано задовольнив адміністративний позов.
Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що рішення Сумського окружного адміністративного суду від 28.02.2019 року по справі № 480/4344/18 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Сумській області залишити без задоволення.
Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 28.02.2019 року по справі № 480/4344/18 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді (підпис) (підпис) В.А. Калиновський А.О. Бегунц Повний текст постанови складено 10.09.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 11.09.2019 |
Номер документу | 84132798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Кононенко З.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні