Постанова
від 06.12.2007 по справі 2а-270/07
КРАСНОЛУЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-270/07

П О С Т А Н О В А

Іменем України

    6 грудня 2007 року Краснолуцький міський суд Луганської області у складі:

головуючого: судді Бичкова І. Г. ,

при секретарі: Дворових Т. В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Красний Луч адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області неправомірними та про зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру його пенсії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом і в його обґрунтування навів, що він є інвалідом II групи (довідка: МСЕ № 199624) , захворювання якого пов’язане з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції (експертний висновок № 109 від 30.10.1990 року) . При цьому він відноситься до I категорії ліквідаторів ЛПА на ЧАЕС (посвідчення: А № 007580) . У зв’язку з вищевказаними обставинами управління Пенсійного фонду України в м. Красний Луч призначило йому пенсію, яка станом на 01.08.2007 року становить 2362 (дві тисячі триста шістдесят дві) грн. 45 коп. . 20.11.2006 року він звернувся до відповідача із заявою, в якій просив здійснити перерахунок його пенсії згідно ст. 49, 50, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ; ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту” ; Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” . При цьому посилання на нормативні акти були зроблені з наступних підстав: 1. ст. 54 ЗУ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” говорить, що розмір пенсії для інвалідів II групи, у яких встановлений зв’язок із Чорнобильською катастрофою, у всіх випадках не може бути нижче 8 мінімальних пенсій за віком. Таким чином, у його випадку вона повинна дорівнювати: 410 (чотириста десять) грн. 06 коп. – розмір мінімальної пенсії за віком із квітня 2007 року х 8 (вісім) – кількість мінімальних пенсій за віком = 3280 (три тисячі двісті вісімдесят) 48 коп. – розмір мінімальної пенсії для інвалідів II групи, у яких встановлений зв’язок із Чорнобильською катастрофою в 2007 році. 2. Згідно ст. 50 ЗУ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , інвалідам II групи та I категорії повинна призначатися додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком. Таким чином, у його випадку додаткова пенсія повинна становити: 410 (чотириста десять) грн. 06 коп. – розмір мінімальної пенсії за віком з квітня 2007 року х 75 (сімдесят п’ять) % - процентна ставка = 307 (триста сім) грн. 55 коп. – розмір додаткової пенсії для інвалідів II групи та I категорії, у яких встановлений зв’язок із Чорнобильською катастрофою в 2007 році. 3. ст. 13 ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту” , ст. 13: “Інвалідам війни пенсії або довічне грошове втримування, що виплачується замість пенсії, підвищується: ... інвалідам II групи – у розмірі 40 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ст. 62 ЗУ “Про державний бюджет України на 2007 рік” : “... прожитковий мінімум на одну особу з 01.04.2007 року становить 406,00 грн. ” . Таким чином, у його випадку підвищення пенсії повинне становити: 410 (чотириста десять) грн. 06 коп. – розмір прожиткового мінімуму з 01.04.2007 року х 40 (сорок) % – процентна ставка = 164 (сто шістдесят чотири) грн. 02 коп. – розмір підвищення пенсії для інвалідів війни II групи. Таким чином, загальна сума пенсії, нарахованої згідно вищевказаних Законів, повинна бути в сумі: 3280,48 грн. + 307,55 грн. + 164,02 грн. = 3752 (три тисячі сімсот п’ятдесят дві) грн. 05 коп. . 27.11.2006 року на його адресу надійшла відповідь ПФУ за вихідним № 31, згідно якій йому було відмовлено в задоволенні його заяви. Засновуючи свою відповідь, ПФУ посилався на ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” , яка говорить, що мінімальний розмір пенсії за віком, використовується винятково для призначення розмірів пенсій, призначених за даним законом; і на п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1 від 03.01.2002 року “Про підвищення пенсій і інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” , який затверджує, що розрахунок пенсій, призначених відповідно до частини 4 статті 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , провадитися виходячи з розміру 19,91 грн. . З даною відповіддю позивач категорично не згодний, з наступних причин. Статтею 24 ОСОБА_2 України встановлена рівність громадян на конституційні права та свободи перед законом. Законодавством України не може бути привілеїв з принципів раси, кольору шкіри, політичним, релігійним і іншим переконанням, статі, етнічним і соціальним походженням, матеріального становища, місця проживання, з мовних і інших ознак. Тому позивач вважає, що ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” і п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1 від 03.01.2002 року “Про підвищення пенсій і інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” , порушують і суперечать Основному Закону України, тому що ними були встановлені привілеї для осіб не потерпілих у результаті аварії на ЧАЕС. У той же час, згідно ст. 8 ОСОБА_2 України, ОСОБА_2 України має найвищу юридичну силу. Закони й інші нормативно-правові акти приймаються на основі ОСОБА_2 України й повинні відповідати їй. ОСОБА_2 України, є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини й громадянина безпосередньо на підставі ОСОБА_2 України гарантується. Згідно абз. 3 ст. 22 ОСОБА_2 України, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту й обсягу існуючих прав і свобод. А ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” і п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1 від 03.01.2002 року “Про підвищення пенсій і інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” , які були прийняті після ОСОБА_2 України, звужують права позивача, передбачені ст. 24 ОСОБА_2 України, тому позивач вважає, що для нарахування його пенсії, як громадянина, що постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, повинна використовуватися загальна мінімальна пенсія, встановлена ст. 62 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” у розмірі 406 грн. 00 коп. . Виходячи із принципу пріоритетності законів над іншими нормативно-правовими актами, при вирішенні даного спору, на його погляд, необхідно керуватися ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” і ст. 62 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” , а не постановою Кабінету Міністрів України № 1 від 03.01.2002 року. Виходячи з вищевказаних обставин, на думку позивача, дії ПФУ при вирішенні питання про задоволення його заяви, не відповідали вимогам ОСОБА_2 України, Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” , Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , а отже повинні бути визнані неправомірними. Позивач просив суд визнати дії Управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області незаконними, як такі, що порушують його права та свободи; зобов’язати Управління ПФ України в місті Красний Луч Луганської області зробити перерахунок призначеної йому пенсії, встановивши її в розмірі 3752,05 грн. від дня звернення з заявою.

Представник відповідача – головний спеціаліст-юрисконсульт юридичного відділу управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_3 позов не визнала, надала суду заперечення проти позову та в його обґрунтування навела, що відповідно до статті 49 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” пенсії особам, віднесеним до 1 категорії, встановлюються у вигляді державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію. Розміри пенсій зазначеним особам визначені статтями 50, 54 зазначеного Закону. При цьому частиною п’ятою статті 54 зазначеного Закону встановлено, що порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України. Відповідно до статті 116 ОСОБА_2 України Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення внутрішньої і зовнішньої політики держави, виконання ОСОБА_2 і законів України. Згідно зі статтею 117 ОСОБА_2 Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Пунктом 2 постанови КМУ № 1 від 03.01.2002 року “Про підвищення пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” встановлено, що розрахунок пенсій, призначених відповідно до частини 4 статті 54 (мінімальні пенсії) та додаткової пенсії, передбаченої Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , провадиться виходячи з розміру 19 грн. 91 коп. . Розмір додаткової пенсії, якщо пенсія по інвалідності призначена в розмірі відшкодування фактичних збитків, визначається відповідно до постанови КМУ № 831 від 26.07.1996 року із розрахунку мінімального розміру пенсії за віком 16 грн. 62 коп. . Відповідно до статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом. Мінімальний розмір пенсії за віком не застосовується при призначенні пенсій за Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” . Тому, проти позову представник відповідача заперечувала та вважала, що пенсія позивачу призначена згідно вимогам діючого законодавства.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги позивача у повному обсязі та просив суд ухвалити рішення, яким задовольнити позовні вимоги позивача.

В судовому засіданні представник відповідача позов не визнала та просила суд відмовити позивачу у задоволенні його позову.

Вислухавши пояснення представника позивача, пояснення представника відповідача, дослідивши та перевіривши письмові докази справи, суд дійшов до наступного. Судом були встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини. Судовим розглядом було встановлено таке.

ОСОБА_1 дійсно є громадянином, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується відповідним посвідченням серії А № 007580 (категорія 1) , виданим 25.12.1992 року Луганською обласною державною адміністрацією.

ОСОБА_1 дійсно є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, що підтверджується вкладкою № 162889 до посвідчення громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, серії А № 007580 (категорія 1) , виданою 22.02.2000 року Луганською обласною державною адміністрацією.

ОСОБА_1 дійсно є інвалідом ІІ групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни, що підтверджується відповідним посвідченням серії Б № 403361, виданим 20.03.2000 року управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області.

Згідно експертному висновку Луганської регіональної міжвідомчої експертної Ради по встановленню причинного зв’язку захворювань та інвалідності з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції та їх професіонального характеру № 109 від 30.10.1990 року ОСОБА_1 був встановлений основний діагноз: нейроциркуляторна дистонія з астено-невротичним синдромом. Хронічний гастродуоденіт. Висновок: захворювання пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Супутні захворювання: в своїй професії працездатен.

ОСОБА_1 дійсно є інвалідом II групи з 22.02.2000 року, захворювання якого пов’язане з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, 75 % втрати професійної працездатності з 22.02.2000 року безстроково, що підтверджується довідкою серії МСЕ № 199624, виданою 22.02.2000 року Луганською обласною медико-соціальною експертною комісією № 1.

20.11.2006 року ОСОБА_1 звернувся до начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 із заявою про перерахунок розміру призначеної йому пенсії, що підтверджується відповідною заявою від 20.11.2006 року.

27.11.2006 року начальник управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 відмовив позивачу у перерахунку розміру його пенсії. Свою відмову він мотивував тим, що вимоги позивача безпідставні та суперечать чинному пенсійному законодавству України, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 31 від 27.11.2006 року.

Станом на 01.10.2006 року розмір пенсії по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи інваліда ІІ групи ОСОБА_1 становив 2139 грн. 21 коп. , що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 31 від 27.11.2006 року.

ОСОБА_1 дійсно є пенсіонером, вид пенсії – по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується відповідним посвідченням № 165500, виданим 10.03.2000 року управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області.

ОСОБА_1 дійсно був призваний на збори та в складі частини брав участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції в період часу з 13.12.1987 року до 11.03.1988 року у військовій частині № 73413, що підтверджується довідкою № 51/1/10213, виданою 21.12.1998 року галузевим Державним архивом Міністерства оборони України.

ОСОБА_1 в період часу з 13.12.1987 року до 11.03.1988 року дійсно був призваний на збори, які проходив у військовій частині № 73413, що підтверджується відмітками у військовому квитку серії НУ № 6382464, виданому 28.04.1973 року Краснолуцьким міським військовим комісаріатом Ворошиловградської області.

Згідно розпорядженню начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 850977 від 05.12.2007 року ОСОБА_1 отримує щомісячну пенсію в розмірі 2388 грн. 38 коп. , у тому числі: основний розмір пенсії становить 1930 грн. 34 коп. ; розмір додаткової пенсії становить 12 грн. 47 коп. ; розмір підвищення пенсії як інваліду війни ІІ групи становить 164 грн. 40 коп. .

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ч. 4 ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” була призначена державна пенсія, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі п/п “а” п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” від 03.01.2002 року № 1, виходячи з розміру 19 гривень 91 копійка, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 31 від 27.11.2006 року, розпорядженням начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 850977 від 05.12.2007 року.

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” була призначена щомісячна додаткова пенсія, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій, призначених до 1 серпня 1996 року, та порядок обчислення пенсій, що призначаються після 1 серпня 1996 року” від 26.07.1996 року N 831, виходячи з розміру 16 гривень 62 копійки, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 31 від 27.11.2006 року, розпорядженням начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 850977 від 05.12.2007 року.

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” була підвищена пенсія, як інваліду війни, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” , що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 31 від 27.11.2006 року, розпорядженням начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 850977 від 05.12.2007 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

У відповідності до ч. 4 ст. 54 “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: по II групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком. На виконання цього закону Кабінет Міністрів України ухвалив свою постанову “Про затвердження нового Порядку обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи” від 30.05.1997 року № 523, згідно п. 4 якої в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: по II групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком.

Згідно ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах: інвалідам II групи – 75 процентів мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” інвалідам війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються: інвалідам II групи – у розмірі 40 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Крім того, із системного аналізу чинного пенсійного, бюджетного законодавства України випливає таке:

Згідно ч. 3 ст. 46 ОСОБА_2 України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

У відповідності до ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” основні державні соціальні гарантії, які є основним джерелом існування, не можуть бути нижчими від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Із змісту абз. 7 ч. 1 ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” випливає, що загальнообов’язкове державне соціальне страхування громадян України здійснюється за принципами забезпечення рівня життя, не нижчого за прожитковий мінімум, встановлений законом, шляхом надання пенсій, які є основним джерелом існування.

Згідно ч. 2 ст. 7 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. У відповідності до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Згідно ч. 3 ст. 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 28 цього Закону. Перерахунок пенсії провадиться з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Із змісту абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України “Про прожитковий мінімум” випливає, що прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної пенсії за віком виходячи з вимог ОСОБА_2 України та законів України. Із змісту ст. 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” випливає, що прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України, а затверджується щороку Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.

Згідно ст. 62 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” на 2007 рік був затверджений прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для осіб, які втратили працездатність у розмірі: з 1 січня – 380 гривень, з 1 квітня – 406 гривень, з 1 жовтня – 411 гривень. Крім того, було встановлено, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини першої статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року повинен застосовуватися прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом п’ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток.

У відповідності до ч. 3 ст. 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Виходячи із засад пріоритетності законів над підзаконними актами суд дійшов висновку, що при вирішенні даного спору підлягає застосуванню положення ст. 46 ОСОБА_2 України, як норми прямої дії, які мають найвищу юридичну силу; ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” ; ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” ; ст. ст. 7, 28, 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 2, 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” ; ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 50, 54, 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ; ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” ; ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” , а не п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій, призначених до 1 серпня 1996 року, та порядок обчислення пенсій, що призначаються після 1 серпня 1996 року” від 26.07.1996 року N 831, і не п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” від 03.01.2002 року № 1, оскільки їх застосуванням управлінням Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області було запроваджено обмеження та зменшення розміру пенсії позивача, що призвело до звуження змісту та обсягу його права на пенсійне забезпечення, всупереч вимогам ст. 64 ОСОБА_2 України. Крім того, підзаконні акти, подібно законам, обов’язкові для виконання та мають необхідну юридичну силу. Але їх дія обмежена законом: вони не можуть виходити за межі законодавчого регулювання, їх норми носять вторинний у порівнянні з законом характер. Підзаконні акти не можуть змінювати або скасовувати норми законів.

Крім того, Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року № 8-рп/2005 було визнано такими, що не відповідають ОСОБА_2 України (є неконституційними) положення абзацу третього та четвертого п. 13 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” , якими встановлене обмеження розміру пенсій окремим громадянам України, у тому числі й особам, котрі мають право на отримання пенсії згідно із Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” . Таким чином, з моменту визнання Рішенням Конституційного Суду України неконституційними зазначених норм виникає право на проведення перерахунку пенсії певним категоріям пенсіонерів.

Крім того, як вбачається з розпорядження начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 850977 від 05.12.2007 року, підвищення пенсії позивачу як інваліду війни ІІ групи здійснюється управлінням Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області у відповідності до вимог ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” , яке на теперішній час розраховується та виплачується на підставі ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” , а саме: 411 грн. 00 коп. х 40 % = 164 грн. 40 коп. . Тобто в даній частині вимоги позивача є необґрунтованими. Отже суд дійшов висновку про те, що в даній частині вимоги позивача задоволенню не підлягають внаслідок безпідставності та необґрунтованості.

Відповідно до ст. 162 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень та про зобов’язання відповідача вчинити певні дії.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, пояснення представника відповідача, дослідивши та перевіривши письмові докази справи, вважає вимоги позивача законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню частково, оскільки зібрані в справі докази та їхня належна оцінка вказують на наявність необхідних і достатніх підстав для визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області, які виразилися у відмові здійснити перерахунок розміру пенсії позивача, неправомірними та для зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру пенсії позивача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 21, 22, 24, 46, 55, 64 ОСОБА_2 України; ст. ст. 11, 47, 69, 76, 88, 110, 120, 139, 152, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України; ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” ; ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” ; ст. ст. 7, 28, 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 2, 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” ; ст. ст. 50, 54, 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ; ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” ; ст. 63 Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” ; ст. 65 Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” ; ст. 62 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” ; Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року № 8-рп/2005, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області неправомірними та про зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру його пенсії задовольнити частково.

Визнати дії посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області, які виразилися у відмові здійснити перерахунок розміру пенсії за заявою ОСОБА_1, неправомірними.

Зобов’язати управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру державної пенсії ОСОБА_1 – інваліду II групи в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком у відповідності до вимог ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” .

Зобов’язати управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, ОСОБА_1 – особі, віднесеній до 1 категорії, інваліду II групи в розмірі 75 процентів мінімальної пенсії за віком у відповідності до вимог ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” .

Відмовити позивачу в частині зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити підвищення пенсії ОСОБА_1 – інваліду II групи в розмірі 40 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, у відповідності до вимог ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” , виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” , внаслідок безпідставності та необґрунтованості.

Перерахунок розміру пенсії позивача здійснити з часу його звернення з заявою до управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області.

В разі встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, затвердженого Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області зобов’язане здійснювати перерахунок розміру пенсії з дня його встановлення.

Постанову може бути оскаржено.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції – Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції – Краснолуцький міський суд Луганської області, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу – з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий:

СудКраснолуцький міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення06.12.2007
Оприлюднено01.03.2010
Номер документу8037864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-270/07

Постанова від 06.12.2007

Адміністративне

Краснолуцький міський суд Луганської області

Бичков Ігор Геннадійович

Ухвала від 27.12.2007

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Гончар Н.І.

Ухвала від 14.12.2007

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Нікітіна С.Й.

Постанова від 10.08.2007

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Олійник А.В.

Постанова від 04.04.2007

Адміністративне

Крижопільський районний суд Вінницької області

Файдюк В.В.

Постанова від 27.07.2007

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Бартко В.М.

Постанова від 27.09.2007

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванова Н.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні