Постанова
від 11.03.2019 по справі 513/1082/17
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 березня 2019 р.м.ОдесаСправа № 513/1082/17 Головуючий в 1 інстанції: Бучацька А.І.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області на рішення Саратського районного суду Одеської області від 27 червня 2018 року по справі за позовом ОСОБА_4 до Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Саратська селищна рада Одеської області, Білгород-Дністровський відділ поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області, Саратська районна державна адміністрація Одеської області, ініціативна група виборців виборчого округу №9 з виборів депутатів Саратської селищної ради, в особі офіційного представника ОСОБА_5, про визнання неправомірними дій, -

В С Т А Н О В И В:

В жовтні 2017 року ОСОБА_4 (надалі-позивач) звернувся до суду з позовом до Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області (надалі - відповідач, Виборча комісія), в якому (з урахуванням уточненої заяви від 21.11.2017 року (а.с.21-27)) просив:

- визнати неправомірними дії Виборчої комісії по завершенню перевірки дотримання вимог статей 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та підписних листів при ініціюванні відкликання його, депутата Саратської селищної ради;

- скасувати постанову Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області від 14.09.2017 року №1 Про народну ініціативу із відкликання депутата Саратської селищної ради ОСОБА_4 .

Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що виборча комісія не перевірила, чи є громадяни, які брали участь у зборах, виборцями територіального виборчого округу, не здійснила перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та не встановила наявності кількості виборців, яка необхідна для відкликання депутата за народною ініціативою. Використання бази даних Реєстру для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах Законом України Про Державний реєстр виборців не передбачено. Також, у спірній постанові не було вказано, з яких підстав, передбачених ч.1 ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , позивача було відкликано за народною ініціативою. Виборча комісія не інформувала позивача про проведення зборів виборців, що позбавило його можливості бути присутнім на засіданні та надати свої пояснення та аргументи.

Рішенням Саратського районного суду Одеської області від 27.06.2018 року позовні вимоги задоволені частково. Визнано неправомірним та скасовано постанову Виборчої комісії від 14.09.2017 року №1 Про народну ініціативу із відкликання депутата Саратської селищної ради ОСОБА_4 . В задоволенні решти позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач, 1954 року народження, громадянин України, позапартійний, був обраний депутатом Саратської селищної ради VІІ скликання по одномандатному виборчому округу №9.

Згідно постанови Саратської селищної виборчої комісії Про народну ініціативу із відкликання депутата Саратської селищної ради ОСОБА_4 від 14.09.2017 року №1, вирішено відкликати за народну ініціативу депутата Саратської селищної ради VІІ скликання (9 округу) ОСОБА_4. .

Спірна постанова виборчої комісії мотивована тим, що подані документи відповідають вимогам статей 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , про що було складено відповідний протокол. В постанові також зазначено, що до комісії надані підписні листи із 59 підписами виборців на підтримку пропозиції про відкликання позивача, а також те, що 10 із 11 письмових заяв про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, доданих до протоколу зборів виборців, відповідають вимогам ч.5 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , і становить не менше 10 осіб. У зв'язку з чим, комісія прийшла до висновку, що ініціатива щодо відкликання депутата Саратської селищної ради ОСОБА_4 підлягає задоволенню.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем всупереч вимогам Закону України Про статус депутатів міських рад не дотримано порядку та процедури внесення пропозиції про відкликання депутата селищної ради за народною ініціативою; не перевірена кількість виборців, які увійшли до складу ініціативної групи та наявність письмової згоди кожної особи на входження до складу ініціативної групи; комісією не встановлено та в спірній постанові не зазначено, що на підтримку пропозиції про відкликання позивача зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі №9, у якому був обраний цей депутат; відповідачем не перевірена наявність визначених у п.3 ч.1 ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , правових підстав для відкликання позивача за народною ініціативою.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Розділом V Закону України Про статус депутатів місцевих рад №93-IV (надалі - Закон №93) визначено підстави, процедуру відкликання депутата місцевої ради та порядок прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією за результатами перевірки дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Згідно ст.37 Закону №93, підставами для відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути:1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції і законів України, що встановлено судом; 2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов'язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі; 3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов'язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.

Відповідно до ст.38 Закону №93 право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 30 осіб для відкликання депутата сільської, селищної ради.

У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата селищної ради має становити - не менше 10 осіб.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.40 Закону №93 на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.

Частинами 3 та 4 ст.40 Закону №93 передбачено, що форма підписного листа для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою встановлюється зборами виборців. Підписний лист повинен містити дату проведення зборів щодо відкликання депутата, порядковий номер підписного листа, зазначення адміністративно-територіальної одиниці, де збираються підписи (повну назву села, селища, міста (територіальної громади), у якому проводиться збір підписів, а також району, області або Автономної Республіки Крим, до складу яких вона входить), назву місцевої ради, до складу якої обрано депутата, його прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дату набуття депутатом повноважень, відомості про суб'єкта висування депутата (відповідна місцева організація партії чи шляхом самовисування), членом якої депутатської фракції (групи) чи позафракційним є депутат, а також про члена ініціативної групи, який збирає підписи (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), місце роботи і адресу місця проживання).

Крім того, підписний лист має містити дані про виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата місцевої ради: порядковий номер виборця у підписному листі, прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, дату підписання, а також особистий підпис виборця.

Член ініціативної групи, який збирає підписи виборців, до початку їх збирання повинен власноручно внести до підписного листа відомості про себе, передбачені абзацом першим частини третьої цієї статті.

Виборець, який підтримує вимогу щодо відкликання депутата, власноручно на підписному листі зазначає своє прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, ставить на підписному листі дату підписання та свій підпис.

Згідно із ч.1 ст.41 Закону №93, після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Частиною 2 ст.41 Закону №93 встановлено, що голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Частиною 4 ст.41 Закону №93 визначено, що при встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:

1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;

2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;

3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;

4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;

5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.

Частиною 4 цієї статті також передбачено, що при встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:

1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;

2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;

3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п'ятою статті 40 цього Закону;

4) які не відповідають встановленій формі.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Відповідно до частин 5, 6 ст.41 Закону №93, якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Відповідно до ст.48 Закону №93 депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об'єднань громадян.

Як вбачається з протоколу від 23.08.2017 року, в смт. Сарата 23.08.2017 року відбулися збори виборців виборчого округу №9 по виборах депутатів Саратської селищної ради, на яких зокрема, прийняті рішення щодо обрання голови зборів виборців виборчого округу №9, секретаря та членів рахункової комісії, внесено пропозиції щодо відкликання за народною ініціативою позивача, затверджено персональний склад ініціативної групи для зібрання підписів, затверджено офіційну особу ініціативної групи для збирання підписів виборців, та затверджено зразок форми підписного листа.

Проте, в протоколі не зазначена кількість виборців, які були присутні на зборах, не зазначений час та місце проведення зборів (конкретна адреса).

До протоколу були додані перелік учасників зборів та письмові заяви ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, про згоду на входження до складу ініціативної групи, а також згода ОСОБА_5 бути офіційним представником ініціативної групи.

Однак, в протоколі зборів зазначена дата їх проведення - 23.08.2017 року, але письмові заяви всіх вищевказаних осіб про згоду на входження до складу ініціативної групи надані 25.08.2017 року, окрім письмової заяви ОСОБА_13, яка надана 26.08.2017 року. Окрім того, в протоколі зборів зазначено, що до складу ініціативної групи включена ОСОБА_15, хоча письмова згода на входження до складу ініціативної групи надана ОСОБА_9, до якої додана копія її паспорту.

13.09.2017 року виборча комісія звернулася до Відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Саратської РДА щодо перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, які підтримали відкликання депутата Саратської селищної ради, та до Саратського ВП ГНУП щодо проведення вибіркової перевірки достовірності підписів громадян (не менше 10 відсотків від загальної кількості), що підтримали відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Відділ ведення Державного реєстру виборців Саратської РДА у відповіді зазначив, що ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад не передбачено використання органами ведення Державного реєстру виборців персональних даних виборців, що містяться у базі даних Державного реєстру виборців для здійснення зазначеної перевірки та не встановлено способу, в який територіальна виборча комісія залучає органи ведення Реєстру, правові позиції відсутні.

На звернення Саратської селищної виборчої комісії щодо проведення вибіркової перевірки достовірності підписів громадян, які підтримали відкликання депутата Саратської селищної ради, яке 14.09.2017 року надійшло до канцелярії Саратського відділення поліції Білгород-Дністровського відділу поліції ГУНП в Одеській області, у той же день, тобто 14.09.2017 року, була надана відповідь, що в результаті здійсненої вибіркової перевірки достовірності підписів громадян, які підтримали відкликання депутата, було встановлено, що при опитуванні десяти громадян, які поставили підписи в відповідних підписних листах, всі десять підтвердили достовірність своїх підписів.

Для підтвердження зазначеної вище вибіркової перевірки підписів виборців, суд першої інстанції своєю ухвалою від 11.12.2017 року витребував відомості про те, чи проводилась вибіркова перевірка підписів виборців, та оригінали для ознайомлення та копії документів, що стали підставою для надання результатів вибіркової перевірки, але Саратським відділенням поліції вказана ухвала суду виконана не була, проведення вибіркової перевірки достовірності підписів громадян підтверджено не було.

Таким чином, факт невиконання відповідачем вимог ст.41 Закону №93 в частині проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів, має місце.

Колегія суддів вважає, що вищевказана відповідь Саратського відділення поліції Білгород-Дністровського відділу поліції ГУНП в Одеській області 14.09.2017 року про проведене опитування десяти громадян, які поставили підписи в відповідних підписних листах, не може бути доказом дотримання законодавчої вимоги по проведенню правоохоронним органом перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, оскільки жодного належного документального підтвердження проведення такого опитування суду не надано.

Колегія суддів вважає, що не здійснення відповідачем перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів не можна вважати суто формальним недоліком, який не може впливати на загальну оцінку дій та рішень відповідача в процедурі відкликання депутата за народною ініціативою.

Передбачена у ст.41 Закону №93 процедура перевірки територіальною виборчою комісією достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, із залученням органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів направлена на недопущення фальсифікації підписів у підписних листах.

Про необхідність проведення такої перевірки із залученням органів ведення Державного реєстру виборців, а також про існуючу правову невизначеність відносно способу здійснення такої перевірки, вказується у постанові Центральної виборчої комісії України від 26.01.2017 року №13.

В спірній постанові Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області від 14.09.2017 року №1 зазначено, що подані документи відповідають вимогам статей 38-40 Закону №93, про що було складено відповідний протокол. В постанові також зазначено, що до комісії надані підписні листи із 59 підписами виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутата, а також те, що 10 із 11 письмових заяв про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, доданих до протоколу зборів виборців, відповідають вимогам ч.5 ст.38 Закону №93, і становить не менше 10 осіб.

Як вбачається з підписних листів, загальна кількість підписів виборців склала 59, проте у підписному листі №1 за порядковими №16 та №17 відповідно не вказана точна адреса місця реєстрації ОСОБА_16 та ОСОБА_17 (зазначено лише смт. Сарата, вул. Річкова); у підписному листі №2 за порядковим №3 не вказана точна адреса місця реєстрації ОСОБА_18 (зазначено лише смт. Сарата, провул. Вокзальний). У підписному листі №2 не зазначено серію та номер паспорта ОСОБА_19 (порядковий номер 10), у підписному листі №4 не зазначено серію та номер паспорта ОСОБА_10 (порядковий номер 10).

Отже, підписи зазначених вище осіб, відповідно до ч.3 ст.41 Закону №93, не повинні були враховуватися при встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, а тому загальна кількість зібраних підписів становить 55.

Крім цього, виборча комісія в порушення вимог ч.1 ст.40 Закону №93 не встановила та в постанові від 14.09.2017 року №1 не зазначила, що на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради зібрано підписи виборців у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які брали участь у голосуванні на виборах в одномандатному виборчому окрузі №9, за результатами яких позивач був обраний депутатом.

Також, всупереч положенням ч.1 ст.39 Закону №93 на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, виборча комісія не проінформувала про це позивача.

Окрім того, в порушення ст.48 Закону №93, депутат не був повідомлений про засідання Саратської селищної виборчої комісії, на якому розглядалось питання щодо його відкликання, за народною ініціативою, що позбавило його можливості надати пояснення та документи по суті питання та висловити аргументи на свій захист.

Також, в протоколі загальних зборів від 23.08.2017 року зазначено, що пропозиція щодо відкликання за народною ініціативою депутата Саратської селищної ради по виборчому округу №9 була внесена відповідно до п.3 ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Разом з цим, зі спірної постанови вбачається, що виборча комісія не встановила та не перевірила наявність підстав для відкликання депутата місцевої ради, передбачених п.3 ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Підсумовуючи наведене, колегія суддів робить висновок, що виборчою комісією не дотримано порядку та процедури внесення пропозиції про відкликання депутата селищної ради за народною ініціативою, не перевірена кількість виборців, які увійшли до складу ініціативної групи та наявність письмової згоди кожної особи на входження до складу ініціативної групи, не перевірена наявність визначених у п.3 ч.1 ст.37 Закону №93, правових підстав для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Таким чином, посилання відповідача на те, що комісією була перевірена правильність оформлення, кількість підписів, достовірність відомостей про громадян та їх підписів у підписних листах при ініціюванні відкликання депутата Саратської селищної ради, є безпідставними.

За таких обставин колегія суддів вважає доведеними позивачем факти недотримання відповідачем приписів ст.41 Закону №93 щодо порядку проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, що в свою чергу свідчить про необґрунтованість прийняття спірної постанови від 14.09.2017 року.

У зв'язку з чим, спірна постанова виборчої комісії від 14.09.2017 року №1 є протиправною та підлягає скасуванню.

В апеляційній скарзі апелянт також посилався на порушення судом першої інстанції норм процесуального права та вважає, що даний спір повинен був розглядатися не місцевим загальним судом як адміністративним, а окружним адміністративним судом.

На думку апелянта виборча комісія є суб'єктом владних повноважень, так як є спеціальними колегіальним державним органом, уповноваженим організовувати підготовку та проведення відповідних виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України щодо відповідних виборів.

Колегія суддів не може погодитись з такими твердженнями апелянта, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.20 Закону України Про місцеві вибори виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії (ч.3 ст.20).

Сільська, селищна, районна в місті, міська, районна територіальна виборча комісія підпорядковується відповідній міській (міста з районним поділом або міста, до складу якого входять село, селище та/або інше місто), районній, обласній територіальній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, яка встановлює результати місцевих виборів відповідно міської, районної, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або міського голови стосовно відповідних місцевих виборів (ч.4 ст.20).

Територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією (ч.5 ст.20).

Враховуючи наведені положення ст.20 Закону України Про місцеві вибори щодо статусу виборчих комісії, колегія суддів вважає, що оскільки даний спір не стосується виборчого процесу, то предметна підсудність цього спору на час прийняття рішення про відкриття провадження у справі мала визначатися з урахуванням положень ст.18 КАС України в редакції, чинній до 15.12.2017 року, частиною 5 якої зокрема було передбачено, що у разі невизначеності цим Кодексом предметної підсудності адміністративної справи така справа розглядається місцевим адміністративним судом за вибором позивача.

Отже, посилання апелянта на розгляд судом першої інстанції даної справи з порушенням предметної підсудності є помилковими.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень процесуального та матеріального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.311, ст.315, ст.316, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Саратської селищної виборчої комісії Саратського району Одеської області - залишити без задоволення, а рішення Саратського районного суду Одеської області від 27 червня 2018 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати його прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2019
Оприлюднено12.03.2019
Номер документу80347205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —513/1082/17

Постанова від 11.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 27.06.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бучацька А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні