Рішення
від 27.02.2019 по справі 340/73/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2019 року справа № 340/73/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом : ОСОБА_1, АДРЕСА_1

до відповідача : Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА, вул. Дружби.76, смт. Новгородка, Кіровоградська область,28200

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому просить:

1) відстрочити сплату судового збору до ухвалення судового рішення в справі;

2) визнати дії Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА (код ЄДРПОУ - 03197760) щодо відмови в призначені ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ін. код - НОМЕР_1) щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг - протиправними;

3) зобов'язати Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА (код ЄДРПОУ - 03197760) призначити та виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ін. код - НОМЕР_1) як внутрішньо переміщеній особі щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуги з дати звернення - 18.10.2018 р.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що є внутрішньо переміщеною особою, отримувала щомісячну адресну грошову допомогу на покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, яка у 2016 році була припинена на підставі пункту 7 Порядку надання адресної допомоги від 01.10.2014р. №505, як працездатній особі, яка не працює. Проте після працевлаштування та надання документів виплата адресної допомоги не призначена.

Ухвалою суду від 11 січня 2019 року відкрито провадження в справі за правилами спрощеного провадження (а.с.1).

Зазначеною ухвалою відповідачу встановлено строк для подання до суду відзиву на позовну заяву з відповідними доказами в їх обґрунтування.

Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого зазначив, що дії управління соціального захисту населення узгоджуються з приписами Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, від 01.10.2014р. №505, оскільки особам працездатного віку, яким грошова допомога була припинена відповідно до пункту 7 цього Порядку, грошова допомога на наступний строк не призначається (а.с.33-36).

До суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якому позивач зазначила, що Порядком №505 не встановлено жодного обмеження особи у разі її працевлаштування для звернення з новою заявою про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату ЖКП (а.с.38-40).

Позивач в судове засідання не прибув, надавши клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, надавши клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги не визнав в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві.

Відповідно до ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

У такому випадку фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу за правилами ч. 4 ст. 229 КАС України не здійснюється.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.

Судом встановлено, що позивач є внутрішньо переміщеною особою, яка була вимушена покинути своє постійне місце проживання у м. Луганськ Луганської області та у зв'язку із проведенням антитерористичної операції перемістився з тимчасово окупованої території до смт. Новгородка Кіровоградської області.

Згідно довідки Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Новгородківської РДА від 22.10.2014 р. №3521000016 позивача взято на облік як внутрішньо переміщену особу (а.с.14).

З 27.04.2016р. виплата адресної допомоги позивачу припинена на підставі пункту 7 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг,№505, як працездатній особі, яка не працює.

Судом встановлено, що з 15 вересня 2017 року позивач влаштувалась за основним місцем роботи в КП ГП Комфорт , на посаду прибиральник території (а.с.16)

18.10.2018 року позивач звернулась до відповідача з заявою для призначення виплати щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеній особі на покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг.

Листом від 26.10.2018 року за вих.№2169, відповідач повідомив позивача про відмову в призначені такої допомоги (а.с.17). В обґрунтування вказаної відповіді відповідач посилався на Порядок №505, яким передбачено, що особам працездатного віку, яким грошова допомога була припинена відповідно до пункту 7 цього Порядку, грошова допомога на наступний період не призначається.

Механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг визначає Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджений постановою КМУ від 01.10.2014 № 505 (далі Порядок).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 505, грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадімінстрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням і виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.

Згідно п. 3 наведеного Порядку грошова допомога особам, які переміщуються, призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім'ї (далі - уповноважений представник сім'ї) у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) - 884 гривні на одну особу (члена сім'ї); для інвалідів - прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність; для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім'ї).

Загальна сума допомоги на сім'ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім'ї та не може перевищувати 2 400 гривень.

Якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім'ї або інформацією компетентного органу. Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім'ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред'являє довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.

Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім'ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред'являє довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.

Особам працездатного віку, яким грошова допомога була припинена відповідно до пункту 7 цього Порядку, грошова допомога на наступний строк не призначається.

Відповідно до п. 5 Порядку, уповноважений представник сім'ї подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). З метою визначення дати, часу та адреси подання заяви уповноважений представник сім'ї звертається у контакт-центр уповноваженого банку.

У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім'ї, які претендують на отримання грошової допомоги, зокрема але не обмежуючись: прізвище, ім'я та по батькові; число, місяць, рік народження та ін.

Згідно п. 7 Порядку, якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку (крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, або інвалідами І чи II групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягай 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги, та студентів денної форми навчання), які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї на наступні два місяці зменшується на 50%, а на наступний період - припиняється.

Пунктом 12 Порядку вказано, що виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі: подання уповноваженим представником сім'ї заяви про припинення виплати грошової допомоги; надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім'ї протягом двох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють; зняття з обліку внутрішньо переміщеної особи; виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.

Виплата грошової допомоги може бути поновлена, якщо протягом місяця з місяця припинення її виплати уповноважений представник сім'ї повідомив уповноваженому органу про зміну обставин, які вплинули на припинення виплати грошової допомоги.

З аналізу наведених положень слідує, що грошова допомога на наступний строк не призначається лише тим особам, які продовжують перебувати у статусі непрацевлаштованої (безробітної) особи. В разі, якщо така особа працевлаштувалася і її статус не суперечить пунктам 2, 3, 5, 6 Порядку, то вона знову набуває право на призначення щомісячної адресної допомоги.

Суд звертає увагу на те, що постановою Кабінету Міністрів України № 505 від 01.10.2014р. не встановлено жодного обмеження особи звернутись з новою заявою про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Крім того, судом встановлено, що подана уповноваженим представником сім'ї заява стосувалась не призначення спірної допомоги на наступний шестимісячний період, а призначення її вперше, а тому до неї не можуть бути застосовані передбачені Порядком №505 обмеження щодо її призначення на наступний шестимісячний період.

Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного суду від 22.08.2018 року (справа №127/5805/17, адміністративне провадження №К/9901/20082/18, від 29.08.2018 року (справа № 415/1691/17, адміністративне провадження № К/9901/33417/18).

Оскільки позивач з 15.09.2017 року офіційно працевлаштована, відтак знову на загальних підставах набула право на отримання від держави щомісячної адресної допомоги на покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг, відтак відмова відповідача у призначення такої допомоги є неправомірною.

Таким чином, відповідач безпідставно відмовив у призначенні адресної допомоги позивачу як внутрішньо переміщеній особі, оскільки остання є працевлаштованою внутрішньо переміщеною особою та згідно вимог чинного законодавства має право на отримання вказаної допомоги.

Підсумовуючи наведене, в розрізі заявлених вимог, суд зазначає що позов підлягає частковому задоволенню з застосуванням положень ст. 9 КАС України, а саме, обрання іншого способу захисту, який необхідний для повного відновлення порушеного права.

За наведених вище обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Новгродківської РДА щодо відмови у призначенні позивачу щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам на покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг, та зобов'язати відповідача призначити позивачу виплату цієї допомоги з дати звернення до відповідача.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З урахуванням наведеного, адміністративний позов слід визнати обґрунтованим і задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою суду про відкриття провадження відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення.

Враховуючи той факт, що на день розгляду справи судовий збір за подання адміністративного позову до суду не сплачено позивачем, судовий збір у розмірі 768,40 грн. підлягає стягненню з Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА Кіровоградської області за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.132, 139, 143, 242-246, 255, 271, 287, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати дії Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 03197760) щодо відмови в призначені ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ін. код - НОМЕР_1) щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг - протиправними.

Зобов'язати Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 03197760) призначити та виплатити ОСОБА_1., ІНФОРМАЦІЯ_1 (ін. код - НОМЕР_1) як внутрішньо переміщеній особі, щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуги з дати звернення - 18.10.2018 р.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Новгородківської РДА Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 03197760) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України (р/р отримувача № 34316206084003 УК у м. Кропивницький, код ЄДРПОУ 38037409 банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір в розмірі 768,40 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255КАС України.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.

Повний текст рішення складено та підписано 11.03.2019 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.С. Петренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80381237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/73/19

Постанова від 20.05.2019

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Постанова від 15.04.2019

Адмінправопорушення

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Рішення від 27.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні