ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1340/3993/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Мричко Н.І.,
за участю секретаря судових засідань Мусій С.В.,
представника відповідача Дорош А.Б.,
представника третьої особи Гордєєвої О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства Південьзахіделектромережбуд до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Львівської міської ради про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ :
приватне акціонерне товариство Південьзахіделектромережбуд (надалі - ПрАТ Південьзахіделектромережбуд , Позивач) звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (надалі - ГУ ДФС у Львівській області, Відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 22.01.2018 № 0001091406, № 0001101406.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що між ПрАТ Південьзахіделектромережбуд та Львівською міською радою укладено договори оренди земельних ділянок. Відповідно до змін до договорів оренди, у 2015-2016 роках, встановлено розмір орендної плати за користування вказаними земельними ділянками, а саме 3% від нормативної грошової оцінки відповідних земельних ділянок. Ставки земельного податку та пільги щодо земельного податку, що сплачується на території м.Львова, визначені ухвалою Львівської міської ради № 4270 від 20.01.2015. Крім того, вказаною ухвалою Львівської міської ради затверджено Програму сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015 рік . На підставі ухвали Львівської міської ради № 4270 від 20.01.2015, Позивач обраховував розмір орендної плати із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6. при визначенні розміру орендної плати у 2015-2016 роках.
Позивач зазначає, що діяв на виконання рішення органу місцевого самоврядування - Львівської міської ради. Вказує на те, що Львівська міська рада є власником земельної ділянки та уповноважена встановлювати розмір орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, а також договорів оренди земельних ділянок.
За наведених обставин, Позивач вважає, що в 2015-2016 роках, правомірно обрахував та сплатив орендну плату за землю, в розмірі, який відповідає положенням договору та ухвали Львівської міської ради від 20.01.2015 № 4270. Разом з тим, на думку Позивача, Відповідач безпідставно дійшов висновку про необхідність донарахування позивачу грошового зобов'язання за платежем орендна плата за землю з підстав відсутності у Львівської міської ради повноважень встановлювати ставку земельного податку в меншому розмірі, ніж визначений ст.288 Податкового кодексу України.
Ухвалою від 06.09.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу в порядку загального провадження.
24.09.2018 представником ГУ ДФС у Львівській області поданий відзив на позовну заяву, згідно з яким просить суд відмовити Позивачу у задоволенні позовних вимог. Вказано, що Позивач у справі, у 2015-2016 роках, всупереч вимогам статті 288 Податкового кодексу України, сплачував до бюджету орендну плату за землю в розмірі, що є меншим, ніж мінімально встановлений розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (арк. справи 156-158).
Ухвалою від 22.10.2018 відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про зупинення провадження у справі.
У підготовчому засіданні, яке відбулось 22.10.2018, суд, керуючись статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Львівську міську раду.
На підставі частини 4 статті 173 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, для належної підготовки справи розгляду по суті продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів.
Ухвалою від 21.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю з підстав, викладених у позовній заяві
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог Позивача заперечив. Просив у задоволенні таких відмовити повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги Позивача підтримав повністю.
З'ясувавши зміст спірних правовідносин, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.
У період з 14.11.2017 по 26.11.2017, ГУ ДФС у Львівській області проведена документальна планова виїзна перевірка ПрАТ Південьзахіделектромережбуд з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2014 по 30.09.2017.
Перевіркою встановлено порушення порядку ведення податкового обліку, зокрема: п.п.12.3.7 п.12.3 ст.12, п.п.14.1.72, п.п.14.1.73, п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14, п.284.1 ст.284, п.288.1, п.288.4, п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено орендну плату за землю всього в сумі 582623 грн., в тому числі за 2015 рік всього в сумі 199315 грн., за 2016 рік всього в сумі 383308 грн.
Встановлено, що за період з 01.01.2014 по 30.09.2017, ПрАТ Південьзахіделектромережбуд здійснювало нарахування орендної плати за користування наступними земельним ділянками:
- земельна ділянка за адресою: м.Львів, вул.Китайська, 14. Укладений договір оренди землі із Львівською міською радою від 01.10.2010 № Л-1156, площа 497 кв.м. Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 01.10.2010 № Л-1156, зміни зареєстровані у Львівській міській раді від 01.04.2015 за № Л-2193.
- земельна ділянка за адресою: м. Пустомити, вул.Б.Хмельницького, 9б. Укладений договір оренди з Пустомитівською міською радою від 21.08.2008 № 149, площа 2534 кв.м.
- земельна ділянка за адресою: м. Львів, вул.Зелена, 151. Укладені договори оренди землі з Львівською міською радою від 22.12.2006 №С-631, площа 18077 кв.м., кадастровий №4610136800:02:005:0088.
В подальшому внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 22.12.2006 № С-631. Такі зміни зареєстровані у Львівській міській раді від 10.04.2015 за № 2973. У відповідності до таких змін, нормативна грошова оцінка становить 15012406,19 грн. Орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 450372,19 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до ухвал Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 та від 19.03.2015 № 4497 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2015 рік.
Також, внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 22.12.2006 № С-631, які зареєстровані у Львівській міській раді 01.06.2016 за № С-4300. Внаслідок таких змін, нормативна грошова оцінка становить 21514883,86 грн. Орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 645446, 52 грн, що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвали Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 17.03.2016 № 265 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2016 рік.
Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 22.12.2006 № С-631 (зареєстровані у Львівській міській раді від 08.08.2017 за № С-4462). Внаслідок таких змін нормативна грошова оцінка становить 22801062,41 грн. Орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 684031,87 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвали Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 27.04.2017 № 1877 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2017 рік.
- земельна ділянка, за адресою: м.Львів, вул.Зелена, 151. Укладений договір оренди землі з Львівською міською радою 02.07.2012 № С-2412, площа 205 кв.м., кадастровий №4610136800:02:005:0162.
02.07.2012 внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 02.07.2012 № С-2413, які зареєстровані у Львівській міській раді від 25.03.2015 за № С-2940. У відповідності до змін, нормативна грошова оцінка становить 187185,5 грн., орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 5615 становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Також внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 02.07.2012 № С-2412 (зареєстровані у Львівській міській раді від 01.06.2016 за №С-4298). Згідно з такими нормативна грошова оцінка становить 228025,6 грн., орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 6840,77 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвали Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 17.03.2016 №265 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2016 рік.
- земельна ділянка за адресою: м. Львів, вул. Зелена,151. Укладені договори оренди землі з Львівською міською радою від 02.07.2012 № С-2413, площа 1553 кв.м., кадастровий №4610136800:02:005:0161.
02.07.2012 Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 02.07.2012 № С-2413 та зареєстровані у Львівській міській раді від 25.03.2015 за № С-2941. Згідно зі змінами нормативна грошова оцінка становить 1418044,30 грн., орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 42541,33 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 02.07.2012 № С-2413 та зареєстровані у Львівській міській раді від 01.06.2016 за № С-4299. Згідно з внесеними змінами нормативна грошова оцінка становить 1727432,96 грн., орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 51822,99 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвал Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 17.03.2016 № 265 надано право на коригування оренді землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2016 рік.
- земельна ділянка за адресою: м. Львів, вул. Д.Апостола, 10. Укладений договір оренди землі із Львівською міською радою від 09.03.2010 № 3-1455, площа 15935 кв.м.
Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 09.03.2010 № 3-1455, які зареєстровані у Львівській міській раді 17.03.2015 за №3-2515. Згідно з такими, нормативна грошова оцінка становить 5911406,95 грн, орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 177342,21, що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 09.03.2010 № 3-1455, які зареєстровані у Львівській міській раді 19.05.2015 за № 3-2781. У відповідності до таких, нормативна грошова оцінка становить 5911406,95 грн, орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 177342,21 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвал Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 19.03.2015 №4497 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2015 рік.
Внесені зміни до договору оренди за земельні ділянки від 09.03.2010 № 3-1455. Зміни зареєстровані у Львівській міській раді 01.06.2016 за №3-2873. Згідно з такими, нормативна грошова оцінка становить 8472002,1 грн., орендна плата за землю вноситься Орендарем у розмірі 254160,06 грн., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Відповідно до ухвал Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 і від 17.03.2016 № 265 надано право на коригування орендної плати за землю, із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 на 2016 рік.
За результатами перевірки складений Акт від 27.12.2017 № 2403/13-01-14-06/00114086 (надалі - Акт перевірки).
На підставі Акта перевірки, ГУ ДФС у Львівській області прийняті податкові повідомлення-рішення, а саме:
- податкове повідомлення - рішення від 22.01.2018 року № 0001091406, згідно з яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата за землю юридичних осіб у сумі 146462,50 грн. (в тому числі 117170,00 грн. основного платежу та 29292,50 грн. штрафних санкцій);
- податкове повідомлення-рішення від 22.01.2018 року № 0001101406, згідно з яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем орендна плата за землю юридичних осіб у сумі 570213,75 грн. (в тому числі 456171 грн. основного платежу та 114042.75 грн. штрафних санкцій).
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням Позивач звернувся до суду з вимогою про визнання протиправним і скасування податкових повідомлень-рішень.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Ухвалою Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270 затверджено Програму сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015 рік . Метою такої програми є створення сприятливих умов для розвитку львівських товаровиробників, стимулювання діяльності існуючих та розвиток нових форм і видів підприємництва на території м. Львова. Відповідно до цієї програми, з метою сприяння розвитку львівських товаровиробників у період економічної кризи, підвищення їх конкурентоспроможності, зменшення фінансового навантаження на підприємства, що виробляють продукцію на території м. Львова, Львівською міською радою заплановано до впровадження ряд заходів, що мають на меті спрощення умов ведення діяльності для виробничих підприємств, місцевих товаровиробників.
Завданням програми, у тому числі є: 3.3.2.1. надання права на коригування орендної плати за земельну ділянку, що використовується для виробничих потреб львівських промислових підприємств. Для промислових підприємств з організованими у систему виробничими процесами створення з предметів праці за допомогою засобів праці промислової продукції певного призначення, які мають у користуванні земельну ділянку для виробничих потреб площею не менше 1,5 га, з функціональним використанням - землі промисловості. Розмір орендної плати за земельну ділянку розраховується із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6, за умови дотримання таких критеріїв :
3.3.2.1.1. частина земельної ділянки не може бути відчужена чи здана у суборенду, оскільки у виробничому процесі задіяна земельна ділянка вільна від забудови (по території проведені комунікації, задіяні у технологічному процесі тощо).
3.3.2.1.2. чисельність працюючих більше 50 осіб.
3.3.2.1.3. середня заробітна плата більше 2000 грн.
3.3.2.1.4. підприємство зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності у м. Львові або зареєстроване як платник окремих видів податків у податкових органах м. Львова, та/або
3.3.2.1.5 підприємство надає послуги з постачання енергоресурсів об'єктами промислового призначення (котельня, насосна, трансформаторна підстанція) мешканцям житлових будинків м. Львова (населенню) та/або підприємствам, установам, організаціям.
3.3.2.1.6.земельна ділянка більш як на 50 відсотків від загальної площі задіяна під виробничий процес підприємства, а не здана в суборенду.
3.3.2.1.7.приміщення та споруди, які розміщені на земельній ділянці і більш як на 50 відсотків використовуються підприємством для власних потреб, а не здані в оренду іншим суб'єктам господарювання.
Ухвалою Львівської міської ради від 30.12.2015 № 58 Про внесення змін до ухвали міської ради від 29.01.2015 № 4270 Про затвердження Програми сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015 рік , внесено наступні зміни:
1. У назві, тексті ухвали та у додатку слова на 2015 рік замінити словами на 2015-2016 роки.
2. Викласти підпункт 3.3.2.1 пункту 3.3.2 у новій редакції:
3.3.2.1. Надання права на коригування орендної плати за земельну ділянку, яка використовується для виробничих потреб львівських промислових підприємств. Для промислових підприємств з організованими у систему виробничими процесами створення з предметів праці за допомогою засобів праці промислової продукції певного призначення, які мають у користуванні земельну ділянку для виробничих потреб площею не менше 1,0 га, у тому числі, якщо площа земельних ділянок є меншою, однак при сумуванні становить 1,0 га, за функціональним використанням - землі промисловості. Розмір орендної плати за земельну ділянку розраховується із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6, за умови дотримання таких критеріїв:
Ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2015 № 4625 Про внесення змін до ухвали міської ради від 19.03.2015 № 4497 Про затвердження переліку підприємств, які відповідають критеріям, визначеним Програмою сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015 рік, затвердженою ухвалою міської ради від 29.01.2015 № 4270 внесено зміни до переліку підприємств, які відповідають критеріям, визначеним Програмою сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015 рік.
В перелік таких підприємств внесено ПрАТ Південьзахіделектромережбуд .
Ухвалою ЛМР від 17.03.2016 № 265 Про затвердження переліку підприємств, які відповідають критеріям, визначеним Програмою сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015-2016 роки , ПрАТ Південьзахіделектромережбуд внесено до переліку підприємств, які відповідають критеріям визначеним Програмою сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015-2016 роки.
Отже згідно з ухвалами Львівської міської ради від 19.03.2015 № 4497 та від 17.03.2016 № 265 ПАТ Південьзахіделектромережбуд внесено до переліку підприємств, які застосовують понижуючий коефіцієнт 0,6 при розрахунку розміру орендної плати у 2015-2016 роках.
З аналізу даних, задекларованих в Податковій декларації з плати за землю (земельний податок/або орендна плата за земельні ділянки) сум визначення розміру орендної плати вбачається, що за період з 2015 - 2016 років ПрАТ Південьзахіделектромережбуд обраховувало розмір орендної плати із застосуванням понижуючого коефіцієнта 0,6 (відповідно до Ухвали ЛМР від 29.01.2015 №4270), що становить 1,8% нормативно-грошової оцінки.
У відповідності до статті 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).
Згідно з п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Разом з тим, п.п.14.1.73 п.14.1 ст.14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до п.п. 14.1.136 п.14.1 ст.14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно з п.284.1 ст.284 ПК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.
Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
Відповідно до п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
У відповідності до п.288.4 ст.288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Водночас, не зважаючи на договірний характер користування земельною ділянкою комунальної форми власності, розмір орендної плати обмежений законодавчо, а саме: пунктом 288.5 ст.288 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірного зобов'язання) розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: згідно з п.п.288.5.1 - не може бути меншою 3 відсотків нормативно-грошової оцінки; не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідноїкатегорії земельних ділянок на відповідній території; згідно з п.п.288.5.2 - не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Тобто, законодавець визначив нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи збігається її розмір із визначеним у договорі.
Відповідно до п.п 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи.
З набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам п.п 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 вказаного Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.
При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у п. 5.2 ст. 5 ПК України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в жодному разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України.
Вказана позиція узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України викладеною у постановах від 10.02.2016 (№21- 4172а14), 14.04.2015 (№21-165а15), 7.04.2015 (№21-117а15) та 2.12.2014 (№21-274а14).
У постановах Верховного Суду України від 14.03.2017 (№21-2246а 16), 16.03.2016 (№1170/2а-3151/12), 14.07.2015 (№826/5560/14), 21.04.2015 (№21-131а15) та 07.04.2015 (№21-117а15) прямо зазначено: оскільки законодавець у ПК України визначив нижню граничну межу річної суми платежу, вона має застосовуватися незалежно від того, чи збігається її розмір із визначеним у договорі (якщо в ньому встановлено меншу плату).
У постанові Верховного Суду України від 10.02.2016 у справі № 804/9264/14 висловлено правову позицію, згідно з якою розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам ПК України. При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений ПК України.
З огляду на наведене, суд вважає, що не зважаючи на п.3.3.2.1 Програми сприяння розвитку львівських товаровиробників на 2015-2016 роки, яка прийнята ухвалою Львівської міської ради від 29.01.2015 № 4270, із подальшими змінами, розмір орендної плати за землю повинен відповідати вимогам ПК України.
Суд не бере до уваги рішення Галицького районного суду від 20.12.2017 у справі № 461/8426/17 за позовом ТзОВ НВФ Орус до Львівської міської ради про визнання нечинною та скасування ухвали, оскільки оцінка правомірності ухвали Львівської міської ради від 20.01.2015 № 4270 не входить до предмету доказування у справі про оскарження податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Львівській області, яким збільшено суму грошового зобов'язання ПрАТ Південьзахіделектромережбуд за платежем орендна плата за землю.
Таким чином, суд встановив, що Позивач сплатив до бюджету орендну плату за землю за 2015 - 2016 роки в розмірі 1,8 % нормативно-грошової оцінки, що є меншим, ніж мінімально встановлений розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до п.п.288.5.1 п.288.5 ст.288 ПК України.
Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що ГУ ДФС у Львівській області при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 22.01.2018 № 0001091406 та від 22.01.2018 № 0001101406, діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене та зважаючи на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
у задоволенні адміністративного позову приватного акціонерного товариства Південьзахіделектромережбуд до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Львівської міської ради про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - відмовити повністю.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 12.03.2019.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80381363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні